Moikka :)
Olen yksinäinen 27 vuotias mies Kokkolasta ja haluaisin löytää mukavan naisen seuraa :) Minulla ei ole erityisiä kokemuksia seurustelemisesta ja toivoisin että yhteyttä ottavat naiset olisivat samankaltaisessa tilanteessa. Muita kriteerejäni ovat että olet 20-30 vuotias fiksu nainen, jolla ei ole lapsia.
Päivisin käyn koulutuksessa ja iltaisin sekä viikonloppuisin olen kotosalla pääsääntöisesti itsekseni. Sosiaalinen elämäni on hyvin vähäistä ja koen että olisi vaikea alkaa tutustumaan toiseen ihmiseen. Asiaa hankaloittaa erityisen paljon kun naisille on seuraa huomattavasti enemmän tarjolla kuin miehille, mistä seuraa ettei kukaan ole halukas tutustumaan. Erityisesti olen havainnut että naiset eivät halua tutustua ihmiseen vaan ovat kiinnostuneita oheistiedoista, esimerkiski yksinäisyydestä mainitseminen vähentää yhteydenottajien määrää, kuten muutkin vastaavat tekijät, mikä on katkeroittavaa.
Kaikesta huolimatta minusta olisi mukavaa jos löytäisin joskus seuraa, vaikka tuskin enää tässä iässä voi löytää naista, joka olisi samankaltaisessa tilanteessa. Minusta on silti parempi yrittää kirjoitella ja ilmoitella kuin olla kirjoittamatta ja ilmoittelematta.
Yhteyttä voi ottaa sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai lähettämällä viestin profiilin kautta. :)
Kivaa naisseuraa? :)
59
428
Vastaukset
- kiltti ja ujo mies
Miksi otsikkosi oli noin harhaanjohtava? Miesseuraahan sinä olet tarjoamassa. Klikkasin tätä nyt ihan turhaan. Taidan miinusta aloitustasi.
- Ei näin
Tuolla ilmoituksella et löydä koskaan ketää. Pyytelet olemassaoloasi anteeksi kuin se olisi joku rikos ja selittelet miksi et löydä ketään. Lisäksi vielä syytät naisia siitä etteivät kiinnostu, mitä en epäile yhtään. Vähän ryhtiä nyt siellä.
- nabob
Kylläpäs sitä nyt yritetään olla ikäviä. :)
- Ei näin
Ei ollut tarkoitus loukata vaan antaa rehellistä palautetta.
- päinvastoin
nyt ei ole moderointia niin käytä ihmeessä tilannetta hyväksesi :))
- nabob
Ei näin kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus loukata vaan antaa rehellistä palautetta.
Todennäköisesti et ole tiedostanut omia motiivejasi
- nabob
päinvastoin kirjoitti:
nyt ei ole moderointia niin käytä ihmeessä tilannetta hyväksesi :))
Eikö?
- lkjdröfefl
nabob kirjoitti:
Eikö?
Näet tuon itsekin, palstalla kymmenittäin samaa höpötysviestiä ja muuta skeidaa :)
- nabob
Kohtahan tuota joutaa jo nukkumaan, mutta jutellaan nyt ensin vähän.
- tosi juttu
Ilmoita olevans rikas niin saat heti seuraa.
Ehkä olisi sinulle parasta, että yrittäisit ensialkuun saada naisia ystäviksi. Tuolla naisten syyttämisellä, et tule kyllä saamaan edes niitä.
Tätä hakukirjettäsi voisin esim minä auttaa parantamaan, mutta kun asenteesi naisiin on tuollainen, niin en oikein usko, että sinua kannattaa auttaa. Asenteesi tulisi kuitenkin esille käytöksessäsi naiskavereitasikin kohtaan eivätkä he haluaisi sen jälkeen olla edes kavereitasi.
Sitten saisit lisäpontta asenteillesi, vaikka syy on juuri asenteissasi.- plus
Annetaan tälle sanallisesti plussaa, koska joku pyyhkii peukutuksen teknisellä tempulla kuitenkin pois :)
- nabob
plus kirjoitti:
Annetaan tälle sanallisesti plussaa, koska joku pyyhkii peukutuksen teknisellä tempulla kuitenkin pois :)
Niin kävi näköjään tälle aloituksellekkin, aina löytyy joku joka vääntelee ja kääntelee noita miinus ja plus merkkejä :D
Femnerdin puolestaan kannattaisi pohdiskella mitä "asenne" tarkoittaa. - Et voi
nabob kirjoitti:
Niin kävi näköjään tälle aloituksellekkin, aina löytyy joku joka vääntelee ja kääntelee noita miinus ja plus merkkejä :D
Femnerdin puolestaan kannattaisi pohdiskella mitä "asenne" tarkoittaa.erotella "oheistietoja" palapelilaatikosta näkymättömiin, ei sellaisia edes ole ilman sinua. Siinä eka pointti joka Sun tulee ymmärtää.
- nabob
Et voi kirjoitti:
erotella "oheistietoja" palapelilaatikosta näkymättömiin, ei sellaisia edes ole ilman sinua. Siinä eka pointti joka Sun tulee ymmärtää.
Ihan mielenkiintoinen ajatus. Egoon mahdollisesti kytketyt jatkeet kuten työhevonen, latinankielentaitoinen lanko tai muisto suurimmasta orgiasta johon olet osallistunut ovat osa sinua kokonaisvaltaisuudessasi, mutta ehkä tähän takertuminen muistuttaa liikaa turhaan pätemistä ja saivartelua.
- Et voi
nabob kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen ajatus. Egoon mahdollisesti kytketyt jatkeet kuten työhevonen, latinankielentaitoinen lanko tai muisto suurimmasta orgiasta johon olet osallistunut ovat osa sinua kokonaisvaltaisuudessasi, mutta ehkä tähän takertuminen muistuttaa liikaa turhaan pätemistä ja saivartelua.
väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja, oletko kehityskelpoinen jatkossa, oletko innostunut työstäsi ja itsestäsi, muut tavotteet kuin nainen, tuletko juttuun itsesi kanssa, onko Sulla naiselle annettavaa (säästäkää muutkin vitsit tässä), ei hassuja asenteita jne.
näitä ensin, sitten latinolanko ja keppihevonen... - nabob
Et voi kirjoitti:
väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja, oletko kehityskelpoinen jatkossa, oletko innostunut työstäsi ja itsestäsi, muut tavotteet kuin nainen, tuletko juttuun itsesi kanssa, onko Sulla naiselle annettavaa (säästäkää muutkin vitsit tässä), ei hassuja asenteita jne.
näitä ensin, sitten latinolanko ja keppihevonen...Mielestäni ei kannata suhtautua "työhönottajiin" ja potentiaalisiin elämänkumppaneihin samalla tavalla.. :)
- Et voi...
nabob kirjoitti:
Mielestäni ei kannata suhtautua "työhönottajiin" ja potentiaalisiin elämänkumppaneihin samalla tavalla.. :)
tietty, se ongelma Sulla on, aikanaan Sulle on ehdotettu hoivaajahenkistä kaveria kompromissina alkuun josko sellaista löytyisi, mutta et tuollaisesta ole innostunut ja onko se oikesti mahdollistakaan lähipiirin ulkopuolelta
- nabob
Et voi... kirjoitti:
tietty, se ongelma Sulla on, aikanaan Sulle on ehdotettu hoivaajahenkistä kaveria kompromissina alkuun josko sellaista löytyisi, mutta et tuollaisesta ole innostunut ja onko se oikesti mahdollistakaan lähipiirin ulkopuolelta
Sinulla tuntuu olevan erikoisesti vääristynyt käsitys omasta roolistasi asioissa :D
- Et voi...
nabob kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan erikoisesti vääristynyt käsitys omasta roolistasi asioissa :D
Näinkin :) totta kai, mutta esittämääsi ongelmaahan tässä pyritään kartoittamaan mistä johtuu
- nabob
Et voi... kirjoitti:
Näinkin :) totta kai, mutta esittämääsi ongelmaahan tässä pyritään kartoittamaan mistä johtuu
Minulla hyvin selvä käsitys ongelmasta, mutta tietysti on ymmärrettävää jos joku muu on epätietoisuudessa, kun ei tunne kaikkia yksityiskohtia. Ilmoituksessa kiteytin mistä on pitkälti kyse.
- Et voi..
nabob kirjoitti:
Minulla hyvin selvä käsitys ongelmasta, mutta tietysti on ymmärrettävää jos joku muu on epätietoisuudessa, kun ei tunne kaikkia yksityiskohtia. Ilmoituksessa kiteytin mistä on pitkälti kyse.
Siinä tapauksessa nimim.femnerd:in vastaus edustaa keskiarvoista (ehkä aavistuksen verran terävöitettyä) naisen tulkintaa ilmoituksestasi.
Eli silla tavalla suunnilleen nykyilmoituksesi vaikuttaa. - nabob
Et voi.. kirjoitti:
Siinä tapauksessa nimim.femnerd:in vastaus edustaa keskiarvoista (ehkä aavistuksen verran terävöitettyä) naisen tulkintaa ilmoituksestasi.
Eli silla tavalla suunnilleen nykyilmoituksesi vaikuttaa.Olen hyvin tietoinen tästä tulkintojen ongelmasta. :D
nabob kirjoitti:
Femnerdin puolestaan kannattaisi pohdiskella mitä "asenne" tarkoittaa.Vastaukseni tulee tässä. Asenteesi ilmenee seuraavassa lainauksessa kirjeestäsi.
"Asiaa hankaloittaa erityisen paljon kun naisille on seuraa huomattavasti enemmän tarjolla kuin miehille, mistä seuraa ettei kukaan ole halukas tutustumaan."
-Tämä ei pidä paikkaansa kaikkien_naisten_osalta.
Mistä tämä yleistys sitten tulee, mutta et ole ainoa mies palstalla, joka on tuota mieltä.
Jos, huom jos, haet naista, joka on itsekin yksinäinen, niin tämä on heti turnoff, koska se ei ole totta ja tuntuu (lähes) loukkaavalta.
Oletko käynyt Yksinäisyys-palstalla? Jos olet, niin tietäisit, että yksinäisiä naisia on, mutta heidän kynnys vastata on korkea juuri siksi, että seuraa ei ole helppo löytää eli väitteesi/luulosi/asenteesi on väärä.
"Erityisesti olen havainnut että naiset eivät halua tutustua ihmiseen vaan ovat kiinnostuneita oheistiedoista, esimerkiski yksinäisyydestä mainitseminen vähentää yhteydenottajien määrää, kuten muutkin vastaavat tekijät, mikä on katkeroittavaa."
- Hupsistarallaa sanon suoraan! Taas yleistys, joka ei pidä paikkaansa kaikkien_naisten_osalta.
Yksinäinen nainen ei pitäisi yksinäistä miestä huonona vaan varmaan enempikin päinvastoin ja siksi juuri sinulle olisi minun mielestäni yksinäinen nainen paras.
- Sitten tuossa vielä tuo "muutkin vastaavat tekijät". Mitkä muut vastaavat tekijät? Ei tuo minun korvaani hirveän kivalta kuullosta. Tuokin on mielestäni asenteellista, siis kielteinen asenne naisiin, millaisena heidät koet, mitä naisista ajattelet.
- Vielä tuokin "mikä on katkeroittavaa". Ensin haukut naisia pinnallisiksi ja sitten ilmoitat, että olet siitä katkera. Tulee naisena tunne, että "anteeksi että olen olemassa, että olen mielestäsi pinnallinen, jota en edes ole, ja olen vielä katkeroittanutkin sinut".
"tuskin enää tässä iässä voi löytää naista, joka olisi samankaltaisessa tilanteessa"
- Väärin, taas! Tuon mainitseminen, ei kivaa yksinäiselle naiselle.
Stellarian mielestä kirjeessäsi ei ollut mitään vikaa. Noh, kun en stellariaa kuitenkaan tunne, niin en tiedä millainen itsetunto hänellä on, tunteeko hän itseään kovinkaan yksinäiseksi, onko hän seurustellut ja onko hänellä kavereita/tuttuja (uskoisin, että on).
Yksinäinen voi olla vaikka muutama kaveri tai tuttu olisikin, koska yhteydenotot voivat olla yksipuolisia tai niitä voi olla muutama vuodessa ja pelkästään tekstari tai meili silloin tällöin.
Tuohon sinulle laitettuun viestiin "Et voi väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja... jne. tai paremminkin blaa-blaa-blaa, sanon jälleen Väärin! Yleistys, taas. Eli nabob olet oikeassa tuossa vastauksessasi tuohon väittämään. Nainen, joka toimii noin, ei ole tutustumisen arvoinen eikä todellakaan sinulle sopiva ja muunlaisia naisia on olemassa.
Ehkä olisi hyvä selittää miksi et halua naista jolla on lapsia, mutta se ei ole ratkaiseva tekijä. Siitä vaan ehkä saattaa saada sen kuvan, että et pidä lapsista. Jos et pidä niin sitä ei kannata tuohon kuitenkaan laittaa.
Olisi kiva kuulla mitä olet itse mieltä näistä minun mainitsemista kohdista kirjeessäsi. Pahoittelen tuota edellistä vihaista viestiäni, toivottavasti et hirveästi loukkaantunut :-( Olen nähnyt viestisi usein ja nuo kohdat ovat aina särähtäneet korvaani. Ei se tietenkään oikeuta tuon viestini ilkeään ja tylyyn ilmaisuun. Anteeksi! :-(- nyksmies
femnerd kirjoitti:
Vastaukseni tulee tässä. Asenteesi ilmenee seuraavassa lainauksessa kirjeestäsi.
"Asiaa hankaloittaa erityisen paljon kun naisille on seuraa huomattavasti enemmän tarjolla kuin miehille, mistä seuraa ettei kukaan ole halukas tutustumaan."
Mistä tämä yleistys sitten tulee, mutta et ole ainoa mies palstalla, joka on tuota mieltä.
Jos, huom jos, haet naista, joka on itsekin yksinäinen, niin tämä on heti turnoff, koska se ei ole totta ja tuntuu (lähes) loukkaavalta.
Oletko käynyt Yksinäisyys-palstalla? Jos olet, niin tietäisit, että yksinäisiä naisia on, mutta heidän kynnys vastata on korkea juuri siksi, että seuraa ei ole helppo löytää eli väitteesi/luulosi/asenteesi on väärä.
"Erityisesti olen havainnut että naiset eivät halua tutustua ihmiseen vaan ovat kiinnostuneita oheistiedoista, esimerkiski yksinäisyydestä mainitseminen vähentää yhteydenottajien määrää, kuten muutkin vastaavat tekijät, mikä on katkeroittavaa."
- Hupsistarallaa sanon suoraan! Taas yleistys, joka ei pidä paikkaansa kaikkien_naisten_osalta.
Yksinäinen nainen ei pitäisi yksinäistä miestä huonona vaan varmaan enempikin päinvastoin ja siksi juuri sinulle olisi minun mielestäni yksinäinen nainen paras.
- Sitten tuossa vielä tuo "muutkin vastaavat tekijät". Mitkä muut vastaavat tekijät? Ei tuo minun korvaani hirveän kivalta kuullosta. Tuokin on mielestäni asenteellista, siis kielteinen asenne naisiin, millaisena heidät koet, mitä naisista ajattelet.
- Vielä tuokin "mikä on katkeroittavaa". Ensin haukut naisia pinnallisiksi ja sitten ilmoitat, että olet siitä katkera. Tulee naisena tunne, että "anteeksi että olen olemassa, että olen mielestäsi pinnallinen, jota en edes ole, ja olen vielä katkeroittanutkin sinut".
"tuskin enää tässä iässä voi löytää naista, joka olisi samankaltaisessa tilanteessa"
Stellarian mielestä kirjeessäsi ei ollut mitään vikaa. Noh, kun en stellariaa kuitenkaan tunne, niin en tiedä millainen itsetunto hänellä on, tunteeko hän itseään kovinkaan yksinäiseksi, onko hän seurustellut ja onko hänellä kavereita/tuttuja (uskoisin, että on).
Yksinäinen voi olla vaikka muutama kaveri tai tuttu olisikin, koska yhteydenotot voivat olla yksipuolisia tai niitä voi olla muutama vuodessa ja pelkästään tekstari tai meili silloin tällöin.
Tuohon sinulle laitettuun viestiin "Et voi väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja... jne. tai paremminkin blaa-blaa-blaa, sanon jälleen Väärin! Yleistys, taas. Eli nabob olet oikeassa tuossa vastauksessasi tuohon väittämään. Nainen, joka toimii noin, ei ole tutustumisen arvoinen eikä todellakaan sinulle sopiva ja muunlaisia naisia on olemassa.
Ehkä olisi hyvä selittää miksi et halua naista jolla on lapsia, mutta se ei ole ratkaiseva tekijä. Siitä vaan ehkä saattaa saada sen kuvan, että et pidä lapsista. Jos et pidä niin sitä ei kannata tuohon kuitenkaan laittaa.
Olisi kiva kuulla mitä olet itse mieltä näistä minun mainitsemista kohdista kirjeessäsi. Pahoittelen tuota edellistä vihaista viestiäni, toivottavasti et hirveästi loukkaantunut :-( Olen nähnyt viestisi usein ja nuo kohdat ovat aina särähtäneet korvaani. Ei se tietenkään oikeuta tuon viestini ilkeään ja tylyyn ilmaisuun. Anteeksi! :-(Sattui silmään tähän aikaan illasta, niin laitan vähän tasapainotusta:
"Tuohon sinulle laitettuun viestiin "Et voi väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja.. väärin! "
Provosoivasti sanottu varmaan tarkoituksella, mutta nykyajassa miehen on hyvä hiffata pointti: Jos nainen ei saa suhteesta mitään, voisiko sanoa lisäarvoa, vaan lisätaakan, suhde joko hiipuu tai saa marttyyrimäistä vivahdetta "jalon teon" hengessä. Tämä ei liene ihan sukupuolineutraalia, vaan yleisempää naisille. On siis enempi naisen vallassa miten tuollaisen klaaraa. - nabob
femnerd kirjoitti:
Vastaukseni tulee tässä. Asenteesi ilmenee seuraavassa lainauksessa kirjeestäsi.
Olisi kiva kuulla mitä olet itse mieltä näistä minun mainitsemista kohdista kirjeessäsi. Pahoittelen tuota edellistä vihaista viestiäni, toivottavasti et hirveästi loukkaantunut :-( Olen nähnyt viestisi usein ja nuo kohdat ovat aina särähtäneet korvaani. Ei se tietenkään oikeuta tuon viestini ilkeään ja tylyyn ilmaisuun. Anteeksi! :-(Huomenta sinullekkin :)
Kommenttisi vaikuttaa melko tyypilliseltä ja asiaan perehtymättömältä, mutta ehkä tätä ei kannattaisi sanoa, enkä usko väittelyn tuottavan mitään iloa kenellekkään. nabob kirjoitti:
Huomenta sinullekkin :)
Kommenttisi vaikuttaa melko tyypilliseltä ja asiaan perehtymättömältä, mutta ehkä tätä ei kannattaisi sanoa, enkä usko väittelyn tuottavan mitään iloa kenellekkään.En halua väitellä vaan keskustella, olisin halunnut tietää mitä ajattelet. Oletan, että olet tutustunut vain kuvailemiisi naisiin ja tästä johtuu nuo minun korviini särähtävät kohdat.
Siinä olet oikeassa, että kun en ole koskaan seurustellut niin olen asiaan perehtymätön, mutta kun et ole itsekkään käsittääkseni seurustellut niin olettaisin, että olemme samalla viivalla.
Muiden mielipiteet koskien edellistä viestiäni olisi mielenkiintoista kuulla.nyksmies kirjoitti:
Sattui silmään tähän aikaan illasta, niin laitan vähän tasapainotusta:
"Tuohon sinulle laitettuun viestiin "Et voi väistää faktoja: nainen on kuin työhönottaja.. väärin! "
Provosoivasti sanottu varmaan tarkoituksella, mutta nykyajassa miehen on hyvä hiffata pointti: Jos nainen ei saa suhteesta mitään, voisiko sanoa lisäarvoa, vaan lisätaakan, suhde joko hiipuu tai saa marttyyrimäistä vivahdetta "jalon teon" hengessä. Tämä ei liene ihan sukupuolineutraalia, vaan yleisempää naisille. On siis enempi naisen vallassa miten tuollaisen klaaraa.Seurustelemattomuuteni on tietysti asia, joka hankaloittaa tuohon vastaamista. Mutta jokaisen vastaushan on vain peilaus omista (kokemuksista) ja ajatuksista.
Tuo lisäarvo jotenkin kuullostaa oudolta. Miksi ylipäänsä alkaa seurustelemaan, jos seurustelun pitäisi tuoda jotain lisäarvoa.
Seurustelu mielestäni kuullostaa silloin ennemminkin joltain liiketoiminnalta, palvelulta ja tuotteistetulta toiminnalta. Enempikin liike-elämään kuin ihmissuhteeseen liittyvältä termiltä. Itse karttaisin sellaista ihmistä, joka olisi tuota mieltä.
En tiedä, jotenkin myös tuli tuosta ajatus, että jos nyt tuolla lailla suhteesta ajattelee, niin olisi hyvä puhua asiasta toisen kanssa. Eli mikä se lisäarvo on mitä haluaa. Jokuhan suhteessa silloin mättää jos jotain lisäarvoa siihen haluaa, omasta mielestäni .Ja yök, kun itseäni inhottaa käyttää tuollaista sanaa ihmisten välisestä suhteesta.
Ajatellaanko noin myös ystävä- ja kaverisuhteista?
Niin, minulla on ollut yksi ystävä johon tutustuin lukiossa, joka ajatteli ystävyyssuhteista myös hyötymielessä. Minusta se oli inhottavaa ja pinnallista. Tätä mieltä hän oli kohta lukion jälkeen kun kaverit aloittelivat opintojaan. Ajattelin, että haluaako hän ylläpitää ystävyyttä vain hyötymielessä?- nabob
femnerd kirjoitti:
En halua väitellä vaan keskustella, olisin halunnut tietää mitä ajattelet. Oletan, että olet tutustunut vain kuvailemiisi naisiin ja tästä johtuu nuo minun korviini särähtävät kohdat.
Siinä olet oikeassa, että kun en ole koskaan seurustellut niin olen asiaan perehtymätön, mutta kun et ole itsekkään käsittääkseni seurustellut niin olettaisin, että olemme samalla viivalla.
Muiden mielipiteet koskien edellistä viestiäni olisi mielenkiintoista kuulla.Kirjoitin hieman tylysti- Yritän kirjoittaa vähän keskustelevamman kommentin..
Kirjoitin tuossa ilmoituksessa muodossa "...laskevan yhteyden ottojen määrää..", jolla pyrin tietoisesti välttämään juuri näitä "yleistys" argumentteja, kuten ovatko kaikki naiset jotain vaiko eivätkö, eli tarkoitin näillä tekijöillä olevan määrällisesti mitattavia vaikutuksia mahdollisuuksiin löytää seuraa, sekä viestittää yksinäisyyden ja tutustumismahdollisuuksien sisältävän matemaattisia piirteitä. Yleistämisessä ei mielestäni ole muutenkaan mitään vikaa, kunhan yleistykset eivät ole mustavalkoisia, taikka virheellisiä. Asioiden luokitteleminen ja tarkasteleminen luokkien välityksellä helpottaa suurien tietomäärien käsittelemistä. Tässä yhteydessä voisikin miettiä mitä eroa on ryhmittelyllä, lajittelulla, erittelyllä ja luokittelulla.
Kirjoitan myös ettei nainen voi olla samanlaisessa tilanteessa. Tällä ensisijaisesti tarkoitan, ettei naisten kokemattomuus ole negatiiviseksi miellettävä asia, eikä nainen kohtaa juuri yksinäisyyden vuoksi suuria haasteita, kuten miesten tapauksessa käy. Muita vastaavia tekijöitä on. Kuka tahansa voi tehdä vertailua treffipalveluissa kiinnostuneiden yhteydenottajien ja viestiin vastaajien lukumäärästä sukupuolten välillä. Mikäli nainen esimerkiksi ilmoittaa olevansa työtön, minun havaintojeni mukaan ei synny niin valtavaa negatiivista reaktiota siten kuin naisilla syntyy miehen ilmoittaessa olevansa työtön. "Yleistäen" miesten suhteen arvostetaan kokeneisuutta enemmän kuin naisten suhteen, ja vastaavasti, naisten suhteen arvostetaan enemmän kokemattomuutta kuin miesten suhteen. Nämä tekijät mielestäni vaikuttavat vahvasti ympäristön tapaan kohdella yksinäisiä naisia eri tavoin kuin yksinäisiä miehiä. Samassa tilanteessa olevia naisia on määrällisesti vähemmän. Esimerkiksi naiset menettävät neitsyytensä nuorempana kuin miehet. Syrjäytyneet yksinasuvat ovat usemamin miehiä kuin naisia. Lisäksi naisten on - ainakin omassa ikäryhmässäni - helpompaa löytää seuraa, syyt ovat ainakin kulttuurillisia, psykologisia, neurologisia, biologisia, sekä samalla matemaattisia.
Minusta näiden havaintojen paikkansapitävyyden puolesta argumentoiminen tai väitteleminen tässä ympäristössä jokaisesta seikasta ei edesauta ilmapiiriä taikka tarkoitusta. femnerd kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä olet itse mieltä näistä minun mainitsemista kohdista kirjeessäsi. Pahoittelen tuota edellistä vihaista viestiäni, toivottavasti et hirveästi loukkaantunut :-( Olen nähnyt viestisi usein ja nuo kohdat ovat aina särähtäneet korvaani. Ei se tietenkään oikeuta tuon viestini ilkeään ja tylyyn ilmaisuun. Anteeksi! :-(No jaa, ymmärrän kyllä tavallaan tuon selityksesi jälkeen, että mikä tuossa ilmoituksessa saattaa yksinäisiä naisia häiritä. Mutta minua nuo jutut nyt eivät kuitenkaan erityisemmin häirinneet, varmaankin siksi, että huomioin jotenkin automaattisesti kirjoittajan näkökulman, eli että hän ei yksinäisenä miehenä voi tietää että on olemassa myös yksinäisiä naisia joista ei kukaan mies ole kiinnostunut. Aivan samalla tavalla minun näkökulmastani (vähän kärjistetysti) reaalimaailmassa ei ole yksinäisiä miehiä, vaan heitä on ainoastaan tällä palstalla näistäkin puolet valehtelee.
Viesti oli minusta sellainen, johon itse voisin vastata. Voin myös sieluni silmin kuvitella, että useampikin yksinäinen nainen on tuota viestiä joskus pyöritellyt ja miettinyt että vastaisiko, mutta assburgerius on sitten lopulta vienyt voiton.
Ei minun itsetuntoni (enää) aivan pohjamudissa ole ja kavereitakin on jonkin verran, vaikkakaan ei yhtään sellaista jota voisi hyväksi ystäväksi kutsua. Seurustellut en minäkään ole koskaan. Eli jotain kokemusta yksinäisen naisihmisen elämästä koen minäkin omaavani, vaikka sinulla sitä nyt saattaa ehkä ollakin vähän enemmän.- nyksmies
femnerd kirjoitti:
Seurustelemattomuuteni on tietysti asia, joka hankaloittaa tuohon vastaamista. Mutta jokaisen vastaushan on vain peilaus omista (kokemuksista) ja ajatuksista.
Tuo lisäarvo jotenkin kuullostaa oudolta. Miksi ylipäänsä alkaa seurustelemaan, jos seurustelun pitäisi tuoda jotain lisäarvoa.
Seurustelu mielestäni kuullostaa silloin ennemminkin joltain liiketoiminnalta, palvelulta ja tuotteistetulta toiminnalta. Enempikin liike-elämään kuin ihmissuhteeseen liittyvältä termiltä. Itse karttaisin sellaista ihmistä, joka olisi tuota mieltä.
En tiedä, jotenkin myös tuli tuosta ajatus, että jos nyt tuolla lailla suhteesta ajattelee, niin olisi hyvä puhua asiasta toisen kanssa. Eli mikä se lisäarvo on mitä haluaa. Jokuhan suhteessa silloin mättää jos jotain lisäarvoa siihen haluaa, omasta mielestäni .Ja yök, kun itseäni inhottaa käyttää tuollaista sanaa ihmisten välisestä suhteesta.
Ajatellaanko noin myös ystävä- ja kaverisuhteista?
Niin, minulla on ollut yksi ystävä johon tutustuin lukiossa, joka ajatteli ystävyyssuhteista myös hyötymielessä. Minusta se oli inhottavaa ja pinnallista. Tätä mieltä hän oli kohta lukion jälkeen kun kaverit aloittelivat opintojaan. Ajattelin, että haluaako hän ylläpitää ystävyyttä vain hyötymielessä?Juu, tähän tarvitaan vähän tulkinta-apua. Koko ajatuksen viitekehys oli vain tämän palstan tietämämme ongelmaisiksi tunnustautuvat ihmiset, ei miehet yleensä. Tuon 'inhan' termin oli tarkoitus korostaa ongelmaa. Suotavaa jos joku keksii paremman, voisit tunnustella esim. miltä kemia kuulostaa.
(Laajemmin humoorilla: miehet eivät yleensä pidä kemia -sanasta, koska sitä ei voi teknisesti määritellä ja siten digitoida määrämuotoon ja edelleen saada eri kemioita lajittelujärjestykseen :))
Mutta varsinaisen asian valaisemiseksi laitan tähän viereisestä ketjusta poimitun pätkän, nimimerkiltä "Laatua"
"On miehiä, joiden profiileissa ja viesteissä lukee tyyppiin "tarvitsen naisen piristämään elämääni", "haluan ihanan naisen ja sitten elämäni on hyvä", "en ole pitkään aikaan ollut treffeillä, ottakaa nyt joku yhteyttä" .Pahimmat ovat "en ole tarpeeksi hyvä sulle / pelataan eri sarjassa, mutta kirjoitin nyt kuitenkin" -tyyppiset viestit. En rupea kenenkään tsemppariksi, terapeutiksi tai viihdytyskeskukseksi. Ei noihin voi vastata kuin "ei kiitos". "
Ei voi vastata kuin 'ei kiitos'! Tämähän tässä ongelma on, mikä tulisi myös ko.miesten puolelta jollain tapaa tunnustaa. Jotain peruskiviä tulisi olla aikomus ja valmiuskin mahdollisen suhteen eteen rakentamaan, jotta homma saisi keskimäärin ottaen naisen puolelta hyväksyntää ja uskottavuutta. On kovin herkässä miehen puolelta asettelu: - "Jatkan keskeytyneitä opintoja ehdolla, että saan ensin pildee...."
Kuka järkevä nainen uskoo, että tuo on opiskelun, ylipäätään itsensä kunnossa pitämisen ja omatoimisen pärjäämisen pitävin motiivi. (Taitaa olla pilden saajiakin rappiolla aika joukko, palstan logiikan mukaan tämä on tietenkin naisten vika :)
Mutta ehkä ei niin yllätys, moni ainakin trolliensa mukaan "luovuttanut mies" saattaa oikeastikin uskoa uskovansa tuohon oljenkorteen. Se, miksi noin alkaa ajatella, se lienee pitemmältä ajalta erilaisten vääristymien summa ja siitä ehkä erikseen.
Mutta siinä vähän taustaa tuolle "taloustermille". nyksmies kirjoitti:
Juu, tähän tarvitaan vähän tulkinta-apua. Koko ajatuksen viitekehys oli vain tämän palstan tietämämme ongelmaisiksi tunnustautuvat ihmiset, ei miehet yleensä. Tuon 'inhan' termin oli tarkoitus korostaa ongelmaa. Suotavaa jos joku keksii paremman, voisit tunnustella esim. miltä kemia kuulostaa.
(Laajemmin humoorilla: miehet eivät yleensä pidä kemia -sanasta, koska sitä ei voi teknisesti määritellä ja siten digitoida määrämuotoon ja edelleen saada eri kemioita lajittelujärjestykseen :))
Mutta varsinaisen asian valaisemiseksi laitan tähän viereisestä ketjusta poimitun pätkän, nimimerkiltä "Laatua"
"On miehiä, joiden profiileissa ja viesteissä lukee tyyppiin "tarvitsen naisen piristämään elämääni", "haluan ihanan naisen ja sitten elämäni on hyvä", "en ole pitkään aikaan ollut treffeillä, ottakaa nyt joku yhteyttä" .Pahimmat ovat "en ole tarpeeksi hyvä sulle / pelataan eri sarjassa, mutta kirjoitin nyt kuitenkin" -tyyppiset viestit. En rupea kenenkään tsemppariksi, terapeutiksi tai viihdytyskeskukseksi. Ei noihin voi vastata kuin "ei kiitos". "
Ei voi vastata kuin 'ei kiitos'! Tämähän tässä ongelma on, mikä tulisi myös ko.miesten puolelta jollain tapaa tunnustaa. Jotain peruskiviä tulisi olla aikomus ja valmiuskin mahdollisen suhteen eteen rakentamaan, jotta homma saisi keskimäärin ottaen naisen puolelta hyväksyntää ja uskottavuutta. On kovin herkässä miehen puolelta asettelu: - "Jatkan keskeytyneitä opintoja ehdolla, että saan ensin pildee...."
Kuka järkevä nainen uskoo, että tuo on opiskelun, ylipäätään itsensä kunnossa pitämisen ja omatoimisen pärjäämisen pitävin motiivi. (Taitaa olla pilden saajiakin rappiolla aika joukko, palstan logiikan mukaan tämä on tietenkin naisten vika :)
Mutta ehkä ei niin yllätys, moni ainakin trolliensa mukaan "luovuttanut mies" saattaa oikeastikin uskoa uskovansa tuohon oljenkorteen. Se, miksi noin alkaa ajatella, se lienee pitemmältä ajalta erilaisten vääristymien summa ja siitä ehkä erikseen.
Mutta siinä vähän taustaa tuolle "taloustermille".Olen samaa mieltä.
nabob kirjoitti:
Kirjoitin hieman tylysti- Yritän kirjoittaa vähän keskustelevamman kommentin..
Kirjoitin tuossa ilmoituksessa muodossa "...laskevan yhteyden ottojen määrää..", jolla pyrin tietoisesti välttämään juuri näitä "yleistys" argumentteja, kuten ovatko kaikki naiset jotain vaiko eivätkö, eli tarkoitin näillä tekijöillä olevan määrällisesti mitattavia vaikutuksia mahdollisuuksiin löytää seuraa, sekä viestittää yksinäisyyden ja tutustumismahdollisuuksien sisältävän matemaattisia piirteitä. Yleistämisessä ei mielestäni ole muutenkaan mitään vikaa, kunhan yleistykset eivät ole mustavalkoisia, taikka virheellisiä. Asioiden luokitteleminen ja tarkasteleminen luokkien välityksellä helpottaa suurien tietomäärien käsittelemistä. Tässä yhteydessä voisikin miettiä mitä eroa on ryhmittelyllä, lajittelulla, erittelyllä ja luokittelulla.
Kirjoitan myös ettei nainen voi olla samanlaisessa tilanteessa. Tällä ensisijaisesti tarkoitan, ettei naisten kokemattomuus ole negatiiviseksi miellettävä asia, eikä nainen kohtaa juuri yksinäisyyden vuoksi suuria haasteita, kuten miesten tapauksessa käy. Muita vastaavia tekijöitä on. Kuka tahansa voi tehdä vertailua treffipalveluissa kiinnostuneiden yhteydenottajien ja viestiin vastaajien lukumäärästä sukupuolten välillä. Mikäli nainen esimerkiksi ilmoittaa olevansa työtön, minun havaintojeni mukaan ei synny niin valtavaa negatiivista reaktiota siten kuin naisilla syntyy miehen ilmoittaessa olevansa työtön. "Yleistäen" miesten suhteen arvostetaan kokeneisuutta enemmän kuin naisten suhteen, ja vastaavasti, naisten suhteen arvostetaan enemmän kokemattomuutta kuin miesten suhteen. Nämä tekijät mielestäni vaikuttavat vahvasti ympäristön tapaan kohdella yksinäisiä naisia eri tavoin kuin yksinäisiä miehiä. Samassa tilanteessa olevia naisia on määrällisesti vähemmän. Esimerkiksi naiset menettävät neitsyytensä nuorempana kuin miehet. Syrjäytyneet yksinasuvat ovat usemamin miehiä kuin naisia. Lisäksi naisten on - ainakin omassa ikäryhmässäni - helpompaa löytää seuraa, syyt ovat ainakin kulttuurillisia, psykologisia, neurologisia, biologisia, sekä samalla matemaattisia.
Minusta näiden havaintojen paikkansapitävyyden puolesta argumentoiminen tai väitteleminen tässä ympäristössä jokaisesta seikasta ei edesauta ilmapiiriä taikka tarkoitusta.En haluakaan väitellä, halusin vain ilmaista omia ajatuksiani. Siitä tuli sitten varmaan liian kärkäs vaikka pohjimmainen tarkoitus ei ollut sitä.
Halusin vain auttaa tuomalla esille kohtia, jotka saattavat vaikuttaa. Tarkoitus ei ollut loukata tai ruveta väittelemään. En näe väittelyssä mitään mieltä, ainakaan täällä palstalla.
Stellaria on oikeassa, että Yksinäisyys-palstan naiset ovat arempia ottamaan yhteyttä ja osa ehkä alistunut ja/tai sopeutunut tilanteeseen.
En nyt kuitenkaan voi sanoa, että minulla olisi niin hirveästi yksinäisen naisen kokemusta. Olenhan minä ollut paljon yksin ja jo ensimmäiseltä luokalta lähtien joutunut tottumaan yksinäisyyteen.
Kävin syksymmällä usein Yksinäisyys-palstalla, ja tavallaan "opin" tuntemaan millaisia palstan naiset enimmäkseen ovat. Se huono itsetunto ja kelpaamattomuus tuntuu kuitenkin olevan se päätekijä naisilla ja sen voittaminen on todella vaikeaa.- 15+17
femnerd kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä olet itse mieltä näistä minun mainitsemista kohdista kirjeessäsi. Pahoittelen tuota edellistä vihaista viestiäni, toivottavasti et hirveästi loukkaantunut :-( Olen nähnyt viestisi usein ja nuo kohdat ovat aina särähtäneet korvaani. Ei se tietenkään oikeuta tuon viestini ilkeään ja tylyyn ilmaisuun. Anteeksi! :-(Hyvin ilmaistu. Itse naisena näen ilmoituksen suurinpiirtein samalla tavalla ja varmasti suuri osa.
Ikärajan suhteen antaisi myös vähän paremman kuvan, jos olisi esim. 5v molempiin suuntiin, tai sitten ikärajat voisi jättää kokonaan mainitsematta ja katsoo sitten minkäikäiset ottaa yhteyttä ja ennakkoluulottomasti ja kaverillisesti tutustuu ensin ihmisiin mahdollisesta pienestä ikäerosta huolimatta - nabob
15+17 kirjoitti:
Hyvin ilmaistu. Itse naisena näen ilmoituksen suurinpiirtein samalla tavalla ja varmasti suuri osa.
Ikärajan suhteen antaisi myös vähän paremman kuvan, jos olisi esim. 5v molempiin suuntiin, tai sitten ikärajat voisi jättää kokonaan mainitsematta ja katsoo sitten minkäikäiset ottaa yhteyttä ja ennakkoluulottomasti ja kaverillisesti tutustuu ensin ihmisiin mahdollisesta pienestä ikäerosta huolimattaJos kuitenkin pidän kyseisestä ikärajasta kiinni kai se kannattaa mainita muiden asioiden mukana?
- nabob
stellaria81 kirjoitti:
No jaa, ymmärrän kyllä tavallaan tuon selityksesi jälkeen, että mikä tuossa ilmoituksessa saattaa yksinäisiä naisia häiritä. Mutta minua nuo jutut nyt eivät kuitenkaan erityisemmin häirinneet, varmaankin siksi, että huomioin jotenkin automaattisesti kirjoittajan näkökulman, eli että hän ei yksinäisenä miehenä voi tietää että on olemassa myös yksinäisiä naisia joista ei kukaan mies ole kiinnostunut. Aivan samalla tavalla minun näkökulmastani (vähän kärjistetysti) reaalimaailmassa ei ole yksinäisiä miehiä, vaan heitä on ainoastaan tällä palstalla näistäkin puolet valehtelee.
Viesti oli minusta sellainen, johon itse voisin vastata. Voin myös sieluni silmin kuvitella, että useampikin yksinäinen nainen on tuota viestiä joskus pyöritellyt ja miettinyt että vastaisiko, mutta assburgerius on sitten lopulta vienyt voiton.
Ei minun itsetuntoni (enää) aivan pohjamudissa ole ja kavereitakin on jonkin verran, vaikkakaan ei yhtään sellaista jota voisi hyväksi ystäväksi kutsua. Seurustellut en minäkään ole koskaan. Eli jotain kokemusta yksinäisen naisihmisen elämästä koen minäkin omaavani, vaikka sinulla sitä nyt saattaa ehkä ollakin vähän enemmän.Miksi sinä Stellaria olet yksinäinen?
nabob kirjoitti:
Miksi sinä Stellaria olet yksinäinen?
No varmaan siksi kun ei ole koskaan kukaan kiinnostava mies tehnyt aloitetta, enkä ole itsekään saanut sellaista tehtyä. Eli kyllä kaiketi voisi sanoa, että olen sekä nirso että saamaton. :-/
En kuitenkaan katso vaatimustasoni kovin radikaalia laskemista aiheelliseksi, sillä ”läheltä piti” –tilanteita on kuitenkin elämän varrelle mahtunut useampia, eli selvää molemminpuolista kiinnostusta ollut ilmassa, mutta sitten on vain joku toinen nainen kerennyt vetää välistä. Eli pikku ripaus parempaa tuuria ensi kerralla, niin voisi onnistuakin.
Koulukiusaamisen raunioille rakennetulla itsetunnolla ei ehkä ihan vielä mennä alfauroita pokaamaan, mutta sen verran olen sentään mahdollisuuksiani parantanut, että olen aloittanut nettideittailun. Kyllä sieltä on tullut jonkin verran viestejä oikein kivan oloisilta miehiltä, mutta vielä ei mitään sen kummempaa ole noista päässyt syntymään.- nabob
stellaria81 kirjoitti:
No varmaan siksi kun ei ole koskaan kukaan kiinnostava mies tehnyt aloitetta, enkä ole itsekään saanut sellaista tehtyä. Eli kyllä kaiketi voisi sanoa, että olen sekä nirso että saamaton. :-/
En kuitenkaan katso vaatimustasoni kovin radikaalia laskemista aiheelliseksi, sillä ”läheltä piti” –tilanteita on kuitenkin elämän varrelle mahtunut useampia, eli selvää molemminpuolista kiinnostusta ollut ilmassa, mutta sitten on vain joku toinen nainen kerennyt vetää välistä. Eli pikku ripaus parempaa tuuria ensi kerralla, niin voisi onnistuakin.
Koulukiusaamisen raunioille rakennetulla itsetunnolla ei ehkä ihan vielä mennä alfauroita pokaamaan, mutta sen verran olen sentään mahdollisuuksiani parantanut, että olen aloittanut nettideittailun. Kyllä sieltä on tullut jonkin verran viestejä oikein kivan oloisilta miehiltä, mutta vielä ei mitään sen kummempaa ole noista päässyt syntymään.Minusta huono itsetunto on melkein kaikkia yksinäisiä yhdistävä tekijä
- nabob
femnerd kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Palstalla vallitsevat asenteet ovat kyllä aika säälittäviä, vaikka omissa näkemyksissäni on paljon samanlaisia piirteitä.
- mies 86
Ihan hyvä seuranhakuilmoitus tuo minun mielestäni on. Parempi sanoa suoraan millä asialla on liikkeellä paljastamatta kuitenkaan liikaa itsestään.
- nabob
Minustakin tällainen ilmoitus on aika hyvä. Ehkä ei kannata sen kummemmin analysoida mitään..
- Voit kehua
nabob kirjoitti:
Minustakin tällainen ilmoitus on aika hyvä. Ehkä ei kannata sen kummemmin analysoida mitään..
mutta tulos puhuu myös puolestaan, sanojesi mukaan jo monen vuoden ajalta
Ei minustakaan tuossa ilmoituksessa mitään erityistä vikaa ole. Vähän jäi epäselväksi, että mitä Femnerd tuolla asenneongelmalla tarkoitti, itse en siinä sellaista varsinaisesti näe. Voisin tuollaiseen aivan hyvin vastatakin, jos olisin vähän nuorempi. Ei sillä nyt ehkä mitään valtaisia naismassoja saada liikkeelle, mutta tosiaan samassa tilanteessa olevaan, rehellisyyttä arvostavaan naiseen luulisi kyllä vetoavan. Vaikea sanoa, että mikä on vikana, jos ei vastauksia ole tullut. Ehkei ole sattunut sopivien naisten silmään, tai sitten eivät ole rohjenneet vastata vaikka olisivat halunneetkin.
- nabob
Olettaisin femnerdin tarkoittaneen asenteella kokonaisvaltaisesti ihmisen katsantoa johonkin tiettyyn asiaan erottelematta katsantoa muodostavia komponentteja toisistaan. Onko esimerkiksi objektiivinen totuuteen pyrkivä tiedon käsitteleminen negatiivista asennoitumista, mikäi tieto jota kerätessä löytää on ristiriidassa positiivisiksi miellettyjen arvojen kanssa? Ehkä tätäkään ei kannata sen kummemmin yrittää analysoida.
- mies 86
nabob kirjoitti:
Olettaisin femnerdin tarkoittaneen asenteella kokonaisvaltaisesti ihmisen katsantoa johonkin tiettyyn asiaan erottelematta katsantoa muodostavia komponentteja toisistaan. Onko esimerkiksi objektiivinen totuuteen pyrkivä tiedon käsitteleminen negatiivista asennoitumista, mikäi tieto jota kerätessä löytää on ristiriidassa positiivisiksi miellettyjen arvojen kanssa? Ehkä tätäkään ei kannata sen kummemmin yrittää analysoida.
Harva tuollaista litaniaa tällä palstalla pystyisikään analysoimaan. Itsekin joutuisin kamppailemaan pidemmän aikaa pelkän kysymyksen asettelun itsensä kanssa.
- nabob
mies 86 kirjoitti:
Harva tuollaista litaniaa tällä palstalla pystyisikään analysoimaan. Itsekin joutuisin kamppailemaan pidemmän aikaa pelkän kysymyksen asettelun itsensä kanssa.
Varmaan ois voinut paremminkin asetella.. :D
Nyt täytyy lähtä nukkumaan.. Hyvää yötä. :) - mies 86
nabob kirjoitti:
Varmaan ois voinut paremminkin asetella.. :D
Nyt täytyy lähtä nukkumaan.. Hyvää yötä. :)Hyvää yötä, Nabob.
- asdf7654
No kysytäänpä suoraan, onko tuolla profiililla tullut yhteydenottoja tai löytynyt seuraa? Jos ei, tuskin täällä annettujen neuvojen kokeilemisestakaan haittaa on.
- Avara luonto
No, myönnetään lopulta totuus, että en ole ikinä pitänyt Nabobin seuranhaku ilmoitusta surkeana tai huonona, vaikka olen Nabobista vitsiä vääntänyt. Omalla tavallaan Nabob on rehellisempi, mitä ihmiset tässä yhteiskunnassa ovat.
Ehkä juuri rehellisyys on nabobin ilmoituksen kompastuskivi. Pariutuminen perustuu mielikuville kuten kaikki laumasieluinen käytös. Se on teerikukkojen taistelua siitä kenellä on komein heltta, ja sitä ei voiteta rehellisyydellä.
Jos vahva mies näyttää heikkoutensa, se on naisista suloista, koska nainen tietää vahvan heikkouden valheeksi. Mutta jos aidosti heikko mies rehellisesti tunnustaa heikkoutensa, naiset juoksevat karkuun. Ei rehellisesti heikko mies voi tuoda naiselle sitä turvaa, jota nainen mielikuvissaan tarvitsee, vaikka elämmekin suojellussa valtiossa, jossa laki turvaa naisen aseman.
Nabob sinun vikasi on, että olet rehellisesti heikko mies, joka ei vain pärjää. Vaikka olisitkin uskollinen, rehellinen, kiva, symppis, empaattinen mies, se ei herätä naisessa sitä alkukantaista, primitiivistä, eläimellistä kiimaa, mitä vahva, menestyvä ja dominoiva johtajauros naisessa biologisesti saa aikaan.
Spämmääminen on siis täysin hyödytöntä, sillä hakemiasi naisia ei yksinkertaisesti ole olemassa. Ilmoituksesi on jopa omalla tavallaan älyllisesti liian henkinen. Ihmiset eivät vain kertakaikkiaan ole sellaisia, mitä tulee pariutumiseen. Kiima ja eläimellisyys ovat niitä voimia, jotka säätelevät sitä kuka saa kumppanin ja kuka jää ilman.- nabob
Olet ajatellut asian ainakin hyvin suurelta osin samoin kuin minäkin, mutta en näe asiaa ihan yhtä mustavalkoisesti. On suuri osatotuus, että rehellisyydestä on enemmän haittaa kuin hyötyä, ja mielestäni olet täysin oikeassa kun sanot omalla tavallasi että rehellisyys sopii vain niille joilla asiat ovat riittävän hyvin. Tässä kommentissa on paljon olennaisia palapelin palasia, mutta ei koko kuvaa, eikä kaikkia palasia. Oikein huvittaa miten paljon samanlaisia ajatuksia tuohon kommentiin mahtuu. Olen myös tiedostanut että monet näistä tekijöistä ovat omia valintojani, ne ovat minun vikani, kuten sanoit. Joskin heikkouden määritteleminen tässä yhteydessä on hieman epäselvää, en ole kiinnostunut hankkimaan itselleni tiettyjä asioita, joita muut itselleen haluavat, määritelmäni siitä mikä on oikeanlaista toimintaa poikkeaa muiden ihmisten määritelmistä. Onko se heikkoutta pitää kiinni näistä näkemyksistä, kun vaihtoehtona olisi luopua niistä? Ehkä se on rohkeuden puutetta, ehkä se on sitkeyttä.
Viimeisestä kappaleesta olen kuitenkin erimieltä. En miellä ilmoitteluani spammaamiseksi, sillä ilmoitukeslla on tarkoituskin. On minusta parempi kirjoitella ja ilmoitella kuin olla tekemättä niin. En voi muutenkaan ajatella muiden ihmisten puolesta, vaan heidänkin täytyy ajatella. On heidän päätöksensä ottavatko yhteyttä tai olevatko kiinnostuneita, ja minusta ihmisille täytyy jättää vapaus ja mahdollisuus ajatella itse ja arvioida asioita itse. Puhutaan näistä yleistyksistä, ennustuksista ja vastaavista. Niiden ei ole pakko pitää paikkaansa, en yritä hallita lopputulosta. Väittäisin edelleen, että kyllä tuollaisia naisia on olemassa, mutta ei vaan ihan mahdottoman paljon. Ja niilläkin yksinäisillä naisilla, jotka tuon ilmon näkee, voi olla korkea kynnys ottaa yhteyttä yhteenkään mieheen, kun voivat ajatella, etteivät kelpaisikaan.
Minusta ilmolle pitäisi vain saada enemmän lukijoita sopivasta kohderyhmästä, tällä palstalla kun ei välttämättä kauhean paljon naisia ole. Nettitreffit on yksi vaihtoehto, mutta miesten ja naisten lukumäärien suhteen ollessa mitä on, ei sielläkään voi olettaa, että naiset ottaisivat oma-alotteisesti yhteyttä, vaan pitäisi miehen laitella niitä aloitusviestejä jokaiselle vähänkin kiinnostavalle naiselle, ja mielellään myös niille vähemmän kiinnostaville, sillä pelkän profiilin perusteella tullut vaikutelma voi olla pahasti pielessä, suuntaan tai toiseen. Varmasti siinä joutuu pakkeja ottamaan vastaan, mutta jospa se joku kerta vielä tärppäisi.- Rikot palstasääntöjä
stellaria81 kirjoitti:
Väittäisin edelleen, että kyllä tuollaisia naisia on olemassa, mutta ei vaan ihan mahdottoman paljon. Ja niilläkin yksinäisillä naisilla, jotka tuon ilmon näkee, voi olla korkea kynnys ottaa yhteyttä yhteenkään mieheen, kun voivat ajatella, etteivät kelpaisikaan.
Minusta ilmolle pitäisi vain saada enemmän lukijoita sopivasta kohderyhmästä, tällä palstalla kun ei välttämättä kauhean paljon naisia ole. Nettitreffit on yksi vaihtoehto, mutta miesten ja naisten lukumäärien suhteen ollessa mitä on, ei sielläkään voi olettaa, että naiset ottaisivat oma-alotteisesti yhteyttä, vaan pitäisi miehen laitella niitä aloitusviestejä jokaiselle vähänkin kiinnostavalle naiselle, ja mielellään myös niille vähemmän kiinnostaville, sillä pelkän profiilin perusteella tullut vaikutelma voi olla pahasti pielessä, suuntaan tai toiseen. Varmasti siinä joutuu pakkeja ottamaan vastaan, mutta jospa se joku kerta vielä tärppäisi.Älä ole noin mukava ja ymmärtävä, mitä tässä ketjussa annat ymmärtää Stellaria, tai alan vielä tykkäämään sinusta. Voisit olla sellainen huumorintajuton hysteerikko, joka näkee nabobin läpi, että läheisriippuvainen pahoinpitelijähän siellä luuraa, ja naiselle kävisi vielä kalpaten, jos tuollaiseen mieheen koskaan erehtyisi sekaantumaan. Silloin maailmakirjat olisivat taas kunnossa, ja voisin vakuuttaa itselleni, ettei kivoja naisia ole olemassa. Nyt koen menettäväni jotain.
Rikot palstasääntöjä kirjoitti:
Älä ole noin mukava ja ymmärtävä, mitä tässä ketjussa annat ymmärtää Stellaria, tai alan vielä tykkäämään sinusta. Voisit olla sellainen huumorintajuton hysteerikko, joka näkee nabobin läpi, että läheisriippuvainen pahoinpitelijähän siellä luuraa, ja naiselle kävisi vielä kalpaten, jos tuollaiseen mieheen koskaan erehtyisi sekaantumaan. Silloin maailmakirjat olisivat taas kunnossa, ja voisin vakuuttaa itselleni, ettei kivoja naisia ole olemassa. Nyt koen menettäväni jotain.
Pahoittelen. Unohdin hetkeksi kurppien lajityypillisen käyttäytymisen, eli kilttien ätmien nokkimisen.
- 8 )
stellaria81 kirjoitti:
Pahoittelen. Unohdin hetkeksi kurppien lajityypillisen käyttäytymisen, eli kilttien ätmien nokkimisen.
Oikeasti tässä tapauksessa vuosien mittaan lienee ehdotettu lähes kaikki mahdollinen, mutta hän on yhtä jääräpää kuin äskettäin palstalle linkattu hullu maailma -kuva intialaisesta, joka ei ollut suostunut peseytymään 60 vuoteen.....
- mies 86
Ehkä tuon nimimerkin voisi vaihtaa. En sano tätä mitenkään ilkeilläkseni, mutta "nabob" (vieläpä pienellä alkukirjaimella) ei kyllä varmastikaan sano mitään kenellekään muulle tällä palstalla kuin ehkä itsellesi. Jokin enemmän persoonallinen ja suuntaa antava nimimerkki voisi ehkä auttaa.
Enkä tarkoita että sen nimimerkin tarvitsisi olla mitenkään kunnianhimoinen tai mahtipontinen tms.- Bob's your uncle
Jep, hyvä huomio - tuo "nabob" tuo mieleen Twin Peaks:in pahan Bob-hahmon, tai jonkun jenkkien keskilännen uskonlahkon hullun johtajahahmon...
- nabob
Bob's your uncle kirjoitti:
Jep, hyvä huomio - tuo "nabob" tuo mieleen Twin Peaks:in pahan Bob-hahmon, tai jonkun jenkkien keskilännen uskonlahkon hullun johtajahahmon...
Twin Peaks on muuten hyvä sarja. :D
- nabob
Launtai ilta. Kirjoittaisiko jotain tänne, vai tekisiköhän jotain muuta? motivaatiota ei ole niin paljoa, että uutta ketjua jaksaisi raapustaa, joten tyydyn kommentoimaan jotain tyhjänpäiväistä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442829
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212333- 222228
- 342203
- 281891
- 291575
- 221453
- 291341
- 161294
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161246