Suomi on kallis maa

Älä maksa liikaa

Tilasin moottoripyörääni osia, etujarrulevyt palat ja ketjut ja rattaat, Saksasta.
Säästöä yli 300e verrattuna halvimpaan kotimaiseen toimittajaan! Lähetti toi paketin kotiovelle, toimituskulut Saksasta alle kympin. Enkä edes tehnyt kovin laajaa hintavertailua Saksan kaupoissa, joku fiksumpi olisi voinut säästää vielä jonkun kympin lisää. Miksi siis jarrulevy maksaa Suomessa 100e/kpl enemmän kuin Saksassa? Alv Saksassa 19%, Suomessa 24%, ei monen euron eroa. Kuljetuskustannukset? Jos minä saan kamat alle kympillä, tuskinpa yritykset maksavat jarrulevyn toimituksesta melkein satasta kappaleelta. Palkatkin taitavat olla Saksassa paremmat kuin Suomessa. Jos suomimyyjien mielestä levyjen ym. hinta on kohdillaan, silloinhan sakujen pitäisi myydä osat tappiolla, en oikein usko siihenkään. Taitaa suurin syyllinen hintaeroon löytyä ahneudesta, katteiden on oltava aivan valtavia. Mehän olemme tottuneet maksamaan mukisematta kaikesta aivan käsittämättömiä riistohintoja, jo sukupolvien ajan! Enään ei tarvitse! Onneksi on netti ja EU (jotain hyvää siis siitäkin). Ulkomailta ostaminen on myös täysin turvallista, kun hieman viitsii nähdä vaivaa ja tarkistaa yrityksen taustoja. Itse olen tilannut tuotteita useista EU-maista, ilman ongelmia ja säästänyt huomattavan summan rahaa, verrattuna Suomen hintoihin. Näin aion toimia myös jatkossa, suosittelen sitä myös lämpimästi muille, ehkäpä jonain päivänä armaan kotimaammekin riistohinnat putoaisivat edes jollain tavalla säälliselle tasolle! Tämä koskee tietysti kaikkia tuotteita, ei pelkästään mp-osia.
Niin, ja vielä tiedoksi ahneelle kauppiaalle, jos luet tämän ja alat selitellä syitä korkeille hinnoillesi. Tilaamani osat ovat valitettavasti ns. "alkuperäisiä", eivätkä suinkaan kiinalaisia tekeleitä, siis samaa tavaraa kuin sinullakin on hyllyssäsi. Sinulle voi tulla yllätyksenä se, ettei kaikki ulkomailta tilattu tavara ole "kiinalaista", niinkuin usein kuulee kauppiaitten tuskissaan väittävän, sori!

0

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
        Maailman menoa
        63
        2172
      2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
        Maailman menoa
        6
        1826
      3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
        Sinkut
        238
        1334
      4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
        Ikävä
        71
        970
      5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
        Kaste
        88
        960
      6. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
        Ikävä
        196
        944
      7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
        Tv-sarjat
        21
        905
      8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
        Ikävä
        39
        750
      9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
        Ähtäri
        19
        746
      10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
        Sinkut
        93
        719
      Aihe