Sain juuri ensimmäisen kuulokojeeni kokeiltavaksi (Oticon Epoq). Korvantausmallisen ja korvakappale tehtiin muotin mukaan.
Kuulonalenema mulla on matalammilla taajuuksilla ja häiritsee ajoittain puheen ymmärtämistä.
Nyt kun ensimmäistä kojettani tässä testailen, haluaisin kysellä teiltä kokeneemmilta, että mikä näissä on normaalia ja mikä ei.
Kojeesta kuuluu siis koko ajan pientä kohinaa/suhinaa. Parhaiten kai kuvaisi kun esim. etsii radiokanavaa mutta ei heti löydä ja siinä kanavien välissä suhisee. Tai kun kännyssä puhuessa kuuluvuus katoaa ja tulee hiljaista mutta kuulee kuitenkin kun linja on auki... Ymmärtääkö joku... =)
Pointti on se, että onko tuollainen mielestäni ylimääräinen ääni normaalia vai kuuluisiko kuulokojeen korvassa olla täysin hiljaa. Ääni kuuluu siis koko ajan ja toki vähän vaimenee kun on muuta kuultavaa mutta silti on taustalla. Tinnituksesta ei ole tässä tapauksessa kyse. Sen kyllä tunnistan kun muutoinkin tinnittää ihan kiitettävästi.
Korvakappaletta hiukan muokattiin sitä sovittaessa, ilmareikiä tms... mutta ei mielestäni muuttanut asiaa. Sain kojeet kuitenkin mukaani kokeiluun tämmöisenään ja kk päästä sitten seuraava käynti. Vaadinko siellä uutta hiljaista kojetta vai mitä tehdä, tuollaisenaan tuskin tulen näitä kovinkaan paljon käyttämään. Ei kai nyt suhinaan ole tarkoitus tottua...??!
Apua kuulokojeeseen (Oticon Epoq)
Oticon
2
1312
Vastaukset
- 14+8
Tähänkö ei siis kukaan osaa auttaa... Kuuluuko kuulokojeen pitää jotain ääntä (kohinaa/suhinaa) silloinkin kun ympäristössä olisi hiljaista ? Olisi kiva tietää. Sinnikkäästi olen näitä kaikesta huolimatta testaillut ja paristotkin varuiksi vaihdoin, mutta kohina on ja pysyy.
- phonak versata
pyydä säätää ens kontrollissa pienemmälle!!?tai ehkä merkki kohtainen ongelma?? mulla (phonak versata) ja kuulon alenema 70 prossan luokkaa!! ja olen ollu tyytyväinen!! kun puheenkin erottaa!! :) j a pari vikkoa menee ennenkun tottuu aivot uuteen (äänimailmaan)!!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446