RIMAKAUHUA!

Tällä palstalla, syntipalstalla. Pyhä Henki palstalla ja monilla muillakin suomi24 keskustelupalstoilla esiintyy jatkuvasti kirjoituksia joissa väitetään epäsuorasti seuraavaa:

"Uskovat joutuvat helvettiin koska he eivät saavuta määrättyä pyhityksen tasoa. He ovat kertakaikkisesti liian huonoja uskovia.

Jos näitä kirjoittajia uskoo, herää kysymys että kuka sitten pelastuu kun uskovatkaan eivät pelastu koska kukaan uskova ei ylitä heidän korkealle asettamaansa rimaa? Mutta kuka sen riman korkeuden määrää? Ihmiset vai Jumala? Ja mille tasolle Jumala on pelastuksen riman asettanut? Onko meidän rima oikealla Jumalan asettamalla korkeudella? Vai olemmeko me kenties itse nostaneet riman kohtuullisen rajan yläpuolelle?

Olen huomannut että näiden kirjoittajien ja kirjoitusten tähden sitten monet itsensä kelvottomiksi havainneet lukijat esittävät näillä palstoilla pelokkaita kysymyksiä: "Joudunko helvettiin vaikka olen uskossa? Onko minulle pelastusta kun en ole onnistunutkaan elämään Jumalan tahdon mukaisesti? Voinko saada vielä anteeksi?

Vastaus: Kyllä! Sinä pelastut armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Sinä saat anteeksi syntisi uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

Sitä varten Jumala antoi sinulle ja minulle armonsa jotta me armon kautta pelastuisimme. Sitä varten Jeesus vuodatti pyhän verensä että se pesee meitä kaikesta synnistä ja pitää meidät puhtaina. Suurin ja vakavin synti minkä voimme tehdä on se että me emme usko Jeesukseen ja niin me hylkäämme armonantajamme Elävän Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa. Ilman Jeesusta kenelläkään ei ole pelastusta koska pelastus ja syntiemme anteeksisaaminen on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Joona 2:2-11 "Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä
ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni. Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni. Minä ajattelin: olen karkotettu pois silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi. Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni. Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti.

MUTTA SINÄ NOSTIT MINUN HENKENI YLÖS HAUDASTA, HERRA MINUN JUMALANI.

Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi. Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa. Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. HERRASSA ON PELASTUS." Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle."

San 4:10-12 "Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu."

18-22 "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka. Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat. Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa."

Kuuntele tämä sarja http://www.youtube.com/watch?v=THNq8kVy5Xs

41

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinikkää.

On ollut tuuria kun olen muutaman kerran pelastunut heikoilta jäiltä ihan omin avuin, jos olisin huutanut herraa avuksi, niin olisin hukkunut.

• >>>jos olisin huutanut herraa avuksi, niin olisin hukkunut.

• jaikali kirjoitti:

>>>jos olisin huutanut herraa avuksi, niin olisin hukkunut.

Sä kuvittelet

• Kristinuskoon ja myös helluntailaisuuteen kuuluu helvettioppi. Se on uhriuttava, ja varsinkin pienet lapset saavat siitä painajaisia.

Uskonnoille pitäisikin laittaa K-18 ikäraja. Lapsille ei pitäisi kertoa helvetistä lainkaan.

Jaikalilla on kovasti työtä näillä palstoilla jos hän aikoo ns.parantaa jokaisen uskonnon uhrin, jokaisen joka on kuullut opetusta helvetistä.

Eikä hän siihen pysty sillä ongelma on sisäänrakennettuna kristinuskoon, se on sen opetuksessa ja niin kun jaikal on huomannut niin mitään rajaa ei sille ole mikä määrä uskoa siltä pelastaa.

Onneksi helvetti on satua ja höpötystä, se ei ole todellinen paikka. Muutoin kuin uskovaisten mielikuvituksessa.

He toivovat että helvetti on totta jotta kaikki ateistit ja muut joutuisivat kärsimään, mm.minä.

Uskovaiset on julmia, yhtä julmia kuin julistamansa oppi.

Helvetti on todellisuutta maan päällä eri asteisena. Jos joku sairastuu vakavasti edessä on helvetti, mutta vain täällä maan päällä.

Se mitä rajan takana on-ei jaikal eikä kukaan muukaan tiedä. He vain uskovat kristinuskon sellaisena kuin ovat sen kuulleet-ihmisiltä-ei jumalalta.

Jokainen on kuolemansa jälkeen jumalan huomassa. Onko siellä rangaistuksia tai palkintoja, sen tietää vain Luoja.

Ei kukaan ihminen.

• ja JUMALAN SANAA !

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

Matteuksen evankeliumi 7:21-23

Jaikalin "armo, armo" ja "herra, herra" hokijoille ei Sana lupaa mitään.

Katteettomien lupausten, Sanan vastaisten tarujen syöttäjiä tulee varoa.

Sielunvihollinen lähestyy viekkaasti tekemällä tyhjäksi Jumalan sanaa.
      "Onko Jumala todellakin sanonut" kysyy s-aatana johdattaen ihmistä jaikalimaisen näennäisevankeliumin upottaville eksytyksen poluille.

• Monet palstakirjoittajat, vieläpä uskovan nimellä kulkevat ihmiset, levittävät kirjoituksillaan pelkoa vilpittömien uskovien sydämiin. Se on palstalla monesti nähty ja koettu. Tämä on hyvin erikoinen ilmiö eikä se mitenkään voi olla Jumalasta.

On täysin ymmärrettävää sekä hengellisesti Raamatun Sanaan pitäytyen, että myös järjellisesti; Jumala ei ole tarkoittanut uskovaa elämään pelossa. Jumala ei levitä pelkoa. Jumala on tarkoittanut uskovan elämään armossa ja rakkaudessa. Siihen Hän onkin siirtänyt jokaisen Jeesuksen oman.

Jumalan armo on uskovan olotila. Jumalan armoSSA uskova pelastuu armoSTA ikuiseen elämään Jeesuksen ansion perusteella. Ja Jumalan armo tuli meille pelastukseksi Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Jeesuksessa on siis Jumalan pelastava armo ja uskova on Jeesuksessa, siis sisällä pelastavassa armossa.

Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille Jeesuksessa Kristuksessa, ja kasvattaa meitä uskovia (Tiit 2:11-12). Armo ei siis hylkää langennutta ja epäonnistunutta uskovaa, ARMO KASVATTAA HÄNTÄ sisällä Kristuksessa ja sisällä Pelastuksessa.

1. Saimme kerran tulla uskoviksi Jumalan armosta ja rakkaudesta (Joh 3:16, Ef 1:3-14, 2:5-8,).

2. Saamme olla uskovia Jumalan lapsia Jumalan armosta ja rakkaudesta (1 Piet 5:12).

3. Saamme uuden armon Jeesuksen ilmestymisessä. Tähän armoon samme täysin luottaa JUMALAN MIELESTÄ! Tarvitsemmeko ihmisten mielipiteitä?
      1 Piet 1:13 "Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä."

1.Pietarin kirje:5:12 "Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo."

Psalmi 32:10-11 "Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo. Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset."

Joidenkin mielestä Jumala on määrännyt uskovat vihaan. Mutta Raamatun Jumala on valinnut meidät pelastukseen. Hän on määrännyt meidät uskovat saamaan pelastuksen meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta (1 Tess 5:9, 2 Tess 2:13). Jumala on siis pelastanut meidät Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus Kristus on Jumalan taivaasta alas laskema Jumalan Pelastusarkki. Hänessä me pelastumme.

Kuka voi olla ja uskaltaa puhua tätä totuutta vastaan? Kuka voi erottaa sinut ja minut Jumalan rakkaudesta joka on Kristuksessa Jeesuksessa? (Room 8:28-39).
      Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kanssasi.

• 2 Tess 2:13-17 "Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja ARMOSSA ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN LOHDUTUKSEN JA HYVÄN TOIVON, lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa."

• Tässä asiassa olen samaa mieltä Jaikaliin kanssa että Jumalalla pelottelu on tyhmää ja tietämättömien touhua;

Luukas 1
        74 "suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä"

Filippiläiskirje 1
        14 "ja että useimmat veljistä, saaden Herrassa uskallusta minun kahleistani, yhä enemmän rohkenevat pelkäämättä puhua Jumalan sanaa."

"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala", [2. Kor. 1:3] antakoon hän voimaa ja rohkeutta yhä useammille ja itsensä heikoksi tunteville todistaa Sinun sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, vapaana pelosta ja synnin orjuudesta!

Psalmit 9
        10 (9:11) Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."

Psalmit 22
        26 (22:27) "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti."

Psalmit 40
        16 (40:17) "Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"

Psalmit 34
        10 (34:11) "Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu." [Matt. 7:7; Luuk. 11:9]

• jaikalii
        ekivaari kirjoitti:

Tässä asiassa olen samaa mieltä Jaikaliin kanssa että Jumalalla pelottelu on tyhmää ja tietämättömien touhua;

Luukas 1
        74 "suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä"

Filippiläiskirje 1
        14 "ja että useimmat veljistä, saaden Herrassa uskallusta minun kahleistani, yhä enemmän rohkenevat pelkäämättä puhua Jumalan sanaa."

"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala", [2. Kor. 1:3] antakoon hän voimaa ja rohkeutta yhä useammille ja itsensä heikoksi tunteville todistaa Sinun sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, vapaana pelosta ja synnin orjuudesta!

Psalmit 9
        10 (9:11) Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."

Psalmit 22
        26 (22:27) "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti."

Psalmit 40
        16 (40:17) "Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"

Psalmit 34
        10 (34:11) "Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu." [Matt. 7:7; Luuk. 11:9]

Sinulla tosiaan on, niin kuin jotkut väittävät, joskus hyvää sanaa.
        Siltä osin se on hyvää sanaa kun sinä et selitä sitä mitenkään ja sana
        sattuu osumaan oikeaan yhteyteen Raamatun koko totuuden kanssa
        yhtäpitävästi. Tässä viestissäsi on yksi jae joka ansaitsee toiston.

Luukas 1: 74 "suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä"

ja se jatkuu jakeessa 75: "pyhyydessä ja vanhurskaudess hänen edessään kaikkina elinpäivinämme"

• rea.aalto

Mauri Viksten oli niitä harvoja helluntaisaarnaajia, jotka opettivat armon ja lain välisestä erosta! Kannattaa kuunnella hänen puheitaan!

• --,

Lakihenkisyys jyllää. Ymmärrys puuttuu.

• rea.aalto

jaikalii

"Uskovat joutuvat helvettiin koska he eivät saavuta määrättyä pyhityksen tasoa. He ovat kertakaikkisesti liian huonoja uskovia."

Olen itsekin joutunut helvettiin tuomituksi ja niin naurettavasta kuin PELKÄN huulipunan käytöstä.Siihen aikaan helluntaiseurakunnassa alistettiin naisia, jotka eivät totelleet silloisen seurakunnan määrääviä sääntöja, lakeja opetuksia, mitkä olivat Raamatun totuuden väärennöksiä, aiheesta "naisen asema seurakunnassa".

Mauri Viksteniä muistelen ilolla, koska hän henkilökohtaisesti tuli puolustamaan naisia, joita kaltoin kohdeltiin siinä seurakunnassa.Mutta Viksten ei asunut samassa kaupungissa ja maassa, joten hänen lähtönsä jälkeen sama kohtelu jatkui.Lukuisat naiset lähtivätkin ulos siitä seurakunnasta, ruotsinkielisiin seurakuntiin jne jne.

• >>>Olen itsekin joutunut helvettiin tuomituksi ja niin naurettavasta kuin PELKÄN huulipunan käytöstä.

• Rea, otit esille hyvän esimerkin takavuosien helluntailaisuudesta. Muistan tapauksen1980-luvun alusta, kun kotiini tuli kyläilemään naapuripaikkakunnan helluntaisaarnaaja, ja hän alkoi nuhtelemaan äitiäni siitä, että hän oli lyhennyttänyt hiuksensa. Tämä saarnaaja sanoi "Kuulepa Annikki (nimi muutettu), taivaan portit sulkeutuvat Sinun edessäsi, jos et tee parannusta tuollaisesta maailmallisesta menosta. Etkö tiedä, että pitkät hiukset ovat naisen kunnia". Vuosia myöhemmin tuo saarnaaja kuoli ja samantien hänen leskeksi jäänyt vaimonsa meni kampaamoon ja laittoi kiharat.

• rea.aalto
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Olen itsekin joutunut helvettiin tuomituksi ja niin naurettavasta kuin PELKÄN huulipunan käytöstä.

jumalan_pete20.1.2014 20:24

>>>Olen itsekin joutunut helvettiin tuomituksi ja niin naurettavasta kuin PELKÄN huulipunan käytöstä.

• rea.aalto
        mazdels kirjoitti:

Rea, otit esille hyvän esimerkin takavuosien helluntailaisuudesta. Muistan tapauksen1980-luvun alusta, kun kotiini tuli kyläilemään naapuripaikkakunnan helluntaisaarnaaja, ja hän alkoi nuhtelemaan äitiäni siitä, että hän oli lyhennyttänyt hiuksensa. Tämä saarnaaja sanoi "Kuulepa Annikki (nimi muutettu), taivaan portit sulkeutuvat Sinun edessäsi, jos et tee parannusta tuollaisesta maailmallisesta menosta. Etkö tiedä, että pitkät hiukset ovat naisen kunnia". Vuosia myöhemmin tuo saarnaaja kuoli ja samantien hänen leskeksi jäänyt vaimonsa meni kampaamoon ja laittoi kiharat.

mazdels

Kyllä näille jutuille jo nyt osaan nauraa,mutta hymy hyytyi siihen aikaan!

• jaikalii
        rea.aalto kirjoitti:

jumalan_pete20.1.2014 20:24

>>>Juu, sitä tanssia kyllä löytyy nykyään ja oikein joukolla "karkeloidaan" ja "ylistetään herroja".Huulipunan käyttökään ei ole syntiä enää, vaan mitä enemmän meikkiä ja paljastavaa mekkoa ja paitaa, se on jees!
        Ja karkelot jatkuvat pastoreiden takahuoneissa! Pitäähän sitä uudistuksen teologiaa olla!

• rea.aalto
        jaikalii kirjoitti:

>>>Juu, sitä tanssia kyllä löytyy nykyään ja oikein joukolla "karkeloidaan" ja "ylistetään herroja".Huulipunan käyttökään ei ole syntiä enää, vaan mitä enemmän meikkiä ja paljastavaa mekkoa ja paitaa, se on jees!
        Ja karkelot jatkuvat pastoreiden takahuoneissa! Pitäähän sitä uudistuksen teologiaa olla!

jaikalii20.1.2014 22:51

• rea.aalto kirjoitti:

jaikalii20.1.2014 22:51

Voi tapahtua paljonkin syntiä mutta ei sen tähden tarvitse herjata ihmisiä eikä seurakuntaa eikä varsinkaan Jeesusta Kristusta. Niin ei Jeesus, apostolit eikä alkuseurakunta tehnyt. Raamattu käskee HENGELLISIÄ uskovia nuhtelemaan syntiä tekeviä. Lihalliset uskovat olkoot vaiti.

• rea.aalto
        jaikali kirjoitti:

Voi tapahtua paljonkin syntiä mutta ei sen tähden tarvitse herjata ihmisiä eikä seurakuntaa eikä varsinkaan Jeesusta Kristusta. Niin ei Jeesus, apostolit eikä alkuseurakunta tehnyt. Raamattu käskee HENGELLISIÄ uskovia nuhtelemaan syntiä tekeviä. Lihalliset uskovat olkoot vaiti.

jaikali21.1.2014 02:52

jaikalii

Minähän vain muistelin entisiä aikoja ja sitä miten lakihenkistä opetusta oli siihen aikaan, enkä muuten usko että se lakihenkisyys vieläkään ole helluntaista poistunut, säännöt ovat vain muuttuneet eri muotoon.

Apostoli Paavali kyllä nuhteli moniakin seurakuntia juuri tuosta lakien täyttämisestä Uudessa Liitossa.
        Niin, missähän kohden olen herjannut ihmisiä?
        Ja jopa Jeesusta Kristusta itseään? Tuo oli kyllä vakava syytös, johon haluaisin sinun, sinun itsesi takia perehtyvän miettimään uudelleen.Nyt astuit syyttäjän paikalle viesteinesi.
        Olisit voinut nuo sanatkin laittaa ihan rehelliseen muotoon. eikä kieroilemalla, ja kieroilevia ihmisiä pidän myös valheellisina.

• Jaikalin armohuume

Jaikalin "armossa" on vain yksi vika: se on VÄÄRÄÄ armoa, eksyttäjän armoa.
      Armon tyrkyttäminen synnin peitteeksi, "ota vain tuosta lissää armoa" on pelkkä p'erkeleen juoni, jolla synnissä pysyminen yritetään tehdä "raamatulliseksi".

Jaikalin myymä 'armohuume' johtaa armotautiin = hengelliseen kuolemaan.
      Hengenvaarallinen väärän armon huume vie verkkoon, josta esim. kaiken maailman karismaattiset eksyttäjät saavat petettyjä uskovia saaliikseen. Ylistyksen huuma, kaatajahenkien valta ja joukkopsykoosi tekevät selvää jälkeä noista armohuumeen piippua polttelevista jaikalin seuraajista.

Lueppa roomalaiskirjeen 6. luku niin näet, mitä oikea armo saa aikaan.

6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      6:20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      6:21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      6:22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Oikea armo auttaa synnistä vapautumiseen, se auttaa pyhitystiellä eteenpäin. Ilman armoa ei kukaan pelastu. Mutta sen armon, jossa me olemme, on oltava "Jumalan totinen armo". 1.Piet.5:12. Totinen armo EI ole halpaa jaikal-armoa.

• jaikali

>>>Totinen armo EI ole halpaa jaikal-armoa

• >>>Armon tyrkyttäminen synnin peitteeksi, "ota vain tuosta lissää armoa" on pelkkä p'erkeleen juoni

• Kiitos. Hyvin kirjoitettu, "Jaikalin armohuume".

• hölmölle

Jaikali, ne molemmat: sekä sinun jeesuksesi että perkele on MIELIKUVITUSOLENTOJA.

Millon sä tuut tähän maailmaan?

• Kiitos rohkaisusta. Jatkan armon evankeliumin julistamista!

• Millon sä jaikal alat keskustelemaan niin kuin tällä keskustelupalstalla kuuluukin? Ei ole tarkoitettu julistukseen.

Etkä sä oo mikään hyvä ope sulla on omatkin asiat pielessä.

• Opetuslapsi...

Mulla on siitä koko 9 kasetin sarja, kannattaa kuunnella ehdottomasti !

• Kriitikoilleni sanottakoon mikäli te ette tiedä että:

Tämä aloituskirjoitukseni on osoitettu vilpittömille Jumalan lapsille joita on väärällä lakihenkisellä opetuksella ja syyllistämisillä ja uhkailuilla johdettu pelkoon ja kohtapa ulko-ovelle. On suuri vaara että näiltä vilpittömiltä ihmisiltä riistetään Jumalan armo joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Raamattu käskee uskovia pitämään huolen siitä ETTEI KUKAAN JÄÄ OSATTOMAKSI JUMALAN ARMOSTA. Jumalan armo ja rakkaus kuuluu jokaiselle vilpittömästi Herraan turvaavalle uskovalle. Jumalan armo kuuluu nimenomaan heikoille "huonoille" uskoville.

• Niin ja kyllähän Jaikaliin kirjoituksesta selviää kaikille se, että helluntaiseurakunnat ovat syyllistyneet "väärällä lakihenkisellä opetuksella ja syyllistämisellä ja uhkailulla johtamaan ihmisä pelkoon ja ulos seurakunnista". Tätä eivät vaan useimmat helluntailaiset tahdo itse myöntää.

Jumalan armo on helluntaiseurakunnissa usein ollut ehdollistettuna lain alle.

• rea.aalto

jaikali
        21.1.2014 02:47
        0
        Sulje
        Kriitikoilleni sanottakoon mikäli te ette tiedä että:

Tämä aloituskirjoitukseni on osoitettu vilpittömille Jumalan lapsille joita on väärällä lakihenkisellä opetuksella ja syyllistämisillä ja uhkailuilla johdettu pelkoon ja kohtapa ulko-ovelle. On suuri vaara että näiltä vilpittömiltä ihmisiltä riistetään Jumalan armo joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Raamattu käskee uskovia pitämään huolen siitä ETTEI KUKAAN JÄÄ OSATTOMAKSI JUMALAN ARMOSTA. Jumalan armo ja rakkaus kuuluu jokaiselle vilpittömästi Herraan turvaavalle uskovalle. Jumalan armo kuuluu nimenomaan heikoille "huonoille" uskoville.

jaikalii

Sinäkö siis teet arvioitasi kuka se vilpitön uskova on?

• ~~tähkäpää~~

Aivan ihmeissäni luen tätä ketjua.......

Miksi näin kova vastustus siitä, että joku kirjoittaa hyvää sanomaa Jumalan armosta ja rakkaudesta, sillä sehän on meidän pelastumisemme alku ja juuri?!!

Kuten Sanassa sanotaan:

Joh. 3
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
      että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään,
      joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi
      iankaikkinen elämä.

JA SITTEN JATKUU...

Joh, 3
      17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
      tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten,
      että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Minun nähdäkseni tämä aika kaipaa enempi kuin koskaan aikaisemmin, sanomaa Jumalan armosta ja rakkaudesta.

Elämme kovassa maailman ajassa, joka vaatii ja ruhjoo ihmisiä monin eri tavoin, inhimillisyyttä ja rakkautta ei tahdo enää löytyä mistään ja kovin järkyttynyt olin, että sitä näin vähän löytyy edes meistä uskovista ihmisistä, vaan olemme valmiita lyömään ja ruhjomaan veljemme vain siksi, että hän tuo esille Jumalan
      armoa ja rakkautta.

MUTTA MIKSI?

Minä en jaksa millään uskoa, että Jumalan lasten mielenlaadun tulisi olla tällainen, veljiä ja sisaria tuomitseva, sillä Sana kehoittaa meitä rakastamaan ja olemaan armollisia toinen toisillemme.

Siellä myöskin sanotaan, että siitä meidät tulisi tuntea Jumalan lapsiksi, että me rakastamme toisiamme ja tämä ketju kyllä henkii
      nyt kaikkea muuta, kuin toinen toisensa rakastamista.

Miksi pitää aina solvata ja haukkua toista uskovaista?

Miksi ei voi hyvän sanoman kertojaa rakastaa ja rohkaista ja antaa myöskin oman panoksensa tuon hyvän sanoman esille tulemiseen.

Ajatteletteko te ollenkaan, että tässäkin ketjussa on mukana ihminen, joka ei ole varma, onko Jumalaa olemassakaan ja tälläkö tavoin te kirkastatte hänelle Jumalan armoa ja rakkautta, kivittämällä veljeänne, joka kertoo Jumalan armosta ja rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan?

Rakastaisitte ja kunnioittaisitte edes häntä (sariss) sen verran,
      että toisitte esille Jeesuksen Kristuksen rakkautta, armoa ja laupeutta, josta olette itsekin pääseet osallisiksi.

Jaikalille sanoisin, että ole rauhassa ja levossa!
      Jes. 41
      9. ..... Sinä olet minun (Jumalan) palvelijani, sinut minä (Jumala) olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt,
      10. älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Psalmi 23
      Herra on minun paimeneni,
      ei minulta mitään puutu.
      Hän vie minut vihreille niityille,
      hän johtaa minut vetten ääreen,
      siellä saan levätä.
      Hän virvoittaa minun sieluni,
      hän ohjaa minua oikeaa tietä
      nimensä kunnian tähden.
      Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
      en pelkäisi mitään pahaa,
      sillä sinä olet minun kanssani.
      Sinä suojelet minua kädelläsi,
      johdatat paimensauvallasi.

Sinä katat minulle pöydän
      vihollisteni silmien eteen.
      Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
      ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
      Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi
      minut kaikkina elämäni päivinä,
      ja minä saan asua Herran huoneessa
      päivieni loppuun asti.

Sitä mitä kylvät, sitä saa myöskin niittää, joten:

Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon Sinun kanssasi! 2 Kor.13:13

• näin se on

Lihan vallassa oleva ihminen tekee lihan tekoja,
        niitä tekoja mitä luonnollinen ihminen tekee ja
        uskovainenkin voi joutua valvomattomuuttaan
        lihansa kuljetettavaksi.

”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus,
        saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus,
        VIHAMIELISYYS, RIITA, KATEELISUUS, VIHAT,
        JUONET, ERISEURAT, lahkot, kateus, juomingit,
        mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille
        edeltäpäin sanon, niin kuin jo ennenkin olen sanonut,
        että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri
        Jumalan valtakuntaa” (Gal. 5:19-21).

• jaikalii
        näin se on kirjoitti:

Lihan vallassa oleva ihminen tekee lihan tekoja,
        niitä tekoja mitä luonnollinen ihminen tekee ja
        uskovainenkin voi joutua valvomattomuuttaan
        lihansa kuljetettavaksi.

”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus,
        Jumalan valtakuntaa” (Gal. 5:19-21).

>>>”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus,
        Jumalan valtakuntaa” (Gal. 5:19-21).>uskovainenkin voi joutua valvomattomuuttaan
        lihansa kuljetettavaksi.

• ~~tähkäpää~~
        jaikalii kirjoitti:

>>>”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus,
        Jumalan valtakuntaa” (Gal. 5:19-21).>uskovainenkin voi joutua valvomattomuuttaan
        lihansa kuljetettavaksi.

Mauri Viksten kirjoittaa kirjassaan: "ARMO - avain yltäkylläiseen elämään" näin:

>>"Vaikka kaikki Hengellä täytetyt ovat saaneet Pyhän Hengen, Pyhä Henki ei ole saanut kaikkia hallintaansa.

Pyhän Hengen hallitsemassa uskovassa tulisi näkyä Hengen hedelmää."

Snl. 16
        32. Pitkämielinen on parempi kuin sankari, ja mielensä hillitseväinen parempi kuin kaupungin valloittaja.

Mutta miksi pitkämielinen on parempi kuin sankari?

Siksi, että hän on Jumalan Hengen HALLINNASSA oleva ihminen.

Hän kantaa Hengen hedelmää, pitkämielisyyttä.

Hän ei ainoastaan ELÄ Hengessä, vaan myöskin VAELTAA Hengessä.

• rakenna ja elä rauh

Rakkaus ja rauhan Henki yhdistävät kristittyjä toisiinsa.

Joku ei nyt iloitse yhdessä totuuden kanssa, niin kuin rakkaus iloitsee. (1Kor 13:6.)

Sillä rakkaus ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

Muuta perustusta kristittyjen yhteydelle ei ole, kuin rakkaus totuuteen.

Rakastakaa ja rakentakaa rauhaa, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. Ellette elä rauhassa toistenne kanssa, ei voi odottaa Jumalan rauhan säilyvän sydämissänne.
      Joka kylvää riitaa ja sotaa, hän on riidassa ja sodassa Jumalan kanssa sillä Herran henki elää ja toimii vain yhdessä rauhan, totuuden ja rakkauden kanssa.

• jaikaliille

Joh. 16:33. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.

Joh. 17:14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

• kiitos armosta ja ra

2 Korinttilaiskirje 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

1 Johanneksen kirje 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

2 Kotrinttilaiskirje 5:
      5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
      6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
      7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

2 Korinttilaiskirje 6
      1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".
      Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

• ~~tähkäpää~~

Muistutan vielä tuosta aloituksessa olevasta Mauri Vikstenin raam.tunnista.

Aloituksessa olevan linkin kautta näet osat 1, 2 ja 4, mutta 3 osa ei jostain syystä aukea tuosta samasta kohtaa, mutta sen voit hakea uudella välilehdellä esim. haulla:
      Uskovan masennus osa 3/4 Mauri Viksten tai sitten tämän seuraavan linkin kautta:

https://www.google.fi/search?q=Uskovien masennus osa 3/4 Mauri Viksten&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=fflb&gws_rd=cr&ei=jlPnUriFG-eK4ASZ1YDwCg

Suosittelen!

Hän puhu nimenomaan uskovan masennuksesta, joka johtuu siitä, ettemme ole pääseet ymmästämään, mikä
      on asemamme Kristuksessa, eli emme ole pääseet LAIN alaisuudesta ARMON tuntemiseen ja siinä elämiseen,
      näin minä tulkitsisin tuon sisällön.

• Kirjoitit toisaalla että hellareilla ei ole mitään apua tarjottavana ihmiselle joka kärsii peloista ja masennuksesta.

Nyt käsiteltvänä on aihe uskovan masennus.

Eipä tosiaan ole mitään tarjottavaa kun itsessään jo hellarien oppi aiheuttaa masennusta, näköjään.

Eihän sieltä saisi kuin lisää ongelmia.

Kirjoitit myös että jos olisit läheiseni niin alkaisit puuhaamaan minua alkoholin takia hoitoon.

Ei siinä tarvita kuin päätös. Olen nyt päättänyt olla helmi-,maalis-,huhti-,ja toukokuun ilman alkoholia.

Säästän pienestä palkasta auton jonka ostan kesällä ja juhlistan sitä sitten silloin.

Tällaisia uuden vuoden lupauksia ja -suunnitelmia.

No bloblem.

Kirjoitit myös että ihminen ei tarvitse uskovaisia sen kuin vain rukoilee, ilman apuja.

Kokemuksesta sanon ettei se auta. Ei minun kohdalla eikä potilaitteni kohdalla. Vaikka Raamatussa sanotaan Jeesuksen olevan eilen sama, ja tänään sama. Silti hän ei paranna.

Ketjussani nimmari"veikkaan kolmosta"sanoi siihen olevan 3 vaihtoehtoa syyksi.

1. Jumala ei osaa auttaa. 2. Jumala ei halua auttaa. 3. Jumalaa ei ole olemassa.

Vaihtoehtoon kolme olisi myös minun helppo päätyä, kerran rukouksista huolimatta mitään ei tapahdu.

Jos taas Jumala on olemassa niin vastaus olisi numero 2. Jumala ei halua auttaa.

Jostain syystä hän on piilosilla ja äärimmäisen vaikea löytää.

Tietenkin voisi kuvitella rukousvastaukset ja intää vastoin totuutta jotain muuta. Mutta se olisi älyllistä epärehellisyyttä.

• ~~tähkäpää~~
        sarisusannass73 kirjoitti:

Kirjoitit toisaalla että hellareilla ei ole mitään apua tarjottavana ihmiselle joka kärsii peloista ja masennuksesta.

Nyt käsiteltvänä on aihe uskovan masennus.

Eipä tosiaan ole mitään tarjottavaa kun itsessään jo hellarien oppi aiheuttaa masennusta, näköjään.

Eihän sieltä saisi kuin lisää ongelmia.

Kirjoitit myös että jos olisit läheiseni niin alkaisit puuhaamaan minua alkoholin takia hoitoon.

Ei siinä tarvita kuin päätös. Olen nyt päättänyt olla helmi-,maalis-,huhti-,ja toukokuun ilman alkoholia.

Säästän pienestä palkasta auton jonka ostan kesällä ja juhlistan sitä sitten silloin.

Tällaisia uuden vuoden lupauksia ja -suunnitelmia.

No bloblem.

Kirjoitit myös että ihminen ei tarvitse uskovaisia sen kuin vain rukoilee, ilman apuja.

Kokemuksesta sanon ettei se auta. Ei minun kohdalla eikä potilaitteni kohdalla. Vaikka Raamatussa sanotaan Jeesuksen olevan eilen sama, ja tänään sama. Silti hän ei paranna.

Ketjussani nimmari"veikkaan kolmosta"sanoi siihen olevan 3 vaihtoehtoa syyksi.

1. Jumala ei osaa auttaa. 2. Jumala ei halua auttaa. 3. Jumalaa ei ole olemassa.

Vaihtoehtoon kolme olisi myös minun helppo päätyä, kerran rukouksista huolimatta mitään ei tapahdu.

Jos taas Jumala on olemassa niin vastaus olisi numero 2. Jumala ei halua auttaa.

Jostain syystä hän on piilosilla ja äärimmäisen vaikea löytää.

Tietenkin voisi kuvitella rukousvastaukset ja intää vastoin totuutta jotain muuta. Mutta se olisi älyllistä epärehellisyyttä.

Niin, tässähän tuo tekstini on juuri sellaisena,
        kuin sen olen kirjoittanut:

~~tähkäpää~~
        27.1.2014 08:51
        2

"Miten hellarit vois auttaa?"

Aika vähän voi ihminen auttaa konkreettisesti tällaisessa tilanteessa, missä Sinä olet, ainakaan näin netin välityksellä.

Vain Jumala voi ja tien Hänen luokseen Sinä tiedät, joten siinäkään et tarvitse meidän hellareiden apua.

Toki voimme esirukouksin olla tukemassa Sinua, mutta ratkaisut ja avun hakemiset joudut tekemään joko itse tai joku läheisesi.

Jos itse olisin läheisesi, ensimmäisenä lähtisin ohjaamaan Sinua hakemaan apua tähän alkoholin käyttöösi:

Sillä sehän ei ole apu, eikä minkäänlainen ratkaisu jaksamiseesi, vaan juuri päin vastoin.

Se on yksi suurimpia kuormittajiasi, jonka avulla
        ainoastaan siirrät pahaa oloasi, joka sitten ja
        kuormittaa entistäkin enemmän, tuoden mukana
        ja lisänä vielä ns. moraalisen krapulan ja häpeän
        tunteet ja siksi sen pois karsiminen ihan ensimmäisenä
        ja sitten KAIKEN muun uudelleenarviointi raittiilta
        pohjalta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      277
      3178
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      242
      2049
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      67
      1966
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1664
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1406
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1274
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1028
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      986
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      986
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      927
    Aihe