Terveisiä talvipäiviltä

Veljessovun alkua?

>

Tässä palstalaisen Psalmi 50.15:n terveiset Talvipäiviltä. Anteeksi, kun kopsasin teksitisi, voit poistattaa tämän aloituksen jos haluat, Psalmi50.15.

63

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aha_vai niin

Eipä ole tiedossa ketkä ovat alkaneet kaulailla mutta itse kukin tekee sen henkilökohtaisesti.
      Ei kun tiukka raja ja etäisyys Helluntaikirkkoon!

• paimen Porista

Millähän valtuuksilla siellä sovitaan ja mistä ?
        Kai helluntaikirkolla on vaikeuksia kun alkavat kaulailemaan.
        Helluntaiseurakunnat eläköön raamatullisessa vapaudessa, edelleen.
        Kirkko tehkööt niinkuin oikeaksi näkee.
        Ei edes helluntaikansan hallitus edusta itsenäisiä helluntaiseurakuntia,
        puhumattakaan yksittäiset jäsenet.
        Seurakuntien vanhimmat valvokaa, aika on paha.

• parempi näin
        paimen Porista kirjoitti:

" Millähän valtuuksilla siellä sovitaan ja mistä ? "

No riidelläkkö vain pitäisi ? Ei se ainakaan edistä Jumalan asiaa, eikä ihmistenkään.Hautaa sotakirveesi ja anna anteeksi.
        Jos sopua olisi ollut jo alunperinkin, niin koko farssi olisi jäänyt olematta. Ainoa joka riidoista nauttii on saa tana.

PSALMIT 133
        1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
        2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.

3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille.
        Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.

• Helluntai-herätyys!
        paimen Porista kirjoitti:

Oikein kirjoitat.
        Helluntaikirkon lähettiläät täällä heittelevät raamatunjakeitaan petostarkoituksessaan.

Kyllä väärääoppia ja rikoksia vastaan tuleekin riidellä, ei koskaan hyväksyä niitä! Helluntailaisuushan opettaa parannusta synneistä! Helluntaikirkko on sen mitä suurin oma synti!

Tehkää parannus! Erotkaa Helvetinkirkosta! He eivät ole tosiuskovia, vaikka heillä lumeeksi onkin oma poppoonsa ylläpitämässä väärää mielikuvaa.

• älkää astuko ansaan
        parempi näin kirjoitti:

No riidelläkkö vain pitäisi ? Ei se ainakaan edistä Jumalan asiaa, eikä ihmistenkään.Hautaa sotakirveesi ja anna anteeksi.
        Jos sopua olisi ollut jo alunperinkin, niin koko farssi olisi jäänyt olematta. Ainoa joka riidoista nauttii on saa tana.

PSALMIT 133
        1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
        2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.

Parannus edistää aina Jumalan asiaa.

Kyllä teillä on metkut, "ettei saisi riidellä!" Jeesus itse riiteli mitä suurimmassa määrin valhepapistoa vastaan. Te eksytätte ihmisiä väärällä opillanne, käytätte Jumalan sanaa petokseen. Raha teillä vain on mielessä.

Kuinka monta kertaa vuodessa matkustat isin ja äidin Helluntaikirkon hellareilta lypsämillä varoilla "Israelia evankelioimaan"? Eilatin rannoilla se hyvin käykin, kun jaakoppi levittää aurinkorasvaa selkääsi.

Siinä sulla Aaronin partaa ja Hermonin öljyä.

• Malakian ennustus
        parempi näin kirjoitti:

PSALMIT 133

Johannes 2:13-16
        13 Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

Helluntaikirkko on mitä suurimmassa määrin näiden rahanvaihtajien kaltainen, he ovat tehneet Jumalan seurakunnasta markkinahuoneen. Kaikenaikaa tippuu omaankin sähköpostiini helluntailaisten mainoksia "osta tätä ja tätä".

Jumala vihaa Helluntaikirkkoa.

Malakia 1:2,3
        2 Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin?" Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin,
        3 mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioiksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille.
        .

• paimen Porista
        parempi näin kirjoitti:

PSALMIT 133

Ei riidellä vaan palvella Jumalaa , sen uskon ja opin mukaan minkä on oikeaksi nähnyt Jumalan Sanasta.
        Sopu syntyy kun helluntaikirkkolaiset palaa raamatun opettamalle srk:ta totuudelle.
        Kirkkokuntalaisilla on ollut valtava vihamielisyys ns. perinteisiä srk:tia kohtaan.
        On saanut kokea jotain sellaista mikä varmasti ei ole Jumalasta.
        Anteeksianto ja mennä helluntaikirkkoon on eri asia.

He kyllä ovat ystäviä kaikkialle muualle, kaikkia uskontoja kohtaan, mutta ei meille perinteisille.
        Mistäköhän tämä johtuu ?

Eikö meillä tule olla Jeesus srk:n päänä ja vanhimmistojohtoinen srk:ta
        Kirkko antakoon olla, kunhan ei enään rikkoisi olemassa olevia seurakuntia.
        Voisiko uudet helluntaikirkot perustaa niitä yhteisöjään ulkopuolelle nykyisten srk:tien ja hommata omat kokoustilansa ? Siunausta, lopetan tähän kirjoittelun.

• älä liioittele
        Malakian ennustus kirjoitti:

Johannes 2:13-16
        13 Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

Helluntaikirkko on mitä suurimmassa määrin näiden rahanvaihtajien kaltainen, he ovat tehneet Jumalan seurakunnasta markkinahuoneen. Kaikenaikaa tippuu omaankin sähköpostiini helluntailaisten mainoksia "osta tätä ja tätä".

Jumala vihaa Helluntaikirkkoa.

Malakia 1:2,3
        2 Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin?" Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin,
        3 mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioiksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille.
        .

" Jumala vihaa Helluntaikirkkoa."

Etköhän nyt puhu omista tunteistasi.

• Paljon on väärää

Täällä ruohonjuuritasolla näyttää toistaiseksi siltä, ettei ainakaan vielä ihan yhteen hiileen puhalleta yhdessä hengessä. Päättyykö tää juttu valheherätyksen voittoon, kun totuus kompastelee torilla eikä suoruus voi sisälle tulla. Onko edessä helluntaikirkon hautajaiset vai seurakunnan puhdistuminen vieraasta tulesta?

• Helluntai Henki

Himppa vaikeaa on se yhteen henkeen puhaltaminen, kun henget ovat eri henkiä.
        Jomman kumman on luovuttava omastaan.

Monet hellarit ovatkin jo vaihtaneet helluntai-hengellisyyden Hgin Saalem-johtoiseen viihdeuskontoon. Vai, ovatko he koskaan helluntai-Hengessä olleetkaan?

• anteeksi, hellari
        Helluntai Henki kirjoitti:

Himppa vaikeaa on se yhteen henkeen puhaltaminen, kun henget ovat eri henkiä.
        Jomman kumman on luovuttava omastaan.

Monet hellarit ovatkin jo vaihtaneet helluntai-hengellisyyden Hgin Saalem-johtoiseen viihdeuskontoon. Vai, ovatko he koskaan helluntai-Hengessä olleetkaan?

Pää-Kerpeleenä tässä asiassa itse pidän Saalem srk:n ent. johtajaa Klaus Korhosta.

Hänestä tää hullutus käsittääkseni alkoi, vaikkakin jo aiemmin srk:n johtaja Seppo Pehkonen oli se henkilö joka auttavaisesti kantoi vieraan tulen Näkinkujan ovista sisään. Poistui sittemmin, mutta vieras tuli jäi palamaan, vahinkoa tekemään.

• Niin, siellä karvaset ukot päättävät asioista, naisia ei huolita mukaan, kun ovat jumalanne mielestä liian tyhmiä päättämään asioista. Tässä tapauksessa valtakirjasta.

• ~~tähkäpää~~

Sarisusanass73,on siellä naisiakin paikalla.

Monet pastorit ovat esim. puolisoineen ja samoin ovat vanhimistoveljien puolisoita, sekä seurakunnissa sielunhoitotyössä mukana olevia naisia, kuin myöskin esim. evankelistoja ym..

Muutamat antavat vain täällä hieman huonon kuvan näistä miehen ja naisen erottelusta seurakuntien keskellä, mutta voin itse naisena sanoa, etten ole vielä koskaan niissä helluntaiseurakunnissa, missä olen itse ollut, törmännyt esim. sen kaltaisiin naisen alistamisvaatimuksiin ja hallitsemisyrityksiin, kuin mihin olen täällä palstalla törmännyt, eli seurakunnissa hyvin vähän tulee ollenkaan esille nämä asiat ja uudestisyntyneet seurakuntaa palvelevat miehet ovat pääsäntöisesti naista arvostavia ja kunnioittavia henkilöitä.

Enkä minä kyllä ole tällä palstallakaan törmännyt tuolaiseen naisen alistamis- ja hallitsemis yritykseen niiden miesten taholta, joiden oletan olevan helluntaiseurakuntiin kuuluvia, vaan tuo tuollanen käytös on tullut muista "lähteistä".

Jos nyt otetaan esille esim. Mohikaani ja Jaika, en ole koskaan huomannut edes niissä tilanteissa, kun olemme olleet eri mieltä jostain, ottavan aseikseen suokupuoliemme eron ja että olisivat näin pyrkineet tukkimaan suuni tai kieltämään minua kommentoimasta joitain asioita, enkä missään muissakaan tilanteissa ole nähnyt heidän taholtaan naista väheksyvää tai halveksuvaa käytöstä.

Uskon,että olet tästä samaa mieltä kanssani?

~Edit: Oli muteen kiva nähdä nimesi jälleen palstalla, sillä ajattelin Sinua jo peräänkuuluttaa, missä olet?!

• aikojen saatossa
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Sarisusanass73,on siellä naisiakin paikalla.

Monet pastorit ovat esim. puolisoineen ja samoin ovat vanhimistoveljien puolisoita, sekä seurakunnissa sielunhoitotyössä mukana olevia naisia, kuin myöskin esim. evankelistoja ym..

Muutamat antavat vain täällä hieman huonon kuvan näistä miehen ja naisen erottelusta seurakuntien keskellä, mutta voin itse naisena sanoa, etten ole vielä koskaan niissä helluntaiseurakunnissa, missä olen itse ollut, törmännyt esim. sen kaltaisiin naisen alistamisvaatimuksiin ja hallitsemisyrityksiin, kuin mihin olen täällä palstalla törmännyt, eli seurakunnissa hyvin vähän tulee ollenkaan esille nämä asiat ja uudestisyntyneet seurakuntaa palvelevat miehet ovat pääsäntöisesti naista arvostavia ja kunnioittavia henkilöitä.

Enkä minä kyllä ole tällä palstallakaan törmännyt tuolaiseen naisen alistamis- ja hallitsemis yritykseen niiden miesten taholta, joiden oletan olevan helluntaiseurakuntiin kuuluvia, vaan tuo tuollanen käytös on tullut muista "lähteistä".

Jos nyt otetaan esille esim. Mohikaani ja Jaika, en ole koskaan huomannut edes niissä tilanteissa, kun olemme olleet eri mieltä jostain, ottavan aseikseen suokupuoliemme eron ja että olisivat näin pyrkineet tukkimaan suuni tai kieltämään minua kommentoimasta joitain asioita, enkä missään muissakaan tilanteissa ole nähnyt heidän taholtaan naista väheksyvää tai halveksuvaa käytöstä.

Uskon,että olet tästä samaa mieltä kanssani?

~Edit: Oli muteen kiva nähdä nimesi jälleen palstalla, sillä ajattelin Sinua jo peräänkuuluttaa, missä olet?!

Täytyyhän pastorilla olla puoliso mukan , miten hän muuten voisi tietää mitä kantaa ottaa . Säästyyhän puhelinrahat kun ei tarvitse kotoa kysyä.

• 2222
        aikojen saatossa kirjoitti:

Täytyyhän pastorilla olla puoliso mukan , miten hän muuten voisi tietää mitä kantaa ottaa . Säästyyhän puhelinrahat kun ei tarvitse kotoa kysyä.

Tämä on viisautta!

• profetta

Kyllä sitä uupuu ja väsyy kun lihassa kolminaisuusoppia julistetaan. Jos Pyhässä Hengessä totuutta julistettaisiin niin ei kyllä kukaan uupuisi.Tehkää hellarit parannus totuuteen Jeesuksen nimessä.aamen.

• ~~tähkäpää~~

Joh. 4
        6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle.....

Jeesuskin oli välillä matkasta väsynyt ja siksi Hän voi meitä väsyneitä ja uupuneita lohduttaa, auttaa ja rohkaista.

Hän kehoittaa myöskin meitä, Hänen omiaan menemään väsyneen ja uupuneen ihmisen rinnalle auttamaan ja tukemaan häntä, ei tuomitsemaan ja syyttämään, sillä ne tehtävät Hän on luovuttanut ja antanut viholliselle, meidän sielujemme syyttäjälle.

• Jumala On Pyhä

Että tuo valheprofeetta vihaakin Jumalaa!

Ainoa sanomansa on kiistää Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluus, alentamalla Hänet ainoastaan ihmiseksi, kuitenkin samaan vetoon käyttää Hänen pyhää Nimeänsä petostarkoituksessa. Samaten PH:n alentaminen ainoastaan huijarisaarnaajien työkaluksi.

Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Aamen.

• profetta
        Jumala On Pyhä kirjoitti:

Ainoa sanomansa on kiistää Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluus, alentamalla Hänet ainoastaan ihmiseksi, kuitenkin samaan vetoon käyttää Hänen pyhää Nimeänsä petostarkoituksessa. Samaten PH:n alentaminen ainoastaan huijarisaarnaajien työkaluksi.

Minä rakastan Isä Jumalaa ja Poikaa Jeeesusta, ja minä teen Isä Jumalan tahdon ja palvelen hänen poikaansa Jeesusta. Jeesus sanoo; Joka minua palvelee sitä Isä kunnioittaa. Kolminaisuus oppi joka seurakunnissa vaikuttaa on ihmisoppia. Ps. Helluntailaisten oppi; Yksi Jumala kolmessa persoonassa, ja kolme persoonaa yksi Jumala. Tuon opin mukaan marian kohdussa oli kolme persoonaa tai yksi Jumala kolmessa persoonassa. Jo per.kele päässyt hellareitten kokouksiin ja kokousissa eksyttämässä jo valittujakin.

• Jumala On Pyhä
        profetta kirjoitti:

Minä rakastan Isä Jumalaa ja Poikaa Jeeesusta, ja minä teen Isä Jumalan tahdon ja palvelen hänen poikaansa Jeesusta. Jeesus sanoo; Joka minua palvelee sitä Isä kunnioittaa. Kolminaisuus oppi joka seurakunnissa vaikuttaa on ihmisoppia. Ps. Helluntailaisten oppi; Yksi Jumala kolmessa persoonassa, ja kolme persoonaa yksi Jumala. Tuon opin mukaan marian kohdussa oli kolme persoonaa tai yksi Jumala kolmessa persoonassa. Jo per.kele päässyt hellareitten kokouksiin ja kokousissa eksyttämässä jo valittujakin.

Tuo voi olla helluntailaisten oppi, mutta kristillinen Kolminaisuusoppi tuo ei ole.

Tässä on kristinuskon määritelmä Yhdestä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta.
        Kyse ei ole eri persoonista, kuten väität, vaan Yhdestä Jumalasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

• profetta
        Jumala On Pyhä kirjoitti:

Tuo voi olla helluntailaisten oppi, mutta kristillinen Kolminaisuusoppi tuo ei ole.

Tässä on kristinuskon määritelmä Yhdestä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta.
        Kyse ei ole eri persoonista, kuten väität, vaan Yhdestä Jumalasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

Kolminaisuuoppia ei raamatusta löydy eikä sitä että Jumalassa olisi kolme persoonaa. Isä on Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.Pyhä Henki on voima joka molemmissa vaikuttaa.

• Jumalan Poika:
        profetta kirjoitti:

Kolminaisuuoppia ei raamatusta löydy eikä sitä että Jumalassa olisi kolme persoonaa. Isä on Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.Pyhä Henki on voima joka molemmissa vaikuttaa.

Jumalan Kolminaisuus ilmenee pitkin Raamattua.
        Täytyy todella olla jumalankieltäjä, jos ei havaitse selkeää asiaa.

Näitä kohtia on lukuisia. Myös juutalaisuuden tunnus Daavidin kilpi koostuu kahdesta kolmiosta. Kolmio on Jumalan symbooli, myös juutalaisuudessa.

Hepr. Jumalaa kuvaava Nimi 'Elohim' on mask. monikko: "Herrat, Valtiaat". Nimi todistaa Yhdestä Jumalasta, samalla Kolminaisuudesta, maskuliinina.

Matteus 22:41-46
        41 Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä
        42 sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".
        43 Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
        44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
        45 Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"
        46 Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään.

Jakeissa 32-34 ilmenee Jumalan Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki:

Johannes 1:29-37
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."

32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
        37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.

Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Herra. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Adonai Echat, JHVH.
        .

• profetta
        Jumalan Poika: kirjoitti:

Näitä kohtia on lukuisia. Myös juutalaisuuden tunnus Daavidin kilpi koostuu kahdesta kolmiosta. Kolmio on Jumalan symbooli, myös juutalaisuudessa.

Hepr. Jumalaa kuvaava Nimi 'Elohim' on mask. monikko: "Herrat, Valtiaat". Nimi todistaa Yhdestä Jumalasta, samalla Kolminaisuudesta, maskuliinina.

42 sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".
        43 Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
        44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
        46 Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään.

Jakeissa 32-34 ilmenee Jumalan Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki:

29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."

32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.

35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"

Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Herra. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Adonai Echat, JHVH.
        .

Kyllä tulkitset raamatun jakeita omassa lihassasi.

• Jumala On Pyhä kirjoitti:

Jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat Jumala, eivät ne rukoilisi vieläkin joka aika Isää niin kuin nyt tekevät:

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla."
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

Jeesus Kristus on ylimmäinen pappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välissä, ei Jumala, [Hepr.5:5,6; 8:1]

Roomalaiskirje 8
        34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus
        J e e s u s - o n - s e, - joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja - h ä n - on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska - h ä n - a i n a - e l ä ä -
        r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."

Vain Isä Jumala voi kerskata täydestä itsenäisyydestä ja velattomuudestaan: Koska poika on Isästä, hän on vanhemmalle velassa!

Job 41
        11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

• ei hellari
        profetta kirjoitti:

Selvääkin selvemmin osoitat tällä kirjoituksellasi olevasi väärä profetta! Taistelet Jumalan Sanaan totuuttavastaan! Lopeta höpöttämisestä, että olisit muka profetta, tai muuta se nimeksi vääräprofetta!

• Jumalan Poika: kirjoitti:

.

Nm.Jumalan Poika:
        >>>Myös juutalaisuuden tunnus Daavidin kilpi koostuu kahdesta kolmiosta. Kolmio on Jumalan symbooli, myös juutalaisuudessa.

• Verailijavain
        ekivaari kirjoitti:

Jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat Jumala, eivät ne rukoilisi vieläkin joka aika Isää niin kuin nyt tekevät:

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla."
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

Jeesus Kristus on ylimmäinen pappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välissä, ei Jumala, [Hepr.5:5,6; 8:1]

Roomalaiskirje 8
        34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus
        J e e s u s - o n - s e, - joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja - h ä n - on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska - h ä n - a i n a - e l ä ä -
        r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."

Vain Isä Jumala voi kerskata täydestä itsenäisyydestä ja velattomuudestaan: Koska poika on Isästä, hän on vanhemmalle velassa!

Job 41
        11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

Jeesuksella on tuomiovalta:
        Pitäisikö nyt meidän opettaa tätä viisautta Jumalalle hänelle, joka taivaan enkelitkin tuomitsee?

Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta

Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää.

• erotkaa heistä

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Beliarilla?
      Helluntaikirkon ammattihuijarit saivat siis siunauksensa?

Teiltä lähtee nyt loppukin omaisuudestanne. Jos päämääränä on kaikkien helluntailaisten sulauttaminen Helluntaikirkkoon, jonka olemus ei edes ole helluntailaisuus, erotkaa helluntaiseurakunnista jo nyt. Teidät päätettiin nyt siirtää toiseen uskontoon kuin Hitlerin ja Stalinin kaupanteoissa. Ja vieläpä siten, ettei sopimusta saa arvostella , eli "puhua siitä pahaa".

• näin se menee

Helluntaikansaa ei ole kukaan valinnut edustamaan mitään sen enempää kuin kirkkoakaan.

Seurakunnat edustavat itse itseään kuten ennenkin, enkä usko että tämä helluntaikansa mihinkään muuhun kykenee kuin konkurssiin ajan saatossa.

On se kumma kun ei uskota että seurakunnat eivät tarvitse mitään suurta isää ulkoapäin, se riittä se SUURIn ISÄ taivaissa pysyttämään seurakunnan sille kuuluvalla paikalla.

Se, että kaiki tulee kuulumaankirkkoon lopussa, saatta hyvinkin olla totta, ja miksi eiolisi, kunkerran Sana lupaa, että kun Jeesus palaa, ei Hän taida paljoa uskoa löytää !

Puhukaa tästäkin joskus kun otatte näitä lapsellisia vertailukohtianne ajamaan asiaanne te siellä kirkossa.

• ent. helluntailainen

Kaikki eivät "tule kuulumaan" mihinkään kirkkoon aikojen lopussa. Jokainen valitsee itse mihin kuuluu ja mitä tunnustaa. Jos tunnustatte Helluntaikirkon, niin silloin pysytte heidän jo anastamassaan herätysliikkeessänne.

Tai eroatte tästä jo kuolleesta, tapetusta herätysliikkeestä ja perustatte uuden, vanhalle helluntailaisuus-uskolle. Älkää olko kuin lampaat, jotka sallitte vieraitten paimenten ohjata itseänne.

Jos olette helluntailaisia, olkaa sitä. Mutta Helluntaikirkko EI ole helluntailainen yhteisö, vaan ulkopuolinen syöpäpesäke, kaikkine väärine oppeineen ja toimintoineen, antikristuksen kirkko, tunkeutuneena sisälle herätysliikkeeseenne, tuhon aikein.

Helluntailaisina erotkaa heistä ja perustakaa vanha, aito herätysliikkeenne uudestaan! Abntakaa Helluntaiherätyksen uudestisyntyä! Älkää menkö vanhan mukana hautaan ja Tuonelaan. Itseasiassahan teillä on jo Helluntaikansa! Vahvistakaa Helluntaikansaa, erottakaa se kokonaan "Helluntaiherätys"-yhteisöstä. Helluntaikansa on aito-helluntailainen yhteisö, ne muut ovat varkaita ja murhaajia, Paholaisen lähettämiä, uskonne ja herätyksenne kadotukseksi.

Antakaa heidän mennä, mutta vahvistukaa te omassa, aidossa uskossanne.
        .

• JULKILAUSUMA

Suomen Helluntaikirkon hallitus ja Suomen Helluntaikansa ry:n hallitus ovat käyneet epävirallisia keskusteluja tavoitteena keskinäisen ymmärryksen ja veljesyhteyden lisääminen.

Keskustelujen tuloksena toteamme, että tahdomme kaikessa toiminnassamme elää Jumalan Sanan ohjeiden mukaisesti pidättäytyen kaikesta epäasiallisesta ja panettelevasta tiedottamisesta toistemme suhteen.

Helluntailiikkeen sisäisen yhteyden edistämiseksi ja Jumalan valtakunnan rakentamiseksi kehotamme kaikkia helluntaiseurakuntien jäseniä kohtelemaan seurakuntien rekisteröitymisasiasta eri tavalla ajattelevia kunnioittavasti ja yhteyttä rakentaen.

Tammikuussa 2014

Suomen Helluntaikirkon hallitus Suomen Helluntaikansa ry:n hallitus
      Lähde: helluntaiseurakunnat.fi

Tarkoittaisikohan tuon viimeisen kappaleen teksti "eri tavalla ajattelevia kunnioittavasti ja yhteyttä rakentaen" sitä, että Helluntaikirkkokin on luopumassa painostuksesta ja junttaamisesta helluntaiseurakuntien saamiseksi helluntaikirkon jäseniksi?

Mitään päätöksiähän asian osalta ei nähtävästi ole tehty ja on annettu julkilausuma enemmän suosituksena.

Hyvä asia on se, että Helluntaikansakin on tavallaan tunnustettu Helluntaiherätykseen kuuluvaksi, eikä sitä voida kokonaan syrjäyttää. Varmaankin yhdistyspohjaisten helluntaiseurakuntien edustajilla on ollut nyt ratkaiseva sana yhteisen julkilausuman aikaansaamiseksi.

• peskää silmänne

"Helluntaikansa tavallaan tunnustettu Helluntaiherätykseen kuuluvaksi...!" Sehän nimenomaan ON se itse Helluntaiherätysliike!

Älkää antako niiden huijareiden suggeroida teitä pyytelemään anteeksi olemassaoloanne. Käsittäkää, että he ovat ammattimaisia talousrikollisia ja huijareita.

HE eivät ole helluntailaisia, Helluntaikansa ON.

• pelottaako johtajia

Miten voi kunnioittaa valheita, eksytystä, omaisuuden anastamista jopa rikollisuutta. Näistäkö ei voi puhua ?
        Tähän sopimukseen tuskin uskovat lähtee. Totuus on totuutta helluntailaisillekkin.
        Eletään niin, ettei tarvitse pelätä totuutta.
        Julkituloa ! Kaulaillaan Jeesusta ei Juudaita.

• ~~tähkäpää~~

Helluntaikirkkohan perustettiin alkujaan siksi, että meillä helluntailaisillakin olisi yhteinen rekisteri, mihin kuulumme, sillä nythän suurin osa helluntailaisista lapsineen kuuluu ns. uskonnottomien rekisteriin.

Virhe nähdäkseni tapahtuisiinä, että alettiin muuttamaan seurakuntia ns. Heluntaikirkko-seurakunniksi.

Eli kun olisi ihmisille ensiksi tehty selväksi rauhassa ja ajan kanssa tämä, miksi on tällainen rekisteri perustettu ja että se ei ole yhtä kuin seurakunta, vaan on vastaava kuin väestörekisteri, johon me nyt kuulumme, eikä olisi niin kiireellä alettu sekoittamaan näihin asioihin seurakuntia ja nimeämään niitä Helluntaikirkko-seurakunniksi, uskon että ihmiset olisivat vähitellen kyenneet ymmärtämään, että helluntaiseurakunnat eivät ole edeleenkään = Helluntaikirkko, joka on ensisijaisesti henkilörekisteri.

Edit. Minulla ei ole tässäkään asiassa ns.oma lehmä ojassa, eli en kuulu itsekään vielä Heluntaikirkon rekisteriin, sillä odotan, että korjaavat ensiksi nämä virheensä, joita tekivät sekoittamalla väärällä tavalla kokonaisia seurakuntia mukaan ja näin ajoivat seurakunnan lampaat hajalleen.

• ettekö näe?

Kyseessä ei ole "virheet", vaan selkeät tarkoitusperät. Kyse on miljardiomaisuuden siirrosta sen alkuperäisiltä omistajilta vieraille.

• ~~tähkäpää~~
        ettekö näe? kirjoitti:

Kyseessä ei ole "virheet", vaan selkeät tarkoitusperät. Kyse on miljardiomaisuuden siirrosta sen alkuperäisiltä omistajilta vieraille.

Ei minusta tuokaan ole ihan puhdas ja rehellinen totuus,
        sillä "omistajina" ovat ainakin osaksi samat henkilöt, jos nyt omistajista voidaan puhua, sillä omistajiahan ovat kaikki seurakuntalaiset, kysymys on vain siitä, että näissä helluntaikirkko seurakunnissa eivät voi olla päätöksen
        teossa mukana ja vastaamassa sellaiset, jotka eivät ole liittyneet helluntaikirkkorekisteriin.

Ts. omistajissa on edelleenkin samoja henkilöitä,kuin oli seurakunnan yhdistymuoto aikoinakin, eli ei mielestäni voida sanoa, että olisi siirrety alkuperäisiltä omistajilta VIERAILLE.

• räikeää toimintaa
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ei minusta tuokaan ole ihan puhdas ja rehellinen totuus,
        sillä "omistajina" ovat ainakin osaksi samat henkilöt, jos nyt omistajista voidaan puhua, sillä omistajiahan ovat kaikki seurakuntalaiset, kysymys on vain siitä, että näissä helluntaikirkko seurakunnissa eivät voi olla päätöksen
        teossa mukana ja vastaamassa sellaiset, jotka eivät ole liittyneet helluntaikirkkorekisteriin.

Ts. omistajissa on edelleenkin samoja henkilöitä,kuin oli seurakunnan yhdistymuoto aikoinakin, eli ei mielestäni voida sanoa, että olisi siirrety alkuperäisiltä omistajilta VIERAILLE.

Herätysliikkeenne on siirretty SILLE VIERAALLE USKONNOLLE.

Juuri siksi Helluntaikirkko perustettiin Helluntaiherätyksen SISÄLLE, että tuo rahansiirto mahdollistuisi Helluntai-uskon hyljänneiden luopiosaarnaajien, uuskirkollisten henkilöiden apua ja päättämisoikeutta hyväksi käyttäen.

Jos olis kuysymys rehellisistä aikeista, he olisivat perustaneet oman Helluntaikirkkonsa ulkopuolelle herätysliikkeen. Kirkkohan itseasiassa nielee nyt omaisuudet herätysliikkeeltä. Nämä ovat kaksi aivan eri käsitettä: kirkko vs. vapaa herätysliike. Kun kirkko vie kaiken, herätys kuolee, Helluntaikirkossahan sitä ei ole koskaan ollutkaan.

• räikeää toimintaa kirjoitti:

Herätysliikkeenne on siirretty SILLE VIERAALLE USKONNOLLE.

Juuri siksi Helluntaikirkko perustettiin Helluntaiherätyksen SISÄLLE, että tuo rahansiirto mahdollistuisi Helluntai-uskon hyljänneiden luopiosaarnaajien, uuskirkollisten henkilöiden apua ja päättämisoikeutta hyväksi käyttäen.

Jos olis kuysymys rehellisistä aikeista, he olisivat perustaneet oman Helluntaikirkkonsa ulkopuolelle herätysliikkeen. Kirkkohan itseasiassa nielee nyt omaisuudet herätysliikkeeltä. Nämä ovat kaksi aivan eri käsitettä: kirkko vs. vapaa herätysliike. Kun kirkko vie kaiken, herätys kuolee, Helluntaikirkossahan sitä ei ole koskaan ollutkaan.

* Ainut oikea järjestys olisi se, että hajotetaan kaikki kirkkorakannelmat, jotka on luotu, jotakin olematonta tekosyytä käyttäen, perimmäisenä tarkoituksena päästä hallitsemaan, hallitsemaan koko Suomen h-herätystä. Ja ikävintä siinä on se, että tämä kaikki alkoi yhteis palavereita valtion kirkon kanssa. Miellyttiin kirkolliseen muotoiluun järtestettäessä seurakuntia. Se oli virhe, ja siitä se on paisunut yhä pahemmaksi.

* Nyt tulisi palauttaa seurakunnat paikkakunnitain itsenäisiksi, aivan niin kuin Raamatun alkuseurakunta malli opettaa, on lähdetty Jumalallisesta seurakunta totuudesta inhimmllisiin ratkasuihin, aivan kuin mitään Jeesusta ei olisi tulosssakaan, tämä kirkkojen rakanteminen ei edistä Jeesuksen tuloa, antaa vaan sellaisen kuvan, ei anna sellaista kuvaa, että odotettaisiin Jeesusta, vaan, että seurakunnat on ikuisia, eikä muisteta, ne lakkaa olemasta kun Jeesus tulee- Sensijaan pitäis hoitaa seurakunnat että ne kasvaisi ja virvoittuisivat Pyhän Hengen vaikutuksesta.

* Nyt luodaan, neuvotellaan, suunnitellaan, on asiantutijoita jotka ratkoo saarnaajien väsymykset psykiatrisin ja psykoloogisin ihmisviisauteen perustuvilla poppaskonteilla. Nämä toimet ovat ainoastaan todella sairastuneisiin, psyykisesti masentuneisiin ja jotka ei kykenen enää saarnaamaan !

* Lähdetään seurakunta johtajiksi pelkän koulutuksen ja teologisen opintojen perusteella, sitten romahdetaan, kun pää tyhjenee, ja sydämessä on tyhjyys . Kyllä terveen saarnaajan Parantaja on edelleen Jumala, ja sen kautta saatava uudistus Pyhässä Hengessä. Kohta saa perustaa luontais-hoitolaitoksen PYHÄLLä HENGELLÄ täyttymättömien kirjanoppineiden teologien eheyttämiseksi.

* Seurakunnan johtajan virka on enää vain vakanssi hyvällä palkalla, nuoret johtajat ilman Pyhän Hengen voitelua hakeutuvat näihin virkoihin, eivätkä oikeasti edes ymmärrä sen viran vastuuta. Heidän kuuluu hoitaa henkinen ja hengellinen ja fyysinen terveytensä vastuullisesti, ennenkuin tulee loppuun palaminen. Sitä ennen tulisi tiedostaa tilansa, ja hoitaa Jumala suhde kuntoon, Jeesus ei suotta ketään polta loppuun, sen eteen saarnaajien tulisi olla Hengessä vahvoja, ja huolehtia hengellisestä hyvin voinnistaan, vaikka sitten paaston avulla, rukouksessa, voimaa ja viisautta anomalla Häneltä, jonka palveluksessa ovat, jos ovat, vai onko vaan hyvä virka ja hyvä varma toimeentulo motiivina hakeutua nuoriso tai seurakunta pastoriksi, komeahan se on titteli !

• ei hellari
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ainut oikea järjestys olisi se, että hajotetaan kaikki kirkkorakannelmat, jotka on luotu, jotakin olematonta tekosyytä käyttäen, perimmäisenä tarkoituksena päästä hallitsemaan, hallitsemaan koko Suomen h-herätystä. Ja ikävintä siinä on se, että tämä kaikki alkoi yhteis palavereita valtion kirkon kanssa. Miellyttiin kirkolliseen muotoiluun järtestettäessä seurakuntia. Se oli virhe, ja siitä se on paisunut yhä pahemmaksi.

* Nyt tulisi palauttaa seurakunnat paikkakunnitain itsenäisiksi, aivan niin kuin Raamatun alkuseurakunta malli opettaa, on lähdetty Jumalallisesta seurakunta totuudesta inhimmllisiin ratkasuihin, aivan kuin mitään Jeesusta ei olisi tulosssakaan, tämä kirkkojen rakanteminen ei edistä Jeesuksen tuloa, antaa vaan sellaisen kuvan, ei anna sellaista kuvaa, että odotettaisiin Jeesusta, vaan, että seurakunnat on ikuisia, eikä muisteta, ne lakkaa olemasta kun Jeesus tulee- Sensijaan pitäis hoitaa seurakunnat että ne kasvaisi ja virvoittuisivat Pyhän Hengen vaikutuksesta.

* Nyt luodaan, neuvotellaan, suunnitellaan, on asiantutijoita jotka ratkoo saarnaajien väsymykset psykiatrisin ja psykoloogisin ihmisviisauteen perustuvilla poppaskonteilla. Nämä toimet ovat ainoastaan todella sairastuneisiin, psyykisesti masentuneisiin ja jotka ei kykenen enää saarnaamaan !

* Lähdetään seurakunta johtajiksi pelkän koulutuksen ja teologisen opintojen perusteella, sitten romahdetaan, kun pää tyhjenee, ja sydämessä on tyhjyys . Kyllä terveen saarnaajan Parantaja on edelleen Jumala, ja sen kautta saatava uudistus Pyhässä Hengessä. Kohta saa perustaa luontais-hoitolaitoksen PYHÄLLä HENGELLÄ täyttymättömien kirjanoppineiden teologien eheyttämiseksi.

* Seurakunnan johtajan virka on enää vain vakanssi hyvällä palkalla, nuoret johtajat ilman Pyhän Hengen voitelua hakeutuvat näihin virkoihin, eivätkä oikeasti edes ymmärrä sen viran vastuuta. Heidän kuuluu hoitaa henkinen ja hengellinen ja fyysinen terveytensä vastuullisesti, ennenkuin tulee loppuun palaminen. Sitä ennen tulisi tiedostaa tilansa, ja hoitaa Jumala suhde kuntoon, Jeesus ei suotta ketään polta loppuun, sen eteen saarnaajien tulisi olla Hengessä vahvoja, ja huolehtia hengellisestä hyvin voinnistaan, vaikka sitten paaston avulla, rukouksessa, voimaa ja viisautta anomalla Häneltä, jonka palveluksessa ovat, jos ovat, vai onko vaan hyvä virka ja hyvä varma toimeentulo motiivina hakeutua nuoriso tai seurakunta pastoriksi, komeahan se on titteli !

On vielä muistettava, ettei paikkakunnallaan tule Raamatun mukaan olla kuin yksi paikallisseurakunta, johon kaikki uudestisyntyneet ja uskovana upotuskastella kastetut kuuluvat. Ei siis enää mitään jakoa baptisteihin, helluntailaisiin, vapaakirkkoisiin, jne... Raamattu sanoo selkeästi,että paikkaunnallaan on vain ja ainoastaan paikkakunnan nimellä kulkeva paikallisseurakunta, johon kaikki uskovat kuuluvat. Tai ei tosin ne uskovat, jotka eivät ole vielä käyneet Raamatun mukaisesti uskovana kasteella! Kaikki karsinat ja kirkkokunta nimitykset ovat ihmisten tekemiä ja ovat hajoittavina tekijöinä Jumalan seurakunnan keskuudessa!

• ei hellari kirjoitti:

On vielä muistettava, ettei paikkakunnallaan tule Raamatun mukaan olla kuin yksi paikallisseurakunta, johon kaikki uudestisyntyneet ja uskovana upotuskastella kastetut kuuluvat. Ei siis enää mitään jakoa baptisteihin, helluntailaisiin, vapaakirkkoisiin, jne... Raamattu sanoo selkeästi,että paikkaunnallaan on vain ja ainoastaan paikkakunnan nimellä kulkeva paikallisseurakunta, johon kaikki uskovat kuuluvat. Tai ei tosin ne uskovat, jotka eivät ole vielä käyneet Raamatun mukaisesti uskovana kasteella! Kaikki karsinat ja kirkkokunta nimitykset ovat ihmisten tekemiä ja ovat hajoittavina tekijöinä Jumalan seurakunnan keskuudessa!

* Kyllä ne karsinat on ihan hyvä, kun me ihmiset olemme niin samalaisia, kuitenkin niin erilaisia, ja siksi on hyvä, että helluntailaiset, on omassa , luterilaiset, vapaakirkko, Babtistit, näillä kaikilla voi olla ihan oma seurakunta, eikä se ole mitenkään epäraamatullista !

• koditon1

Mitä merkitystä on tiettyyn rekisteriin kuulumisella tai kuulumattomuudella?

Eikös tärkeintä olisi, että nimet on "taivaan kirjassa"?!

• mennään pidemmälle.

Eikös me hellutalaiset voitaisi saman kaavan mukaan liittyä takaisin Katoliseen kirkkoon, kun "kaikki tullaan kuulumaan johonkin"".. Oltaisiin heti yhteenliitytty petokirkon kanssa ja rienaaja saisi heti istua sille valtaistuimelleen.

• Helluntaikansa=h.her

Helluntaikirkossahan ne rienaajat ovat jo alusta asti istuneet.

V. Mannista ei Helluntaikirkko päästänyt entiseen, itse perustamaansa Saalem-seurakuntaansa, mutta esim. tunnettu talousrikollinen on siellä samanaikaisesti vuosikausia saanut lavalla veisata Helluntaikirkon ylistysvirsiä, joilla ei ole mitään Jumalalle kelpaavaa hengellistä merkitystä, mutta toimii kuitenkin Helluntaikirkon lumeena.

Helluntaikansa ei "edusta" aitoa helluntailaisuutta, vaan se ON aito Suomen Helluntaiherätys. Te vasta viime vuosina tähän lahkoon liittyneinä ette ehkä tajua, että Helluntaikirkon tilaisuuksissa te istutte varkaiden pöydässä. Ne seurakunnat olivat aiemmin helluntailaisten = helluntaikansan, nyt taloushuijareiden itselleen laittomasti siirtämiä ja hallitsemia.

• lutteri kutsuu

Sitähän on pähkäilty miksei menneet lutterin kirkkoon kun niin heitä rakastavat ?

• seurakunnan jäsen
        Helluntaikansa=h.her kirjoitti:

Helluntaikirkossahan ne rienaajat ovat jo alusta asti istuneet.

V. Mannista ei Helluntaikirkko päästänyt entiseen, itse perustamaansa Saalem-seurakuntaansa, mutta esim. tunnettu talousrikollinen on siellä samanaikaisesti vuosikausia saanut lavalla veisata Helluntaikirkon ylistysvirsiä, joilla ei ole mitään Jumalalle kelpaavaa hengellistä merkitystä, mutta toimii kuitenkin Helluntaikirkon lumeena.

Helluntaikansa ei "edusta" aitoa helluntailaisuutta, vaan se ON aito Suomen Helluntaiherätys. Te vasta viime vuosina tähän lahkoon liittyneinä ette ehkä tajua, että Helluntaikirkon tilaisuuksissa te istutte varkaiden pöydässä. Ne seurakunnat olivat aiemmin helluntailaisten = helluntaikansan, nyt taloushuijareiden itselleen laittomasti siirtämiä ja hallitsemia.

>> V. Mannista ei Helluntaikirkko päästänyt entiseen, itse perustamaansa Saalem-seurakuntaansa

• On oikein "pidättäytyä epäasiallisesta ja panettelevasta tiedottamisesta".
      Asioista puhuminen oikein ja oikeilla nimillä on pitää tehdä varsinkin silloin, kun yhdyskunnan taholta asioista kerrotaan valheellisella sumutuksella, sen perustuksista lähtien. Kun luonti on kiero, eihän sitä seuraavia vaiheita suoriksi saa.
      Vaikka ei olekaan itse tarkoitus tuoda epärehellisyydet esiin, on asiantila tiedostettava ja tarvittaessa vesittämättä kerrottava mistä on kysymys: mikä on Helluntaikirkko.
      Kun tällä hetkellä Helluntaikirkko todennäköisesti pitää panetteluna sitä tiedottamista, jolla asiat kerrotaan oikein, niin mikä merkitys on tuollaisella 'epävirallisen' kontaktin antamalla lausumalla?
      On kyllä inhimillisesti totta, jos joku ei tunne asioita ja kohtaa pöyristyttäviä asioita ja tilanteita ja hän haluaa kuitenkin jotakin sanoa, saattaa tulla sanoneeksi ohi tarkoituksenmukaisuuden. Silloin tulle mukaan kehotus "pidättäytyä epäasiallisesta ja panettelevasta tiedottamisesta".
      Pääasiaan, rajanvetoon ei liity katkeruutta tai anteeksiantamattomuutta.
      Katkeruuttahan ei ole silloin kun ei ole missään vaiheessa petetty eikä katso mitään menettäneensä.

• katsokaa suoraan

Vihastus vääryyden tähden ei ole "katkeruutta" vaan tahtoa Totuuteen.
        Jeesuskin vihasi vääryyttä! Evankeliumi vihaa eksytystä.

Jos emme vihaisi vääryyttä, ei evankeliumia voisi julistaa. Helluntaikirkko olemuksellaan on hajoittanut kokonaisen valtavan suuren herätysliikkeen, tuonut sinne väärää tulta, saastuttanut sen suosimalla syntejä. Se pelkällä olemassaolollaan on este evankeliumille.

Sehän on Kadotuksen kirkko! "Heidän teoistaan te heidät tunnette", sanoo Jeesuskin.
        Helluntaikirkko on olemukseltaan liiketoimi, ei herätysliike, mutta silti se julkeaa käyttää anastamansa herätysliikkeen nimeä!

He ovat uhkailemalla ja röyhkeydellä syrjäyttäneet uskovat seurakunnissaan. Tiedän, että heidän tilaisuuksissaan, entisessä seurakuntakodissaan, monet vanhat uskovat ovat pahoilla mielin, sillä kaivatessaan seurakuntansa kokouksia heidät sen sijaan pakotetaan kuuntelemaan Helluntaikirkon vääriä opetuksia ja katselemaan jumalatonta, amerikkalaista lavashowta.

• kansan asialla

Odottaisi Ristin Kansa- lehdeltä enemmän ryhtiä kirjoittaa näistä tapahtumista.
        Väärää lepsuilua, on kaiken hyväksyntä.
        Iltasanomat kirjoittaa rehellisemmin esim. Porin tapahtumista kuin H-Kansa.

• kristillinen hellunt

Kirkollisilla on taloudellisia velvoitteita, mistä ei selvitä. Nyt on katse käännetty kohti Mertiörantaa ja kysytään helluntaikansalta, että "oletko huomannut, että minulta jäi vielä jotain saatavia"!
      Kansa vastaa, että kyllä "veljeni", ota mitä tarvitset! Aivankuin Apostolisena aikana, myytiin kaikki ja jaettiin sen köyhän mukaan.

Näin toimii kristillinen hellutairakkaus.

UUps! Tulikohan profetoitua totuus?

• Miljardikavallus

Kysymys on siitä, että te olette liian hyväuskoisia ja teihin on helppo vedota väärinkäyttäen raamatunjakeita. Katsokaa tosiasioita, ilman hyvän uskon silmälaseja. Helluntaikirkko ei esim. välitä pastoriensa rikosrekistereistä, monenlaista linnakundia ja kuulusteltuakin talousrikollista saa johtaa Helluntaikirkko-seurakuntia ja niiden toimintaa, olla ikäänkuin lavalla hallitsemassa.

Kun "usko" ja raamatunjakeet, joilla yritetään pitää teitä aisoissa, jätetään pois, mikä loistaa kirkkaimpana Helluntaikirkon toiminnassa? Miljardikavallus!

• Hoos. 7:5
      Kuninkaamme juhlapäivänä hänen hovinsa on sairas hehkuvasta viinistä, hän itse, pahaa aavistamatta, puristaa kättä pettureiden kanssa.

• vai jos niin!

Tulipa taas lööperiä savonarolallta. Ei tuo yksittäinen Vanhan Testamentin jae kuulu ollenkaan tähän asiaan. Ei tuolla talvipäivillä mitään viiniä ole juotu. Höperrät taas omia harhaisia kuvitelmiasi esiin! En ole puolustamassa helluntaikirkkoa enkä muutakaan, mutta kyllä totuus pitää sanoa asioista suoraan savonarolallekin! Tiedotan etten ole helluntailainen en kirkkolainen enkä kansalainenkaan!

• toivotonta!
        vai jos niin! kirjoitti:

Tulipa taas lööperiä savonarolallta. Ei tuo yksittäinen Vanhan Testamentin jae kuulu ollenkaan tähän asiaan. Ei tuolla talvipäivillä mitään viiniä ole juotu. Höperrät taas omia harhaisia kuvitelmiasi esiin! En ole puolustamassa helluntaikirkkoa enkä muutakaan, mutta kyllä totuus pitää sanoa asioista suoraan savonarolallekin! Tiedotan etten ole helluntailainen en kirkkolainen enkä kansalainenkaan!

Näyttää olevan niin, että tällä palstalla purkavat vihaansa ja katkeruuttansa eräät
        luonnevikaiset "oikeassa-olijat"!!!

Mistähän tuollainen katkeruus kumpuaa?
        Ehkäpä se helpottaa heidän ahdistustaan, kun saavat mollata Helluntaiherätystä
        ja varsinkin Helluntaikirrkkoa oikein olan takaa!!

• toivotonta! kirjoitti:

Näyttää olevan niin, että tällä palstalla purkavat vihaansa ja katkeruuttansa eräät
        luonnevikaiset "oikeassa-olijat"!!!

Mistähän tuollainen katkeruus kumpuaa?
        Ehkäpä se helpottaa heidän ahdistustaan, kun saavat mollata Helluntaiherätystä
        ja varsinkin Helluntaikirrkkoa oikein olan takaa!!

* Jeesuskin vihastui Temppelinsä saastuttajiin, ja vihastui "oiken olantakaa." Paljon on samaa henkeä seurakuniissa nyt, kun oli Jeesusken aikana temppeleissä ja synägoogissa.Itsekkyyttä, ahneutta, omanaedun tavoittelua, anteeksiantamattomuutta, rahaa rakastetaan enemmän kuin Jumalaa, on poikettu Snan opetuksesta jaaritteluihin ja on miellytty desibeleihin, väri valoihin, savussa huumaantumiseen ja muuta vastaavaa hömppää.
        * Yksinkertaisesti vaan eletään ja oletetaan, että tämä maanpäällinen seurakunta on ikuista menoa, ja on muutettu ajanviete toiminnaksi ! " Loytäneekö Hän uskoa maanpäältä, kun Hän tulee, joka tuleva on, eikä sitten enää viivyttelee." Sitä vaan tuudittaudutaan siihen, ettei Hän kuiteaan " minun aikanani tule " ! Voi tulla vaikka heti,tänään !

• Soffixiina
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesuskin vihastui Temppelinsä saastuttajiin, ja vihastui "oiken olantakaa." Paljon on samaa henkeä seurakuniissa nyt, kun oli Jeesusken aikana temppeleissä ja synägoogissa.Itsekkyyttä, ahneutta, omanaedun tavoittelua, anteeksiantamattomuutta, rahaa rakastetaan enemmän kuin Jumalaa, on poikettu Snan opetuksesta jaaritteluihin ja on miellytty desibeleihin, väri valoihin, savussa huumaantumiseen ja muuta vastaavaa hömppää.
        * Yksinkertaisesti vaan eletään ja oletetaan, että tämä maanpäällinen seurakunta on ikuista menoa, ja on muutettu ajanviete toiminnaksi ! " Loytäneekö Hän uskoa maanpäältä, kun Hän tulee, joka tuleva on, eikä sitten enää viivyttelee." Sitä vaan tuudittaudutaan siihen, ettei Hän kuiteaan " minun aikanani tule " ! Voi tulla vaikka heti,tänään !

*Tässä Mohikaani kirjoittaa oikein.

• Olen ev.lut
        Soffixiina kirjoitti:

*Tässä Mohikaani kirjoittaa oikein.

Ristin Kansa-lehteä lukeneena ,oudoksun siinä esiintyviä kirjoituksia joissa ei tunnu Kristuksen rakkautta,ovat jotenkin kylmiä ja lakihenkisiä poikkeuksiakin on.Mistä johtuu?

• ent. hellari
        Olen ev.lut kirjoitti:

Ristin Kansa-lehteä lukeneena ,oudoksun siinä esiintyviä kirjoituksia joissa ei tunnu Kristuksen rakkautta,ovat jotenkin kylmiä ja lakihenkisiä poikkeuksiakin on.Mistä johtuu?

Helluntailaisuus on lakiuskonto.
        Etkö ole sitä vielä havainnut?

Koska sillä ei ole tarkoin määriteltyä oppia ja sekin vähä, joka on määritelty, on niin hutaisten määriteltyä, ettei se petä teologiaa tuntevaa lastakaan.

Olen myös itse aikoinaan lukenut Ristin Kansaa ja havainnut saman, eli vastapainona Helluntaikirkon levittämälle jumalattomuudelle, ovat helluntaikansalaiset ottaneet tiukemman linjan, kuin Helluntaiherätyksen alkuperäisuskoon on kuulunutkaan. Helluntaiherätys oli elävä, iloinen herätysliike.

Saatana vihasi meitä / heitä ja iski sisältäpäin, jo valmiiksi Luciferin ylpeyttä salassa vaalivien luopiosaarnaajien kautta. Helluntaikansa puristaa hengellistä omaisuuttaan kuin viimeistä aarrettaan. Ja kuten olemme tänään lukeneet, Helluntaikirkon Luciferin lapset onnistuvat jo heidänkin taivuttelussaan.

Mutta vaikka omaisuus menisi, helluntaikansa voi kuitenkin vielä säilyttää puhtaan helluntai-uskonsa. Sitä ei Jumalan lapsilta anasta, ei Saa'tana, eikä Helsingin Saalemi.

• miksi luet ?
        Olen ev.lut kirjoitti:

Olisikohan vika kirjoittajissa tai lukijassa. Tilaa R-Voitto se on täynnä ihanaa sekamössöä.

• entinen tilaaja
        miksi luet ? kirjoitti:

Olisikohan vika kirjoittajissa tai lukijassa. Tilaa R-Voitto se on täynnä ihanaa sekamössöä.

Lopetin RV:n tilaamisen silloin kun se alkoi olla todella sekavaa mössöä. Ei oikein mihinkään asiaan otettu enää selkeää kantaa! Vaan niinhän se on, että kun uskon rakkaus kylmenee, niin ei enää anneta selvää ääntä pasuunassakaan!

• On kylmää
        entinen tilaaja kirjoitti:

Lopetin RV:n tilaamisen silloin kun se alkoi olla todella sekavaa mössöä. Ei oikein mihinkään asiaan otettu enää selkeää kantaa! Vaan niinhän se on, että kun uskon rakkaus kylmenee, niin ei enää anneta selvää ääntä pasuunassakaan!

Varmaan nyrkit tanassa ja toisia haukkumalla se uskon rakkaus säilyy hyvin!

• 272727
        On kylmää kirjoitti:

Varmaan nyrkit tanassa ja toisia haukkumalla se uskon rakkaus säilyy hyvin!

Itsepä tuon parhaiten tiedätkin.

• Vai Pekka Havupalon säästämiä talvipäiviä. Huh huh mikä exytys ja hajottaja toronton voimissa kulkeva ekumeenian kunku.

• koditon1

Hidasta on Helluntaikirkon kasvu. Liekö seuraavat 50 vuotta, ennenkuin voidaan sanoa kaikkien helluntailaisten kuuluvan yhdyskuntaan. Eli taitaa olla niin, että me emme tule näkemään aikaa, jolloin eripura on poispyyhkäisty.
      Aika yksipuolisata ajattelua sellainen, että veljessopu tarkoittaisi ja johtaisi kaikki kuulumaan kirkkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      280
      3239
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2347
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      243
      2087
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      1999
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1684
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1284
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1058
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1016
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1006
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      947
    Aihe