kokemuksia kannus taloista

raksaaja

minua mielyttävät niiden talot muuten mutta hinnat tuntuu olevan korkeimpia mutta miten laatu?maine ainakin hyvä.

7

2365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoMoreNick

Itselläni on Kannus tulossa ja ainakin tähän saakka kaikki on toiminut hyvin. Laadusta on vaikea sanoa, kun en ole taloa ennen rakentanut. Mutta ainakin tuttavani, jotka asioista jotain tietävät, eivät ole projekiani tyrmänneet.

• Kannuksen rakentaja

Hinnat eivät ole loppujen lopuksi mielestämme kalliimpia kuin monissa muissa suosituimmissa talopaketeissa. Rakennamme tällä hetkellä Harmonia -talomallia. Talotoimitus on erittäin kattava, kattaa esim. sisäkattopaneelit, listat, jotka harvemmin kuuluvat talotoimitukseen. Laatu ainakin toistaiseksi näyttää todella hyvältä, mutta eihän sitä voi koskaan tietää, miltä tarvikkeet näyttävät vaikka viiden vuoden kuluttua.

• asiantuntija minäkin

Tuskinpa laatu sen kummempaa on. Laatu sanalla on hyvä markkinoida ja sen Kannustalot osaavat.

Olen itse muutaman nähnyt valmiina ja jokusen työasteella. Rakennusvärkki on samaa kuin muillakin. Tekniikka elementtien teossa yms. saattaa joillakin muilla olla jopa laadukkaampaa?
      Toisaalta erot voivat olla yllättävän pienet.

Kannustalojen "sokerikuorrutettu" ulkonäkö saattaa hieman hämätä.
      Kannattaa itse käydä katsomassa eri valmistajien _työn alla_ olevia ja _valmiita_ talopaketteja. Tämä kertoo enemmän kuin minkään, kenenkään (minunkaan) lausunto. Mainonnan vietäväksi ei pidä mennä, vaan luottaa omiin silmiin ja ottaa vaikkapa mukaan joku rakennusalan asiantuntija.

Olisi hyvä kaydä katsomassa muutamaa talopakettia jo pystytys vaiheen jälkeen heti. Silloin saisi oikean ja realistisen kuvan "laadusta". Tältä pohjalta on jo varmempi tehdä valintoja.

• Jarkko

Me rakennettiin Kannustalo ja yleisvaikutelma oli että talotehdas ainakin haluaa tosissaan olla laadukkaan maineessa. Tämä tarkoittaa että pyrkivät oikeasti välttämään kränää asiakkaan kanssa ettei maine vaan heikkene. Käytännössä siis jos on jotain valittamista jostakin, tehdas korjaa (maksaa) pulisematta että asiakas säilyy edelleen tyytyväisenä. Meillä esim. osa kattopaneleista oli vähän lyhyitä ja koska en halunnut saumoja näkyviin, soitin myyntiedustajalle asiasta. Kahden päivän päästä oli uusi nippu pitkiä paneeleja tontilla ja ylijäämät vanhasta nipusta myinkin mukavasti naapurille:-) Rakennepiirrustukset olivat viimeisen päälle hyvät ja puutavaraa oli reilusti ja se oli mittatarkkaa. Tuo puutavaran laatu vaikuttaa mm. timpurin etenemisnopeuteen. Ehkä Kannustalolla vain on hyvin maksavien asiakkaiden ansiosta vara olla vähemmän nipo monessa asiassa:-) Meillä ainakin meni tosi hyvin putkeen rakentaminen ja ihmettelenkin nyt miksi rakentamista pidetään sellaisena "häsläämisenä" mitä joskus kuulee. Ratkaisevaa oli tietysti myös hyvät timpurit jotka sain talomyyjän kautta. Ulkonäöltäänhän nuo ovat harkittuja kokonaisuuksia joista kai monet perinnetaloista tykästyneet pitävät. Meille tosin tuli yksilöllisesti suunniteltu malli joka ei ollut perinnetyylinen.

Mustanaamion hyvämerkki. Voikaa paksusti!:-)

• *harmaantuu silmissä*
        Jarkko kirjoitti:

Me rakennettiin Kannustalo ja yleisvaikutelma oli että talotehdas ainakin haluaa tosissaan olla laadukkaan maineessa. Tämä tarkoittaa että pyrkivät oikeasti välttämään kränää asiakkaan kanssa ettei maine vaan heikkene. Käytännössä siis jos on jotain valittamista jostakin, tehdas korjaa (maksaa) pulisematta että asiakas säilyy edelleen tyytyväisenä. Meillä esim. osa kattopaneleista oli vähän lyhyitä ja koska en halunnut saumoja näkyviin, soitin myyntiedustajalle asiasta. Kahden päivän päästä oli uusi nippu pitkiä paneeleja tontilla ja ylijäämät vanhasta nipusta myinkin mukavasti naapurille:-) Rakennepiirrustukset olivat viimeisen päälle hyvät ja puutavaraa oli reilusti ja se oli mittatarkkaa. Tuo puutavaran laatu vaikuttaa mm. timpurin etenemisnopeuteen. Ehkä Kannustalolla vain on hyvin maksavien asiakkaiden ansiosta vara olla vähemmän nipo monessa asiassa:-) Meillä ainakin meni tosi hyvin putkeen rakentaminen ja ihmettelenkin nyt miksi rakentamista pidetään sellaisena "häsläämisenä" mitä joskus kuulee. Ratkaisevaa oli tietysti myös hyvät timpurit jotka sain talomyyjän kautta. Ulkonäöltäänhän nuo ovat harkittuja kokonaisuuksia joista kai monet perinnetaloista tykästyneet pitävät. Meille tosin tuli yksilöllisesti suunniteltu malli joka ei ollut perinnetyylinen.

Mustanaamion hyvämerkki. Voikaa paksusti!:-)

" Tämä tarkoittaa että pyrkivät oikeasti välttämään kränää asiakkaan kanssa ettei maine vaan heikkene. Käytännössä siis jos on jotain valittamista jostakin, tehdas korjaa (maksaa) pulisematta että asiakas säilyy edelleen tyytyväisenä "

-Ettei vain heikkene maine???
        -Pyrkivät oikeasti välttämään kränää asiakkaan kanssa???
        -Jotain valittamista jostakin, tehdas korjaa???
        -Asiakas edelleen tyytyväinen????

Ei millään pahalla, mutta minusta aika naiivi kommentti sinulta vaikka ymmärrän toki solidaarisuutesi rakentamaasi taloa/tehdasta kohtaan.

Itse en tiedä yhtäkään talotoimittajaa (kaveripiirissä useita eri talotehtaiden paketteja rakentaneita), jotka eivät olisi tehneet aivan samat korjaukset tarvittaessa ja reklamaatiot kuin sinun Kannuksesi, joten siitä ei Kannus voi kannuksia itslleen ottaa.

Meillä aikanaan jo kilpailutus vaiheessa saimme ihan yhtä ystävällistä ja asiakasmyöteistä kohtelua kaikilta verrokeilta. Tuskin kukaan niin tyhmä "myyjä" on, etteikö pitäisi asiakasta heti potentiaalina rahantuojana ja kohtelisi häntä siten sen mukaisesti.

" Ehkä Kannustalolla vain on hyvin maksavien asiakkaiden ansiosta vara olla vähemmän nipo monessa asiassa:-) Meillä ainakin meni tosi hyvin "

Onhan jokaisen asia mistä haluaa maksaa ja kuinka paljon haluaa maksaa ilmasta. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä *laadun* kanssa.

• Jarkko
        *harmaantuu silmissä* kirjoitti:

" Tämä tarkoittaa että pyrkivät oikeasti välttämään kränää asiakkaan kanssa ettei maine vaan heikkene. Käytännössä siis jos on jotain valittamista jostakin, tehdas korjaa (maksaa) pulisematta että asiakas säilyy edelleen tyytyväisenä "

Ei millään pahalla, mutta minusta aika naiivi kommentti sinulta vaikka ymmärrän toki solidaarisuutesi rakentamaasi taloa/tehdasta kohtaan.

Itse en tiedä yhtäkään talotoimittajaa (kaveripiirissä useita eri talotehtaiden paketteja rakentaneita), jotka eivät olisi tehneet aivan samat korjaukset tarvittaessa ja reklamaatiot kuin sinun Kannuksesi, joten siitä ei Kannus voi kannuksia itslleen ottaa.

Meillä aikanaan jo kilpailutus vaiheessa saimme ihan yhtä ystävällistä ja asiakasmyöteistä kohtelua kaikilta verrokeilta. Tuskin kukaan niin tyhmä "myyjä" on, etteikö pitäisi asiakasta heti potentiaalina rahantuojana ja kohtelisi häntä siten sen mukaisesti.

" Ehkä Kannustalolla vain on hyvin maksavien asiakkaiden ansiosta vara olla vähemmän nipo monessa asiassa:-) Meillä ainakin meni tosi hyvin "

Onhan jokaisen asia mistä haluaa maksaa ja kuinka paljon haluaa maksaa ilmasta. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä *laadun* kanssa.

No, oli miten oli, olen kuitenkin edelleen tyytyväinen valintaani ja mitä ilmeisemmin tuo Kannustalon systeemi siis toimii varsin hyvin:-)

Tuo talovalintani perustui pitkälti siihen että kaksi kaveriani olivat aikaisemmin rakentaneet Kannustalon ja he kehuivat ja suosittelivat sitä minulle. Kertarakentajahan ei osaa oikein muuten arvioidakaan paketteja kuin sen perusteella mitä kuulee muilta ja omien tuttujen kokemukset ovat aika ratkaisevassa asemassa. Uskon että varmaan löytyy myös muita tosi hyviä merkkejä ja jos muilla on tullut paketeistaan yhtä hyviä kokemuksia niin eipä silloin ole hätäpäivää raksoilla.

Noissa kustannuksissa muuten näytti lopullinen viivan alle jääva luku olevan samaa luokkaa mitä olen kuullut muissa samankokoisissa taloissa olevan joten siltä pohjalta en osaa olla erityisen tyytymätön. Ainakin meni budjettiarvioon:-)

Voikaa paksusti! (kaikkien merkkien rakentajat)

• raksaaja
        *harmaantuu silmissä* kirjoitti:

valmistajat noteeraa reklamaatiota kaverien rakentama kastelli esim. kyllä paketeissa on suuriakin laatu eroja esim.älvsbytalo eihän niistä voi puhua edes samana päivänä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5126
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3646
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      40
      3062
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      3005
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2946
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2363
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1848
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1790
    9. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      141
      1733
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    Aihe