Edullinen mutta suht laadukas porakone? Mistä?

insinöörithoi

kyllä.. ollut jo pitkään harkinnassa mutta hintaa ja merkkiä löytyy niin sairaasti joka puolelta erilaista että en ole osannut tehdä vielä valintaa. 20-50e max

5

3432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah14

      No tuohon hintaan voi sanan laadukas uohtaa. Toki jos käytät konetta vaan 2-3 kertaa vuodessa muutaman ruuvin laittamiseen niin ihan sama otatko biltemasta,clas ohlsonilta tai honkkarista.... Kestävät ja laadukkaat jokapäiväiseen käyttöön tarkoitetut peruskoneet(ammattilaiskäyttöön 200€->) kun iskua ja akussa tehoa enemmän nousee myös hinta 400€-> Milwaukee,dewalt,festool/protool,fein ym....
      Ymmärrät varmaan että kunnon konetta ei voi saada 20-50 eurolla kun jo pelkkä akku maksaa 3-4 kertaa enemmän....

      Taisipa olla trolli mutta näin....

    • t09 09 wåe j

      Laatu suhteellinen käsite.

      Harrastajakäyttöön löytyy ihan hyviä ja sopuhintaisia koneita. Korottaisin kyllä budjettia. Kun tarvii konetta, siinä hyvä olla iskutoiminto, mieluusti terän pikakiinnitys ja suunnanvaidot, erittäin mieluusti sen verran iso kara ja tehojakin, että saa isommankin reiän tarvittaessa. Muuten joutuu ostelemaan helpolla useita koneita, eikä ole halpaa pitemmän päälle.

      Vilkaisin, asiallinen budjettikone Biltemasta, vastaavia löytyy kyllä helposti muualtakin:

      http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Porakoneet/Iskuporakone-ID-1100-17378/

      Itellä jonkin verran Biltemasta ostettuja koneita, porakonekin. Meikäläisen käytölle olleet ihan sopivia, tavanomaisia remontteja ja jotain askartelua tms aina joskus. Bilteman koneet kestäneet pitkään, kaikkihalpiskoneet eivät ole muuta kuin vitsejä. Kerran piti sahaamani keittiötasoon altaalle reikä. Oli sellanen, kai kaikista halvin heilurisaha. Joopajoo, 15 cm pitkästi muutaman sentin paksua kirsikkapuuta kerkes sahaamaan, ennenkuin savut pääsi koneesta karkuun.

      • Porari

        Minulla on tuo Bilteman 1100 W porakone ollut saunamökki työmaalla tapinreikäporana, terä 28mm, joka menee 3mm yli suosituksen. Hyvin on kestänyt ja yllättävän vahva vääntämään. Normaalini kotitarvekäyttöön kone on ehkä turhan järeä ja istukkakin saisi olla mallia pika.
        Akkukonetta en suosittele kellekään harrastelijalle, joka tarvitsee porakonetta 2-3 kertaa vuodessa, koska akku on aina tyhjä kun sitä tarvitaan.


    • osta halvin

      No jos sitä konetta käyttää 2-3 kertaa vuodessa on 362-363 aikaa ladata se....eli ei pitäis tuottaa ongelmaa. Laadukkaat akut eivät purkaudu mikäli eivät ole kiinni koneessa..(toki jos vuosia käyttämättä)
      Ja maksaahan se jatkoroikkakin jo jokusen kympin jos virta koneen ottaa....

    • pora4

      Halppiskoneista parhaat ovat Black&Decker ja Skil. Noista ei enää kannata tinkiä halvemmaksi. Ovat toimivia ja tuntuvat ihan koneiksi suunnitelluiltakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe