w201 perä huutaa....

jänä leissson

Tutulla on vanha pikkumersu jossa perä huutaa. Onko noissa joku tyyppivika? Kaupungissa eteenpäin ajaessa ei kuulu ja maantiellä vaimeasti. Mutta varsinkin peruuttaessa alkaa mölisemään.
Autolla ajettu alle sata tkm. Perässä oli öljyä.

saako noihin vielä uusia osia vai vaihdetaanko koko alseli perineen...

34

4115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teitä on huijattu, jos w201 korimallin autolla on ajettu alle 100 tkm. Perän voi toki vaihtaa ja hinta riippuu aika paljon siitä onko kyseessä lukollinen perä vai tavallinen. Ei siihen mitään akseleita tarvitse vaihtaa. Romiksilta ainakin saa perämurikoita. Pieni ääntely ei kylläkään ole mitenkään vaarallista.

    • Kannattaa vielä varmistaa ettei vinkuna tule kardaanin tukilaakerista.

    • mb huoltaja oy

      Ja täälläkö huoltotoimia perään.?????

      No se nyt vaan on niin että perät niissä tuppas huutelee,niin kuin 124 meni.

      Joo 124 käytti diiseleissä kolmea eriperää.

      No nyt vaan lukemat ylös siitä perämurikasta ja eikun katselemaan periä ja huoltamaan ei korjaamaan vaan huoltamaan.

      Muista ostaa öljyt,ei mene kauaa helppo juttu tehdä tuo vaikka kaupan parkki paikalla vähän niinkuin näytös juttuna muille ja muistella hyviä aikoja kun suomi autoja vielä oli.Nehän äänsi tuossa 500000km paremmalla puolen mielummin 600000 nurkilla.

      Oikein mukavia huoltohetkiä!

    • ap..

      Ei ole petetty. Real thing. Suomi auto, toinen omistaja jne. sen vuoksi tuo perähuuto kuulostaa niin omituiselta. Varsinkin kun huollettu säännöllisesti mersuhuollossa...
      Ei varsinaisesti vingu eikä laakeri rallatusta vaan hammasulinaa... Samaa kuin kuin normaalisti manuaalilla peruuttaessa mutta voimakkuudeltaan noin x viisi.
      itse en välittäisi mutta naisautoilija traumatisoituu niin helposti. Kuinka potentiaalinen takapyörän jumittamisvaara kesken ajon tuossa on?
      Varmaan marginaalinen mutta voiko sitä sulkea pois?

      • ap...

        Pieni lisäys kori on siis w201 eli vanha tenava. Ei satalankku. Eli ei kannata vetää keskusteluun ellei niissä ole sama perä...
        Ei tietoa onko lukko tod.näk ei mistä erottaa.....


      • Muutama ajatus...
        ap... kirjoitti:

        Pieni lisäys kori on siis w201 eli vanha tenava. Ei satalankku. Eli ei kannata vetää keskusteluun ellei niissä ole sama perä...
        Ei tietoa onko lukko tod.näk ei mistä erottaa.....

        Mikään tyyppivika perän ulina ei ole. Jos ei ole ikinä peräöljyjä vaihdeltu tai jos on vedelty paljon raskaita peräkärryjä, niin näillä keinoin perän saa aikanaan huutamaan. Aika oopperaa pitää perän kyllä huutaa, että alkaisi suorastaan levitä.

        Hyviä periä on ylenpalttisesti tarjolla. Pikkuhinnalla saa ja helppo löytää. Yllättävän helppo vaihtaa.

        Varmista, että välitykset ovat samat. Tai jos haluat vaihtaa välityksiä, niin varmista, että lopputulos on mielekäs. Ihan kokeilemalla ei kannata lähteä uusiin välityksiin...


      • ap..
        Muutama ajatus... kirjoitti:

        Mikään tyyppivika perän ulina ei ole. Jos ei ole ikinä peräöljyjä vaihdeltu tai jos on vedelty paljon raskaita peräkärryjä, niin näillä keinoin perän saa aikanaan huutamaan. Aika oopperaa pitää perän kyllä huutaa, että alkaisi suorastaan levitä.

        Hyviä periä on ylenpalttisesti tarjolla. Pikkuhinnalla saa ja helppo löytää. Yllättävän helppo vaihtaa.

        Varmista, että välitykset ovat samat. Tai jos haluat vaihtaa välityksiä, niin varmista, että lopputulos on mielekäs. Ihan kokeilemalla ei kannata lähteä uusiin välityksiin...

        ei ole vedelty eikä ainakaan raskaita kärryjä... Öljyt vaihdettu jos kuuluu huolto-ohjelmaan ja mursuhuolto noudattanut sitä. Viimeisin ajatelma että ois lukkoperään kaadettu tavallista peräöljyä. Tai sitten vaan valmistusvika... Noihin aikoihin mersu teki vielä hyviä autoja toisin kuin 95 jälkeen mutta onhan kaikki mahdollista.

        Voiko seisominen tai vähät kilometrit aiheuttaa tommosta?


      • Eemelillä eteenpäin
        ap.. kirjoitti:

        ei ole vedelty eikä ainakaan raskaita kärryjä... Öljyt vaihdettu jos kuuluu huolto-ohjelmaan ja mursuhuolto noudattanut sitä. Viimeisin ajatelma että ois lukkoperään kaadettu tavallista peräöljyä. Tai sitten vaan valmistusvika... Noihin aikoihin mersu teki vielä hyviä autoja toisin kuin 95 jälkeen mutta onhan kaikki mahdollista.

        Voiko seisominen tai vähät kilometrit aiheuttaa tommosta?

        Vähät kilometrit ja väärin tehty seisottaminen aiheuttavat aika paljon vahinkoa.


      • öljyhuurussa
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Vähät kilometrit ja väärin tehty seisottaminen aiheuttavat aika paljon vahinkoa.

        No ei oo kuultukaan. Tuolta kun metsän reunasta purkaa mobiilin tai kuorkkurin reuhun, niin sen sateen ja sonnan jäljiltä kyllä perä aina timmi. Jossei ole jäänyt korkki auki.


      • Älä osta mersua.
        ap... kirjoitti:

        Pieni lisäys kori on siis w201 eli vanha tenava. Ei satalankku. Eli ei kannata vetää keskusteluun ellei niissä ole sama perä...
        Ei tietoa onko lukko tod.näk ei mistä erottaa.....

        Voi pliude kun te mersu omistajat ette paljoo tiedä mistään mitään.

        Kyllä sun pitää tietää välitys,etkö sinä tosiaan lue noita kirjoituksia.

        Ja se ei jumiudu vaikka huutaisi niin kovaa että pitäs olla kuulosuojaimet,ja on tosi kans,ja sillä mersulla ei vedetä yhtään mitään raskasta johan se järkikin sanoo pieni auto sillä ei saa edes vedettyä.

        Eli huuli pyöreenä saatte ajaa sillä vaikka satoja tuhansia,se ei yleensä hajoa vaikka olisi 800000km lasissa,ja korvatulpat päässä,vinkuu se kyllä kuin eläin mutta ei muuta.

        Ja se tenava on käytännössä sama kuin 124 mersu,mutta vieläkin pienempi.


        Suosittelen tänne mersu sivustolle kaikille myykää ne mersut kun te ette tiedä noista mitään,kunhan ajatte yhdellä satoja tuhansia ja omistatte kymmenkunta ja ajatte 5000km kuussa vähintään niin sitten te saatatte jotain tietää.

        11kpl mersuja omistaneena tiedän ettei nyky mersu ole mersu vaan huonompi kuin citröen c5 hdi 2.2 hdi koneella.

        Mitä te olette tehneet kun te oikein tiedä.

        Yksikin mainitsee näin:(Mikään tyyppivika perän ulina ei ole) no kuule se on tyyppimoka koko mersulla ,niissä on väljää ja ne ulisee ja paljon,et ole nähnyt sitä aikaa nuo oli parhaillaan etenkin 124 ,kaikki perät inisi ja ulisi se ei paljoo tarvinnut ,samoin oli kartaanin rättinivelet ym:kaikissa pas-koissa oli noita vikoja,nykymailleissakin on noita vikoja.

        Ne ei kestä niin ei.


      • jäbä leisson...
        Älä osta mersua. kirjoitti:

        Voi pliude kun te mersu omistajat ette paljoo tiedä mistään mitään.

        Kyllä sun pitää tietää välitys,etkö sinä tosiaan lue noita kirjoituksia.

        Ja se ei jumiudu vaikka huutaisi niin kovaa että pitäs olla kuulosuojaimet,ja on tosi kans,ja sillä mersulla ei vedetä yhtään mitään raskasta johan se järkikin sanoo pieni auto sillä ei saa edes vedettyä.

        Eli huuli pyöreenä saatte ajaa sillä vaikka satoja tuhansia,se ei yleensä hajoa vaikka olisi 800000km lasissa,ja korvatulpat päässä,vinkuu se kyllä kuin eläin mutta ei muuta.

        Ja se tenava on käytännössä sama kuin 124 mersu,mutta vieläkin pienempi.


        Suosittelen tänne mersu sivustolle kaikille myykää ne mersut kun te ette tiedä noista mitään,kunhan ajatte yhdellä satoja tuhansia ja omistatte kymmenkunta ja ajatte 5000km kuussa vähintään niin sitten te saatatte jotain tietää.

        11kpl mersuja omistaneena tiedän ettei nyky mersu ole mersu vaan huonompi kuin citröen c5 hdi 2.2 hdi koneella.

        Mitä te olette tehneet kun te oikein tiedä.

        Yksikin mainitsee näin:(Mikään tyyppivika perän ulina ei ole) no kuule se on tyyppimoka koko mersulla ,niissä on väljää ja ne ulisee ja paljon,et ole nähnyt sitä aikaa nuo oli parhaillaan etenkin 124 ,kaikki perät inisi ja ulisi se ei paljoo tarvinnut ,samoin oli kartaanin rättinivelet ym:kaikissa pas-koissa oli noita vikoja,nykymailleissakin on noita vikoja.

        Ne ei kestä niin ei.

        Kiitos kommentista.. Luen kyllä kaikki vaikken aina kommentoi. Ehkä selität miten perän välityssuhteet liittyy ulisemiseen tai mahdollisesti sen aiheuttajaan. Sitä tässä pääasiassa mietittiin?

        Lisäksi mainitsit että vaikka perä huutaa se ei tee muuta. Haluatko perustella?
        Jos nyt oletetaan että siellä syntyy hammassalaattia,kuula mössöä tms. niin onko perän rakenteessa jotakin joka ei mahdollista totaalia jumia kesken ajon?


      • Älä usko mursua
        Älä osta mersua. kirjoitti:

        Voi pliude kun te mersu omistajat ette paljoo tiedä mistään mitään.

        Kyllä sun pitää tietää välitys,etkö sinä tosiaan lue noita kirjoituksia.

        Ja se ei jumiudu vaikka huutaisi niin kovaa että pitäs olla kuulosuojaimet,ja on tosi kans,ja sillä mersulla ei vedetä yhtään mitään raskasta johan se järkikin sanoo pieni auto sillä ei saa edes vedettyä.

        Eli huuli pyöreenä saatte ajaa sillä vaikka satoja tuhansia,se ei yleensä hajoa vaikka olisi 800000km lasissa,ja korvatulpat päässä,vinkuu se kyllä kuin eläin mutta ei muuta.

        Ja se tenava on käytännössä sama kuin 124 mersu,mutta vieläkin pienempi.


        Suosittelen tänne mersu sivustolle kaikille myykää ne mersut kun te ette tiedä noista mitään,kunhan ajatte yhdellä satoja tuhansia ja omistatte kymmenkunta ja ajatte 5000km kuussa vähintään niin sitten te saatatte jotain tietää.

        11kpl mersuja omistaneena tiedän ettei nyky mersu ole mersu vaan huonompi kuin citröen c5 hdi 2.2 hdi koneella.

        Mitä te olette tehneet kun te oikein tiedä.

        Yksikin mainitsee näin:(Mikään tyyppivika perän ulina ei ole) no kuule se on tyyppimoka koko mersulla ,niissä on väljää ja ne ulisee ja paljon,et ole nähnyt sitä aikaa nuo oli parhaillaan etenkin 124 ,kaikki perät inisi ja ulisi se ei paljoo tarvinnut ,samoin oli kartaanin rättinivelet ym:kaikissa pas-koissa oli noita vikoja,nykymailleissakin on noita vikoja.

        Ne ei kestä niin ei.

        No missä ne kommentit viipyy? Jätkä pätee ja selittää mutta kun pitäisi tietää iskee mykkä. Täälläpäin teille on ihan oma nimikin. Haluatko kuulla ?
        Nolla........


      • wuk yu
        Älä osta mersua. kirjoitti:

        Voi pliude kun te mersu omistajat ette paljoo tiedä mistään mitään.

        Kyllä sun pitää tietää välitys,etkö sinä tosiaan lue noita kirjoituksia.

        Ja se ei jumiudu vaikka huutaisi niin kovaa että pitäs olla kuulosuojaimet,ja on tosi kans,ja sillä mersulla ei vedetä yhtään mitään raskasta johan se järkikin sanoo pieni auto sillä ei saa edes vedettyä.

        Eli huuli pyöreenä saatte ajaa sillä vaikka satoja tuhansia,se ei yleensä hajoa vaikka olisi 800000km lasissa,ja korvatulpat päässä,vinkuu se kyllä kuin eläin mutta ei muuta.

        Ja se tenava on käytännössä sama kuin 124 mersu,mutta vieläkin pienempi.


        Suosittelen tänne mersu sivustolle kaikille myykää ne mersut kun te ette tiedä noista mitään,kunhan ajatte yhdellä satoja tuhansia ja omistatte kymmenkunta ja ajatte 5000km kuussa vähintään niin sitten te saatatte jotain tietää.

        11kpl mersuja omistaneena tiedän ettei nyky mersu ole mersu vaan huonompi kuin citröen c5 hdi 2.2 hdi koneella.

        Mitä te olette tehneet kun te oikein tiedä.

        Yksikin mainitsee näin:(Mikään tyyppivika perän ulina ei ole) no kuule se on tyyppimoka koko mersulla ,niissä on väljää ja ne ulisee ja paljon,et ole nähnyt sitä aikaa nuo oli parhaillaan etenkin 124 ,kaikki perät inisi ja ulisi se ei paljoo tarvinnut ,samoin oli kartaanin rättinivelet ym:kaikissa pas-koissa oli noita vikoja,nykymailleissakin on noita vikoja.

        Ne ei kestä niin ei.

        Konsta! Sinne Citrus palstalle heti!


      • 2.2 cdi/2.2hdi
        Älä osta mersua. kirjoitti:

        Voi pliude kun te mersu omistajat ette paljoo tiedä mistään mitään.

        Kyllä sun pitää tietää välitys,etkö sinä tosiaan lue noita kirjoituksia.

        Ja se ei jumiudu vaikka huutaisi niin kovaa että pitäs olla kuulosuojaimet,ja on tosi kans,ja sillä mersulla ei vedetä yhtään mitään raskasta johan se järkikin sanoo pieni auto sillä ei saa edes vedettyä.

        Eli huuli pyöreenä saatte ajaa sillä vaikka satoja tuhansia,se ei yleensä hajoa vaikka olisi 800000km lasissa,ja korvatulpat päässä,vinkuu se kyllä kuin eläin mutta ei muuta.

        Ja se tenava on käytännössä sama kuin 124 mersu,mutta vieläkin pienempi.


        Suosittelen tänne mersu sivustolle kaikille myykää ne mersut kun te ette tiedä noista mitään,kunhan ajatte yhdellä satoja tuhansia ja omistatte kymmenkunta ja ajatte 5000km kuussa vähintään niin sitten te saatatte jotain tietää.

        11kpl mersuja omistaneena tiedän ettei nyky mersu ole mersu vaan huonompi kuin citröen c5 hdi 2.2 hdi koneella.

        Mitä te olette tehneet kun te oikein tiedä.

        Yksikin mainitsee näin:(Mikään tyyppivika perän ulina ei ole) no kuule se on tyyppimoka koko mersulla ,niissä on väljää ja ne ulisee ja paljon,et ole nähnyt sitä aikaa nuo oli parhaillaan etenkin 124 ,kaikki perät inisi ja ulisi se ei paljoo tarvinnut ,samoin oli kartaanin rättinivelet ym:kaikissa pas-koissa oli noita vikoja,nykymailleissakin on noita vikoja.

        Ne ei kestä niin ei.

        Juu ja joku ulisee aina vaan kuinka citröäen on niin loistava ostos c5 2.2 cdi on jääny ranskan levy päälle mee hehkuttaa juttuus vaikka välillä Audi sivustolle


      • ota citikka ja rahaa
        2.2 cdi/2.2hdi kirjoitti:

        Juu ja joku ulisee aina vaan kuinka citröäen on niin loistava ostos c5 2.2 cdi on jääny ranskan levy päälle mee hehkuttaa juttuus vaikka välillä Audi sivustolle

        Kovasti on puskua vaihtoautohallien citikoissa. Kohdalle kun pysähdyt niin myyjä kipaisee virkeänä paikalle ja saat kuulla kaikki tarjoukset mitä ikinä. Citikan ostajalla elämä helppoa sikäli. Omistajana ja varsinkin myyjänä sitten kokolailla toinen juttu!!


      • Naulan kantaan..
        ota citikka ja rahaa kirjoitti:

        Kovasti on puskua vaihtoautohallien citikoissa. Kohdalle kun pysähdyt niin myyjä kipaisee virkeänä paikalle ja saat kuulla kaikki tarjoukset mitä ikinä. Citikan ostajalla elämä helppoa sikäli. Omistajana ja varsinkin myyjänä sitten kokolailla toinen juttu!!

        Ei vois paremmin sanoa. Citikan ostaminen on helppoa.Ostoksen kanssa eläminen ei.:-)))


      • perheturva-asia
        Naulan kantaan.. kirjoitti:

        Ei vois paremmin sanoa. Citikan ostaminen on helppoa.Ostoksen kanssa eläminen ei.:-)))

        Pitääkö kaikki sietää. Onko se, että mies on ostanut Citikan, riittävä syy kääntyä jo vihdoin turvakodin puoleen.

        Kysyy kotiäiti Vantaalta, kax lasta.


      • 1234ertgfbhjuio9
        perheturva-asia kirjoitti:

        Pitääkö kaikki sietää. Onko se, että mies on ostanut Citikan, riittävä syy kääntyä jo vihdoin turvakodin puoleen.

        Kysyy kotiäiti Vantaalta, kax lasta.

        Itkettäähän se tilanne lapsia. Ymmärtäähän sen.


      • voivoivoivoivoi
        1234ertgfbhjuio9 kirjoitti:

        Itkettäähän se tilanne lapsia. Ymmärtäähän sen.

        kyllä se isäkin vielä itkee usko pois.


      • Ei pidä..
        perheturva-asia kirjoitti:

        Pitääkö kaikki sietää. Onko se, että mies on ostanut Citikan, riittävä syy kääntyä jo vihdoin turvakodin puoleen.

        Kysyy kotiäiti Vantaalta, kax lasta.

        Ei pidä. Pohja se on sunkin säkissä... Pennit jonoon...


    • w-201

      Mersussa kyllä sellanen tyyppivika, perässä pieni öljytilavuus.

      Epäilen kyllä noita kilometrimääriä, voihan se tietenkin mahdollista olla. Vaan jos totta, ulina voi johtua liiasta seisomisesta. Laakerit ei tykkää olla yhdessä asennossa. Itellä meni taannoin takapyörän laakerit. Auto oli seisonut viime vuosina paljon. Kulumaa ei ollut, mutta asentajakin sitä mieltä, kehä aavistuksen montuilla ja haulet osin littanoita.

      Seisominen ei tee hyvää öljyllekään, kertyy vettä. Peräöljyjä ei vaihdeta juuri koskaan, syytä olisi muistaa. Ja tiivisteet jne vanhenee nekin omia aikojaan.

      Kuuntele miltä kuulostaa, ulvovan perän kyllä tunnistaa äänestä. Kardaanin rättinivet, tai peräti vaihdelaatikko voi olla pikkasen ajan saatossa vanhentuneet nekin. Periä voi korjatakin, ei hajuakaan mitä kustantaa, osia kuitenkin vähän. Periä erilaisia, jos ABS ja jotain luistontunnistimia verestä voi olla hankalampi löytää. Periä kyllä liikkuu käytettyinä, se sitten arpomista, kauanko kestävät. Uusi todennäköisesti saatavilla, erittäin todennäköisesti kalliimpi kuin auton arvo. Jossain voi olla jotain tehdaskunnostettuja ja harrastajilla kaikenlaista autotalleissaan.

      Että kuuuntele, miltä kuulostaa, ei netissä kukaan etädiagnoosia oikein voi tehdä.

      • jäbä...

        Kilometri määrää saa vapaasti epäillä. Ja onhan se teoriassa mahdollista jos eka omistaja on ajanut n. kaksisataa tkm.vuodessa,ylimaalannut,rullannut mittarin,vaihtanut alapaneelien kiinnitysruuvit,ratin,penkin,polkimet,viikset,ajovalot,kaikki alustan nivelet,puslat,maskin... väärentänyt huoltokirjan,vehon asiakasrekisterin jne. Eli unohtanut vaihtaa vain perän.... mahdollista toki mutta aika pienet prosentit..

        Seisomista epäilin kondenssin vuoksi jos laakerit syöpyy ja tulee rattaisiin asento virhettä. tai jos öljy laskeutuu ja ilmaan jääneet rattaat syöpyy tms...
        Tai sitten jos mersu vaan ei osaa tehdä kestäviä periä...

        Kuunneltu on ja ihmetelty myös. Tokihan autossa ääniä piisaa mutta perän huuto ei noilla kilometreillä kuulosta yleiseltä vaivalta... Eli siitä voisi päätellä että perän vaivat ei johdu pelkästä ajamisesta ja niitä öljyjä kannattaisi vaihdella sieltäkin...


    • älkkää ost..........

      "Periä voi korjatakin, ei hajuakaan mitä kustantaa, osia kuitenkin vähän".

      -Ei ei ei siihen peliin ei enään ruveta,niitten rattaiden ym kanssa ei enään pelehditä.,ajat on toiset,se vaihdetaan se perä,nyt vaan se vähän ajettu tuonti auto tai mällätty ja siitä sen saa,myös sai aikoinaan takuuperiä kun tilasi,näissä pitää olla tarkkana.

      Aikoinaan kun tilasin takuu perän niistä tuontiautojen tuojilta,niin vasta kolmas kelpasi minulle,kaikkista näki noiden autojen olleen ajettu ja paljon,ei missään tapauksessa 100000km tai 160000km niin kuin aikoinaan kun möivät 124 diesel mersua niin lukemat oli noita.124 mersuilla tuonti mersuilla ku-setettiin lähes kaikkia ostajia siis tuonti auton ostajia,nämä mersupöllöt suomessa eivät ymmärrä tuon taivaallista.


      tuolloin käytetty perä maksoi 3000mk se oli paljon se ja ilman abs:ää.abs ja lukkoperät maksoi paljon enemmän.

      Manuaali laatikko menee aikaisemmin kuin perä siis sanoo irti sopparin,se alkaa enemmin kangertelemaan,sellaisenkin vaihdoin dieseliin,samoin kuin automaatti laatikon korjasin w124 300 dieseliin.

      Kyllä sen perän äänen mersu mies tietää samantien,erikoisesti vetopäällä vauhdissa rasituksessa korostuu ääni.

      Se ei hajoa helpolla mutta korvakuulokkeet joutuu hankkimaan,se siis huutaa.

      • jäbä..

        Korjaustoiminpiteenä vaihto käytännössä joo... Pohdinnassa oli vaihtoehto jos ulina johtuis laakerista. Kukaan asiantuntija ei vielä ole osannut yksilöidä mistä perän huuto käytännössä johtuu? Eli mistä ujellus tms. äänet syntyy..

        Ei voi avaamatta tietää ellei ole just moisten kanssa pelannut. Olen samaa mieltä että kokenut mersumies saattaisi tunnistaa vaivan lähteen heti. Itseä ihmetyttää että vaiva on häiritsevää ainoastaan peruuttaessa eikä siinäkään kuin jonkinlaisessa vauhdissa...


    • 190190190

      Antaa huutaa, ei se siitä hajoa. Ne alkaa huutaa 400 000 kohdilla, 700 000 voi ehkä vaihtaa.

    • mbman

      Se ääni tulee hammaspyörien välyksestä, laakereissa ei ole vikaa. Jos haluaa, osaava remppaukko saa säätölevyilla perän hiljaiseksi. Sinänsä se on vain ääni, ei juurikaan vaikuta perän ikään.

    • nestehuolto

      Voi sentään näitä avauksia joissa pitäisi vielä arvuutuleikkiä alkaa leikkimään.

      Milloin kirjoittajat oppivat edes viestinnän aivan perusalkeet? Auton malli, vuosimalli ja ajetut kilometrit olisivat olleet aivan perusasia mainittavaksi heti avauksessa.

      Itse asiaan. Tietääkseni Mersu luokittelee perän öljyt (kuin manuaalivaihteistonkin?) ns. ikuisiksi öljyiksi ilman suunniteltua huoltoa. __Aivan järjetöntä.__ Ei sitten tule ihmetellä ulisevia periä ja tahmaavia vaihteistoja.

      Ikuisia öljyjä ei edes ole keksitty ja sen terveen maalaisjärjen käyttö ei ole ainoastaan salittua vaan myös toivottavaa.

      Itse teen / teetän ja budjetoin aina täyden neste- ja suodatinhuollon kaikkiin käytettynä ostamiini autoihin, manuaalivaihteisto ja takavetoisten perän öljyt mukaanlukien kaikki nesteet uusiksi. Silloin voin lähteä puhtaalta pöydältä eteenpäin.

      Laskeppa alas "vain" 100tkm ajetun auton manuaalivaihteiston ja perän öljyt, niin näet miten ne todellakin ovat vaihdon tarpeessa..... Rumaa nähtävää...... Silti niillä viisaat ohjeistavat ajamaan ajan tappiin saakka.....Useita satoja tuhansia ajetuista puhumattakaan.

    • nestehuolto

      Sorry, olihan avauksessa manittu kilometrit, alle sata tuhatta. Alle 100 000 km olisi ollut näkyvämpi versio. Mutta ei vuosimallia, eikä auton mallia.

      Jos W201 niin oudon "vähän ajettu"....http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201

      Viimeisinkin vuosimalli olisi jo 20 vuotta vanha ja tarkoittaisi ajoa vain noin 5000km vuositasolla....hyvin harvinaista, mutta toki mahdollista....jos tallissa pidetty, niin auton pitäisi olla suorastaan uuden karhean oloinen sisältä päältä ja valmis keräilyautoksi.

      Ps. Mittariväärennöksiä koskien. Olisi aivan mahdollista ruuvata mittaria huoltojen välillä ja ajaa vaikka kaksin-kolminkertainen määrä, pitää autoa hyvin ja tehden itse välihuollot jne. Varsinkin matka-ajossa olevasta huolella pidetystä MB:stä kilometrit eivät juuri näy noissa lukemissa.

      • Jäbä leisson....

        Ois varmaan kannattanut lukea aloitus ja ketju, miltei kaikkiin kysymyksiisi on vastattu.
        Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että mittarissa on kaikki?

        Muuten olit oikeassa. Perän öljyt oli kaameassa kunnossa ja mahdollisesti alkuperäiset. Ainakaan ei vaihdettu vuosikausiin vaikka on aina ollut mersuhuollossa. Ilmeisesti tehdas ei rakenna auton huolto-ohjelmaa suomen käyttövuosille vaan saksan. Eli auto paalataan ennenkuin perän öljyt vaatii toiminpiteitä.
        Öljy vaihdon jälkeen ääni perästävaimeni sen verran että ei aiheuta enempiä toiminpiteitä.


      • Ihme jantusia
        Jäbä leisson.... kirjoitti:

        Ois varmaan kannattanut lukea aloitus ja ketju, miltei kaikkiin kysymyksiisi on vastattu.
        Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että mittarissa on kaikki?

        Muuten olit oikeassa. Perän öljyt oli kaameassa kunnossa ja mahdollisesti alkuperäiset. Ainakaan ei vaihdettu vuosikausiin vaikka on aina ollut mersuhuollossa. Ilmeisesti tehdas ei rakenna auton huolto-ohjelmaa suomen käyttövuosille vaan saksan. Eli auto paalataan ennenkuin perän öljyt vaatii toiminpiteitä.
        Öljy vaihdon jälkeen ääni perästävaimeni sen verran että ei aiheuta enempiä toiminpiteitä.

        "Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että mittarissa on kaikki?"

        "Ainakaan ei vaihdettu vuosikausiin vaikka on aina ollut mersuhuollossa. Ilmeisesti tehdas ei rakenna auton huolto-ohjelmaa suomen käyttövuosille vaan saksan."

        Eli sontaa siis puhut. Suuri tuskasi


      • älä muuta virka..
        Ihme jantusia kirjoitti:

        "Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että mittarissa on kaikki?"

        "Ainakaan ei vaihdettu vuosikausiin vaikka on aina ollut mersuhuollossa. Ilmeisesti tehdas ei rakenna auton huolto-ohjelmaa suomen käyttövuosille vaan saksan."

        Eli sontaa siis puhut. Suuri tuskasi

        Omituinen höpöttäjä...


      • Jätä leisson
        Ihme jantusia kirjoitti:

        "Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että mittarissa on kaikki?"

        "Ainakaan ei vaihdettu vuosikausiin vaikka on aina ollut mersuhuollossa. Ilmeisesti tehdas ei rakenna auton huolto-ohjelmaa suomen käyttövuosille vaan saksan."

        Eli sontaa siis puhut. Suuri tuskasi

        What are you trying to say .....:-0


      • dont worry
        Jätä leisson kirjoitti:

        What are you trying to say .....:-0

        Ei kannata ihmetellä, täällä suoli24 liikkuu paljon jantuja joilla ei ole lääkitys kohdallaan..


    • tähdet, tähdet

      Epäilen kyllä pyörän laakereita, etenkin jos autolla ei ole ajettu tuon enempää, vika johtuu seisottamisesta. Perän öljyt kyllä kannattaisi joskus vaihtaa, samoin vaihteiston, moottoria unohtamatta. Tiedän useamman "tenavatähden" joilla on ajettu bensa koneellakin 700000km eikä ole avattu koneita, eikä vaihelaatikkoa, eikä perää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

      Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4373
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

      Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

      Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1703
    4. Ymmärrätköhän nainen

      Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

      Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

      SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

      Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

      Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

      Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe