Syntien sitomisesta

rahaton palvelija

Matt 18:18-35 Jeesus puhuu syntien sitomisesta. Mitä Hän tarkoittaa sillä? Voiko toinen ihminen sitoa toisen ihmisen kaikki synnit, vai onko kyseessä jonkin pienemmän häneen kohdistuneen rikkomuksen sitominen?

Raamatun kohdassa puhutaan kymmenentuhannen leiviskän velasta, sekä sadan denaarin velasta. Lisäksi kohdassa ovat Jeesuksen vertauksen sanat: eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?' Ei vaikuta sitojan kannalta kovin hyvältä.

En ole kuullut tätä Raamatun kohtaa tyhjentävästi selitettävän tältä osin. Selittäkääpä viisaat ja Raamattua tuntevat minulle.

26

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua ainakin puistattaa, jos ihmisen pelastus annetaan toisen ihmisen käsiin. Sitoa tai päästää.
      Laupiaasta samarialaisesta sanotaan: Hän sitoi hänen haavansa... Jos sitominen olisi siinä tapauksessa jotain kielteistä, niin haavoitettu olisi jätetty sinne tiepuoleen ja enintään sanottu: Koita pärjätä.

Kun tuota asiaa käsitellään, jossa käytetään avainten valtaa, niin siinä tapahtuu kaksi asiaa, jos Jumala antaa armossaan onnistua. Siinä päästetään syytteistä ja sidotaan rakkauden siteet uudestaan, jotka ovat kärsineet. Maanpäällä niinkuin taivaassa voisi merkitä, että ihmisen sisimmässä tapahtuu samat asian mitä suulla sanotaan.

• teu,

"Aloittaja "

tuolle alempana on loppu vastaus 10'000 leiviskän asiasta.

• Ihtesikö sie siot?

Jes. 58:5 Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn,

se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

Jes. 58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn:

että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      Jes. 58:7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

Jes. 58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
      Jes. 58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,

Jes. 58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
      Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
      Jes. 58:12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi."

Jes. 58:13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
      Jes. 58:14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

Jes. 59:1-2 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.

• koko tilanne täsä

Avaajan tekemässä sitomiseen liittyvässä kysymyksessä
        puhutaan veljesten välisistä riidoista. Siinä todellakin päämääränä
        on sydämellisen rakkauden ja luottamuksen palauttaminen takaisin riitapukarien välille. "vihne" tästä jo jotain kirjoittikin viestissään.

Kysymys ei ole siis lainkaan pelastukseen liittyvistä kysymyksistä, vaikka uskonnolliset väkivallantekijät ja vallasta taisteleva tappelukukot ovat sen tällä tavalla vääntäneet, tehdäkseen syntinsä hyväksyttäväksi.

Kysymys on siitä että jos joku ihminen ei anna anteeksi eikä pyri sovintoon riitaveljensä kanssa, niin HÄN TULEE SIDOTUKSI Jumalan sanalla.

Minkä te päästätte, on siis sitä että päästät sinua vastaan rikkoneen henkilön syytteistä ja kanteista. Silloin kun päästät lähimmäisesi, silloin päästät myös itsesi. Koska anteeksiantamaton sitoo teollaan Jumalan anteeksiantamuksen itseään kohtaan, niin kantaja tulee sidotuksi Jumalan edessä taivaassa.

Kerrataan siis nämä tapahtumat (konteksti) Raamatusta:

Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

Matt. 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
        Matt. 18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. ->

***) Matt. 18:18 -> Totisesti minä sanon teille:
        - kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa,
        - ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Matt. 18:21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"

Matt. 18:22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle:
        ***) ... ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

• teu,

Kyllä aivan niin . . Jes. 58:5- 59:1-3.

Näistä ,,Voimakas ja "pehmetämätön "Jumalan LAIN JULISTUS on välttämätön
        ihmisen johtamisesksi SYNNINTUNTOON JA - HÄTÄÄN että he nöyrtyisivät parannukseen ja etsivät Armoa . ilmen todellista saynnin tuntoa ja .hätää ei ole
        todellista Armon tarvetta "NÄENNÄINEN" ("muka")HERRAN JA HÄNEN teittensä
        ETSIMINEN/KYSELEMINEN eli muotojumalisuus (jumalisuuden ulkokuori " 2Tim. 3:5. ei kelpaa hänelle , ei myöskään Paasto .

Jossa ihminen sortaa toista ja riitelee . Jumala tahtoo ihmisten osoittavan jumalaisuutensa v ilpittömyyden NOUDATTAMALLA RAKKAUTTA JA AUTTAMALLA PUUTTEESSA /HÄDÄÄSSÄ OLEVIA. vert. Jeesuksen vertaus
        laupiassata Samarialaisesta (Luuk. 10:30_37. ) ja Hänen puheensa viimeisestä
        tuomiosta Mat,25;31 -46. ---Vanhan liiton SAPATIN suhteessa UUDEN
        LIITON SUNNUNTAHIN; KS. Viit. Jere:17:21-27. .

Kun olet nämä seurannut , ymmärrät varmasti..

• TEU,
        koko tilanne täsä kirjoitti:

on sydämellisen rakkauden ja luottamuksen palauttaminen takaisin riitapukarien välille. "vihne" tästä jo jotain kirjoittikin viestissään.

Kysymys ei ole siis lainkaan pelastukseen liittyvistä kysymyksistä, vaikka uskonnolliset väkivallantekijät ja vallasta taisteleva tappelukukot ovat sen tällä tavalla vääntäneet, tehdäkseen syntinsä hyväksyttäväksi.

Kysymys on siitä että jos joku ihminen ei anna anteeksi eikä pyri sovintoon riitaveljensä kanssa, niin HÄN TULEE SIDOTUKSI Jumalan sanalla.

Minkä te päästätte, on siis sitä että päästät sinua vastaan rikkoneen henkilön syytteistä ja kanteista. Silloin kun päästät lähimmäisesi, silloin päästät myös itsesi. Koska anteeksiantamaton sitoo teollaan Jumalan anteeksiantamuksen itseään kohtaan, niin kantaja tulee sidotuksi Jumalan edessä taivaassa.

Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

Matt. 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
        Matt. 18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. ->

Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Matt. 18:21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"

"koko tilanne tässä"

Mat. 18:15-18. Jos uskova rikkoo toista uskovaa vastaan , tämä'n on
        käytettävä JEESUKSEN tässä osoittamaa menetelmää päästäkseen
        sovintoon hänen kanssaan se ,on tehtävä hänen puolestaan Rukoillen
        1 Joh. 5:16. ja sävyisyyden (nöyryyden ja Rakkauden Hengessä. .
        Gal. 6:!, Jos rikkonyt ei taivu pyytämään anteeksi ja sopimaan , häntä
        on pidettävä kuin hän olisi "PAKANA JA bUPLIKAANAI"SIINÄ MERKITYKSESSÄ . ETTÄ HÄNTÄ EI TUNNUSTETA USKOVAKSI VELJEKSI TAI SISAREKSI . sE EI MERKITSE VIHAISTA JA TÖYKEÄÄ KÄYTÖSTÄ' . Rikkoneen puolesta on edel-
        leen Rukoiltava ,ja hän on tietenkin Tervetullut sanan kuuloon Sitominen ja PÄÄ
        STÄMINEN kS. mAT:16:18-19.; jOH. 20:21-23,;1 kOR. 5:1-5.

jATKAN

• teu,
        TEU, kirjoitti:

"koko tilanne tässä"

Mat. 18:15-18. Jos uskova rikkoo toista uskovaa vastaan , tämä'n on
        käytettävä JEESUKSEN tässä osoittamaa menetelmää päästäkseen
        sovintoon hänen kanssaan se ,on tehtävä hänen puolestaan Rukoillen
        1 Joh. 5:16. ja sävyisyyden (nöyryyden ja Rakkauden Hengessä. .
        Gal. 6:!, Jos rikkonyt ei taivu pyytämään anteeksi ja sopimaan , häntä
        on pidettävä kuin hän olisi "PAKANA JA bUPLIKAANAI"SIINÄ MERKITYKSESSÄ . ETTÄ HÄNTÄ EI TUNNUSTETA USKOVAKSI VELJEKSI TAI SISAREKSI . sE EI MERKITSE VIHAISTA JA TÖYKEÄÄ KÄYTÖSTÄ' . Rikkoneen puolesta on edel-
        leen Rukoiltava ,ja hän on tietenkin Tervetullut sanan kuuloon Sitominen ja PÄÄ
        STÄMINEN kS. mAT:16:18-19.; jOH. 20:21-23,;1 kOR. 5:1-5.

jATKAN

"teu"

Mat ,18:20. "olen heidän keskellänsä."Ks. Ef.1:20-23.

Mat,.18:21-22. Keskinäinen anteeksipyytäminen ja antaminen ks. Mat. 521-26;
        Luuk .17:3-4. --- Juutalaisten Kirjanoppineiden oli annettava anteeksi kolmesti
        Pietari sanoi 7, kUN jEESUKSEN SANAT OLI 70X70 SE ON 480. KERTAA
        PV. Se tarkoittaa että on annettava niin usein kun toinen pyytää .

Mat 18:15-18 . Joka ei pyydä anteeksi ei myös saa anteeksi . ,Häntä kohtaan ei ei silti saa pitää vihaista , katkeraa ja anteeksiantamatonta sydäntä "Rakkaus ...ei katkeroidu ei muistele kärsimäänsä pahaa " 1 Kor. 13:5. .

Tähän Uskova tarvitsee Jumalan Hengen Armoa . jota hänen on Rukoiltava itselleen.Samalla hänen on Rukoiltava Rikkoneden puolesta Esirukous on hyvä apu katkeruudesta vapautuneeksi . Toinen hyvä apyu on ystävällisyyden osoittaminen hänelle . ks. Mat, 5:44.;Room. 12:19-21. ;1Piet. 3:9-11. .

• teu,
        teu, kirjoitti:

ihmisen johtamisesksi SYNNINTUNTOON JA - HÄTÄÄN että he nöyrtyisivät parannukseen ja etsivät Armoa . ilmen todellista saynnin tuntoa ja .hätää ei ole
        ETSIMINEN/KYSELEMINEN eli muotojumalisuus (jumalisuuden ulkokuori " 2Tim. 3:5. ei kelpaa hänelle , ei myöskään Paasto .

Jossa ihminen sortaa toista ja riitelee . Jumala tahtoo ihmisten osoittavan jumalaisuutensa v ilpittömyyden NOUDATTAMALLA RAKKAUTTA JA AUTTAMALLA PUUTTEESSA /HÄDÄÄSSÄ OLEVIA. vert. Jeesuksen vertaus

"ALOITTAJA "

sinulla oli kysymys ,myös Mat.18: 23-35. Tämä on kinkkisempi ..
        23. tekstissä sanotaan , että Taivasten valtakunta on verrattava kuningaaseen
        , joka vaati palvelijoiltansa tilille . Ja kun hän rupesi tilin tekoon Tuotiin Hänen eteensä eräs joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta taalenttia Mutta kun tällä
        ei ollut millä msaksaa , niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ,ja vaimonsa ja kaikki mitä hänellä oli ,ja velan maksettavaksi .

Kuinka suuri tuo raha oli Se oli niin suuri että se ei ollut maksamamäärässä, Olen kerran lasakenut 1 Taalentti on 3000 miestyopäivää , siis määritellään pv arvo .
        Siit' tulee vallan julmettu summa , kun se on räknätty x 10'000 = n 19-20 miljardia
        euroa , kun vartaamme sitä siihen 100 denariin se oli silloin 100 miestyöpv.
        suuruinen . Mutta aivan mitätön velka verrattuna tuohon isoon ,tämä oli n.5000e

No mitä tämä kaikki hyövää, Eräs selitys on , Jos Jumala laskee syntivelaksi
        (syyksi) sekä hänen syntiturmeluksensa että hänen teko ja laiminlyntien syyksi
        hän on kuin 20 miljardin velassa , jotra hgän ei koskaan pysty maksamaan ,Lähimmäisen rikkomukset ovat verraten mitättömät . jos uskova
        joka on Jeesuksen Lunastus armossa saanut suuren velan anteeksi ei sydämmestään anna lähimäiselleen anteeksi hänen pieniä rikkeitään .

Peruuttaa JUMALA. Anteeksiantamuksensa ja panee hänet kantamaan kokosyn-
        tivelkansa seuraukset . Vertaa, ISÄMEIDÄN --RUKOUSTA:
        Anna meille meidän velkamme anteeksi , niinkuin mekin annamme
        Anteeksi meidän ,velvollisillemme . " Mat. 6:12.

• näin on
        teu, kirjoitti:

"teu"

Mat ,18:20. "olen heidän keskellänsä."Ks. Ef.1:20-23.

Mat,.18:21-22. Keskinäinen anteeksipyytäminen ja antaminen ks. Mat. 521-26;
        Luuk .17:3-4. --- Juutalaisten Kirjanoppineiden oli annettava anteeksi kolmesti
        Pietari sanoi 7, kUN jEESUKSEN SANAT OLI 70X70 SE ON 480. KERTAA
        PV. Se tarkoittaa että on annettava niin usein kun toinen pyytää .

Mat 18:15-18 . Joka ei pyydä anteeksi ei myös saa anteeksi . ,Häntä kohtaan ei ei silti saa pitää vihaista , katkeraa ja anteeksiantamatonta sydäntä "Rakkaus ...ei katkeroidu ei muistele kärsimäänsä pahaa " 1 Kor. 13:5. .

Tähän Uskova tarvitsee Jumalan Hengen Armoa . jota hänen on Rukoiltava itselleen.Samalla hänen on Rukoiltava Rikkoneden puolesta Esirukous on hyvä apu katkeruudesta vapautuneeksi . Toinen hyvä apyu on ystävällisyyden osoittaminen hänelle . ks. Mat, 5:44.;Room. 12:19-21. ;1Piet. 3:9-11. .

Teukka, olet tuonut esille, että sinulla on huono kirjoitustaito, mutta nyt myös laskutaito "70X70 SE ON 480. KERTAA PV", vai menöökö tämäkin kirjoitustaidon piikkiin? Tai sitten et osaa lukea edes omia kirjoituksiasi, saati sitten toisten. Vikaa on myös kuulemisessa, tai kuullun ymmärtämisessä. Olet käsittänyt elävän kristillisyyden aivan väärin.

• Näinkö on
        koko tilanne täsä kirjoitti:

Aivan oikein. Tässä on kysymyksessä Kristuksen kirkkolaki. Tunnetko nouttavasi sitä, kun haukut täällä Kristuksen palvelijoita ja veljiä ja annat toistenkin tehdä niin, etkä nuhtele heitä? Taidat pitää kristillisyyden vanhimpia ja kaikkia jotka uskovat samalla lailla kun he opettavat ja kuinka alusta asti on opetettu, lukuunottamatta aikoja, jolloin erilaiset opintuulet ovat puhaltaneet, pakanoita pahempina?

Jos ei tässä paikassa, niin ainakin Joh.20, on on laajempikin asia kyseessä. Asia on sama vaikka siinä mainitaan syntien pidättämisestä, eikä sitomisesta. Tässäkin anteeksianto ja pidättäminen tapahtuu Jumalan sanan kautta.

21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

• 5+7#
        näin on kirjoitti:

Teukka, olet tuonut esille, että sinulla on huono kirjoitustaito, mutta nyt myös laskutaito "70X70 SE ON 480. KERTAA PV", vai menöökö tämäkin kirjoitustaidon piikkiin? Tai sitten et osaa lukea edes omia kirjoituksiasi, saati sitten toisten. Vikaa on myös kuulemisessa, tai kuullun ymmärtämisessä. Olet käsittänyt elävän kristillisyyden aivan väärin.

Näin on tänään 0:53
        Miten nyt noin sanot? Oletko kuullut jostain, vai ihanko itse arvasit. Vaikka Teuta välillä on tiukkana lestadiolaisuuden puolustuksessa, on hänellä kirkas käsitys oikeasta pelastuksesta.
        Laskutoimituksesta tulee muuten 4900.

• "haukkuu"? syystäkin
        Näinkö on kirjoitti:

Aivan oikein. Tässä on kysymyksessä Kristuksen kirkkolaki. Tunnetko nouttavasi sitä, kun haukut täällä Kristuksen palvelijoita ja veljiä ja annat toistenkin tehdä niin, etkä nuhtele heitä? Taidat pitää kristillisyyden vanhimpia ja kaikkia jotka uskovat samalla lailla kun he opettavat ja kuinka alusta asti on opetettu, lukuunottamatta aikoja, jolloin erilaiset opintuulet ovat puhaltaneet, pakanoita pahempina?

Jos ei tässä paikassa, niin ainakin Joh.20, on on laajempikin asia kyseessä. Asia on sama vaikka siinä mainitaan syntien pidättämisestä, eikä sitomisesta. Tässäkin anteeksianto ja pidättäminen tapahtuu Jumalan sanan kautta.

21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Me Jeesuksenuskoiset varoitamme vakavasti kaikkia lihansa käsivarteen (siis omiin tekoihinsa) turvautuvia, olipa he kotoisin
        lapista eli Helsingistä.

Jeesus on tie ja pysyy. Lapinvanhimmillakaan ei ole muuta tietä, kun uskoa Herraan Jeesukseen. Kun/jos näin käy, niin kaikki mitä siitä seuraa, tulee heidän asemansa vuoksi koko esikoislestadiolaisuudelle siunaukseksi.

Jeesus puhui omille opetuslapsilleen Pyhän Hengen toiminnasta joka kirkastaa Jumalan sanan kautta syntien anteeksiantamisen.

"Joille te", ei todellakaan tarkoita sitä, että esikoislestaduolaiset omistaisivat Jeesuksen. Kuinka ihminen voi noin pimeäksi mennä, että kuvittelee omistavansa yksinoikeuden Jeesukseen, eikä huomaa siitä huolimatta omaa sokeuttaan.

Ei paljon tarvitse Raamattua lukea kun näkee että pelastus tulee JOKAISELLE joka uskoo evankeliumin. Mistä tällainen hengellinen narsismi on kotoisin, että evankeliumi koskisi vain meitä!?

Jeesus on sovittanut koko maailman synnit ja toimii KAIKKIEN omiensa kautta, jotka julistavat KRISTUKSEN sanaa tämän maailman keskellä.

• Osta Raamattu
        Näinkö on kirjoitti:

Puheet kirkkolaista on väärää Raamatun tulkintaa. Jeesus opettaa tässä kuinka kahden seurakuntalaisen välinen riita-asia sovitaan, niin että sydämellinen rakkaus säilyy seurakunnassa.

Kannattaa ostaa Raamattu ja aloittaa tutustuminen Jumalan sanaan, SELLAISENA KUN SE ON KIRJOITETTU, ettei ihan pöljiä usko ja toisillekin koita samaa syöttää.

• teu,
        näin on kirjoitti:

"näin on "

painovirhe ja nopea pä'ässä lasku , oli virhe . 490 kertaa vuorokaudessa ,
        tarkoittaa lähes tarkasti sitä , että anteeksi pitää antaa koko hereillä olo
        aika ,noin 3 min. välein ,jos pyydetä'än , Muuten se helpottaisi vähän jos
        olisi muutama pois noita kertoja . Kun 490/480 ei ole paljon vähempi. ..

• armon penikka
        teu, kirjoitti:

"näin on "

painovirhe ja nopea pä'ässä lasku , oli virhe . 490 kertaa vuorokaudessa ,
        tarkoittaa lähes tarkasti sitä , että anteeksi pitää antaa koko hereillä olo
        aika ,noin 3 min. välein ,jos pyydetä'än , Muuten se helpottaisi vähän jos
        olisi muutama pois noita kertoja . Kun 490/480 ei ole paljon vähempi. ..

70×70= 4900 kertaa päivässä. Se on, älä laske montako kertaa anteeksi, vaan tulee kantaa anteeksiantavaista mieltä, niinkuin Kristuskin kantaa meitä kohtaan.

• Onko näin
        Osta Raamattu kirjoitti:

Puheet kirkkolaista on väärää Raamatun tulkintaa. Jeesus opettaa tässä kuinka kahden seurakuntalaisen välinen riita-asia sovitaan, niin että sydämellinen rakkaus säilyy seurakunnassa.

Kannattaa ostaa Raamattu ja aloittaa tutustuminen Jumalan sanaan, SELLAISENA KUN SE ON KIRJOITETTU, ettei ihan pöljiä usko ja toisillekin koita samaa syöttää.

Kuulehan "Osta Raamattu", oletko edes lukenut raamatustasi, että
        21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.

Raamattu on Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitettu ja Pyhän Hengen avulla sitä voidaan ainoastaan selittää. Vai ajatteletko että tämä pitäisi tapahtua luonnollisesti:

29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

• hanki Raamattu
        Onko näin kirjoitti:

Kuulehan "Osta Raamattu", oletko edes lukenut raamatustasi, että
        21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.

Raamattu on Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitettu ja Pyhän Hengen avulla sitä voidaan ainoastaan selittää. Vai ajatteletko että tämä pitäisi tapahtua luonnollisesti:

29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Näin on, osta SINÄKIN Raamattu ja ala lukemaan sitä, nimenomaan rukoillen Pyhän Hengen johdatusta. Raamattu ei ole mikään sekatavarakauppa, josta jokainen ottaa muutaman jakeen omaan korvasyyhyynsä ja alkaa sen perusteella tuomitsemaan himoissaan toisia kristittyjä.

Raamattu ei todellakaan puhu mistään kirkkolaista, sellaista instanssia kuin "kirkkoa" ei kristinuskossa edes tunnettu tuolloin.

Kuten Raamatustasi voit lukea, ohje on SEURAKUNNALLE annettu, ajallisia asioita varten, seurakuntalaisten välille syntyvien riitatapausten käsittelemistä varten. Kun jotakin ihmistä pidetään pakananan ja publikaanina, niin hän on tuhansin verroin fariseusta otollisempi palastukseen.

Matt. 21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä
        sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Joku Raamattua tuntematon on keksinyt omiaan, ja ryhtynyt asiayhteydestään irroiterttujen väärin tulkittujen Raamatun jakeiden perusteella Jumalan tehtävään, elävien ja kuolleiden tuomariksi. Lakihenkisissä piireissä näitä tuomareita riittää, - niin että oikein puistattaa. Tutki vaikkapa vanhoillislöestadiolaisten selkäpiitä karmivia toimintatapoja!

• kaikkia sitä kuulee
        teu, kirjoitti:

"Voimakas pehmittämätön lain saarna". kirjoittaa teu.

Kyseinen Raamatun paikka on JEESuKSEN omille kirjoitettu, ohjeeksi riitatapausten selvittelyyn.

Pehmittämättömällä lain saarnalla ei todellakaan saa mitään hyvää aikaan, kyseisessä tapaksuksessa. Lisäksi kuka siinä on se tuomari joka sitä pehmittämätöntä lakia lukee ja kenelle.

• lueha uuvelleen teu

teu veli, tässä ei ole mitään kinkkistä, kun vertauksen lukee alusta saakka, eikä aloita vasta puolesta välistä.

On vaarallista nyppiä joitakin Raamatun jakeita irti asiayhteydestään ja ryhtyä sitten keksimään löydökselleen selityksiä

Kyseinen vertaus alkaa näin:

***) Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

Kysymys ei siis liity pelastukseen mitenkään, vaan se on seurakunnalle laadittu ohje siitä kuinka riitapukarit pääsisvät SYDÄMELLISEEN sovintoon keskenään.

• vakavaa asiaa

"Voittanut veljesi". Kuinkahan moni lukijoista ymmärtää mistä voittamisesta tässä puhutaan?

Siinä puhutaan veljen rakkauden ja luottamuksen voittamisesta takaisin. Riidassa tapahtuu sellaisia asioita, että jos niitä ei korjata OIKEIN, saattaa sydämelliset suhteet loppua siihen, koko elämän ajaksi.

• muuttis
        vakavaa asiaa kirjoitti:

"Voittanut veljesi". Kuinkahan moni lukijoista ymmärtää mistä voittamisesta tässä puhutaan?

Siinä puhutaan veljen rakkauden ja luottamuksen voittamisesta takaisin. Riidassa tapahtuu sellaisia asioita, että jos niitä ei korjata OIKEIN, saattaa sydämelliset suhteet loppua siihen, koko elämän ajaksi.

Vakavaa asiaa - juuri niin.

Tämä on monille epäselvää. Esimerkiksi vanhoillisille se on tuottanut paljon tuskaa. Ja ei esikoisuudessakaan tästä juurikaan ole opetettu, en ainakaan muista kuulleeni.

• vakavaa asiaa
        muuttis kirjoitti:

Vakavaa asiaa - juuri niin.

Tämä on monille epäselvää. Esimerkiksi vanhoillisille se on tuottanut paljon tuskaa. Ja ei esikoisuudessakaan tästä juurikaan ole opetettu, en ainakaan muista kuulleeni.

E. Halme opetti kyllä.

On outoa että veljesten välille takoitettu sovintomenettely on laajennettu niin, että toinen ihminen ryhtyy tuomaroimaan Jumalana, elävien ja kuolleiden tuomarina.

Luvussa on ihan selvästi sanottu, jos sinun veljesi rikkoo sinua vastaan ...

Mehän tiedämme että riidassa on aina kaksi näkemystä, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Yksi asettuu toisen puolelle ja toinen toisen puolelle. Kuka tässä voi ryhtyä kaikkitietäväksi ja kaikkivaltiaaksi tuomariksi? Kuka voi heittää Jeesuksen verellään omikseen lunastamat tunkiolle? Joka tällaisiin heittoihin ryhtyy, on teollaan mielestäni osoittanut olevansa se henkilö joka pitäisi heittää ulos seurakunnasta.

Halme sanoi eläessään että jos täältä ryhdytään erottelemaan ihmisiä syntiensä vuoksi, (avioeron kokeneita koitettiin erottaa seurakunnasta tuolloin), niin kohta on jäljellä enää hän, joka sammuttaa lähtiessään valot.

• teu,

"luehan uuvelleen teu, "

Ensinnä ,,aloittaja halusi että kirjoitamme Mat:18:18-35 , moniko on
        kirjoittanut Jakeesta 23-35. Kyllä minä tiedän että me olemme täällä
        kirjoittaneet tuosta 2-3 kertaa kohta 8 vuoden aikana .

Uudelleen minusta se oli ssudelleen , mutta kirjoitin kuitenkin siitä
        ja kirjoitin siten kuin siitä ei olisi ennen kirjoitettu, sitäkö meinasit ja
        siksikö aloit puhua (luehan uusiksi) .

Oma kohtasi on kuitenkin Mat.18:15-22. eli se on alku päätä' .

Katsotaan , Joh 20. Kertoo Jeesuksen Seurakunnan perustamisesta
        Että nyt pitää kysyä mitä mitä hoopolee hän . .
        lukekaa itse teille kirjoitettuja sanoja , ja uskokaa ..

• Kysyn vaan?
        vakavaa asiaa kirjoitti:

E. Halme opetti kyllä.

On outoa että veljesten välille takoitettu sovintomenettely on laajennettu niin, että toinen ihminen ryhtyy tuomaroimaan Jumalana, elävien ja kuolleiden tuomarina.

Luvussa on ihan selvästi sanottu, jos sinun veljesi rikkoo sinua vastaan ...

Mehän tiedämme että riidassa on aina kaksi näkemystä, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Yksi asettuu toisen puolelle ja toinen toisen puolelle. Kuka tässä voi ryhtyä kaikkitietäväksi ja kaikkivaltiaaksi tuomariksi? Kuka voi heittää Jeesuksen verellään omikseen lunastamat tunkiolle? Joka tällaisiin heittoihin ryhtyy, on teollaan mielestäni osoittanut olevansa se henkilö joka pitäisi heittää ulos seurakunnasta.

Halme sanoi eläessään että jos täältä ryhdytään erottelemaan ihmisiä syntiensä vuoksi, (avioeron kokeneita koitettiin erottaa seurakunnasta tuolloin), niin kohta on jäljellä enää hän, joka sammuttaa lähtiessään valot.

"Halme sanoi eläessään että ......"

Mitä Halme on sanonut kuollessaan ja kuolemansa jälkeen?

• Herrassa lepää
        Kysyn vaan? kirjoitti:

"Halme sanoi eläessään että ......"

Mitä Halme on sanonut kuollessaan ja kuolemansa jälkeen?

Hänen työnsä vaikuttaa tänäänkin paljon enemmän kuin näemmä arvaatkaan.

• TEU,

Kyllä' tänne kirjoittaisi , muitta teistä ei saa kunnun vastustusta , jos pikkusen
      Rväkämmin kirjoitan , niin kuin olisi tarpeen , te hiljennyttte misatästähän se
      johtuu, täällä on ja monesati varmaan vieläkin on Hyviä Raamatun paikkoja
      toivon että vieläkin on jos suututin onkun pyydän anteeksi ,

Aloittaja sulla on yksi mielistely tuossa aloituksessa ,,selittäkää
      viisaat ja Raamattua tuntevat ,Kun minulla ei ole kuultuna tyhjentävää
      vastausta tästä kohtaa ?

Minulle kyllä menee kun häkä , ja kun vastaan , sitten on hiljaista ,
      ja KUITENKIN PITI VASTATA NIIN KUIN VASTASIN ,,USKOTKO..
      mUISTAKAA ETTÄ RAKKAUDEN SIDE ON TOISEN LAINEN KUIN
      SYNNIN SIDE, VARMSTI ,YMMÄRRÄT. .

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7411
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2946
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2432
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2386
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1617
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      234
      1604
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1468
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      406
      1451
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1434
    Aihe