Olisi mukava kuulla onko tällä palstalla paljon uudempien (tällä vuosituhannella valmistettujen) kissojen omistajia. Ja jos on, niin minkälaisia malleja löytyy ja olisi mukava kuulla myös kommentteja.
Itse ajelen S-dieselillä ja olen ollut erittäin 'imponeerattu' moottorista sekä koko autosta. Pidän tätä facelist-mallia onnistuneena erityisesti perän muotoilun osalta; muutenhan sen erottaminen edellisestä vuosimallista on todella vaikeaa. Eikä tuo (markkinoiden hiljaisin?) dieselkään omasta mielestäni pilaa Jaguarin arvokkuutta. Äänet ja vääntö ovat kuin isommasta kasin koneesta, mutta kulutuslukemat ovat näin enemmän ajavalle siedettävämpiä. Laatukin tuntuu olevan kohdallaan, sillä ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana ei ole tullut pienintäkään huomautettavaa.
Mukavia kissakilometrejä kaikille. Ikään ja kokoon katsomatta.
Uudempia kissoja
8
1294
Vastaukset
- salsa redD
onhan meitä...
itsellä x-type D..hiukan himottaisi tuo huollon asentama lastu/viritys->164 hp!!ja vääntö joitan 400 nm...
vaimon mielestä nytkin jo riittävä.
pitäisi kyllä käydä ajamassa tuo 2.7- X-mies
Jep, X-typellä ajelin. Päädyin siihen kun oli 4-vetoinen.
- Uusi
Mielenkiintoista, en ole kuullutkaan. Asentavatko ne noita lastuja valtuutetuissa Jaguarin huolloissa? Jos asentavat, tiedätkö katkeaako takuu? Paljonkohan lysti maksaa?
- hoopee
Jopas sattui. Olen pitkin kesää metsästänyt tietoja Jaguar S-Type 2.7DV6 luotettavuudesta/käyttäjän kokemuksista.
Olen ajellut mersulla yli 30 vuotta ja nyt alkaa hieman tympiä. Miksei sitä voisi kokeilla jotain toistakin merkkiä. Vaimoni on ollut aina tykästynyt Jaguariin - jostakin syystä. Koskaan emme ole ajaneet Jaguarilla, emmekä olleet edes kyydissä. Nyt tänä kesä kävimme koko päivän koeajolla po. pelillä. Ajelimme pitkää sivua moottoritiellä, mutkaista hiekkatietä rankkasateessakin (onneksi sattui), mukulakivikadulla, kolusimme ja tutkimme autoa, harmi ettei ollut käytäjän käsikirjaa autossa, se hieman harmittaa. Vaimo on aina sanonut, että kun hän voittaa lotossa, hän ostaa heti Jaken. Ei ole vielä voittanut.
Autio tuntui oikein miellyttävältä. Lyhyesti toteaisin, että kaikki toimi kissamaisen pehmeästi, nappulatkin joihin koski. Takapenkki oli ahdas ja matala tila. No ei kaikkea voi saada yhden auton mukana. Diesell kaupassa ei voi saada bensavehkeen ominaisuuksia ja päin vastoin, vaikka TÄSSÄ koen molempien täyttyvän melko hyvin - minulle riittävästi.
Asiaan: Olisi edelleen mukava kuulla käytännön kokemuksia, kielteisiäkin, sillä eihän mitään vehjettä ole, ettei siihen aina jotain tule -mersuakaan en ole vielä sellaista löytänyt. Toki siinä on hyvä olla jokin raja. Esim. jos ja kun auton ostamme, miten huollot pelaavat ja mitä kustannuksia edustaa? Itse kun olen Hämeenlinnasta lähin huolto on Tampereella tai Helsingissä. Tämä on yksi hidaste asiassa?? Miten takuu? jne..
En nyt ennempää tällä ketaa vaivaa. Seuraan keskustelua ja jos joku haluaa kirjoitella kokemuksia ym. henk.koht. niin os. on [email protected].- D-kissa
Kokemuksia on nyt vasta 10 tkm matkalta, mutta tähän asti seuraavaa.
Vikoja nolla. Autosta ovat puuttuneet täysin uusille autoille tyypilliset pikkuviat (itselläni on ollut muiden merkkien kanssa kaikenlaisia ongelmia toimimattomasta istuinlämmittimestä kieroihin jarrulevyihin). Tältä osin asiat ovat ainakin toistaiseksi kunnossa.
Ajettavuudessa ainoa miinus tulee ohjauksesta. Takavetoiselle tyyppillisesti se on melkoisen herkkä ja auto lähteekin nopeasti kääntymään suorallakin tiellä, mikäli esimerkiksi vaihtaa levyä soittimeen. Muuten ajettavuus on mainio ja homman kruunaa loistavat penkit (suosittelen sähköisesti säädettävää ristiselän tukea). Vaikka penkit ovat nahkaiset, on ne muotoiltu riittävän voimakkaasti, jotta niissä ei synny lusteluefektiä.
Tavaratila saisi olla tilavampi, tosin vakiona tulevat taittuvat takaselkänojat auttavat joissain tilanteissa. Takapenkin tiloille ei ole juuri käyttöä, joten niistä en osaa kommentoida. Ilmastointi on pelannut moitteetta ja erillinen lämmitin (Webasto) lupaa hyvää myös tuleville talvipakkasille. Tosin Webaston ajastinta ei tietääkseni ole vielä saatavana (ehkä kuitenkin ennen pakkasia). Lämmityspuoleen liittyy myös tuulilasin lämmitin. Autossahan on siis lämmitettävä tuulilasi ja se on varusteena aivan mainio.
Moottori onkin sitten todella mainio. Tyhjäkäynnillä ei sisälle tahdo erottaa, onko kyseessa bensa vai diesel. Ja varsinkin ohituskiihtyvyys on isojen kasin koneiden luokkaa. Mielenkiinnolla odotan miten tuon väännön kanssa pärjää talviliukkailla, kun jo märkä asfalttikin saa luistoneston toimimaan enemmän kaasua painettaessa. Tosin tuo ajonhallinta ottaa kyllä tilanteen nopeasti haltuun, jos esimerkiksi mutkassa painaa liiaksi kaasua. Kulutus on ollut normaaliajossa tuossa tehtaan lupaamassa kahdeksan litran haarukassa. Tosin matkataipaleilla pääsee tuonne kuuden litran tasolle ja jopa hieman alle. Auto painaa kuitenkin lähemmän 1800 kg, joten ei hassumpia arvoja. Ainoa asia mitä olen moottorin osalta ihmetellyt on se, että siinä ei ole hiukkassuodatinta. Muutenhan moottori edustaa aivan viimeisintä diesel-teknologiaa.
Huoltoväli oli muistaakseni jotain 26 tkm ja ainakin minulle luvattiin myös auto veloituksetta käyttöön huoltojen ajaksi. Takuuhan autossa on kolme vuotta, joten sekin puoli on kunnossa.
Kävin itsekin Jaggea hankkiessani kokeilemassa BMW:n, Audin ja MB:n vastaavia malleja, mutta Jaggen kyllä puhutteli niistä vaihtoehdoista eniten juuri tyylinsä ja muotoilunsa puolesta. Tosin mersukin pääsi hyvin lähelle, mutta jotenkin sen taksi-imago tekee siitä hieman arkipäiväisen. Sinälläänhän kaikki nuo autot ovat erittäin hyviä joka suhteessa.
- XJR-98
Omani ei ole tosin ihan tällä vuosituhannella tehty, mutta muutaman tuhannen kilometrin verran ajokokemusta tähän mennessä X-typestä 2.5 vm 2004.
X-typellä olen ajanut vain työajoa, josta 95% kaupunkiajoa ja lähinnä talvella (nelivedon takia).
Auto on oikein hyvä, paitsi potkua saisi olla enemmän.
Huonoin puoli: penkki on perusmallia eli ei sähkösäätöä. Kaipaan penkkiin etureunan kaltevuuden säätöä, koska en saa tarpeeksi reisitukea. No, ei onneksi tule ajettua kuin lyhyitä matkoja kyseisellä autolla.
Vinkki: X-typeä ostaessanne varmistukaa että autossa on teidän peffallenne sopiva jakkara ettei tarvitse jälkeinpäin katua. Nimittäin äitimuorini tuli katumapäälle ja nyt x-typeen laitetaan jälkeenpäin nahkaverhoilu...- Ex-X
Vinkki. Tuota perusmallin penkkiä voidaan huollossa hieman säätää (=etureunaa nostetaan). Eli ei kun huoltoon kyselemään.
- XJR-98
Ex-X kirjoitti:
Vinkki. Tuota perusmallin penkkiä voidaan huollossa hieman säätää (=etureunaa nostetaan). Eli ei kun huoltoon kyselemään.
Kiitos hienosta vinkistä!
Autohan ei ole oma, mutta aion toki tuota mainitsemaasi mahdollisuutta ehdottaa.
Etupenkit päällystetään piakkoin nahalla joten siinä yhteydessä homma olisi luontevaa ja varmaan helppoa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818