Suomi on kallis maa

Älä maksa liikaa

Tilasin moottoripyörääni osia, etujarrulevyt palat ja ketjut ja rattaat, Saksasta.
Säästöä yli 300e verrattuna halvimpaan kotimaiseen toimittajaan! Lähetti toi paketin kotiovelle, toimituskulut Saksasta alle kympin. Enkä edes tehnyt kovin laajaa hintavertailua Saksan kaupoissa, joku fiksumpi olisi voinut säästää vielä jonkun kympin lisää. Miksi siis jarrulevy maksaa Suomessa 100e/kpl enemmän kuin Saksassa? Alv Saksassa 19%, Suomessa 24%, ei monen euron eroa. Kuljetuskustannukset? Jos minä saan kamat alle kympillä, tuskinpa yritykset maksavat jarrulevyn toimituksesta melkein satasta kappaleelta. Palkatkin taitavat olla Saksassa paremmat kuin Suomessa. Jos suomimyyjien mielestä levyjen ym. hinta on kohdillaan, silloinhan sakujen pitäisi myydä osat tappiolla, en oikein usko siihenkään. Taitaa suurin syyllinen hintaeroon löytyä ahneudesta, katteiden on oltava aivan valtavia. Mehän olemme tottuneet maksamaan mukisematta kaikesta aivan käsittämättömiä riistohintoja, jo sukupolvien ajan! Enään ei tarvitse! Onneksi on netti ja EU (jotain hyvää siis siitäkin). Ulkomailta ostaminen on myös täysin turvallista, kun hieman viitsii nähdä vaivaa ja tarkistaa yrityksen taustoja. Itse olen tilannut tuotteita useista EU-maista, ilman ongelmia ja säästänyt huomattavan summan rahaa, verrattuna Suomen hintoihin. Näin aion toimia myös jatkossa, suosittelen sitä myös lämpimästi muille, ehkäpä jonain päivänä armaan kotimaammekin riistohinnat putoaisivat edes jollain tavalla säälliselle tasolle! Tämä koskee tietysti kaikkia tuotteita, ei pelkästään mp-osia.
Niin, ja vielä tiedoksi ahneelle kauppiaalle, jos luet tämän ja alat selitellä syitä korkeille hinnoillesi. Tilaamani osat ovat valitettavasti ns. "alkuperäisiä", eivätkä suinkaan kiinalaisia tekeleitä, siis samaa tavaraa kuin sinullakin on hyllyssäsi. Sinulle voi tulla yllätyksenä se, ettei kaikki ulkomailta tilattu tavara ole "kiinalaista", niinkuin usein kuulee kauppiaitten tuskissaan väittävän, sori!

0

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä sanoisit

        juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
        Ikävä
        150
        1489
      2. Mitä hyvää

        Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
        Ikävä
        104
        921
      3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

        Missä meni pieleen?
        Ikävä
        75
        733
      4. 51
        625
      5. Koillis motor

        Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
        Suomussalmi
        15
        583
      6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

        Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
        Haapavesi
        40
        514
      7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

        Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
        Suhteet
        157
        476
      8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

        Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
        Ikävä
        44
        472
      9. Missä näet kaivattuasi?

        Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
        Ikävä
        26
        409
      10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

        Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
        Maailman menoa
        185
        402
      Aihe