Kasvattaja "Peipola-kennel" Anne

White toy

Raha mielessä ja kova pentutehtailu american cockereilla ja chihuilla

29

5181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmoita eteenpäin

      Ilmoita kennelliittoon ja rotjärjestöön, ettei ole kohta uutta mäyräkoira tapausta.....vaikka tuskin kennelliitto munattomuudessaan mitään saa aikaiseksi......

    • pähkäilijä

      Ei näytä mitenkään erikoiselta tuo cocerikasvatus. Kennelnimi yhdessä toisen henkilön kans ja kasvattanneet vuodesta 1996 yhteensä 13 pentuetta. Chihuista ei ollut rekisteröityjä kennelliittoon heidän kennelilleen. Ovatko sitten rajan takaa tuotu myyntiin?

      • Anonyymi

        Ovat kyllä.


    • oprfg

      Pitääpä vinkata aloituksesta kyseiselle kasvattajalle. Olisi ihan oikein, jos hän tekisi rikosilmoituksen aloituksesta.

      • Törkeä rikos

        Ja siinähän olisi poliisille jälleen erityisen tärkeää yhteiskuntaa tukevaa tutkittavaa... Olisikohan ennemmin ilmoitus verottajalle paikoillaan ja katsoisi miten se tuloverotus koirista on hoidettu ;-)


      • toinen kasvattaja???

        Ei munkaan mielestä voi sanoa pentutehtailuksi.

        onkohan joku toinen jenkkikasvattaja aloituksen takana ?
        ovat meinaan ylikateellista porukkaa toisilleen........


      • minelan
        toinen kasvattaja??? kirjoitti:

        Ei munkaan mielestä voi sanoa pentutehtailuksi.

        onkohan joku toinen jenkkikasvattaja aloituksen takana ?
        ovat meinaan ylikateellista porukkaa toisilleen........

        Missä rodussa ei olisi kateuden kitkeröittämää porukkaa.


    • Kolikon2puolta

      Paljonko myy rekisteröimättömiä? Rekisteröinnit ei ole koko totuus!

    • jenkki-ihminen

      Kyseinen kasvattaja tuo ainakin Unkarilaisesta kennelistä paljon koiria, ja sijoittaa sekä myy niitä Suomessa eteenpäin. Pentutehtailusta tuskin on kyse, mutta en voi sanoa kasvatustyötä kovin suunnitelluksi ja laadukkaaksi.
      Yleensä tuontikoira on hyvin harkittu ja kallis hankita, siksi niitä ei tuoda kovin usein montaa kappaletta. Ainakaan kun kyseessä toisena rotuna on jenkki, joka ei suomessa ole kovassa suosiossa, ja esimerkiksi jo sijoituspaikkoja koirille voi olla hankala löytää.
      Kateellisuuden piikkiin tätä en pistäisi, koska minulla ainakin on sellainen kuva, ettei kyseinen kasvattaja oikein käytä koiriaan näyttelyissä. Tuntuu menevän juuri enemmän kotikoiriksi.

    • skarppina

      no rahastuksen maku hommassa on. peippolan kennelissä tuodaan samasta unkarin kennelistä koko ajan jenkkejä suomeen.

      • PEIPP0LA

        Voisitko mainita kirjoitukseesi myös PIRKKO Peippola ja en halua, että NIMENI YHDISTETÄÄN JOHONKIN TOISEEN HENKILÖÖN.


    • kiukku5

      Miksi ihmeessä muka ois pakko käyttää näyttelyissä? Se ei ole mikään tehtailijan merkki. Ettää jaksatte syyttää kaikkia aina tehtailusta, ei ihme että ihmiset suosii ulkomaalaisia näitä kotimaisia hyvinkasvatettuja ei kukaan kohta uskalla osaa.

      • kahden vaiheilla

        Olemme miettineet ranskanbulldogin ostoa tästä kennelistä, pentu on tuotu slovakiasta ja pyyntihinta on vain 850€ joka hieman mietityttää kun normaalisti ranskiksia myydään 1500-1900 eurolla.. Mitä tehdä??


      • mutrusuu

        Olen juuri saanut unkarista tuodun jenkin. Unkarilainen kasvattaja myy koiriaan suomalaisen kennelin kautta. Ko. unkarilainen omistaja/kennel on erittäin osaava ja vastuullinen. Ko. henkilö on mm. näyttelytuomari ja on naamakirjassa näyttävästi koirineen ja saavutuksineen. Myös myytävät pentueet esitetään siellä kantakortteineen joten valitsin videon ja kuvien perusteella pentuni. Kaikki suomessa tarvittavat rokotukset/lääkärintodistus/sirutustodistukset matkassa ja kasvattajan litse uovuttamana. Kaiken kukkuraksi koira oli hyvin hoidettu ja trimmattu,iloinen veitikka. Tällä foorumilla on vihjattu että koirat ovat likaisia,masentuneita yms. yms. negatiivista-päinvastoin. Olen ostanut aikaisemmin jenkkini suomalaisilta kasvattajilta ja täytyy kyllä sanoa että.....edellinen suomalainen jenkki oli 10kk vanha jota ei oltu sosiaalistettu eikä opetettu sisäsiistiksi iästään huolimatta eikä juurikaan trimmattu. Kaikkia seurauksia ei sosiaalistamisesta korjaillaan edelleen (6v.) ja tuskin kaikkia saadaan edes korjattua. Sitävastoin tämä unkarin tuontipentu (15 vko) on mitäänpelkäämätön ja onnellinen pieni rasavilli. Bonuksena näen että pentua on jo opetettu saamaan tuntumaa esim. trimmaukseen, kynsien leikkuuseen yms. tärkeisiin juttuihin mihin runsaskarvaisen koiran käsittelyihin uuden omistajan on väkisin ryhdyttävä. Mitä tulee suomalaisen kennelin olemista välittäjänä en näe mitään ihmeellistä. Yhteyttä saa kun haluaa, kaikki on avointa ja asiantuntevaa. On jokaisen oma valinta haluaako välittää vai kasvattaa ja ostajan valinta haluaako näyttelyihin vai ei. Itselläni on ollut 6 jenkkiä 30.v aikana enkä yhtäkään näyttelyttänyt. Minulle on tärkeintä rakastettava koira perhettämme ilahduttamassa ja se riittää meille. Kunnianhimoisemmalle sopii hyvin minun puolestani näytteleminen ja palkintojen saaminen. Oli sitten ulkomainen tai kotimainen ammattikasvattaja niin katson kyllä että molemmilla on sama päämäärä. Kunnia ja talous. Sitä mukaa pentueita tulee. Toislle enemmän ,toisille vähemmän.


      • jebula
        mutrusuu kirjoitti:

        Olen juuri saanut unkarista tuodun jenkin. Unkarilainen kasvattaja myy koiriaan suomalaisen kennelin kautta. Ko. unkarilainen omistaja/kennel on erittäin osaava ja vastuullinen. Ko. henkilö on mm. näyttelytuomari ja on naamakirjassa näyttävästi koirineen ja saavutuksineen. Myös myytävät pentueet esitetään siellä kantakortteineen joten valitsin videon ja kuvien perusteella pentuni. Kaikki suomessa tarvittavat rokotukset/lääkärintodistus/sirutustodistukset matkassa ja kasvattajan litse uovuttamana. Kaiken kukkuraksi koira oli hyvin hoidettu ja trimmattu,iloinen veitikka. Tällä foorumilla on vihjattu että koirat ovat likaisia,masentuneita yms. yms. negatiivista-päinvastoin. Olen ostanut aikaisemmin jenkkini suomalaisilta kasvattajilta ja täytyy kyllä sanoa että.....edellinen suomalainen jenkki oli 10kk vanha jota ei oltu sosiaalistettu eikä opetettu sisäsiistiksi iästään huolimatta eikä juurikaan trimmattu. Kaikkia seurauksia ei sosiaalistamisesta korjaillaan edelleen (6v.) ja tuskin kaikkia saadaan edes korjattua. Sitävastoin tämä unkarin tuontipentu (15 vko) on mitäänpelkäämätön ja onnellinen pieni rasavilli. Bonuksena näen että pentua on jo opetettu saamaan tuntumaa esim. trimmaukseen, kynsien leikkuuseen yms. tärkeisiin juttuihin mihin runsaskarvaisen koiran käsittelyihin uuden omistajan on väkisin ryhdyttävä. Mitä tulee suomalaisen kennelin olemista välittäjänä en näe mitään ihmeellistä. Yhteyttä saa kun haluaa, kaikki on avointa ja asiantuntevaa. On jokaisen oma valinta haluaako välittää vai kasvattaa ja ostajan valinta haluaako näyttelyihin vai ei. Itselläni on ollut 6 jenkkiä 30.v aikana enkä yhtäkään näyttelyttänyt. Minulle on tärkeintä rakastettava koira perhettämme ilahduttamassa ja se riittää meille. Kunnianhimoisemmalle sopii hyvin minun puolestani näytteleminen ja palkintojen saaminen. Oli sitten ulkomainen tai kotimainen ammattikasvattaja niin katson kyllä että molemmilla on sama päämäärä. Kunnia ja talous. Sitä mukaa pentueita tulee. Toislle enemmän ,toisille vähemmän.

        Itsekin olen alkanut miettiä kyseisen kennelin koiraa, ollut jenkkejä 4 kpl suomalaisilta kasvattajilta. Koirat ovat perheenjäseniä ja ärsyttää kun näitä suomalaisen kasvattajan pentuja pitäisi viedä näyttelyyn (myydään ainoastaan kotiin ) yms. Olen vaan miettinyt tuota pennun ikää, Eviran tuonti, mikä on tietysti ihan hyvä. Ja kotimaiset kasvattajat tuo ulkomailata ns. uutta verta niin mikä ihme tää juttu on, oisko nyt kuitenkin kasvattajat asialla.


      • mutrusuu
        mutrusuu kirjoitti:

        Olen juuri saanut unkarista tuodun jenkin. Unkarilainen kasvattaja myy koiriaan suomalaisen kennelin kautta. Ko. unkarilainen omistaja/kennel on erittäin osaava ja vastuullinen. Ko. henkilö on mm. näyttelytuomari ja on naamakirjassa näyttävästi koirineen ja saavutuksineen. Myös myytävät pentueet esitetään siellä kantakortteineen joten valitsin videon ja kuvien perusteella pentuni. Kaikki suomessa tarvittavat rokotukset/lääkärintodistus/sirutustodistukset matkassa ja kasvattajan litse uovuttamana. Kaiken kukkuraksi koira oli hyvin hoidettu ja trimmattu,iloinen veitikka. Tällä foorumilla on vihjattu että koirat ovat likaisia,masentuneita yms. yms. negatiivista-päinvastoin. Olen ostanut aikaisemmin jenkkini suomalaisilta kasvattajilta ja täytyy kyllä sanoa että.....edellinen suomalainen jenkki oli 10kk vanha jota ei oltu sosiaalistettu eikä opetettu sisäsiistiksi iästään huolimatta eikä juurikaan trimmattu. Kaikkia seurauksia ei sosiaalistamisesta korjaillaan edelleen (6v.) ja tuskin kaikkia saadaan edes korjattua. Sitävastoin tämä unkarin tuontipentu (15 vko) on mitäänpelkäämätön ja onnellinen pieni rasavilli. Bonuksena näen että pentua on jo opetettu saamaan tuntumaa esim. trimmaukseen, kynsien leikkuuseen yms. tärkeisiin juttuihin mihin runsaskarvaisen koiran käsittelyihin uuden omistajan on väkisin ryhdyttävä. Mitä tulee suomalaisen kennelin olemista välittäjänä en näe mitään ihmeellistä. Yhteyttä saa kun haluaa, kaikki on avointa ja asiantuntevaa. On jokaisen oma valinta haluaako välittää vai kasvattaa ja ostajan valinta haluaako näyttelyihin vai ei. Itselläni on ollut 6 jenkkiä 30.v aikana enkä yhtäkään näyttelyttänyt. Minulle on tärkeintä rakastettava koira perhettämme ilahduttamassa ja se riittää meille. Kunnianhimoisemmalle sopii hyvin minun puolestani näytteleminen ja palkintojen saaminen. Oli sitten ulkomainen tai kotimainen ammattikasvattaja niin katson kyllä että molemmilla on sama päämäärä. Kunnia ja talous. Sitä mukaa pentueita tulee. Toislle enemmän ,toisille vähemmän.

        No niin.... ajattelin kertoa teille epäilijöille. Tämä minun kauppani koskee siis amerikancockerspanielin tuontia Unkarista FCI kasvattajalta suomalaisen kennelin kautta. Kaikki paperit kasassa export pedigreetä myöden. Nyt vain rekisteröinti Suomen Kenneliittoon. Export pedigreen tulo kesti 3 kk koiran saamisesta. EU pentupassinhain (jossa on näkyvillä sirutukset, rokotukset yms. tiedot on) sain jo luovutuksessa. EU-passi on oikea, ei mikään paperilappu joita ilmeisesti pentutehtailijat ja huijarit käyttää. Painotan että kaikki oli läpinäkyvää. Sekä koiran suomalainen välittäjä että Unkarilainen kasvattaja oli tavattavissa puhelimella, sähköpostilla, facebookissa- ihan millä vaan. Ja mikä parasta-koira on terve,iloinen ja ihan mahtava tyyppi! Me nautimme kotikoirana olosta. Emäntää kun ei kiinnosta penninkään vertaa näyttelyelämä.


    • ei kannata

      No jokuhan siinä mättää jos myydään noin paljon halvemmalla kuin normaalisti.
      Slovakiassa lienee vähän eri meininki kenneleissä kuin meillä Suomessa. Itse en välttämättä luottaisi tuontikoiran papereihih, liekö kaikkia tarkastuksia tehty kunnolla.

      • kokemuksiaon

        Tässä tapauksessa kasvattaja ja välittäjä läpinäkyvät. Ehkä Unkarin euro eri arvoinen kun Suomen euro... Asiapaperit kunnossa. Epäilijähän voi saada eläinlääkärltä tiedon ostamastaan koirasta. Katetta jää suomalaiseen verrattuna.


    • nenn2

      Luultavimmin kasvattaja auttaa toista kasvattajaa eikä saa mitään rahaa itselleen siitä.
      Itse suosin kyllä kotimaista, vaikka paperitonta ellei näyttelyt kiinnosta.

    • sprinkku

      Ihmeellistä kuitenkin kun kyseessä on sama kasvattaja jota auttaa minkä koiria tänne tuo.. itse en kyllä moisesta paikasta koiraa ottaisi ollenkaan.. ellei myy omia pentuja niin mitä niitä tänne työkseen tuomaan...? Homma haisee oudolle.

    • fcicca

      Mun nykyiset koirat on kaikki järjestään ulkomaiselta FCI kasvattajilta ja paikan päällä kävin jokaisen luona. En jaksa tätä maamme kyräily kuntaa kasvattajien kesken. Asiaan palatakseni jos koirien tuonti on jatkuvaa pitäisi nykyään olla luvat siihen koska silloin se katsotaan kaupalliseksi toiminnaksi tämä on silloin Eviraan kuuluva asia enemmän. Ps. Paperittomia on tarhat pullollaan joten järki saa leikata taas ei tarvitse lisää pyykätä odottajia ;)

    • Irja-Lea

      Amerikancockerspanielini piti vaivuttaa ikiuneen sairauksien vuoksi. Olen yrittänyt löytää amerikancockerspanielin pentua tai vanhempaakin koirulia tuloksetta. Ehkä Peipolan kennel yrittää vain auttaa tilannetta tuottamalla pentuja Unkarista? Olen lukenut kamalia panetteluita tältä palstalta. Tuntuu kauhealta.
      Itse en löydä mistään suomalaista jenkkityttöä.

      • Anonyymi

        Niin sulla ei itsellä ollut mitään kokemusta asiaan liittyen?


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta sattuisiko löytymään ketään kuka olisi hakenut pennun viime aikoina peipolan kennelistä amerikancockerspanielia?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Peipolasta haettu tänä vuonna pentu ja kaikki sujui myyjän kanssa erittäin hyvin. Pentu iloinen ja ihana. Todella kivuton kokemus. Huonoja kokemuksia löytyy jahkailevien suomalaiskasvattajien kanssa, jotka kiskoo pennuista törkyhintoja. Suosittelen Peipolaa.

    • Anonyymi

      Satun tietämään muutaman faktan ko rotua kasvattaneena tästä:
      Unkarin kennelin jauhot eivät ole puhtaat. Myy pentuja tyyliin osta kaksi, saat kolmannen kaupan päälle. Pennut saa halvalla. Niissä on matoja, loisia ja muuta. Mulle myytiin (ostimme kun tyhmiä oltiin) mm nuori 6 kk uroskoira jonka selkärangassa oli murtuma ja lantio väärässä kulmassa.., tyttöpentu joka menehtyi sisätauti ongelmiin ja vielä sitten muutama epileptikko kaiken päälle. Voi olla että unkarin kasvattaja käyttää näyttelyissä joitain koiriaan, ei kaikkia todellakaan ja niillä teetetään pentuja kokoajan ja taukoamatta. Se selvisi kun aloin penkoa asiaa. yselein kyllä koirien taustoja, mutta tietoa tuli pantaten..
      En tiedä, onko Peipola ottanut selvää ko toiminnasta, mutta täysin ala-arvoista menoa ja rahan kiilto silmissä. Pedigreet järjestyy kyllä, suhteilla ilmeisesti.. Peipola vedättää välistä ainakin 400 euroa/ koira. Ja niille ei ole opetettu mitään sisäsisteyttä tms.. Että joo, ostakaa jos uskallatte. Omalla katumuksen kokemuksella en voi suositella kellekään. Muakin houkuteltiin myymään niitä Suomessa, en suostunut. Siitähän hän ei tykännyt.. ja mustamaalaus alkoi minua kohtaan silloin. Ei ikinä enää Jenkkiä mistään kennelistä, koska kasvatuksen taso on, mitä on. Terveydestä ei totta puhuta ikinä.

      • Anonyymi

        Rekisteröiköhän koirat Suomen koirarekisteriin? Sieltähän saa paperit mille koiralle vain.


      • Anonyymi

        Jaa a….tuo kaikki mitä suollat Unkarin kasvattajasta ja koiriensa kunnosta on kyllä täyttä puppua. Pikemminkin kateellisen panettelua. Mikään noista jutuistasi ei pidä paikkaansa. Niinkuin edellisessä kommentissani kerroin avoimesta, läpinäkyvästä kaupasta kyseisen Unkarilaisen (Four Seasons/Orsloya Vig) kennelin kanssa ei ollut mitään moitittavaa, päinvastoin. Sieltä ostamani jenkki kasvattajan henkilökohtaisesti luovuttamana (ilman ns. välikäsiä), on ollut terve kaveri koko ikänsä, nyt 5v. Koira rekisteröity Kennelliittoon alkuperäisillä papereilla sekä Suomen koirarekisteriin. Se siitä!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe