Minulla T4v 19 ja TSH 1.5. Lääkärin mukaan kertomani oiret (hiukset lähtee, hikoilu, väsymys) eivät voi johtua kilpirauhasesta, koska arvot hyvät. Onko nuo minun arvot niin hyvtä, ettei oireita voi olla kilppariin viitaten?
Millä arvoilla teillä aloitettu lääkitys?
Jaana
81952
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Luulen että suorastaan ihanteelliset
näin..
sulla on tyroksiinissa? Mulla oli tsh korkeampi ja t4v sama... tyroksiinia nyt 25 mikrog päivässä.
Sama annostus kun sinulla, alunperin tsh oli 4.71 mutta se tippui jotenki 4.2 ennen ku vinguin lääkityksen.
asiantuntija, mut minusta tuo T4V tuntuu kyllä aika korkealta ja viittaisi liikatoimintaan?
Eikös se ole siinä 20-21, eli tuo mahtuisi normaalin rajoihin?
Myös muissa ns puutostaudeissa on tuollaisia oireita esim hyvin yleinen ja jopa vakava puutostauti on kaliumin puute. Ainakin anopilleni se aiheutti lähes toimimattoman tilan ja hiukset harveni kerralla. Lisäksi vielä magnesiumia ja B-vitamiineja.
Kilpirauhasarvot ei pahat.Onko muita oireita, lihomista, voimattomuutta, muistihäiriöitä, masennusta, ihon kuivumista?? Ennen pitkään ne ilmestyy, ainakin minulla, kun olin sairastanut kilpirauhasen vajista kolmisen vuotta.
noilla arvoilla kuulostais ennemmin liikatoiminnalta ku vajaalta. oireetkin vois sopia.
Omituista paikallista hikoilua ja/tai kosteat kämmen ja/tai jalkapohjat. Runsas yleishikoilu esim. öisin.
Tukan tai karvojen lähtö, pälvikaljuus, ihon värimuutokset.
Väsymystä ja heikotusta (60% tapauksista)
Verenpaine? Pulssi korkea? Korkea ruumiinlämpö?
Voi olla et arvot on menossa liikatoiminnalle mut olo on jo sitä. Valita ja vaadi lisää tutkimuksia! mm. uusintakokeet parin kk:n kuluttua.