Vuoropäiväkotiin ilmoitettavat työvuorot...

vuorotyöläinen

Vielä olen lapsen kanssa kotona, mutta vuoden lopulla pitäisi lapsi saada vuoropäiväkotiin. Heräsi vaan kysymys noista ilmoitettavista työvuoroista. Minulla siis vuorotyö ja ilmoitan toki omat työvuoroni aina työvuorolistat saatuani, mutta mies on kuukausipalkalla, eikä hänelle ole määrätty mitään tiettyä tuntimäärää tai työaikaa. Silti molempien työpäivät pitäisi ilmoittaa.
Itsellä työvuorot voivat olla mitä tahansa aamusta iltaan, arjesta viikonloppuun.
Miehellä työt pääasiassa arkisin, mutta työajat vaihtelevat suuresti, välillä todella lyhyin varoitusajoin vieläpä, eikä niitä silloin pysty edes ilmoittamaan hoitopaikkaan siihen mennessä kuin pitäisi. Onko muilla ollut vastaavaa?
Riittääkö jos ilmoittaa vaan äidin työvuorot?

3

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ent. vuorotyöläinen

Ei. Koska olette pariskunta, etkä ole yh, niin isän työvuorot pitää ilmoittaa myös. Vuorohoitoa tarjotaan vain ja ainoastaan TODELLISEEN hoidon tarpeeseen. Vuoropäiväkodissa oletetaan teidän kohdalla että, lastanne haetaan ja viedään myös isän työaikojen mukaan. Eli se vie, joka lähtee kotoa viimeisenä ja se hakee, joka tulee kotiin ensimmäisenä.
      Lapsen etua ajatellaan, jotta hoitopäivät eivät olisi mahdottoman pitkiä.
      Tarvittaessa (ja näin myös tehdään) päiväkoti voi tarkistaa (pyytää) työaikoja suoraan työpaikan esimieheltä. Itsestäni tämä on jo vähän liikaa "isoveli valvoo" toimintaa, mutta olen kuullut näin tehtävän.

• meilllä

Meillä on hyvin samanlainen tilanne, paitsi että myös minun työajat heittelevät hirveästi. Puhuimme tästä päiväkodin kanssa, ja ilmoitamme työajat mieluummin niin että on otettu huomioon mahdollinen ylityöaika. Jos pääsemme töistä kuitenkin aiemmin, niin haemme lapsen myös ilmoitettua aiemmin.

• tarkkana

Meillä työajat pitää ilmoittaa 2 viikkoa etukäteen. Johtaja sanoo, ettei kenenkään tarvitse lakisääteisesti suostua siihen että työajat heittelevät, ei vanhempienkaan täydy tähän töissään suostua. Lapsen huolto taas on vanhemmille lakisääteistä, lastensuojelulakiin perustuen. Joten vanhempien täytyy järjestää asiansa ja työnsä niin että voi olla vanhempi lapselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4801
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      188
      3745
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      182
      3395
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      76
      3175
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2899
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1984
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1921
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      179
      1724
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1676
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1385
    Aihe