Hei! Olen 18-vuotias ja olisin kiinnostunut opiskelemaan lääkäriksi. En ole käynyt lukiota, mutta amiskan olen käynyt. Se vaan, että opiskelin silloin sisustusalan perustutkinnon, joten miten voin päästä lääkäriksi? Auttakaa!
Ammattioppilaitoksen kautta lääkäriksi?
4
197
Vastaukset
- fasdfef4
hae lääkikseen
- nonäin
Jos tutkintosi on 3-vuotiseen opiskeluun perustuva, se oikeuttaa hakemaan lääkikseen. Menestys kuitenkin todennäköisesti tulisi olemaan heikko. Siksi suosittelen, että käyt joutuin (aikuis)lukion ja panostat siellä matematiikkaan, fysiikkaan, kemiaan ja biologiaan. Lääkiksen pääsykoe nimittäin perustuu noihin lukion aineisiin ja kaikki opiskelemaan pääsevät ovat erittäin hyviä noissa lukioaineissa.
- ............
Ammattikoulu oikeuttaa hakemaan yliopistoon, mutta käytännössä voi olla todella vaikeaa. Lääkikseen hakiessa pitää hallita lukion pitkä matematiikka, fysiikka, biologia ja kemia. Voit opiskella itsenäisesti, mutta voi olla aika hankala tehtävä. Edellisen vastaajan tavoin suosittelen käymään aikuislukion.
Ei ole tarkoitus kuulostaa lannistavalta. Jos haluat lääkäriksi, niin kannattaa kuunnella unelmiaan ja tutustua alan pääsyvaatimuksiin ja lukea yliopistojen nettisivuja ja vaikka harkita aikuislukiota. Vielä ehtii hakea vaikka heti tänä keväänä. - tiivitaavi
Yksinkertaista. Käy lukio (mielellään vielä hyvin) ja hae lääkikseen. Käymättä lukiota on, luojan kiitos, hyvin vaukeata päästä mihinkään akateemisiin ammatteihin.
Opiskeluintoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833