35mm JA 50mm kiinteet vai Tamron 17-55 ZOOM ?

kumpiSeuraavaks?

Nähtävästi noin 400 euron budjetilla saisi joko:

- Sekä 35mm ja 50mm Nikkorin 1.8 kiinteet (200e /kpl)

TAI

- Tamron tai Sigman 17-55 ZOOM 2.8

Kumpaa vaihtoehtoa suosittelet? Onko kokemusta noista Tamron tai Sigman zoomeista? Jossain haukuttu, että tarkennus ollut hieman pielessä Nikonilla. Tai kuvanvakaaja ei ole toiminut kunnolla videokuvauksessa??

4

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkbjkjtrkjh

Onhan noissa aina riskinsä. Joku malli toimii tietyssä runkotyypissä erinomaisesti, mutta toisessa joutuu säätämään. Sitten vasta tietää, kun kokeilee.

• Meitä on kahta sorttia kuvaajia jos ei kolmea. Yksi vannoo primejen perään ja toinen tykkää zoomeista kolmannen pitäessä yhdentekevänä kunhan saa kuvia.

Kuvittelen olevani zoom miehiä jolla on myös muutama prime linssi.

Kroppikennoisella kameralla kuvatessani käytän sisäkuvissa Tamronin 17 - 55mm F2.8 OS lasia ja turistilasina yleensä Nikkorin 18 - 200 mm VR yleisoptiikkaa jonka valovoima on huonompi kuin tuon Tamronin. Molemmilla saan varsin itselleni hyviä kuvia ja varsinkin sisäkuvissä joku 35mm on hieman pienikulmainen, helpommin saa yleiskuvaa kuin pystyy zoomaamaan tuonne 17 - 18 mm luokkaan.

Minä ostaisin tuon Sigman 17 - 50 mm ja säästäisin linssinvaihtoskaboissa runsaasti harmaita hiuksia peljätessäni roskien hyökkäävän kennolle.

• dfdsfsdf

Miksi Sigma eikä Tamron? Oletko ollut tyytyväinen tohon Tamroniin? Oletko kokeillut videokuvausta?

• dfdsfsdf kirjoitti:

Miksi Sigma eikä Tamron? Oletko ollut tyytyväinen tohon Tamroniin? Oletko kokeillut videokuvausta?

Sohlo mikä sohlo, kun siinä tutkin mitä noista eri putkista on sanottu niin niinhän minä vahingossa sanoin kuvaavani Tamronin 17 - 50 (55?) putkella vaikka tarkoitin Sigmaa. Minulla ei ole tuota Tamronia edes olemassa.

Tosin D800 nokalla on usein Tamronin 24 - 70 mm F2.8 normaalina ja pidempänä 70 - 200 mm Nikkor.

Vanha mies näköjään ajoittain noiden merkkien kanssa sekoaa, valitan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe