Huono englanti

Osaamaton

Kirjoitin lyhyestä englannista B. Olisin kovasti kiinnostunut opiskelusta yliopistossa, mutta pelkään heikon englannin olevan este. Onko näin?

11

2273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opetellut

Maisteriopinnoissa tarvittavan ammattienglannin nyt oppii pelkällä sitkeydellä, eli lukemalla englanninkielistä opetusmateriaalia aluksi vaikka sanakirjan kanssa.

Sitten voi olla ongelmissa, jos joutuu tuottamaan englanninkielistä tieteellistä tekstiä. Tämä siksi, että tieteen englanti poikkeaa sekä sanastoltaan että rakenteiltaan jokapäiväisestä puhekielestä. Mutta ihmiset tätäkin englantia ovat tähän saakka kirjoittaneet myös Suomessa, joten opittavissa sekin on. Tosin työtä se vaatii.

• Ei välttämättä este

Kysyt, onko heikko englannin osaaminen este. Tuo riippuu ihan siitä, kuinka paljon olet valmis tekemään töitä asian eteen. Eli jos motivaatiota löytyy niin eihän se mikään este ole, mutta toisaalta kielitaito ei parane itsestään. Usein viimeistään ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen alkaa olla englanninkielisiä tenttikirjoja, se kannattaa ottaa huomioon.

• Jarrrmoooo

Riippuu alasta. Itse ei tekstiä tarvitse useinkaan tuottaa pakollisia englanninkursseja lukuunottamatta, mutta olisi hyvä ymmärtää englantia suht hyvin koska kurssimateriaali tullee tod.näk olemaan joillain aineopintokursseilla englanninkielistä.

• kääntöapuja

Itselläni on myös aika huono englanti. Kävin avoimen yliopiston englanninkurseilla. Se auttoi ainakin yliopistoenglannissa. Nyt sitten käännän tekstejä osittain googlen avulla. Netistä löytyy muitakin ilmaisia sanakirjoja. Nämä siis auttaa ensi alkuun. Google kääntää välillä paskasti, että siinä mielessä täytyy aina tarkistaa mitä sieltä tulee käännökseksi, mutta auttaa ainakin sen verran että tietää mistä on kysymys.

• rohkeasti vaan!

Ainakin vielä toistaiseksi opinnäytteet ja muutenkin esseet yms. saa kirjoittaa suomeksi, joten tieteellistä englantia ei niin tarvitse osata kirjoittaa kuin pakollisella englanninkurssilla. Sen kurssin varmasti jokainen räpiköi tavalla tai toisella läpi, jos jaksaa vähän panostaa, englannin osaamista on helppo prepata, kun kieltä käytetään kaikkialla. Kirjat nyt hyvin usein ovat englanniksi, mutta lukemisen taito kehittyykin paljon tekstin tai puheen tuottamista nopeammin, sitä on koulussakin harjoiteltu enemmän. Itse esim. opiskelen nyt viidettä vuotta yhteiskuntatieteellisessä ja englanti ei ole koitunut mitenkään ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi opinnoissa, vaikka kirjoitin siitä C:n, joskin pitkästä.

• werawsertee

Ruotsi on tärkeämpi kuin enklanti

• 12+1

Otas projektiksi englannin treenaus, parin vuoden aikana saat tosi paljon tulosta aikaan.
      Tarkoitan projektilla aktiivista harrastamista, lähinnä lukemista, sillä sen osaamista opiskelussa tarvitaan. Lue ensin helppoja, kuten lastenkirjoja, sitten muita kirjoja, sanomalehtiä ja vähitellen ammattienglantia. Ja hoplaa, ongelmasi on poispyyhitty.

• Pertti1098

Pelatkaa englannin kielisiä videopelejä ja/tai katsokaa englannin kielisiä videoita (tv tai youtube) niin ainakin itse opin kielen. Englannista sain aina yhdeksikköjä tai kymppejä. Asuin Belgiassa elikkä se saattoi vaikuttaa. Opiskelen nykyisin Skottlannissa. Ikää 27

• Pertti1098

Muuten miks melkein kaikki kirjotukset oli poistettu

• ---

Minä sain aikanaan HYLÄTYN englannin yo-kokeesta. Suoritan kolmatta tutkintoani yliopistossa. :)

• Lolfhxnhf

Särkee viesti lähe helkuttiiiimhgmgukdnhffgjxxmhhtmtdh

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe