Härskiä rahastusta Telia-Soneralta

kohta ex-asiakas

Telia-Sonera perii härskin 40 eur muistutusmaksun laskunmaksun viivästymisestä. 12 vuotta maksettu jokaikinen lasku eräpäivänä, tai enintään päivän-pari viivästyneenä, ja nyt kun yksi lasku meni hukkaan ja jäi siten maksamatta ajallaan, seuraavassa laskussa oli 40 eur "muistutusmaksu". Ei millään voi vastata todellisia kuluja. Lähinnä epätoivoinen rangaistus siitä, että olet Soneran kiinteän verkon asiakas ja olet maksanut laskusi ajallaan! Muistetaan kun seuraavan kerran tulee operaattorin valinta ajankohtaiseksi.

82

5879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klökölkö

      Viime syksynä voimaan tullut uusi perintälaki mahdollistaa perimään yrityksiltä 40e viivästymismaksun, mikäli laskun suoritus ei ole eräpäivänä laskuttajan tilillä (ei siis riitä, että maksaa eräpäivänä),

      • Moro klökölkö,

        Juu, perintälaki uudistui mutta rahan ei tarvitse olla samana päivänä laskuttajan tilillä. Pari viikkoa ja jos lasku on edelleen avoinna, sen jälkeen laskulle muodostuu vakiokorvaus. Ei siis aikaisemmin.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • sdfiffdffsd

      sonera vaihtui meiltä tyystin. Ahneita p*skoja.

      • 5+17

        Soneran laskun oon aina eräpäivänä maksanut ja ei ole tullut viivästysmaksuja.


      • Anustappinen

        Ei ole vaikeeta maksaa heti kun lasku kolahtaa pankkiin.
        PA:t huutaa täällä jos ei oo rahaa niin ei sitten höpötetä


    • AAA ja Sonera

      Meidän firman yhteistyö soneraan loppuu tähän.

      Nyt on kyseessä KL "Menestyjä" ja "AAA" luokituksen yrityksestä. AINA on Soneran laskut maksettu eräpäivänä, paitsi se yksi (28e) joka jäin joulun aikoina maksamatta. Sieltä se tuli 40e karhu.

      Onneksi löytyy vaihtoehtoja kuten Elisa ja DNA. Nyt iPhonet YM sinne.

      • paperilaskutus

        Kävikö monella muullakin firmalla niin että vasta tammikuun puolella alkoi ropsahtelemaan paljon laskuja (ja muistutuksia) jopa joulukuun alkupuolelta. Postilakkoko? Monia muistutusmaksuja nyt pitänyt maksaa mutta 40-eurosia ei ehtinyt onneksi.


      • sdfghuijklöäkl

        Sama juttu. Soneralla asiakkaana yli 15 vuotta ja laskut maksettu ajallaan. Nyt oli soneran lasku jäänyt toisen laskun väliin ja jai epähuomiossa maksamatta. Varsinainen puhelinlasku oli samaa luokkaa, alle kolme kymppiä mutta muistutus 40€.

        Kyse ei ole siitä yhdestä neljästä kympistä vaan siitä että sonera kehtaa ihan pokkana ottaa huomautuksesta melkein kaksinkertaisen hinnan varsinaiseen myytyyn tuotteeseen verrattuna. Soneralle on huomattavasti parempi bisnes se että asiakkaat ei maksa laskujaan, kuin se mitä varten koko sonera on perustettu.

        Kohtuuton ahneus vituttaa, enkä halua noin kusipäisen firman kanssa olla missään tekemisissä. Vaihdoin liittymät välittömästi saunalahdelle. Se vain vituttaa kun firman laajakaistoissa on vielä sopparit voimassa kesään asti. Niiden osalta pitää vielä hetken aikaa soneraa rahoittaa.


    • Opepepepepe

      Vaihda operaattoria.

    • HeiJARI...

      Huomasin asiakkaiden papereita pyöritellessä, että jestas mikä myöhästymismaksu. Mutta ottaakaahan e-lasku ja ei tarvi selittää, että laskut jää muun postin väliin..

      Eikös Soneran laskutuslisäkin paperilaskusta ole jo 10€. Riistoa sekin kyllä.

      • ylempi_on_köyhäpaska

        jos sun lomppakkoa haittaa 10€ noi paljo ni aika naurettavaa kyllä XDDDD


      • Anonyymi
        ylempi_on_köyhäpaska kirjoitti:

        jos sun lomppakkoa haittaa 10€ noi paljo ni aika naurettavaa kyllä XDDDD

        Miten keskituloisilla kokoomus yrittäjillä tollasta nsppikauppas

        Ette oo aitoja kokoomuslaisia


    • Suurille lisäapua

      >>Viime syksynä voimaan tullut uusi perintälaki mahdollistaa perimään yrityksiltä 40e viivästymismaksun, mikäli laskun suoritus ei ole eräpäivänä laskuttajan tilillä>>

      Taas yksi sellainen haista pas-kan laki joka ei auta PK-yrittäjää millään lailla, auttaa vain suurfirmoja.

      Jos PK-firma lähettää vaikka Valmetille, Soneralle, YIT-yhtymälle, Jyväskylän Kaupungille jne. 40 € suuruisen laskun viivästyksestä ja huomautuslaskun lähettämisestä, niin nehän nauraa sellaiselle eikä ikinä maksa latiakaan. Pienet firmat joutuvat uudesta laista huolimatta edelleenkin olemaan pankkeina ja luotottajina pörssifirmoille. PK-yrittäjänt 14 pv nto laskut maksetaan järjestään vasta 30..35 päivässä.

      Mutta PK-firman itsensä on pakko mukisematta maksaa Soneran tai Elisan tai Keskon 40 € huomautuslasku, Muuten linjat lyödään poikki, tai tavaran toimitussopimukset lyödään poikki.

      Tällainenkin uusi hieno viivästyskoron laki tuli. Mutta se hyödyttää vain valta-asemassa muutenkin olevia suuryrityksiä, pientä yrittäjää laki potkii surutta päin näköä.

      • drestyufiopåiuyj

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Itse laskutan isoa Suomalaista konepajayhtiötä ja heiltä tuli kirje jossa kertoivat jatkossa maksavansa laskut 45 päivän maksuajalla. Se oli vain yksipuolinen ilmoitus tyyliin ota tai jätä.

        Sitten joku sonera heittää 40€ muistutuksella kun lasku on epähuomiossa unohtunut. Sain soneralta yhden 40€ muistutuksen, toista ei tule, koska vaihdoin välittömästi kaikki liittymät(5 puhelinliittymää, 2 nettitikkua ja 2 kiinteää laajakaistaa) saunalahdelle. Vaikka olenkin pieni nappikauppias eikä minun asiakkuus soneralla ole kuin kärpäsen paska itämeressä, niin soneran ahneus tuotti tässä kohdassa välittömästi tulonmenetystä. Jos muutkin toimisi samoin saattaisi sonerallakin joku herätä miettimään kannattaako asiakkaalle vittuilla päin naamaa.


      • 16+9
        drestyufiopåiuyj kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Itse laskutan isoa Suomalaista konepajayhtiötä ja heiltä tuli kirje jossa kertoivat jatkossa maksavansa laskut 45 päivän maksuajalla. Se oli vain yksipuolinen ilmoitus tyyliin ota tai jätä.

        Sitten joku sonera heittää 40€ muistutuksella kun lasku on epähuomiossa unohtunut. Sain soneralta yhden 40€ muistutuksen, toista ei tule, koska vaihdoin välittömästi kaikki liittymät(5 puhelinliittymää, 2 nettitikkua ja 2 kiinteää laajakaistaa) saunalahdelle. Vaikka olenkin pieni nappikauppias eikä minun asiakkuus soneralla ole kuin kärpäsen paska itämeressä, niin soneran ahneus tuotti tässä kohdassa välittömästi tulonmenetystä. Jos muutkin toimisi samoin saattaisi sonerallakin joku herätä miettimään kannattaako asiakkaalle vittuilla päin naamaa.

        Se on härskiä peliä miten isot voivat toimia. Itse olin aikoinani kesätöissä suurehkon firman ostoreskontrassa. Heti ensimmäisenä päivänä sanottiin, että viivästysmaksuja ei makseta koskaan ja jos laskuttaja ottaa yhteyttä, asia ohjataan johdon käsiteltäväksi. Siis johdon, vaikka firmassa oli kokonainen kirjanpito-osasto ja parikymmentä kirjanpitäjää/reskontranhoitajaa. Järjestelmään skannattujen laskujen tiedoista vain poistettiin lisät ja maksettiin alkuperäisen laskun summalla, vaikka maksu olisi pari kuukautta myöhässä.


      • Järkeä_Yrittämiseen

        Ongelma:
        "PK-yrittäjänt 14 pv nto laskut maksetaan järjestään vasta 30..35 päivässä."

        Ratkaisu:

        ÄLÄ lähetä tällaista laskua suuryritysasiakaallesi:

        Laskun summa: 1000 EUR
        Eräpäivä: 15. 12. 2016

        VAAN lähetä tällainen lasku suuryritysasiakaallesi: (ota huomioon jo sopimusta tehdessäsi, jälkikäteen on turha itkeä)

        Laskun summa: 3000 EUR
        Eräpäivä: 15. 12. 2016
        Alennusoikeus: JOS asiakas maksaa laskun siten, että lasku on viimeistään eräpäivänä kokonaisuudessaan maksettu, asiakas saa tässä tapauksessa 2000 EUR alennuksen, ja sen voi automaattisesti vähentää laskusta, kunhan lasku on viimeistään eräpäivänä kokonaisuudessaan maksettu.

        Mikäli edelläoleva alennusehto EI TÄYTY, ei asiakkaalla ole oikeutta alennukseen, vaan tällöin lasku tulee maksaa täysimääräisenä, eli 3000 EUR, minkä lisäksi tulemme laskuttamaan asiakkaalta viivästyskoron sekä muistutusmaksun maksimin lain salliman mukaan.

        ÄLÄ pyöritä yritystäsi pelon vallassa!

        Jotkut yrittäjät ilmeisesti pelkäävät toimia näin suuryritysten suhteen, ilmeisesti olettavat, ettei tilausta asiakkaalta tule näillä ehdoilla.

        Jos KAIKKI pienyritykset toimivat ehdottamallani tavalla, ongelma on ratkaistu.
        Kas kun suuryrityksellä on silloin vain 3 vaihtoehtoa:

        1) Maksaa 3000 EUR samasta tuotteesta/palvelusta, joka ennen maksoi 1000 EUR.

        2) Maksaa lasku eräpäivänä (tai aiemmin), jolloin maksettava summa on tuo 1000 EUR.

        3) olla tilaamatta alihankkijalta, ja tuottaa tarvittu tuote tai palvelu omana liiketoimintanaan.

        Toki, jos osa yrittäjistä ei ymmärrä pitää kiinni oikeuksistaan, silloin suuryritykselle syntyy neljäs vaihtoehto:

        4) Tilata sellaiselta kilpailijalta, jota voi vanhaan malliin kusettaa maksamalla lasku 90 päivää myöhässä.

        Jos kaikki pienyrittäjät ymmärtäisivät toimia oikein, ongelma poistuisi.

        Jos edes suurin osa pienyrittäjistä ymmärtäisi toimia oikein, ongelma pienenisi, sillä se keskittäisi hetkeksi tilaukset hölmöilijöille; mutta lopulta nuo hölmöilijät ajautuvat ensin maksuvaikeuksiin, ja yleensä lopulta konkurssiin.

        Anna siis kilpailijoidesi mennä konkurssiin, turha sitä on omaa yritystään konkurssiin saattaa!

        Moni pienyritys ei kestä sitä, että saa saatavansa 90 päivän viiveellä.

        Tee aina kirjallinen sopimus, niin voit laittaa myös perintäyhtiön asialle, jos laskua ei makseta järjellisessä ajassa.

        Itse toimisin näin: Jos lasku on eräpäivän jälkeen maksamatta, ota yhteys velalliseen asian selvittämiseksi. Jos kyseessä on pelkkä unohdus, velallinen maksaa muutaman päivän myöhässä, mutta kummallekaan osapuolelle ei tule isoja ongelmia.

        Mutta jos kyse on tahallisesta maksamisen viivyttelystä tai maksamatta jättämisestä, silloin asia perintätoimistoon.

        Jos suuryritys ei näillä ehdoilla tee tilausta, etsi uusia asiakkaita, ja totea suuryritykselle, että "tilaa sitten jostain hölmöläisputiiksta, joille voitte maksaa esim. 90 päivää myöhässä".


    • teliasoneraonMULKK_

      tämä firma vaihtaa myös pois TELIASTA.. kiitos 40eur lisälaskun.. naurettavaa pelleilyä.. tuli kahteen kertaan vielä... 32eur liittymä 80eur lisälasku. Kiva olla paripäivää lasku myöhässä. PK yritys kiittää tuollaisia raha-ahneita p_skafirmoja

      • 6+9

        Älä jauha jaskaa, laskusi on ollut myöhässä parin päivän sijasta pari viikkoa, joten aivan omaa huonoa asioidesi hoitoa, että sait perinmaksun maksettavaksesi.


    • sepiss2

      "maksettu jokaikinen lasku eräpäivänä, tai enintään päivän-pari viivästyneenä". Tuo kertoo kaiken olennaisen. Älä valita jos itse sössit.

    • Morjesta "teliasoneraonMULKK_" ja kumppanit,

      Tästä on meidän B2B some-asiakaspalvelun Tuija tehnyt blogikirjoituksen, kannattaa käydä lukemassa ja vaikka kommentoimassa --> http://bit.ly/1jAWODF

      Korostan edelleen, tuo viivästysmaksu ei muodostu kuin vasta 16 päivää eräpäivän jälkeen. Parin päivän viivästyksen takia sitä ei siis koidu maksettavaksi.

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • zsd<fghjkulioäp

        Tämä 40€ muistutusmaksu on mielestäni kohtuuton, eikä sonera itsekkään toimi oman ostoreskontransa suhteen niillä periaatteilla joita vaaditte omilta asiakkailtanne. Sonera ei maksa omien alihankkijoidensa/tavarantoimittajien laskuja koskaan eräpäivänä, tai jos maksaa niin eräpäivä on soneran toimesta saneltu. Minulle ensimmäinen ja viimeinen 40€ muistutusmaksu sai aikaan vain sen että vaihdoin yrityksen puhelinliittymät toiselle operaattorille. Seuraavaksi vaihtuu laajakaistat kunhan määräaikaiset sopimukset päättyy. Samalla vaihdoin myös yksityiset perheen liittymät ja laajakaistat toiselle operaattorille. Minun tapauksessani 40€ ahneus tuotti vain ja ainoastaan muutamien satasten kuukausittaisen myynnin menetyksen teille. Sehän ei soneran mittakaavassa tunnu missään mutta toivon että tuhannet muutkin pienyrittäjät tekee saman perässä. Sonera on tällä hetkellä kai ainoa operaattori joka on ottanut 40€ huomautusmaksun käyttöön. Korostan edelleen sitä että isot toimijat sanelee ehtoja ja pienet vikisee. Itse laskutan Suomalaista suuryritystä joka yksipuolisesti ilmoitti että heillä on 45 päivän maksuaika, ota tai jätä. Minulle on siis ihan sama minkälaisen eräpäivän laitan omiin laskuihini kun asiakas kuitenkin maksaa vasta 45 päivän kuluttua, mutta itse joudun maksamaan kaikki laskut eräpäivään mennessä. Joudun ja kaltaiseni tuhannet muutkin pienyrittäjät joutuvat toimimaan suuryritysten pankkina. Suur Suuryritykset, sonera mukaan lukien käyttää omien tavarantoimittajien rahoja omana rahoituspuskurinaan ja saa näin kassavalmiutta(quickratio) kuvaavan tunnusluvun näyttämään hyvältä. Peritään saatavat nopeammin kuin maksetaan velat ulos. Sonerakaan ei siis elä niin kuin opettaa vaan ottaa pienyrityksiltä maksimimäärän, ne kun ei voi muuta kuin vikistä tai vaihtaa operaattoria.


      • Osakkeenomistaja

        Firmani sai myöskin tuon teidän mielestä kohtuullisen muistutuksen, kun olin unohtanut printata laskut ulos sähköpostista. Joulun välipäivinä sitten kaikki olivat lomalla ja kun palasimme Tammikuun alussa töihin, oli laskut jo autuaan unohtuneet. Olisi varmasti ollut helppo ja halpa keino Soneralta muistuttaa vaikka 10 päivän päästä eräpäivästä laskun maksamattomuudesta. Ensimmäinen muistutus laskusta tuo tuon 40 € sanktion. Harkintaan josko operaattori vaihtuisi.
        T: 9 liittymää


    • 2345222
      • Kannattaa muistaa että ketjussa on kyse yritysasiakkaista. Kuluttajapuolella tilanne on eri, linkkisikin on kuluttajaviraston sivulle :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • Soneran Ex asiakas
        sonerapartio kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että ketjussa on kyse yritysasiakkaista. Kuluttajapuolella tilanne on eri, linkkisikin on kuluttajaviraston sivulle :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Ettekö te hyvät ihmiset käsitä, että tämä teidän 40 euron riistolaskutus myöhästymisestä mielletään yleisesti kohtuuttomaksi ja siitä kärsii pitkässä juoksussa sekä yhtiö, että sen imago ja talous, kun ihmiset oikeasti ovat jo äänestäneet jaloillaan siihen tahtiin, että teillä ei kohta ole ketään, jolle laskuja lähettää!


    • Soneran Ex asiakas

      Jos Sonera oikeasti kuuntelisi asiakkaitaan ja välittäisi niistä, niin poistaisi 40 euron muistutusmaksun 10 ensimmäisen negatiivisen palautteen jälkeen ja palauttaisin riistetyt rahat takaisin. Soneraa ei ryvettyvä imago ja yhtiötä vaihtavat asiakkaat näköjään kiinnosta palaakaan, kun jatkavat tuota riistoa kaikesta huolimatta, joten teen saman, minkä jo 12 tuntemaani yritystä ja sadat muut ovat tehneet ja vaihdan yhtiötä. Tämä kökkö tsydeemi on oikeasti todella ala-arvoinen, eikä aiheuta kuin mielipahaa ja asiakaskatoa.

    • Yrittäjät kyykkyyn?

      Sama tulema tuli tällekin pieyrittäjälle.
      5v ajan on oltu Soneran asiakkaana, keskimäärin kk-lasku Soneralta on ollut reilu 200€ eli laskutus tuona aikana noin 12 000€.
      Vuodenvaihteessa vaihtui tilitoimisto ja sonera ehti prosessissa yllättää muistutuslaskulla. Ilman muistutusta tuon laskun summa oli 100€ joten 40% korotus tuntuu jo riittävän kohtuuttomalta. Nyt hakemaan näistä monesta pahasta sitä pienempää

    • Kyllästynyt

      Samaan kuoroon on yhdyttävä kuin edelliset. On totta, että laskun maksamisen unohdus mistä syystä tahansa on yrittäjän oma erhe, eikä muita voi syyttää.

      Siitä huolimatta vaihtuu täälläkin laajakaistojen toimittaja. Eri toimipisteidemme laskut tulevat omina laskuinaan ja näin ollen jokaiselle laskulle on erikseen kirjattu tuo 40euron maksumuistutus, yhteensä satoja euroja. Koskaan en ole ollut tyytyväinen Soneran asiakaspalveluun, tämä oli nyt piste iin päälle.

      Huikean maksumuistutus sakon voisi ymmärtää toistuvasti laskujaan myöhässä maksaneile, mutta rehellisenä pienyrittäjänä, joka yrittää tulla toimeen tässä (todellisuudessa) pienyrittäjävastaisessa yhteyiskunnassa tämä tuntuu jopa väärältä.

      • Morjesta Kyllästynyt,

        Ethän kerennyt tehdä vielä vaihdosta? Otahan yhteyttä yritysasiakaspalveluumme, tsekataan mitä meillä olisi tehtävissä. Valitse täältä esimerkiksi "Palaute ja muut asiat" ja sieltä esim. reklamaatio --> http://bit.ly/1lHsNUl

        Tai soita numeroon 0200 188 188, ihan kumpi tapa on sinulle parempi-

        Kiitos :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • v....n idiootti
        sonerapartio kirjoitti:

        Morjesta Kyllästynyt,

        Ethän kerennyt tehdä vielä vaihdosta? Otahan yhteyttä yritysasiakaspalveluumme, tsekataan mitä meillä olisi tehtävissä. Valitse täältä esimerkiksi "Palaute ja muut asiat" ja sieltä esim. reklamaatio --> http://bit.ly/1lHsNUl

        Tai soita numeroon 0200 188 188, ihan kumpi tapa on sinulle parempi-

        Kiitos :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        MITÄ HEMMETTIÄ SÄ KYYLÄÄT TÄÄLLÄ "SONERAPARTIO"MÄ OON TOSI V::::::UT TEIJÄN FIRMAAN;ITEKKII SAIN 40e MUIKKARIN:,postikin voi mennä vikaosotteeseen.


    • VanhaMonopooli

      Maksoin Sonera laskun KAKSI päivää myöhässä,
      seuraavaan laskuun oli lisätty 40 euroa perintäkuluja
      vaikka mitään perintää ei ollut...

      Hyvä Sonera!

      • ihmettelevä

        Sama juttu täällä. Elisaan siirrytään ja heti. Vahingossa jäi sähköpostiin tullut Soneran lasku huomioimatta, niin maksu viivästyi reilut kaksi viikkoa. Törkeää rahastusta Soneralta. Viivästysmaksu on melkein varsinaisen palvelun suuruinen. Muutenkin olen Soneran palveluun tyytymätön. Kauppasivat minulle laajakaistaa nopeudella, jota ei ollut lopulta edes saatavilla osoitteeseeni. Erehdyin tilaamaan, kun oli reilusti halvempi kuin nykyisellä operaattorilla. Kävi kuitenkin niin, ettei sitä voitu kuitenkaan toimittaa osoitteeseeni. Tilausperutusta ei tullut enempää sähköpostilla, viestillä kuin kirjeitsekään. Tästä johtuen jäin tietämättäni ilman laajakaistayhteyttä, kun entinen operaattori katkaisi yhteyden. Palasin takaisin entiselle palveluntuottajalle. Asian johdosta tuli paljon harmia ja turhia puhelinsoittoja. Hyvitystä häiriöstä ei ole kuulunut, vaikka luvattiin.


    • jopasjopas

      Yllätys, heti löytyi tämmöinen keskustelu googlella.

      Kumma ettei Sonera ole jo muuttanut tuota. Siis ihan käsittämätöntä.

      Minäkin sain tuon 40e maksun kun hukkuin lasku sähkopösteihin, ja nyt menee Sonera vaihtoon. Pakkohan sitä on jaloilla äänestää.

      • sdfghdjkluiöopäå

        Näinhän se on minullakin. Yksi 40€ ahneus tuotti soneralle välittömästi myynnin laskua ainakin minun kohdalla. Olen pieni nappikauppias, eli soneran liikevaihdossa pieru saharassa, mutta jos kaltaiseni muutkin aikaa boikotoida soneraa, voi sillä olla jo jotain vaikutusta. Laskut on tullut sähköpostilla ja kerran kävi niin että se posti hukkui roskapostien joukkoon.

        Meidän firmassa on viisi puhelinliittymää, viisi mokkulaa ja yksi kiinteä laajakaista. Kuukauden laskut soneralle oli noin 500€/kk, eli yksi 40€ vittuilu tuotti soneralle 500€ persnettoa kuukaudessa. Jos vaikka tuhat tai kaksi tuhatta muutakin haistattaisi soneralle pitkät niin sillä saattaisi olla jo sen verran vaikutusta että asiasta edes soneran johdossa joku saattaisi ääneenkin jotain mainita.

        Ymmärrän toki että maksun myöhästyttyä peritään uuden laskun lähettämisestä aiheutuneet kulut ja viivästyskorot, mutta sitä en ymmärrä että huomautusmaksu on toisinaan suurempi kuin itse myytävä tuote. Senkin hyväksyisin jos isompi huomautus lähtisi vaikka vasta sen jälkeen kun laskua ei ensimmäisenkään huomautuksen jälkeen vielä maksettu.


      • tmi

        Minäkin sain 40 euron maksun. Viivästyskorkoja oli laskulla vain vajaat 0,40 euroa eli ei kovin pitkään ehtinyt lasku erääntymään. Onneksi olen toiminimiyrittäjä. Vältän jatkossa 40 euron muikkarit siirtymällä yksityisasiakkaaksi. Ehkä Elisalle tai jonnekin muualle. Yritysasiakkuuteni Soneralla tulee nyt päättymään.


      • jonossa 45minuuttia!!!!

        Kyllä!! Nyt loppu myös minun yrityksen sikamainen rokottaminen, kohtuus kaikessa. Nettiliittymät kiinni heti kun tämä homma kävi ilmi. Ei olisi minulla kauaa asiakkaita jos itse toimisin samoin kuin sonera.


    • Sonera sucks

      Tänä päivänä on vaan se tilanne, että pienyrityksissä raha kiertää paljon hitaammin kuin ennen, ja nyt Sonera repii loputkin selkänahasta.
      Kuka ottaisi asiakseen perustaa Facebookiin Soneran vastaisen ryhmän tuon "muistutusmaksun" tiimoilta? Siellä voidaan katsoa, moniko yrittäjä saadaan vaihtamaan operaattoria.

    • (juuh)

      Ettekö te itsekin peri omilta asiakkailtanne viivästyskorko- ja huomautuskulut? Minä ainakin veloitan. Ideana on se, että jos yrityksesi maksaa jonkun kulun, niin se pitää siirtää asiakkaan hintoihin tai hyväksyä, että pienemmät maksut ovat osa katetta. En ota kantaa Soneran hinnoittelupolitiikkaan, koska se on lain mukaista. Parasta on vain se, että hoitaa maksut ajoissa. Oma putiikkini on katvealueella eikä operaattoreissa ole valinnanvaraa, jonka vuoksi pitää maksaa korkeampaa maksua operaattorille, mutta vastineeksi saan toimivan yhteyden, mitä ei voinut sanoa, kun kokeilin erästä pienempää operaattoria.

      Itse otan laskut vastaan sähköisesti ja myös lähetän itsekin omille asiakkailleni laskut sähköisesti. Alkuhankaluuksien jälkeen laskunkierto on nopeutunut. Suosittelen.

      • rsdtyfuiop娨

        >>Ettekö te itsekin peri omilta asiakkailtanne viivästyskorko- ja huomautuskulut?>>

        Kyllä perin, mutta vain sen paljonko muistutuksen lähettämisestä on aiheutunut kuluja. Jos alkaisin "rankaisemaan" asiakkaitani soneran tavoin, ei minulla olisi kohta ketä rankaista. Jos myyty tuote on keskimäärin hinnaltaan 20-50€ niin 40€ rangaistusmaksu on lähinnä vittuilua.

        Hyväksyisin 40€ maksun jos se veloitettaisiin vaikkapa toisen muistutuksen yhteydessä, mutta heti ensimmäisessä muistutuksessa se tuntuu vain vittuilulta, vaikka perintälaki sen salliikin.


    • Ei enää Soneraa

      Itsekin pienyrittäjänä 20 vuotta, alusta asti ollaan oltu Soneran asiakkaana. Nyt päättyy yhteistyö. 40 euroa perintäkuluja 3 päivän vuoksi 47 euron laskuun!!

      Sain juuri tarjouksen Elisalta, noin 2 euroa kuussa kalliimpi. Maanantaina vaihtuu kuitenkin kaikki yrityksen liittymät.
      Samalla vaihdan myös kaikki perheen liittymät pois Soneralta.
      Kiitos.

    • Ex.sonera

      Itse vaihdoimme myös soneralta pois liittymät näiden aivan järjettömien perintäkulujen vuoksi Elisalla.

      Meillä Elisan tarjous oli huomattavasti edullisempi kuin Soneralla olevat sopimuksemme on ollut eli säästyy vielä rahaakin.
      Vaihto ja tarjouspyyntö kävi helposti netissä.

    • jmd.....

      Sama homma täälläkin...sonera vaihtui juuri tuon 40e muistutuskulun takia....

    • 7+6

      Tänne tuli myös soneralta 40 euron viivästymismaksu - sen verran otti pattiin, että vaihdoin liittymät saman tien. Kovasti yritti tyttö asiakaspalvelussa mielistellä että peruisin, mutta eipä auttanut....

    • 8+16

      Sonera ilmoittaa niin haluttaessa joko tekstiviestillä tai sähköpostilla (tai molemmilla), että lasku on erääntynyt ja maksamatta ennen kuin tuo 40 euron muistuksen laukaiseva aikaraja tulee täyteen - katsokaa soneran sivuilta lisätietoa...silloin ei ainakaan voi syyttää siitä, että lasku on hukassa....

      Tässä ohje:

      Tarjoamme myös maksutonta maksumuistutuspalvelua, jonka avulla on mahdollista välttää ylimääräiset maksumuistutuskulut.

      Sonera Maksumuistutuspalvelu on täysin maksuton lisäpalvelu. Sen avulla asiakas saa halutessaan muistutusviestin, jos liittymät uhkaavat sulkeutua maksamattomien laskujen vuoksi. Kun laskun pistää maksuun heti viestin saatuaan, välttää liittymien sulkeutumisen ja säästää ylimääräisiä kuluja. Asiakas voi valita haluaako muistutuksen tekstiviestillä vai sähköpostiin tai molempiin.

      Lisäsimme kesäkuussa 2014 Sonera Maksumuistutuspalveluun ominaisuuden, joka lähettää yritysasiakkaille viestin, jos laskun eräpäivästä on kulunut noin viikko ja lasku on vielä maksamatta. Kun laskun maksaa heti, välttää myös ylimääräisen 40 euron maksumuistutuskulun.

      Palvelun käyttöönottoon tarvitaan asiakkaalta vahvistus, koska se kytketään asiakkaan valitsemaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Maksumuistutuspalvelu on helppo ottaa käyttöön asiakaspalvelussa asioidessa tai sonera.fi -sivuston palvelulomakkeella.

    • yritys ykkönen

      Minulle tällaisena yksinyrittäjänä ja todella tiukkojen aikojen takia laskujen maksaminen on taidetta. Nämä Soneran laskutkin olen maksanut yleensä vähän myöhässä, joskus lähemmäs kahtakin viikkoa kun rahaa firman tilillä vain ei ole . Yhtään muistutusta en ole saanut.

      Näitä jotka kommentoivat muistutuksen tulleen parin päivän maksuviiveen takia puhuvat palturia. Mutta summana tuo on kohtuuton, varsinkin kun ajattelee miten
      itse joutuu joustamaan kaikessa, asiakkaat eivät maksa ajallaan tai ollenkaan ja pyydetään maksua osissa jne...

      Vaikeaa on tänä päivänä. Jaksamista kaikille yrittäjille, kyllä tämä tästä vielä...

    • exasiakas123

      Itse poistun myös soneralta, ja suosittelen myös kaikkia läheisiäni ja tuttavia tekemään niin sillä yritys on pelkkää kusetusta ja kaukana asiakaslähtöisestä toiminnasta!!!

      Yritykseni osoite oli soneralla syystä tai toisesta väärin, saatuani tämän selville soitin ja tein osotteenmuutoksen. Laskut oli kuitenkin lähetetty edelleen väärään osoitteeseen ja sain tietää tästä vasta kun perinnästä tuli kirje. Tein asiasta reklamaation, joka ei mennyt läpi koska mistään ei löytynyt tietoa että osoitteenmuutos olisi yritetty tehdä! Tää yritys menee kyllä niin boikottiin ja aijon tehdä kaikkeni ettei yksikään sorru tukemaan kyseistä paskafirmaa , jossa asiakkailla ei ole mitään merkitystä.

    • tosi on

      Elisalta kannattaa pyytää tosiaan tarjous.
      Itsellä ja tuttavalla putosi puolet soneran hintaan nähden.

    • sonerahelvetti

      Tässä minun kokemukseni Sonerasta, juttu on pitkä, mutta ette varmasti IKINÄ ole kuulleet vastaavaa. Tai jos olettekin, niin, itselleni ainakin tämä on ollu kokemuksena niin huikea, että ei vieläkään pysty käsittämään.

      Perustin yritykseni 1.3.2014 ja heti alkutaipaleella otti tottakai yhteyttä Soneran Yritysasiakaspalvelija, jolta sain aivan loistavaa palvelua ja tilasinkin yritykselleni kaikki mahdolliset ja mahdottomat palvelut, mitä vain tämä kiva poika minulle myi. Kyseessä oli siis seuraavat:

      - liikkuva netti ja mobiilireititin
      - puhelinliittymä ja puhelin
      - maksupääte ja siihen liittymä
      - joku officepalvelu

      Kaikki laitteet saapuivat minulle ajallaan ja jopa maksupääte ehti tulla avajaisiin mennessä, jotka olivat 10.4. Kaikki toimi hienosti parin kuukauden ajan, laskut tulivat sähköpostiin ja maksoin ne sieltä. En ole sähköpostilaskujen ystävä, mutta ajattelin, että ehkä tämä yksi sähköpostiin tullut lasku ei pääse hukkumaan ja saisin myös maksettua sen ajallaan.

      Kaikki toimi siis hienosti. KUNNES!

      • sonerahelvetti

        Yritykseni liiketilan postilaatikkoon kolahti n. 250e suuruinen muistutuslasku. Hämmästyneenä soitin asiakaspalveluun, koska olin maksanut jokaisen laskun, minkä olin sähköpostiini saanut. Kävi ilmi, että maksupäätettä Sonera laskuttaa erillisellä laskulla ja nämä laskut eivät ole koskaan tulleetkaan sähköpostiini. Lisäksi Sonera yritti laskuttaa minua ajasta, jolloin minulla ei edes koko maksupäätettä ollut eli 1.3 lähtien.
        Ei hätää, kiltti asiakaspalvelija lupasi minun vähentää laskusta liikaa perityn kuukausimaksun ja viivästysmaksun verran, eli n. 70 euroa. Samaan syssyyn vaihdoimme laskutustavaksi yhdistelmälaskun, jossa kaikkien palveluiden laskut tulisivat samalla PAPERIlaskulla. Paperilaskun lähettäminenhän maksaa Soneralla 12,90e. Tämä sopi minulle, koska 12,90e on huomattavasti halvempaa, kuin 40e muistutusmaksu. Vaihdoimme myös samalla laskujen toimitusosoitteeksi kotiosoitteeni, koska kaikki muutkin yrityksen laskut tulevat kotiini, eikä toimipaikkaani.


      • sonerahelvetti
        sonerahelvetti kirjoitti:

        Yritykseni liiketilan postilaatikkoon kolahti n. 250e suuruinen muistutuslasku. Hämmästyneenä soitin asiakaspalveluun, koska olin maksanut jokaisen laskun, minkä olin sähköpostiini saanut. Kävi ilmi, että maksupäätettä Sonera laskuttaa erillisellä laskulla ja nämä laskut eivät ole koskaan tulleetkaan sähköpostiini. Lisäksi Sonera yritti laskuttaa minua ajasta, jolloin minulla ei edes koko maksupäätettä ollut eli 1.3 lähtien.
        Ei hätää, kiltti asiakaspalvelija lupasi minun vähentää laskusta liikaa perityn kuukausimaksun ja viivästysmaksun verran, eli n. 70 euroa. Samaan syssyyn vaihdoimme laskutustavaksi yhdistelmälaskun, jossa kaikkien palveluiden laskut tulisivat samalla PAPERIlaskulla. Paperilaskun lähettäminenhän maksaa Soneralla 12,90e. Tämä sopi minulle, koska 12,90e on huomattavasti halvempaa, kuin 40e muistutusmaksu. Vaihdoimme myös samalla laskujen toimitusosoitteeksi kotiosoitteeni, koska kaikki muutkin yrityksen laskut tulevat kotiini, eikä toimipaikkaani.

        Seuraavaksi sain yritykseni sähköpostiin laskun puhelin ja nettiliittymistä. Soitin asiakaspalveluun, että miksei laskuni ole muuttunut paperiversioksi ja lähinnä tiedustelin, että mihin maksupäätteen lasku on taas mennyt, kun piti olla yhdistelmälasku. Halusin vain varmistua, että ei taas tule muistutusmaksua. Tällä kertaa asiakaspalvelija totesi, että täällä näkyy pyyntö paperilaskusta ja yhdistelmälaskusta, mutta eivät ole vielä menneet läpi. Ja ei hätää, maksupäätteestä on lähtenyt heiltä jo paperinen versio tulemaan, joten sekään ei ole mennyt hukkaan. Tämä sähköpostiin tullut lasku on siis viimeinen ja seuraavat tulevat paperilla yhdistelmälaskuna.
        Jonkin päivän päästä toimipaikkani osoitteeseen tuli lasku, jota luulin maksupäätteen laskuksi. Sain kuitenkin maksumuistutuksen siitä summasta, jonka sain edelliseltä laskulta vähentää. Soitin jälleen asiakaspalveluun. Selvittelyjen jälkeen asiakaspalvelija lähetti minulle sähköpostin kaikesta, mikä oli vikana laskutuksessani. Sähköposti oli seuraavanlainen:


      • sonerahelvetti
        sonerahelvetti kirjoitti:

        Seuraavaksi sain yritykseni sähköpostiin laskun puhelin ja nettiliittymistä. Soitin asiakaspalveluun, että miksei laskuni ole muuttunut paperiversioksi ja lähinnä tiedustelin, että mihin maksupäätteen lasku on taas mennyt, kun piti olla yhdistelmälasku. Halusin vain varmistua, että ei taas tule muistutusmaksua. Tällä kertaa asiakaspalvelija totesi, että täällä näkyy pyyntö paperilaskusta ja yhdistelmälaskusta, mutta eivät ole vielä menneet läpi. Ja ei hätää, maksupäätteestä on lähtenyt heiltä jo paperinen versio tulemaan, joten sekään ei ole mennyt hukkaan. Tämä sähköpostiin tullut lasku on siis viimeinen ja seuraavat tulevat paperilla yhdistelmälaskuna.
        Jonkin päivän päästä toimipaikkani osoitteeseen tuli lasku, jota luulin maksupäätteen laskuksi. Sain kuitenkin maksumuistutuksen siitä summasta, jonka sain edelliseltä laskulta vähentää. Soitin jälleen asiakaspalveluun. Selvittelyjen jälkeen asiakaspalvelija lähetti minulle sähköpostin kaikesta, mikä oli vikana laskutuksessani. Sähköposti oli seuraavanlainen:

        "Viitaten puhelinkeskusteluumme, ohessa vielä selvennystä laskutustilanteestanne. Liitteenä avoimet laskut, pois lukien uusin postissa matkalla oleva internet- ja maksupäätelasku.
        8534****
        Tälle laskulle oli sovittu hyvitys 32,78, mutta se on kohdistunut seuraavaan laskuun, jonka saatte pian postissa.
        Tässä vielä avoinna 72,48e.
        1142045****
        Tämä lasku on hyvityslasku liikasuorituksesta, maksettavaa 0e.
        1142445****
        Tässä avoinna 58,73e.
        1142845****
        Tämä on uusin matkapuhelinlaskusi, joka on tullut vielä sähköpostiisi.
        Tein tähän 30 euron hyvityksen, koska laskulla oli tuplana 4G -liittymäsi kk-maksu. Uusi maksettava summa on 76,75 euroa.
        Eli teillä on yhteensä 4 laskua avoimena vielä, tässä viestissä kolme niistä ja yksi tulossa postitse.
        Laitoin erääntyneille maksuaikaa 30.8. asti.
        Teen nyt yhdistelmälaskutuspyynnön ja jatkossa laskut tulevat paperilla antamaasi osoitteeseen KOTIOSOITE
        Pahoittelen kovasti tätä sekaannusta ja toivon, että tämä listaus selventää asiaa. Jos sinulla tulee lisäkysymyksiä, voit vastata minulle tähän sähköpostiin."
        Muissa laskuissa oli siis mennyt eräpäivä sekaannuksien takia, paitsi tässä viimeisessä ja postissa tulevassa laskussa. Nämä laskut maksoin ajallaan ja toimitin kirjanpitäjälle tämän sähköpostin selvennykseksi. Ajattelin asian olevan tätä myöten kunnossa.


      • sonerahelvetti
        sonerahelvetti kirjoitti:

        "Viitaten puhelinkeskusteluumme, ohessa vielä selvennystä laskutustilanteestanne. Liitteenä avoimet laskut, pois lukien uusin postissa matkalla oleva internet- ja maksupäätelasku.
        8534****
        Tälle laskulle oli sovittu hyvitys 32,78, mutta se on kohdistunut seuraavaan laskuun, jonka saatte pian postissa.
        Tässä vielä avoinna 72,48e.
        1142045****
        Tämä lasku on hyvityslasku liikasuorituksesta, maksettavaa 0e.
        1142445****
        Tässä avoinna 58,73e.
        1142845****
        Tämä on uusin matkapuhelinlaskusi, joka on tullut vielä sähköpostiisi.
        Tein tähän 30 euron hyvityksen, koska laskulla oli tuplana 4G -liittymäsi kk-maksu. Uusi maksettava summa on 76,75 euroa.
        Eli teillä on yhteensä 4 laskua avoimena vielä, tässä viestissä kolme niistä ja yksi tulossa postitse.
        Laitoin erääntyneille maksuaikaa 30.8. asti.
        Teen nyt yhdistelmälaskutuspyynnön ja jatkossa laskut tulevat paperilla antamaasi osoitteeseen KOTIOSOITE
        Pahoittelen kovasti tätä sekaannusta ja toivon, että tämä listaus selventää asiaa. Jos sinulla tulee lisäkysymyksiä, voit vastata minulle tähän sähköpostiin."
        Muissa laskuissa oli siis mennyt eräpäivä sekaannuksien takia, paitsi tässä viimeisessä ja postissa tulevassa laskussa. Nämä laskut maksoin ajallaan ja toimitin kirjanpitäjälle tämän sähköpostin selvennykseksi. Ajattelin asian olevan tätä myöten kunnossa.

        Seuraava maksumuistutus tuli EDELLEEN toimipaikkani osoitteeseen heti elokuun alussa. Tällä kertaa karhuttiin maksuja laskuista, joihin olin saanut maksuaikaa 30.8 asti. JÄLLEEN soitin asiakaspalveluun ja asia hoidettiin kuntoon ja JÄLLEEN minulle luvattiin, että seuraavat laskut tulevat yhdistelmälaskuna kotiosoitteeseeni.
        Seuraavaksi sain Soneran laskuja toimipaikkani osoitteeseen syyskuussa. Mukana oli myös jokin vanha maksumuistutusmaksu, jonka päätin maksaa, koska en yksinkertaisesti enää jaksanut. Firmalla meni huonosti ja olin lopettamassa, koska yritys ei yksinkertaisesti kannattanut. Ajattelin, että jospa nämä jossain vaiheessa selviäisi, kun maksan vaan kaikki nämä laskut, niin jospa ne tulisivat sitten palautuksina, liikaamaksettuina. Ja kyllähän ne sitten tulikin seuraavalle laskulle, joka toimitettiin jälleen yritykseni osoitteeseen.
        Mielestäni asia oli kunnossa. Eiliseen asti. Sain maksumuistutuksen edelleen toimipaikkani osoitteeseen maksupäätteestä. Alkuperäistä laskua ei ole missään. Taas pitää alkaa soittelemaan.


      • sonerahelvetti
        sonerahelvetti kirjoitti:

        Seuraava maksumuistutus tuli EDELLEEN toimipaikkani osoitteeseen heti elokuun alussa. Tällä kertaa karhuttiin maksuja laskuista, joihin olin saanut maksuaikaa 30.8 asti. JÄLLEEN soitin asiakaspalveluun ja asia hoidettiin kuntoon ja JÄLLEEN minulle luvattiin, että seuraavat laskut tulevat yhdistelmälaskuna kotiosoitteeseeni.
        Seuraavaksi sain Soneran laskuja toimipaikkani osoitteeseen syyskuussa. Mukana oli myös jokin vanha maksumuistutusmaksu, jonka päätin maksaa, koska en yksinkertaisesti enää jaksanut. Firmalla meni huonosti ja olin lopettamassa, koska yritys ei yksinkertaisesti kannattanut. Ajattelin, että jospa nämä jossain vaiheessa selviäisi, kun maksan vaan kaikki nämä laskut, niin jospa ne tulisivat sitten palautuksina, liikaamaksettuina. Ja kyllähän ne sitten tulikin seuraavalle laskulle, joka toimitettiin jälleen yritykseni osoitteeseen.
        Mielestäni asia oli kunnossa. Eiliseen asti. Sain maksumuistutuksen edelleen toimipaikkani osoitteeseen maksupäätteestä. Alkuperäistä laskua ei ole missään. Taas pitää alkaa soittelemaan.

        Summa summarum
        - Lukusia puheluita asiakaspalveluun, joista jokaisessa jonotusaika lähes 45 minuuttia
        - En ole saanut maksupäätteestä kuin yhden alkuperäisen laskun
        - Yhtään ainoata laskua ei tullut kotiosoitteeseeni, johon sitä toistuvasti yritin tilata
        - Yhtään ainoaa yhdistelmälaskua ei ole tullut lukuisista pyynnöistä huolimatta
        - En enää tiedä olenko maksanut muistutusmaksuja vai en, enkä edes sitä, mihin asti minua on veloitettu ja mistä laitteista
        - Soneran asiakaspalvelijoissa ei ole mitään vikaa. Minulle on aina oltu ystävällisiä ja vaikka välillä olen ollut hieman vihainen.
        En suosittele koskaan, kenellekkään.


    • ei enään ikinä

      Kyllä sieltä vielä laskuja tulee.
      Meille tuli 6kk päästä vielä 40€ maksumuistutuslakuja kun luulin, että kaikki oli jo hoidettu.

      Mkasoin ja haistatin vidut Soneralle ja vaihdoin Elisalle kaikki.

    • Keskiajalla ollaan

      Itsekin kohtasin tähän ongelmaan ja joudun siirtymään E-Laskuun oppirahani maksettuani. Onneksi olen media-alan pienyrittäjä ja toimin satojen pienyrittäjien kanssa yhteistyössä. Kyllä muistan taas jutella asiasta ja saatan viestiä eteenpäin. Kysymyshän on nimenomaan siitä, mikä on kohtuullista ja mikä ei. Pienyrittäjien pitäisi liittyä yhteen näissä asioissa ja kilpailuttaa teleyhtiöt omilla ehdoillaan. Valitettavaa on, että toimimme monopoliyhtiöiden Suomessa. Meillekään ei löydy kiinteää laajakaistaa kuin Soneralta.

      Veikkaanpa kuitenkin, että juuri pienet yritykset tuovat Soneralle suurimmat tuotot - ja juuri näitä yritys riistää eniten.

    • Mikuss

      Täällä myös kohtalontoveri!! Olen ikuinen entinen asiakas! Heidän toimintansa pitäisi saada suuren yleisön tietoon että se lopulta vaikuttaisi heidänkin liiketoimintaansa. Itse vältän kyseistä yhtiötä loppuun saakka!

    • 2080

      Nostin kytkintä jo monta vuotta sitten. Olen tyytyväisempi ex-asiakkaana kuin asiakkaana.

    • Wil-dna

      Todella härskiä rahastusta! Itse maksoin 19,19€:n unohduksesta tai jostain sekaannuksesta 40€. Se tuli vasta seuraavassa laskussa! Muistutuksen saatuani maksoin samana päivänä, ja seuraavassa laskussa oli 40€. Tapani ei ole maksuja venytellä vaan hoidan ne ajallaan. Näin Sonera palkitsee asiakkaitaan. Siksi operaattori vaihtui välittömästi! Ja en vaihtele operaattoreita edes joka vuosi. HYI SWONERAA!

    • 40E-Eroraha

      Lipsahdus on käynyt: Yksi Soneran lasku on jostain syystä kadonnut - ei löydy s-postiblokista.

      40€ maksumuistutusmaksun takia ei kannata käyttää aikaa selvittämiseen s-postioperaattoriltamme, onko ko. lasku milloinkaan edes saapunut palvelimelle. Selvitystyö maksaa siihen käytetyn ajan takia enemmän. Ja vaikka ei olisi saapunut, niin jos/kun Sonera ei löydä omasta (virheettömänä pitämästään) järjestelmästään virhettä on se luonnollisesti meidän virhe.

      Yrittäjänä tulee joskus lipsahduksia ja virheitä tehtyä. 40€ on pieni summa väärästä operaattorin valinnasta.

      Harmi, ettei aikaisemmin ole tullut lukeneeksi tätä blokia jossa tulee esille Soneran pyyteetön halu hyötyä mahdollisimman paljon virheestä, joka on heidän mielestään toisen osapuolen tekemä.

      MUTTA VIRHEISTÄ OPITAAN: Nyt kaikki Soneran liittymät irtisanottu:)

      PS Toivottavasti mahdollisimman moni muukin pienyrittäjät joka pitää 40€ kulua muistutuksesta kohtuuttomana, äänestävät omilla toimillaan.

    • Soneranryöstämä

      Meilläkin tuli liittymän vaihto ajankohtaiseksi tänään. Yli 20 vuoden asiakas suhde ja viiveetön maksuhistoria eivät merkinneet mitään kun 20 euron nettitikkulasku oli jäänyt tulostamatta. Uskomatonta ja härskiä ryöstöä. 40 euroa 20 euron laskusta on lähinnä kiskontaa. Meiltä lähtee ensi viikolla kaikki soneraan liittyvä firmasta. Asiakas palvelija oli tympeä ja kieltäytyi yhdistämästä eteenpäin kun kysyin voisiko hän yhdistää minut jollekin asioista päättävälle ylemmälle taholle. Tulen ottaamaan tämän asian esille Suomen Yrittäjien tapaamisissa ja varoittamaan kaikkia ja varsinkin aloitttavia yrittäjiä tästä härskisti rahastavasta yrityksestä. Hyi Sonera ...

    • Yrittäjä02

      Meillä lähti soneran liittymät kesäkuun alussa pois ja härskisti sonera yrittää vielä pakettiliittymien kuuksusi maksuja laskuttaa 1-16 väliseltä ajalta. Liittymät vauhtui 1.6.2016 Elisalle. Reklamoin laskusta ja pyysin uutta korjattua laskua, mutta ei ole tähän päivään mennessä tullut. Kolmesti olen reklamoinut ja riitauttanut laskun.

    • voitanakele

      Nyt tuli mitta täytetään täälläkin! Meidän firmalla kanssa kymmenkunta liittymää. Lasku hukkunut postiin (kiitos siitä postille!) Karhu tuli viime viikolla ja maksoin samana päivänä pois, kuten kaikki laskut olemme aina huolehtineet viimeistään eräpäivänä. Tuonkin laskun erääntymisen jälkeen on maksettu toinen Soneran isompi lasku ajallaan kun se tuli perille. Tänään tuli sitten 40 euron "muistutuskululasku". Nyt lähti kaikki liittymät vaihtoon Elisalle ja kiireellä!! Onneksi ei ole määräaikaisuuksia niin pääsee eroon just nyt heti !!! Hyvästi Sonera!!

    • e4rtgvferrere

      Eikä nuo vaihtamalla parane, kaikki samanlaisia paska firmoja, ihan vittuillessaan voi vaihtaa puhelinoperaattoria mutta ei se mene siitä muuksi muutu.

      Mulla taas dna laskutti datalaskua 3 x 70 euroa tänä vuonna, tokan kerran jälkeen olin sinne yhteydessä ja sitten päätin vaihtaa liittymää, kerkisivät vielä kerran laskuttaa kunb liittymisen sulkemiseen menee aikaa/vaihtamiseen. Homma meni siis niin että ihan tarkoituksella en dataa edes käyttänyt mutta vaivihkaa sähköpostin kytkeytymisestä päälle kertyi tälläisiä kytkentämaksuja, dataa ei siis liikkunut nimeksikään vaan kytkentämaksuja kun dataliittymä aukeaa lukemattomia kertoja. Tämä suuri määränäitä avauksia tuli kodin turvakamerasta joka teki paljon aiheettomia hälytyksiä, kymmeniä sähköpostiviestejä, dataahan tuossa ei kulje juuri mitään.

      Ja mikä naurettavinta että jos mulla olisi ollut kiinteä liittymä niin datan määrällä ei olisi ollut mitään merkitystä, vaikka olisi streemi auki kotiin koko ajan 24/7 kuukaudesta toiseen.

      Jos nyt joku haluaa lukea. Varsinaista nettiä käytin tabletilla johon mulla oli liittymä mutta sillä ei voi soittaa.. että joo ja näin.

      • wef23df23

        Koitan vielä tarkentaa että kännykän tällä dna, kytkin sen käyttämään siis tabletin nettiä jossa mulla oli kiinteä hintainen nettiliittymä mutta aina välillä se kännykän dna meni sitten normaaliin verkkoon ja muutama satakin sähköposti ilmoitusta meni nosrmisti netin kautta, näistä kuukaudessa 70 euron lasku, kytkeytymisestä nettiin, ei data määrästä.


    • onkoSellaisiaVielä

      Miten vitussa joku voi olla vielä Soneran asiakas?

    • EXSONERA

      SONERAN YLIMIELISYYS ON JO TAIVAITA KOSKETTAVAA. SOPIMUSEHTOJA MUUTETAAN PELKÄLLÄ ILMOITUKSELLA MUTTA ASIAKKAAN PITÄÄ ILMOITTAA ALLEKIRJOITETULLA PAPERILLA OMAT AIKOMUKSENSA. SONERAN EI TARVITSE PAPEREIHINSA LAITTAA EDES ALLEKIRJOITTAJAN NIMEÄ EIKÄ ALLEKIRJOITUSTA. JA SOPIMUSEHDOT VOIDAAN MILLOIN VAAN VEIVATA MITEN VAAN JA HINTAA KOROTTAA 30% KUN SILT TUNTUU. NO LIITTYMÄT LOPETETTIIN KAIKKI SAMAN TIEN.

    • EiEnääKoskaanSoneraa

      Soneran liittymät lähti meidän yrityksestä. Laskeskelin, että kun eivät hoitaneet huoltotöitä kunnolla, tuli ansionmenetyksiä noin 500 euroa. En tiedä miten pienyrittäjä voisi taistella jättiä vastaan, mutta laskulla tuntuvat muistavan, vaikka liittymät irtisanottu.

    • Nytriittää

      Alaleuka lasahti rinnuksille kun sain Soneralta 29,90 € myöhästyneestä laskusta 40 € myöhästymismaksua. Täh? Kyllä on hienosti perusteltu, että on lain mukaista. Toki on. Yrittäjnä arvostan asiakkaitani sen verran että ei tulisi mieleenkään tehdä laskusta yli tuplaten huomautuskuluja. No Sonera pääsi eroon tästä surkeasta asiakkaasta. Sanoin yritykseni kaikki palvelut perheeni laajakaista ja puhelinliittymät Soneralta irti. Laillinen ryöstö loppui nyt ja ikinä en siitä firmasta tule palveluja kysymään. Pitäkää luurinne prk..le.

    • Yritysasiakas_henkilö

      Ehkä kannattaa unohtaa nämä yritysliittymät ja ottaa vaan oma henkilökohtainen liittymä käyttöön, niin ei tule näitä rahastuksia. Ei niissä firman nimissä olevissa muutaman kympin liittymissä nyt niin suuri verohyötykään ole, että niitä siksi kannattaisi kirjauttaa yrityksen nimissä. Työntekijöille kaikille omat henkilökohtaiset liittymät ja palkka päälle vaikka 30€ puhelinrahaa per kk.

    • kyrsii

      Täällä on tapeltu soneran kanssa kun lopetin yritykseni ja irtisanoin liittymäni. Laskuja tuli silti vaan ja vaikka sinnepäin otti yhteyttä niin silti liittymiä ei osattu lakkauttaa ja laskuja tuli, näitä en periaatteessakaan maksa koska olen irtisanonut liittymäni jolloin en nää tarpeelliseksi maksaa uusia laskujakaan...Sitten alkoi vielä tulemaan 40€ viivästysmaksuja laskuista joita ei edes pitänyt saada enää ja viivästysmaksujen viivästysmaksuja. Sonera ei myönnä että olen yrityksen lopetettua irtisanonut kaikki liittymät vaan väittää että en ole ollut yhteydessä heihin silloin. Hienoa toimintaa! Puhelimessa ollut henkilökin piti minua suorastaan idioottina ja syytti että en ole irtisanonut liittymiä yms. jäi kieltämättä paska maku kuseisestä firmasta!

    • Yrittäjä

      HEI
      Niin se minullekkin tipahti 40€ muistutus. Niin kauan kuin muistan on ollut kyseisen firman liittymä. Nyt vaan riittää, kiitos vuosista ja heipat. Saa joku muu operaattori minusta hyvän maksavan asiakkaan.

    • gitar57

      Näin on. Ja mikä on muistutuslasku. en ole saanut yhtään muistutusta. Ennen tuli HETI lasku ja 5 €
      kulu. Vaihdan operaattoria.

    • StigFramåt

      Jos yritykseni lähettää 40 euron maksukehotuksen, se tarkoittaa sopimuksen välitöntä päättymistä..

      Telia laskuttaa yliaikakorkoa yhdestä päivästä. Pyyhin maksun joka kerta yli. Maksan kiusalla pari päivää myöhässä. 40 euroa ei ole näkynyt.

    • Anonyymi

      No, nän kävi minullekkin ,päätin että en ikinä osta mitään palveluja telialta niin järkyttävää rahastusta

    • Anonyymi

      En olisi päivääkään sellaisen yrityksen asiakas, joka perii huomatusmaksusta 40 euroa.

    • Anonyymi

      ei ole ole tarve talla psykiatrian vouitto porukalla laittaa telia joka toinen kuriin koti

    • Anonyymi

      Minullakin meni edellisen kesäloman aikana yksi lasku ensimmäistä kertaa muistutuksen puolelle kun yritin pienyrittäjänä lomailla muutaman viikon ja en ehtinyt maksaa laskua ajoissa. 40 euron muistutusmaksu oli sen verran ärsyttävä että vaihdoin sekä yrityksen liittymän että oman liittymän samantien Elisalle.

    • Anonyymi

      Telian tulot muistutusmaksuista on pienet mutta kettuilu asiakkaille sen verran tehokasta että varmasti moni vaihtaa operaattoria. En ymmärrä miten ovat laskeneet että tuommoinen toiminta on kannattavaa

    • Anonyymi

      On aika lopetella rahan syytäminen jokaiselle pyytäjälle.

    • Anonyymi

      Vaimoni vaihtoi vihdoin pienyrityksensä operaattoria ja irtisanoi Telian (Soneran) yli kaksikymmentä vuotta pyörineet kaksi kännykkäliittymää. Toinen liittymistä oli jo pitkään käyttämättä, mutta operaattori otti tyytyväisenä vastaan hyvin hinnoitellun kuukausipaketin mukaisen laskutuksen.

      Kun e-laskutilaus oli poistettu, Telia ei lähettänyt enää viimeistä laskua ollenkaan, sen sijaan saapui muistutuslasku, jossa ilmeisesti reilun viikon tyhjäkäyntipalvelusta oli saatu aikaan 80 euron lasku lisäämällä 40 euroa maksumuistutuksen kuluja. Maksumuistutuksen ja perittävän pääoman epäsuhde tuntuu huikealta. Lisäksi erityisesti alkuperäislaskuttomat muistutuslaskut ovat lievästi sanottuna ärsyttäviä - erityisesti, kun Suomessa on hyväksytty sairas käytäntö lähettää muistutuslaskuja ilman alkuperäistä laskua.

    • Anonyymi

      Moi liittymä
      Hyvä ja halpa

    • Anonyymi

      Sopii köyhälle nsppiksuppiaslle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe