Muita ratsastusta tarjoavia kuin huutava Siipiäisen talli?

maikku8

Käytin lastani siellä ja koko ajan huutaa ja haukkuu ratsastajia tämä ohjaaja. Varmaan kannattaisi mennä hermolomalle :( Ja kaikille jotka ratsastaa) tekee niin. Aivan outoa asiakaspalvelua. Myös muilta vanhemmilta tullut samanlaisat palautetta, naama punaisen huutaa ja valittaa myös enskertalaisille, kuten meidän tapauksessa. Mutta mielellään jos jollain tietoa paremmista paikoista olisin tosi kiitollinen

32

7324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepokatti

      Särkillä siinä maneesin vieressä on ne tallitilat rempattu ja siinä pitää hevosia Aini Venepalo (jos oikein muistan nimen). Siellä on kuulemma myös asiakaskäyttöön hevosia.

    • löytyy niitä muitaki

      Sitten on Mehtäkylässä Peltola lomatila joka kans tarjoaa ratsastusta ja Pahkalassa?( tai jossain siellä suunnalla) on uusi yrittäjä, yrityksen nimeä en muista mutta taitaa löytyä kauppojen ilmoitustaululta mainos. Ei ole omakohtaista kokemusta näistä kummastakaan mutta enpä ole haukkujakaan kuullut, toisin kuin aloituksessa mainitusta tallista.

    • ufis3

      Ite kyllä käyn siipparilla ja ei huuda. :)

      • kieruka

        En usko tuota, siellä on käynyt kato asiakkaista meuhkaamisen takia. Tai sitten olet joku sukulainen?


      • petruskanritsu

        olen samaa mieltä ufis3


      • Anonyymi

        Taitaapi ufis3 ja petruskanritsu olla sama henkilö eli Petra joka on siipparintallin pitäjän lapsi ::DD


    • napezi

      Peltolan lomatilaa voin kyllä suositella, iso kenttä ja todella mukava ohjaaja joka tuntee hevosensa läpikotaisin :) Torvenkylällä toimii myös pieni talli joka tarjoaa vaelluksia ja normi kenttätunteja, sieltä ei itseltä kokemusta mutta mukavalta vaikuttaa. Nimeä en muista mutta googlettamalla löytyy nettisivut :)

    • ratsastaja minäkin

      Torvenkylällä Tuomiston hevostilalla mukavia ja erittäin kilttejä hevosia, mukava ohjaaja (ei ratsastuksen opettaja, kuten ei Siipparillakaan). Särkillä Aini Venepalolla muutama hevonen, joilla tunteja taisi olla alkuun lauantaisin, enemmän painottaa toimintaa maastoiluun ja vaelluksiin ja talli varsinaisesti toiminnassa varmaan kesällä 2014.

      • Satula-Salli

        Kuulemma Venepalo myös vuokraa hepoja Sporttiboksi- maneesilla pidettäville tunneille. Jos haluat kunnon opetusta( ja vieläpä sisätiloissa) etkä omaa hepoa omista, niin kannattaa kysäistä Ainilta.Hintoja en tiedä mutta jos joku tietää niin saapi vapaasti kertoa tällä palstalla. Kiinnostuneita varmaan löytyy muitakin kuin minä :)


      • Nipsuu
        Satula-Salli kirjoitti:

        Kuulemma Venepalo myös vuokraa hepoja Sporttiboksi- maneesilla pidettäville tunneille. Jos haluat kunnon opetusta( ja vieläpä sisätiloissa) etkä omaa hepoa omista, niin kannattaa kysäistä Ainilta.Hintoja en tiedä mutta jos joku tietää niin saapi vapaasti kertoa tällä palstalla. Kiinnostuneita varmaan löytyy muitakin kuin minä :)

        Joo joku vois tosiaan kertoa jos tietää hintoja. Sporttiboxilla käy useita eri valmentajia ja niistä varmaan jokainen löytää sen mieleisensä. Jokaisella opettajalla on oma tyylinsä opettaa ja kokeilemalla löytyy varmasti se itselle sopiva. Tuntejahan saa vapaasti käydä seuraamassa ensin katsomosta jos ei heti uskalla tunnille mennä. :)


    • Möhkis

      Aloittajan aloittelevalle lapselle suosittelen näitä muita Kalajoen talleja, mitä täällä onkin jo nimetty.
      Valmennustunneista kiinnostuneet ja jo jonkin verran kokeneemmat ratsastajat löytävät tietoja valkuista ja hinnoista sporttiboxin koti-tai fbsivuilta http://www.sporttiboxi.net/DowebEasyCMS/

    • ,,,,,,,,,,,,

      ,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • hevoshullu

      myös suosittele peltolaa itse käyn siellä leireillä ja muuta sellaista

    • hevoshullu

      Satuko muka huutaa..

    • plastusandme

      itse olen sekä peltolassa että siipparilla käynyt ja enemmän itse tykkäsin peltolasta paaaljon enemmän. ei ainakaan kesällä ollut vaikeaa saada tuntia, olin kaksin kaverini kanssa kyseisellä tunnilla:)

    • Väärä_laji

      Vie se sun junttaperse kakaras johonkin, missä se voi olla pumpulissa.

      Ratsastaminen ei sovi sille, jos sitä pitää kokoajan ohjeistaa.

      • Kentänreunamutsi

        Pakko kommentoida että meillä on ihan erilaiset kokemukset. Nyt vuosi käyty viikoittain ja lapseni tykkäävät tallista ja opetuksesta. Missään muualla en ole nähnyt noin kilttejä ja reippaita tuntihevosia! Hoitaa voi kuka vain eikä yksikään hevonen tai poni näyki eikä potki. Vuodessa lapset on edistyneet hurjasti, nopeammin kun missään muualla ja monenlaista paikkaa on tullut 5vuodessa nähtyä. Tunnit on monipuolisia ja tehtävät sen mukaan minkä tasoisia on tunnilla. Jos sattuu monentasoisia niin osaavimmille vaikeampia tehtäviä ja muille helpompia. Estekammostakin on Siipparilla päästy! Opetus ja ohjeet tulee niin että ymmärtää ja tehtäviä tehdään niin kauan että onnistuu. Kerrankin on ope jonka ääni kuuluu ja ohjeet tulee selkeästi ja niin että ratsastaja oikeasti ymmärtää mitä pitää tehdä tai korjata.
        Hevoset ei ole kyllästyneitä vaan reippaita ja löytyy vauhtiakin kun sitä kaipaa.
        Valmennuksiakin on silloin tällöin todella huipun valmentajan opissa.
        Siipparin tunnit on edullisia ja monta isoa ratsastuskoulua nähneenä ja opetusta seuranneena voin sanoa että Siipparin opetus on tähän asti parasta. Monta vuotta ratsastaneet tytöt löysivät ihan uudenlaisen innon ja kipinän tuolla. Ovat kehittyneet valtavasti!


    • Horzeee

      Olipa asiaton kommentti. ⬆️ aloittaja taisi kuitenkin ilmaista, että lapsensa vasta aloittelee ratsastusta. Kyllä pitää ohjaajan osata ottaa mm. asiakkaan ikä ja taso huomioon, ja antaa RAKENTAVAA palautetta ja neuvoja. Kenkää tommoset öykkärit ansaitsis, jotka asiakkaatkin karkottaa.

    • epäponiratsastaja

      Ratsastin siipparilla 8,5 vuotta ennenkuin löysin yhden yksityisen jota liikutan.
      Kun aloitin kyseisellä tallilla, "jouduin" olemaan talutustunneilla varmaan vuoden. Ystäväni joka aloitti ratsastuksen vasta tämän vuoden jälkeen sai jo parin kerran jälkeen mennä ilman talutusta. Tottakai 9 vuotias heppatyttö oli tästä katkera, koska oli jo kauan toivonut pääsevänsä ratsastaa ilman taluttajaa.

      Nyt sitten vuosia myöhemmin kun esteratsastus tuli tutuksi ja opettaja päästi hyppäämään 100cm ratoja niin tuli jälleen hieman katkera olo. Samalla tunnilla 10 vuotias tyttö hypäsi isolla puoliverisellä 100cm rataa ja itse (jälleen) "jouduin" menemään pikkuponilla, joka ei todellakaan ole mikään "esteponi". Ja siis itsellä meni 4 vuotta(HUOM! Sain hypätä ekan kerran 2 vuoden jälkeen), että pääsin hyppäämään 80cm korkampia esteitä. Tämä pikku tyttö oli ratsastanut ehkä 3 tai 4 vuotta.

      Viimesimpiä kertoja kun kävin tunneilla, jouduin alkeistunnille 8 vuoden ratsastuksen jälkeen ja vielä minulle aivan liian pienellä ponilla. Tunti koostui sellaisista asioista(ylläri), joita opettelin 7 vuotta sitten.

      Pari kertaa on tullut sellainen olo, että olenko tosiaan näin surkea ratsastaja! Mutta nyt vihdoin, kun olen päässyt muuallekkin ratsastamaan, on opettajilta tullut paljon kehuja. Siipparilla EN OLE varmaan KOSKAAN saanut kehuja.

      Mitä kauemmin kävi tunneilla, sitä vähemmän satu huusi. Ensimmäisinä vuosina meinasin lopettaa kokonaan, koska tunneilla ei ollut enään kivaa. Pari kertaa tultii itkien pois tallilta.

    • turpajussi

      Pojantyttärieni mielestä satun talli ja satu itse ovat aivan huippuja alallaan, turha täällä on turpaansa aukoa, vaikka hevosistakin puhutaan.

    • Kentänreunamutsi

      Pakko kommentoida että meillä on ihan erilaiset kokemukset. Nyt vuosi käyty viikoittain ja lapseni tykkäävät tallista ja opetuksesta. Missään muualla en ole nähnyt noin kilttejä ja reippaita tuntihevosia! Hoitaa voi kuka vain eikä yksikään hevonen tai poni näyki eikä potki. Vuodessa lapset on edistyneet hurjasti, nopeammin kun missään muualla ja monenlaista paikkaa on tullut 5vuodessa nähtyä. Tunnit on monipuolisia ja tehtävät sen mukaan minkä tasoisia on tunnilla. Jos sattuu monentasoisia niin osaavimmille vaikeampia tehtäviä ja muille helpompia. Estekammostakin on Siipparilla päästy! Opetus ja ohjeet tulee niin että ymmärtää ja tehtäviä tehdään niin kauan että onnistuu. Kerrankin on ope jonka ääni kuuluu ja ohjeet tulee selkeästi ja niin että ratsastaja oikeasti ymmärtää mitä pitää tehdä tai korjata.
      Hevoset ei ole kyllästyneitä vaan reippaita ja löytyy vauhtiakin kun sitä kaipaa.
      Valmennuksiakin on silloin tällöin todella huipun valmentajan opissa.
      Siipparin tunnit on edullisia ja monta isoa ratsastuskoulua nähneenä ja opetusta seuranneena voin sanoa että Siipparin opetus on tähän asti parasta. Monta vuotta ratsastaneet tytöt löysivät ihan uudenlaisen innon ja kipinän tuolla. Ovat kehittyneet valtavasti

    • Siipparillaratsastanut

      Itse aloitin aika vasta ratsastamaan siipparilla eikä kyllä koskaan minulle ole huudettu. Päin vastoin on kehuttu ja annettu rakentavia ohjeita. Kaverini on käynyt nyt monta vuotta siipparilla ja hänenkään aikana ei kuulemma huutoja ole ollut muutakuin vaaratilanteissa. Saattaahan hän huutaa jos on ollut jokin väärin.esim että hevonen tai ratsastaja olisi voinut loukkaantua seuraavasta virheestä. En sitten tiedä mutta ajan myötä huutoa ei enään kuulu kun Satu oppii tuntemaan ratsastajan ja tietää miten hän toimii. Mielestäni Siippari on hyvä hintalaatusuhteeltaan ja heviset kilttejä.

    • hintavalaatu

      En minäkään hevisiä moiti..

    • Anonyymi

      Olen itse käynyt pari kertaa ja olen todennut että ihan huono paikka esim. opettaja huutaa jos ei tiedä kaikkia termejä ja valittaa joka ikisestä asiasta... en voi suositella, mutta peltolaa voin suositella ihan parhaat hevoset eli on erinlaisia hevosia pieniä ja isoja ja ei ole semmoisia robotteja että tarviii vain selässä istua niin menee jo muodossa ja niin ja opettja on ihan paras ei huuda ja tietää mitä opettaa ihan mahtava paikka voin SUOSITELLA

    • heppatyttö94

      Myös Himangan Ainalista löytyy Eclipse Dancer -niminen talli. Vähän kaukana Kalajoen keskustasta, mutta tosi kiva paikka, omistaja ja hevoset. Omistaja Maiju on ollut pitkään sairaana, mutta nyt on kuntoutunut sen verran, että ottaa ratsastajia tunneille ja valmennettavaksi. Erittäin pätevä, osaava ja mukava omistaja. Kannattaa käydä kokeilemassa!

    • Elllsa

      Minäkin suosittelen Eclipse Dancer -tallia! Osaava opettaja ja hepat. tällä hetkellä ei kylläkään säännöllisiä tuntiaikoja tosiaan sairastumisten takia mutta sovittavissa varmasti. Googlettamalla löytyy tallin kotisivut.

    • Anonyymi

      Peltolan lomatilaa suosittelen tosi kiltti opettaja Sanna Tölli ja mukavia hevosia avulias opettaja. tosin kuin siipiäisen talli

    • Anonyymi

      Upp

    • Anonyymi

      Huutamiseksihan tuo meni kun käytimme lasta ensimmäistä kertaa. Oli myös viimeinen kerta. Itkun kanssa tyttö lähti tunnilta pois. Ei minkäänlaista huomioita siitä, että talli ja hevonen oli uusi. Tytön olisi pitänyt vissiin osata lukea opettajan ajatuksia, sen verran sekavaa ohjeistusta tuli. Sitten kun ei tehnyt oikein, kauhea huutoa. Myös samaan aikaan ratsastaneet muutama muu oppilas sanoi samaa, ettei tiedä mitä seuraavaksi pitää tehdä. Myöskään opettaja ei vaivautunut kysymään mitään tytöltä osaamisen tasosta tai esim. siitä, onko laukannut hevosella aikaisemmin. Tyttö kuitenkin ratsastanut 2v ja halusimme kokeilla millainen tämä kyseinen paikka on. Kaiken kaikkiaan todella huono fiilis jäi tästä tallista. En voi suositella kenellekään.

      • Anonyymi

        Oliko hevosessa automaatti vai manuaali vaihteet?


      • Anonyymi

        Todella törkeää!


    • Anonyymi

      Särkillä asiallinen ratsutalli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe