Vinkkejä saada talous kuntoon?

clien list

Olen n 40 vuotias nainen jolla on UO päällä. Tämän hetkinen summa taitaa olla n. 5000e.
Asun yksin.
Millä saisi taloutensa kuntoo mahdollisimman pian, tämän kevään aikana olisi kiva. Ja haaveilen uudesta asunnosta kanssa mutta ei ole mahdollista tällä hetkellä kun on merkintä.
Vinkkejä millä sais taloutensa kuntoon.

Laita meiliä [email protected]
jos on tarjota jotain.

23

562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+8

Talouden parantamiseen on kaksi keinoa: menojen vähentäminen tai tulojen lisääminen. Lainaraha ei ole ratkaisu.

• alkup.

Minun tapauksessa tulojen lisääminen on ainoa vaihtoehto. Olen karsinu jo kaikesta.
        Ainakin sen 500e/kk ylimäärästä kaipaisin jotta selviäisen ilman suurempia kikkoja. Tämän summan siis UO vie joka kk.

• llllllojjj

No turhaan mistään asunnoista haaveilet jos et 5000 veloista selviä

• Kekkonen2

pipari myyntiin(?)

• kaiju

sinullahan on itsemääräämisoikeus piparistasi, mutta sillä on tehty hyvinkin hynää. otappa selvää kanssasisarilta mitä meno maksaa, mutta veikkaan että liikutaan siinä 50-70 e paikkeilla. Sitä en sitten osaa sanoa että kumpiko oli kielletty myynti vaiko ostaminen, mutta sekin on vaan järjestelykysymys.

• JJJJJ

Pikatietä onneen ei ole, riippuu tietenkin tulotasosta jolleikkin 5000e on kk palkka, toisille 5kk palkka.

Vaihtoehtoja on monia, kysymys onkin oletko valmis tekemään kaikkesi sen eteen. Tässä muutama esimerkki.

1.Ensinnäkin tärkein, älä aseta liian kovaa tavoitetta, anna aikaa itsellesi hoitaa asia. Tavoite voisi olla esim: UO velka hoidettu vuoden 2014 loppuun mennessä.
      2. Laske tarkkaan tulot/menot, paljonko pitäisi ansaita lisää hoitaaksesi kaikki menot?
      3. Voisitko asua edullisemmin?
      4. Hanki lisätyö, voitko tehdä jotakin esim;kotona?
      5. Soita UO miehelle ja yritä sopia maksusuunnitelma.
      6. Netissä helppo myydä turhia tavaroita, vaatteita, huonekaluja, yms. Kaikilta löytyy jotakin ylimääräistä,. Mieti mitä todella tarvitset, muista pitää kohtuu hinta niin menevät helposti kaupaksi(Tori,huutonetti)

Kun olet saanut velkasi maksettua säästä ns. puskuri. Puskuritili auttaa yllättävissä menoissa, tulet huomaamaan että tilillä makaava raha rauhoittaa mieltä. Tämä voisi olla toisen vuoden suunnitelma.

Eli vuoden 2014 aikana maksaisit UO velan pois, vuoden 2015 aikana säästäisit puskurin ja vuonna 2016 voisit alkaa säästämään asunto varten.

• ex_vippaaja

Edellisessä vastauksessa tulikin jo runsaasti hyviä neuvoja.
      Ensinnäkin saada ulosoton 5000€ maksuun kevääksi ihan utopinen
      ajatus sinun nykyisellä tulotasollasi. Parannusehdotus: uusi työpaikka jossa parempi palkka, ylitöitä tai lisä-työ.
      Maksusuunnitelma uo:n kanssa ei hyödyttäisi sinua yhtään kun maksusuunnitelmassakaan eivät suostu vähempään kuin 1/3, yleensä pitäisi maksaa hieman ekstraa. Onko uo:oon menossa lisää velkoja vai onko tuo 5000€ koko velkasaldosi? Jos ei niin uskon että saat vuoden loppuun mennessä uo:n maksettua ilman kommervenkkejä.

Millä tavalla olet karsinut menojasi? Itse samassa jamassa 2012 ja tuolloin karsin itse menoni todella minimiin. Lopetin lehden tilauksen, irtisanoin maksukanavakorttini, nettiliittymäni ja hankin pre-paid dataliittymän, vaihdoin puhelinliittymän kaikista edullisempaan, myin vanhan autoni(tästä ehkä suurin säästö jonka sain aikaan), hommasin arvokortin bussiin. Kotivakuutus olikin jo se edullisin. Niin ja vuokra menee suoraan palkasta, työnantajan kämppä siis.
      Onnekseni saan työpaikalla myös halvan mutta hyvän ruuan 1 tai 4 kertaa päivässä, nämä peritään kuitenkin palkasta, asun yksin ja en tupakoi.

Tällä hetkellä 2014 ainoat laskuni jotka tipahtelee postista kerran tai 3 kk välein on puhelinlasku ja sähkölasku. Kerran vuodessa tulee kotivakuutus. Puhelinliittymän vaihdoin muutama päivä sitten vielä edullisempaan. Laskin että nykyisen 35€ sijaan tästä lähin makselen n. 20€ kk maksuja... 20€ dataliittymämaksulla olen surffaillu jo pari kolme kk. Ja itselläkin nyt puskurirahasto e-tilillä pahoja päiviä varten, rauhoittaa kummasti mieltä kuten edellinen vastaaja jo mainitsikin.

• 3+9

No jos velkaa on vain 5000e ja maksat sinne 500e/kk, niin äkkiähän tuo menee. Siirrä suunnitelmasi ensi kevääseen, olet varmaan jo jouluksi velaton.

• alkuper

Mahdollisuus tehdä ylitöitä. Niitä tarvitsee tehdä ja toivon että heinäkuussa saisin kokonaan palkan itselleni, myös ne kesälomarat jotka on mennyt johinkin :/

Mietin kanssa jotain "pimeetä hommaa", esim se piparin myynti, sillähän sais nopeasti esim käyttörahaa, esim ruokaa ja vaatteisiin. Vaatteita en ole kauheesti viime aikoina edes ostanu.

• nohome
        alkuper kirjoitti:

Mahdollisuus tehdä ylitöitä. Niitä tarvitsee tehdä ja toivon että heinäkuussa saisin kokonaan palkan itselleni, myös ne kesälomarat jotka on mennyt johinkin :/

Mietin kanssa jotain "pimeetä hommaa", esim se piparin myynti, sillähän sais nopeasti esim käyttörahaa, esim ruokaa ja vaatteisiin. Vaatteita en ole kauheesti viime aikoina edes ostanu.

Piparinko takia sähköpostin laitoit. Voi piparin myynti olla aika kuluttavaa. Joskus jotain siihenliittyvää olen ostanut. Ekalle annoin silloin nykyrahassa yhdestä kerrasta 10€ vastaavan summan ja toinen paljon tuoreempi tapaus ei halunnut korvausta samasta asiasta.

70e siitä touhusta ei ole sen arvoista. Se syö naista, eikä se ole turvallista kumminkaan puolin.

• Vai piparia...
        nohome kirjoitti:

Piparinko takia sähköpostin laitoit. Voi piparin myynti olla aika kuluttavaa. Joskus jotain siihenliittyvää olen ostanut. Ekalle annoin silloin nykyrahassa yhdestä kerrasta 10€ vastaavan summan ja toinen paljon tuoreempi tapaus ei halunnut korvausta samasta asiasta.

70e siitä touhusta ei ole sen arvoista. Se syö naista, eikä se ole turvallista kumminkaan puolin.

No voi, et kai nyt vakavisssi vastannut? Aloitushan on selvä provo. Täynnä "sopivia" vihjauksia. Tässä vaan pidettiin vedonlyöntiä siitä, kuinka kauan kestää, ennen kuin joku urpo alkaa ehdottaa sitä piparin myyntiä. Nyt sitten lypsetään "kelpaisikohan pipari kenellekään" -kysymyksillä lisää viestejä poloisilta. Niille voi sitten porukalla naureskella. Kuinkas moni on jo ehtinyt ehdotella sitä satasen varvia tuohon anonyymiin sähköpostiosoitteeseen? "Asun PK-seudulla..."

Heh-heh.

• nohome

VOit unohtaa koko asuntoasian nyt ainakin n. 10v ajaksi ja ehkä sittenkin.

Tietenkin asiaa auttaa se jos saat sen 5000e uon pois vaikka ensivuoden ekalla puoliskolla ja olet ilman luottotietoja muutamat vuodet ja saat säästettyä uon jälkeen sitten sen tarvittavan 30 pinnaa uutta asuntoa varten.....

Mutta sitten tulee se perimmäinen kysymys ja seuraus. ... jos pääset ottamaan asuntolainaa vaikka vuonna 2020, niin olet jo 46v ikäinen. 46v 15-20v, niin olet jo vanhusiässä tai ainakin voimakkaan työkykyongelman kanssa lainasi kanssa sen viimeisillä metreillä.

Ja onneksi olkoon. Kun ilmeisesti nyt tulee kaivattu asuntolainakatto, niin... pankit alkavat entistä enemmän katsomaan asiakkaan taustoja. Se voi merkitä sitä, että pankin X asiakkaan on entistä ongelmallisempaa päästä Pankin R asiakkaaksi, jos taustoissa on jotain sellaista mistä kerroit. Mitä tulee lainansaantiin, niin korkean omarahaosuuden lisäksi se nykyinen oma pankki vaatii paljon herkemmin sitä isompaa omaosuutta, eikä senkään jälkeen anna sitä 70% prosentin asuntolainaa.....

Mutta miten saada talous kuntoon, kärsi nyt se ulosotto, mutta ala suunnittelemaan asioita ja suunnittelemaan menosi ja tulosi. Tämä ei ole mikää salainen viesti kellekkään. Miksi edes laitat sähköpostiasia tuohon?

Kun pidät kirjaa menoistasi ja tuloistasi sekä alat säästämään, niin todellsuus mahdollisuudesta pitkäaikiseen asuntolainaan murenee sekunnissa. Ei kukaan halua asua vuokralla ikuisesti.

• alkupe

Lähinnä olen ajatellut lähinnä tällästä ASO-asuntoa. Siinä on pienemmät summat.

Eli ylitöitä lisää.

• nohome
        alkupe kirjoitti:

Lähinnä olen ajatellut lähinnä tällästä ASO-asuntoa. Siinä on pienemmät summat.

Eli ylitöitä lisää.

Entäs se pipari¿

• clien list
        nohome kirjoitti:

Entäs se pipari¿

Katsotaan, en tiedä on tälläsellä kysyntää. Asun pk-seudulla.

• 18+19
        clien list kirjoitti:

Katsotaan, en tiedä on tälläsellä kysyntää. Asun pk-seudulla.

Olet jo aika vanhakin :(

• nohome
        18+19 kirjoitti:

Olet jo aika vanhakin :(

Kyllä ap ikäisellä lopettamalla naisella on varmaa paljon asioita joita riparilla saa aikaan.

Kontaktit vaan on ongelma. Itse en pysty kerralla satasen tukeen vaikka asia sinäänsä kiinnostaa. Siis piparin jutut.

• nohome
        nohome kirjoitti:

Kyllä ap ikäisellä lopettamalla naisella on varmaa paljon asioita joita riparilla saa aikaan.

Kontaktit vaan on ongelma. Itse en pysty kerralla satasen tukeen vaikka asia sinäänsä kiinnostaa. Siis piparin jutut.

Tuli virheitä. Lopettamalla on lapsetommalla ja riparilla on riparilla..

• alkup.
        nohome kirjoitti:

Tarkistussoitto UO:lle niin summa onneksi on paljon pienempi, 3000e. Joten uskon saavani tuon nopeasti pois.

• MEE TÖIHIN!

LOPETA JUOMINEN JA LOTTOAMINEN HETI PAIKALLA! KUULIKKO?????

HETI!"!!!

• kalle...............

tule hieromaan kallioon yritys. hyvä tienesti.

• johannes1974

Suosittelen kokeilemaan tämän kirjan ohjeita

http://eazymoneyhome.weebly.com/

Olen itse nyt työttömänä ja tienaan näillä ohjeilla 40-90e päivässä.
      Aikaa menee neljästä viiteen tuntiin.

PayPalilla saa heti käsiinsä tuon E-kirjan. En tiedä onko muita maksutapoja. Hinta jotain 2e

• nfcpay

Otampa vielä esiin tuon naisen pipari asian. Olkoon aloitus provo tai mitä vaan.

Tiedän yhden naisen, jolla oli perhe ja hän sitten joutui tilanteeseen jossa vieras mies tuli ns. iholle. Tilanne vieraassa ympäristössä johti siihen, että asia oli tehtävä majoituspalveluyrityksen suitessa.

Kumpikin oli maksanut maksun omalta puoleltaan, mutta silti minä olen sitä mieltä, että naisella on aika paljon enemmän valtaa.

Se, että tekee jonkun jutun ja antaa miehen maksaa palvelusta sen pari ateriaa ja punkanpaikan, niin ei ole kyllä liikaa... siitäkään huolimatta, vaikka tässä nyt ollut kyse mistään rahantienaamisesta....... Mutta on asioita joista voi ottaa palvelumaksua. Kyllä pienelläkin hinnalla palvelusta saa ruokakassin arvoon lisää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2060
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79