Vielä olen lapsen kanssa kotona, mutta vuoden lopulla pitäisi lapsi saada vuoropäiväkotiin. Heräsi vaan kysymys noista ilmoitettavista työvuoroista. Minulla siis vuorotyö ja ilmoitan toki omat työvuoroni aina työvuorolistat saatuani, mutta mies on kuukausipalkalla, eikä hänelle ole määrätty mitään tiettyä tuntimäärää tai työaikaa. Silti molempien työpäivät pitäisi ilmoittaa.
Itsellä työvuorot voivat olla mitä tahansa aamusta iltaan, arjesta viikonloppuun.
Miehellä työt pääasiassa arkisin, mutta työajat vaihtelevat suuresti, välillä todella lyhyin varoitusajoin vieläpä, eikä niitä silloin pysty edes ilmoittamaan hoitopaikkaan siihen mennessä kuin pitäisi. Onko muilla ollut vastaavaa?
Riittääkö jos ilmoittaa vaan äidin työvuorot?
Vuoropäiväkotiin ilmoitettavat työvuorot...
3
490
Vastaukset
- Ent. vuorotyöläinen
Ei. Koska olette pariskunta, etkä ole yh, niin isän työvuorot pitää ilmoittaa myös. Vuorohoitoa tarjotaan vain ja ainoastaan TODELLISEEN hoidon tarpeeseen. Vuoropäiväkodissa oletetaan teidän kohdalla että, lastanne haetaan ja viedään myös isän työaikojen mukaan. Eli se vie, joka lähtee kotoa viimeisenä ja se hakee, joka tulee kotiin ensimmäisenä.
Lapsen etua ajatellaan, jotta hoitopäivät eivät olisi mahdottoman pitkiä.
Tarvittaessa (ja näin myös tehdään) päiväkoti voi tarkistaa (pyytää) työaikoja suoraan työpaikan esimieheltä. Itsestäni tämä on jo vähän liikaa "isoveli valvoo" toimintaa, mutta olen kuullut näin tehtävän. - meilllä
Meillä on hyvin samanlainen tilanne, paitsi että myös minun työajat heittelevät hirveästi. Puhuimme tästä päiväkodin kanssa, ja ilmoitamme työajat mieluummin niin että on otettu huomioon mahdollinen ylityöaika. Jos pääsemme töistä kuitenkin aiemmin, niin haemme lapsen myös ilmoitettua aiemmin.
- tarkkana
Meillä työajat pitää ilmoittaa 2 viikkoa etukäteen. Johtaja sanoo, ettei kenenkään tarvitse lakisääteisesti suostua siihen että työajat heittelevät, ei vanhempienkaan täydy tähän töissään suostua. Lapsen huolto taas on vanhemmille lakisääteistä, lastensuojelulakiin perustuen. Joten vanhempien täytyy järjestää asiansa ja työnsä niin että voi olla vanhempi lapselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743