Löysin Facebookista suljetun ryhmän, jonka muodostavat amerikkalaiset ex-lestat. Ryhmään huolitaan vain, jos muut tai osa muista ryhmän jäsenistä tuntee henkilön oikeasti, livenä.
Olisiko tässä ratkaisu? Jokin suljettu paikka pitäisi saada. Ei julkisella paikalla voi olla niin vapaa, ei voi avoimesti kertoa omista koettelemuksistaan, ei maallisista eikä hengellisistä. Porovarkauksiaan ei voi tunnustaa ollenkaan, ettei Kittilän vallesmanni vedä käräjille.
Ei täällä edistetä kenenkään sielun autuutta pesemällä likapyykkiä wessanpöntössä ja ylläpitämällä nonstop p-heittokilpailua. Muukalaiset räköttävät aidanseipäiden nenässä ja mellastavat sisällä. Koirat ja velhot on otettu sisään ja possua ruokitaan kuin Saunalahden mainoksessa voisi ruokkia, kalliilla tavalla.
Täältä on kadonnut monia kultakyniä, kultasuita joilla on kirkkaat lähteet.
Tämäkään ei voi olla ehdonvallan asia, pitää seurata karitsaa kuhunka hän menee.
Olisiko FB ratkaisu, vai mikä?
47
165
Vastaukset
- ripittäytyjä
Esittämäsi FB ratkaisu ei sovi henkilölle, joka haluaa pysyä anonyyminä. Minä en ainakaan uskaltaisi tunnustaa porovarkauksiani, jos muut tunnistavat henkilöllisyyteni. Pystyn paljon helpommin esittämään mielipiteeni ja näkemykseni anonyymin nimimerkin suojassa.
- teu,
"ripittytyjä"
Tarinan mukainen tapahtuma sarja oli tapahtunut muutaman kymmenen km.
päässä kirkolta , pappi oli tullu muissa asioissa sik'äläiseen öyhyt taloon ,ja
siihen poikkesi eräs Poroisäntä , joka kysyi , papilta voisiko hän tehdä ripin.
Johon pappi sanoo joo vain. Menevät sivuhuoneeseen , mies kysyy kun olen
tappanut naapurin poron ja syönyt sen , saapiko sen anteeksi , ja josniitä on 10
pappisanoo:jo vain . no jos niitä 100 , pappi vastaa : jo vain ,,jos niitä 1000.
pappi vähän nahistellen sanoo joi,vain ,, mies on vän aikaa hiljaa ja sanoo entä jos niitä on ,10,000 ,, nyt pappi, ei sano mitään , vaan kerää kamppeensa ja pukee ja lähtee,
Poroisäntä ei tiedä kuinka se meni ,,koska hän ei tiennyt oliko 999, 1000.
tai 1001. tai 1002, , kysyipä riittävän markinaalin , mutta huomaa nyt että
se oli liian suuri. , . Koska Pappikin lähti pois .
Taitaa olla yleistä että poromihet ei tapa omaa poroa , mutta matkalla on
syötävä kuitenkin .. eli sitä syntiä on siellä vaikka kuinka paljon .. - Leeviläinen
teu, kirjoitti:
"ripittytyjä"
Tarinan mukainen tapahtuma sarja oli tapahtunut muutaman kymmenen km.
päässä kirkolta , pappi oli tullu muissa asioissa sik'äläiseen öyhyt taloon ,ja
siihen poikkesi eräs Poroisäntä , joka kysyi , papilta voisiko hän tehdä ripin.
Johon pappi sanoo joo vain. Menevät sivuhuoneeseen , mies kysyy kun olen
tappanut naapurin poron ja syönyt sen , saapiko sen anteeksi , ja josniitä on 10
pappisanoo:jo vain . no jos niitä 100 , pappi vastaa : jo vain ,,jos niitä 1000.
pappi vähän nahistellen sanoo joi,vain ,, mies on vän aikaa hiljaa ja sanoo entä jos niitä on ,10,000 ,, nyt pappi, ei sano mitään , vaan kerää kamppeensa ja pukee ja lähtee,
Poroisäntä ei tiedä kuinka se meni ,,koska hän ei tiennyt oliko 999, 1000.
tai 1001. tai 1002, , kysyipä riittävän markinaalin , mutta huomaa nyt että
se oli liian suuri. , . Koska Pappikin lähti pois .
Taitaa olla yleistä että poromihet ei tapa omaa poroa , mutta matkalla on
syötävä kuitenkin .. eli sitä syntiä on siellä vaikka kuinka paljon ..Koska "teu" saarnaa Padasjoen rukoushuoneella? Mielenkiinnosta ajaisin 500 km häntä kuulemaan. Ottaisin Savon ukon kyytiin jos hän suostuisi. Anonyyminä toki molemmat!
Sellainen systeemihän oli joitakin vuosia sitten. Sen nimi oli :ruukku. Oli paperiversio ja nettifoorumi. Siellä oli pääsääntöisesti nimimerkit käytössä. En tiedä tarkkan miksi se loppui. Kai sellaisen voi pystyttää uudelleen, jos on halua ja valmiutta ostaa se formaatti.
Tämäkin järkiperäistyisi, jos olisi yksituumaisuutta pyytää rekisteröintiä ja saman nimimerkin käyttöä. Silloin rekisteröity nimimerkki voidaan sulkea ajaksi ja hetkeksi tarpeen mukaan. Nykyinen systeemi ei omaa tätä ominaisuutta, kun nörtti keksii kiertokeinot, jos kone bannataan.- muuttis
Mielestäni tarvittaisiin jollakin tapaa suljettu paikka keskusteluille. Saisi syventävää opetusta raamatusta ja voisi jakaa koettelemuksiaan ja ajatuksiaan koeteltavaksi.
Täytyisi löytää henkilöitä, joilla olisi tietotaitoa tälläiseen hankkeeseen. Ja millä perusteella saisi osallistua? Nimimerkillä on kyllä puolensa, olisi vapaampaa keskustella mutta lisäisikö se puskahuutelua? - p. kliineri
Koneen bannauksesta sen verran lisää, luin taannoin jostakin että Saunalahden gsm liittymillä ei päässyt tietylle keskustelupalstalle, kun joku kyseisen liittymän käyttäjä oli bannattu. Elikkä yhden takia kaikki
saman GSM firman ihmiset olivat bannassa. Päättelin tästä että kännyköissä ei voi bannia käyttää mainitusta syystä, ainakaan kevyin perustein.
Tunnus toimii kaikissa tapauksissa. Tunnus ei kuitenkaan estä hedelmätöntä juupas eipäs kiistelyä. Keskustelupalstan ylläpito
vie "henkilötyövuosia". Ajalle lienee parempaakin käyttöä.
- maan matkamies
Amerikan eriseura on tehnyt vakavan virheen itsensä kannalta. He eivät tiedä, että OALC (jenkkilän essut) on kalliiden wanhimpien koetellun neuwon jälkeen soluttanut James Alfred Iisakinpoika Homolan Yhdysvaltain tiedustelupalvelu NSA:han vakoilemaan eriseuran liikkeitä, että kallis lauma wanhimpain jalkoin juuressa koossa pysyis tänä vihoviimeisenä aikana, jolloin sosiaalisenmedianperkele on vallalensa päässyt, etsein, kenen hän nielis. Ja nyt kulkee sitä tietä maailman ääristä asti, aina tyynen meren rannoilta, wihollisen juonet sateliittein ja serverein välityksin kalliiden wanhimpain tietoon siihen maahan jossa tämä siunattu ristillisyys on saanut alkunsa ja voimansa susien ulvoissa ja revontulten räiskyissä siellä laihassa lapinmaassa, jossa ne köyhät ja juopot räsylappalaiset elivät.
Olkaa siis hyvässä turvassa sillä vaikka kuinka olisi salasanoin suojattu tuollaiset yhteisöt niin kuitenkin pääsee kallis veljemme James Alfred Iisakinpoika Homola niihin käsiksi ja pimeyden työt tuodaan walkiuteen niin kuin jo rohveetta on sanonu aikanansa. Ja wanhimmat punnitsevat mikä pahin eksytys olis ja sitte kalliilla lahjallansa käyvät rohki sitä vastaan sotimaan kuin daavidi koljattia päin, niin kun olette saaneet nähdä täällä Suomen siionissa kuinka vieläkin ymmärtäwäiset käyvät lauman edellä ja lyövät kuoroja oikealla ja vasemmalla puolella.- muuttis
mm =D
Voi yhen kerran! Mikään ei pysy salassa, ei niin mikään :-) - muuttis
muuttis kirjoitti:
mm =D
Voi yhen kerran! Mikään ei pysy salassa, ei niin mikään :-)Kyllä FB voisi olla kokeilun arvoista. Minä kyllä voin porovarkauteni tunnustaa omalla nimelläni. Kun muistamme, että Jumalalle olemme joka hetki avoin kirja aina ajatuksista alkaen, niin vain oma kunnia siinä saisi kyytiä. Ja mitä kristityn kunnia on? Tyhjää höpöä ja se joutaakin tulla riisutuksi. Meidän kerskauksemme on yksin Jeesus Kristus ja Hänen kunniansa.
- muuttis
muuttis kirjoitti:
Kyllä FB voisi olla kokeilun arvoista. Minä kyllä voin porovarkauteni tunnustaa omalla nimelläni. Kun muistamme, että Jumalalle olemme joka hetki avoin kirja aina ajatuksista alkaen, niin vain oma kunnia siinä saisi kyytiä. Ja mitä kristityn kunnia on? Tyhjää höpöä ja se joutaakin tulla riisutuksi. Meidän kerskauksemme on yksin Jeesus Kristus ja Hänen kunniansa.
Louhivuoren Mikolla on blogi. Mitenkä sellainen toimisi tässä meidän tapauksessa?
Minulla ei ole mitään kokemusta bloggaamisesta, olen käynyt mainittua blogia lueskelemassa muutaman kerran. Huomasin että siellä voi keskustella anonyymistikin. - ka niihä tuo on
muuttis kirjoitti:
Louhivuoren Mikolla on blogi. Mitenkä sellainen toimisi tässä meidän tapauksessa?
Minulla ei ole mitään kokemusta bloggaamisesta, olen käynyt mainittua blogia lueskelemassa muutaman kerran. Huomasin että siellä voi keskustella anonyymistikin.:-) Kukapa tietänöö?
- avaaja
Olet kirjoituksinesi esimerkki siitä, että edes mistään neutraalista ei voi aloittaa keskustelua, ilman että siihen kannetaan p---aa.
Tämä on aiheuttanut kadon ja syytä onkin. Kun kirjoittaa itse ketjuun tai avaukseen moitteettomasti ja kuitenkin oma kirjoitus toimii magneettina koirille, velhoille ja sioille, mustamaalareille ja myrkynkeittäjille, ainut johtopäätös on: Paetkaa Baabelista ettette tulisi hänen synneistään osallisiksi. - no jopas jotakin
Onko Williamin poika tosiaan NSA:n palveluksessa?
Joh. 14:5-14
Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
***) ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen,
että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
xxxxxx
Uskotko sinä Jumalan lupauksiin? Jos uskot, niin anot mitä tarvitset, mutta ... sinun on varauduttava odottamaan pyytämääsi KÄRSIVÄLLISYYDELLÄ. Jumala nimittäin sallii sellaisakin asioita tapahtuvan jotka meidän ihmisten mielestä näyttävät vääriltä, jopa suorastaan hulluilta. Mutta kun aikaa kuluu, huomaamme että juuri niissä koettelemuksissa jotka sattuivat kovasti, olisi alku Jumalan salaisuuksien (JUmalan armon ja rakkauden) syvempään tuntemiseen. Jumala tietää mitä hän tekee, ja kaikien hän tekee
lastensa parhaaksi, vaikka se ei aina tunnu meidän mielstämme parhaalta, koettelemusten aikana. - maan matkamies
avaaja kirjoitti:
Olet kirjoituksinesi esimerkki siitä, että edes mistään neutraalista ei voi aloittaa keskustelua, ilman että siihen kannetaan p---aa.
Tämä on aiheuttanut kadon ja syytä onkin. Kun kirjoittaa itse ketjuun tai avaukseen moitteettomasti ja kuitenkin oma kirjoitus toimii magneettina koirille, velhoille ja sioille, mustamaalareille ja myrkynkeittäjille, ainut johtopäätös on: Paetkaa Baabelista ettette tulisi hänen synneistään osallisiksi.No kylläpäs! Että huumorin synnistä joudut osalliseksi internetin kautta? Ja vielä joudut velhoin taikoja pakenemaan? Min en ainakaan haluaisi hapannaamojen kanssa samaan FB-laatikkoon.
"Huumorin alla piilee karvas totuus." -vanha lannavaaralainen sanonta laihasta Lapinmaasta. - pumpulilanka
maan matkamies kirjoitti:
No kylläpäs! Että huumorin synnistä joudut osalliseksi internetin kautta? Ja vielä joudut velhoin taikoja pakenemaan? Min en ainakaan haluaisi hapannaamojen kanssa samaan FB-laatikkoon.
"Huumorin alla piilee karvas totuus." -vanha lannavaaralainen sanonta laihasta Lapinmaasta.Leikissä on 1/2 totta ja hauskaan kielikaruselliin sait heitettyä köysiä, naruja ja lankoja.
- bravoo herre god
maan matkamies kirjoitti:
No kylläpäs! Että huumorin synnistä joudut osalliseksi internetin kautta? Ja vielä joudut velhoin taikoja pakenemaan? Min en ainakaan haluaisi hapannaamojen kanssa samaan FB-laatikkoon.
"Huumorin alla piilee karvas totuus." -vanha lannavaaralainen sanonta laihasta Lapinmaasta.Maan matkamies sen etevästi sanoiksi kiteytti.
- 5+7#
Hahaa, siellä missä diktatuuri nostaa päätään, siellä huumorin kukka lyö lekalla päätä matalaksi. : D
- muuttis
avaaja kirjoitti:
Tämä on aiheuttanut kadon ja syytä onkin. Kun kirjoittaa itse ketjuun tai avaukseen moitteettomasti ja kuitenkin oma kirjoitus toimii magneettina koirille, velhoille ja sioille, mustamaalareille ja myrkynkeittäjille, ainut johtopäätös on: Paetkaa Baabelista ettette tulisi hänen synneistään osallisiksi.avaaja
22.1.2014 12:47 Kenelle tarkoitit viestisi? - avaaja
muuttis kirjoitti:
avaaja
22.1.2014 12:47 Kenelle tarkoitit viestisi?Viestilläni voi ladata hehtaaripyssyt täyteen.
- kunnon palstaako?
Älkää Herran tähden tuoko amerikan asioita tänne, kun emme tiedä edes sitä, minkä ryhmän lestadiolaisista on kysymys.
Mitä tulee tähän keskustelupalstaan, niin nimimerkeille henkilövarmennus pankkitunnuksin. Näin saadaan toimiva
palsta. Vähemmän toki viestejä, mutta laatu huomattavasti
parempi. Mitä tilataan sitä saadaan, näin se toimii. Ikävä kyllä
hyviä kirjoittajia on kadonnut. Eipä siinä ole vaihtoehtoa ollut
tähän saakka.- avaaja
FB ryhmä koostuu eri lestasuunnista eronneista. Kukin on siinä ryhmässä omana itsenään, ei minkään tahon edustajana.
- rakastetaan, jooko
avaaja kirjoitti:
FB ryhmä koostuu eri lestasuunnista eronneista. Kukin on siinä ryhmässä omana itsenään, ei minkään tahon edustajana.
Kiitos avaaja tarkennuksesta. Tuota, mitähän mä tohon sanosin?
En suosittele ainakaan esikoislestadiolaisille mitään eron elkeitä.
Vaikka, ja kun emme voi hyväksyä kaikkia johdon kotkotuksia, se ei tarkoita sitä ettemme voi silti olla lestadiolaisia, ja lestadiolaisina käydä kirkossa, tai joissakin muissa paikoissa kuuntelemassa Jumalan sanaa. Jumalan lapset ovat VAPAITA, koska me katsomme vapauden täydelliseen lakiin Jeesukseen Kristukseen. Vapaina me voimme paremmin hyväksyä veljiksemme ja sisariksemme nekin joilla on eri syistä hyvin kaopeat näkemykset
Jumalasta ja hänen pelastuslahjastaan. - avaaja
rakastetaan, jooko kirjoitti:
Kiitos avaaja tarkennuksesta. Tuota, mitähän mä tohon sanosin?
En suosittele ainakaan esikoislestadiolaisille mitään eron elkeitä.
Vaikka, ja kun emme voi hyväksyä kaikkia johdon kotkotuksia, se ei tarkoita sitä ettemme voi silti olla lestadiolaisia, ja lestadiolaisina käydä kirkossa, tai joissakin muissa paikoissa kuuntelemassa Jumalan sanaa. Jumalan lapset ovat VAPAITA, koska me katsomme vapauden täydelliseen lakiin Jeesukseen Kristukseen. Vapaina me voimme paremmin hyväksyä veljiksemme ja sisariksemme nekin joilla on eri syistä hyvin kaopeat näkemykset
Jumalasta ja hänen pelastuslahjastaan.Voiko näin totaalisen väärin käsittää? En mainostanut heidän hengellisiä ratkaisuitaan, vaan käytännön tapaa hoitaa keskusteluyhteyttä.
- rakastetaan, jooko
avaaja kirjoitti:
Voiko näin totaalisen väärin käsittää? En mainostanut heidän hengellisiä ratkaisuitaan, vaan käytännön tapaa hoitaa keskusteluyhteyttä.
avaajalle, kyllä minä viestisi sisällön käsitin.
Viestissäsi 22.1. 2014 klo 12:26 oli kuitenkin eräs merkittävä lause: "FB ryhmä koostuu eri lestasuunnista eronneista."
Tästä lauseesta sain aiheen kertoa, että me esikoilsestadiolaiset olemme täysin vapaita olemaan esikoilslestadiolaisia, vaikka olemme johdon toimista ja opetuksista osin eri mieltä. Ei siis tarvitse olla ex,
toimiakseen avauksessa kuvaamallasi tavalla.
- ihan vaan tiedoksenn
Vaatii pikkusen viitseliäisyyttä ja nettitaitoja. Meillä vl:lla on sellainen suljettu palsta, johon otetaan vain jos joku entisistä tuntee. Erittäin hyvä ja rakentava. Ei keskustelusta tule mitään jos sekalainen, ymmärtämätön ja pahansuopa kansa pääsee irvimään.
- su***
Heh, siksi tämänlainen palstasysteemi on hyvä, ettei tule julki todellisen kirjoittajan nimi. Jos keksitään tällainen FB:n sisällä oleva ryhmä. Kyllä sieltä se perimmäinen nimikin löytyisi" Kittilän vallesmannille "vietäväksi. Että jos vain nurkantakaa räyskytämme toisileeme, ei haukku haavaa tee jos ei purra anneta.
- avaaja
su**:" Että jos vain nurkantakaa räyskytämme toisileeme"
Juuri tätä toin esiin. Koirat ja velhot eivät ole enää ulkona. - tämä on totta
avaaja kirjoitti:
su**:" Että jos vain nurkantakaa räyskytämme toisileeme"
Juuri tätä toin esiin. Koirat ja velhot eivät ole enää ulkona.Ulkona koirat ja velhot edelleen ovat. Ja juuri tästä syystä he räksyttävät. Jumalan rauha ja siunaus puuttuu, on kylmä ja
näkyy paljon pelottavia haamuja okulaarissa.
- ja niin loistakoon
Eikös Jesus kehoita menemään kaiken kansan keskelle ja antaa siellä valkeuden loistaa.
Miksi te haluatte mennä kuin karhu pesäänne, ei siellä mikään lisäänny paitsi se oma lauma.
Nyt kun on viimein kaikki kansa päässyt kurkistelmaan teidän uskomistanne, sitä ei enää kestet' vaan sunnitellaan bunkkerin ostoa !
Oli ne opetulapsetkin vähän aikaa lukkojen takana mutta ei ne sinne jääneet pystyyn kuolleiksi tsonbeiksi vaan menivät rohkeasti kansan sekaan.
Milloin tämä alkaa tapahtua teillä ykkösuskovilla ?- jos oppia haluat
Loistakoon valheet, kuka tällaista hourii.
Meitä on noin kymmenen esikoislestadiolaista täällä ja pari kappaletta heistä on perinne-es.lestadiolaisia.
30000 esikoislestadiolaista ei tule lainkaan tänne. Tämän palstan perusteella ei siis toodellakaan tiedä vielä mitään esikoislestadiolaisuudesta. Valtaosa kirjoittajista jotka täällä häiriköivät, eivät tiedä mitään lestadiolaisuudesta.
50 vuotta liikkeessä aktiivijäsenenä antaa jo hieman näkökulmaa, siksi kehoitan niitä jotka eivät täytä tätä minimivaatimusta siirtymään lukijoiksi, kun me jotka tämän ehdon täytämme, keskustelemme täällä liikkeestä. Kun tarkkaan lukee, voi jotakin oppia liikkeestä. - 12+1
ja niin loistakoon
22.1.2014 14:05
Hohhoijaa. Täällä taas. Lupauksesi olikin tuuleen kirjoitettu :-( - TEU,
"ja niin loistakoon "
Kyllä' ,mutta miten, Se oli käsketty sillälailla , jos sinä alat kovin suuresti
määkimään , sinä et ota mitään tietoa vastaan valkeudesta puhumattakaan
Tuota karhun vertausta , voi kuitata niin että Jeesus antaa suojelua ja viomaa
Että kestämme , ei mitään punkkeria , se on jo tanskassa havaittu .
Kirjoittaja , joka luulee että nyt on päästy kurkistamaan meidän uskomistamme
Ei ole mitään vielä , todellisuudessa tapahtunut , meidän usko , ei ole teidän
USKO , ainakaan nuin .
Ei ne Opetuslapset olleet sillai lukkojen takana , jollakin oli avain ,,Tilanne oli
että Kaupunkillakin piti silloin olla ulkoovi llukittu , Seloukkien ja muiden
sotaisten kansain hyökkäyksen pelon takia .
Kukaan ei ole ykkös uskova ET SINÄKÄÄN , ÄLÄ VAAN LUULE ?
mEILLÄ ON PALJON MUUTAKIN ,MITÄ SINÄ OLET PÄÄSSYT KURKKAAN .. - teu,
jos oppia haluat kirjoitti:
Loistakoon valheet, kuka tällaista hourii.
Meitä on noin kymmenen esikoislestadiolaista täällä ja pari kappaletta heistä on perinne-es.lestadiolaisia.
30000 esikoislestadiolaista ei tule lainkaan tänne. Tämän palstan perusteella ei siis toodellakaan tiedä vielä mitään esikoislestadiolaisuudesta. Valtaosa kirjoittajista jotka täällä häiriköivät, eivät tiedä mitään lestadiolaisuudesta.
50 vuotta liikkeessä aktiivijäsenenä antaa jo hieman näkökulmaa, siksi kehoitan niitä jotka eivät täytä tätä minimivaatimusta siirtymään lukijoiksi, kun me jotka tämän ehdon täytämme, keskustelemme täällä liikkeestä. Kun tarkkaan lukee, voi jotakin oppia liikkeestä."jos oppia haluat "
Koko maailmassa on 38'000as. Es/Lestoja
Mutta Moosesksen aikana n.1427,eKr. hän antoi JUMALALLE
144'000 as. Lahjaksi , neitseellisiä henkilöitä kuin enkeleitä
Ja tämä Tämä poppoo on koulutettu , Herralle kunniaksi laulamaan
Kun tullaan meitä lähemmäksi apostolinajasta , ensin tulee Kirkkoisät
----sitten aika pitkä viiva ,Ja sitten ensimmäiset uskonpuhdisatajat . Occamilainen
Wycliff. JAN Huss... Martti Luther , Melancthon joka oli aluksi. Sehwazrzerd.
Kun Luther kuoli 1546. Tuii Melanghtonista vetäjä , Ja hän ei ollut ainoa vaan
Lutherilla oli ainakin 12 Hyvää uskonpuhdistajaa ,. PM:illa n.11, mutta hän
joutui ,sanaharkkaan lähes kaikkien kanssa , ja muutakin kopua oli ..
joten kun hän sai kuolla 1560. sanoi /tunsi että vapauttavan hänet Teologisista
väittelyistä (Raivolta)..
Hänen jälkeensä jäi n. 10 aLKUPERÄISTÄ puhdistajaa ja n.10 uutta hyvää,
niistä ,voisi kertoa vähän myöhemmin ..
Wycliff. on ollut Englannin Raamatun kääntäjä' ( ja hän on saanut tehdä sen
Suoraan Wulkatasta , joka on kirjoitettu 390. -405, . Kirjoittaja on ollut Hieronymus
Ja Wycliff kirjaa sai Jan Huss Kä'yttää ,kun hän kirjoitti Böömin kielellä ja Tsekkin -
kielella Omansa Raamatut 1409, valmistui näihin aikoihin ..
Wycliff s. n1320 - k.uudenvuoden aattona 1384. Hänen aikana oli kirtäviä saarnjia
joita sanottiin "Lollardeiksi/Lollardeiksi". Jotka toimivat Wycliffin edustamasssa hengessä. Katolilainen kirkko alkoi vata Wyclffin kuoleman jälkeen vainota . ja
muitakin kannattajia vainottiin , Kun Huss 1415 tuomittiin harhaoppiseksi , ja pol-
tettiin , Wycliffin Ruumis kaivettiin 1428 ja poltettiin , paavija hänen ikvisiittorinsa.
Wycliffin teokset joutui pannaan , Hän teksia on julkaistu 1883. 36 nidettä .
Valikoiman " Select English Works." 3,nidettä. (1867-1871 ). - muuttis
TEU, kirjoitti:
"ja niin loistakoon "
Kyllä' ,mutta miten, Se oli käsketty sillälailla , jos sinä alat kovin suuresti
määkimään , sinä et ota mitään tietoa vastaan valkeudesta puhumattakaan
Tuota karhun vertausta , voi kuitata niin että Jeesus antaa suojelua ja viomaa
Että kestämme , ei mitään punkkeria , se on jo tanskassa havaittu .
Kirjoittaja , joka luulee että nyt on päästy kurkistamaan meidän uskomistamme
Ei ole mitään vielä , todellisuudessa tapahtunut , meidän usko , ei ole teidän
USKO , ainakaan nuin .
Ei ne Opetuslapset olleet sillai lukkojen takana , jollakin oli avain ,,Tilanne oli
että Kaupunkillakin piti silloin olla ulkoovi llukittu , Seloukkien ja muiden
sotaisten kansain hyökkäyksen pelon takia .
Kukaan ei ole ykkös uskova ET SINÄKÄÄN , ÄLÄ VAAN LUULE ?
mEILLÄ ON PALJON MUUTAKIN ,MITÄ SINÄ OLET PÄÄSSYT KURKKAAN ..Kysyn itseäni taitavimmilta (anteeksi aloittaja) miksi viestini niin usein menee minne sattuu? Minä yritän katsoa sitä vihneen "koukkua", mutta sitä ei näy kuin harvoin.
- koukusta riippuu
muuttis kirjoitti:
Kysyn itseäni taitavimmilta (anteeksi aloittaja) miksi viestini niin usein menee minne sattuu? Minä yritän katsoa sitä vihneen "koukkua", mutta sitä ei näy kuin harvoin.
Se menee aina sinne vastaajien loppuun vaikak yrität väliin laittaa.
jos koukkua ei ole, silloin se jää siihen mihin kirjoitat. - muuttis
koukusta riippuu kirjoitti:
Se menee aina sinne vastaajien loppuun vaikak yrität väliin laittaa.
jos koukkua ei ole, silloin se jää siihen mihin kirjoitat.Kiitos vastauksesta. Jaa noin päinkö se olikin. Olisi vain hyvä jos vastaus menisi sinne minne sen tarkoittaa. Aina en muista laittaa osoitetta viestiin.
- odotta osoitetta
Kuikahan suuri sinusta teu vielä tuleekaan kunhan ehtinet !
Odotan mielenkiinnolla milloin alat herättää kuolleita ja parantaa syöpäsairaita.
Vai mikä sen suuruutesi tarkoitus mahtanee olla?
Luuletko saavasi suurenkin palkinnon kaivellessasi kuka erosi kenestäkin satoja vuosia sitten ja kuka on se kaikkein esikoisin ?
Minulla olisi vaivoja, kerro mihin saan tulla parannettavaksi, niin alan hiukan ottaa tosissani oppisi suuruutta !
Minä olen ollut uudestisyntynyt vuodesta -70, enkä ole vielä ainuttakaan syöpäpotilasta hakenut sairaalasta kotiin, millainen summa sinulla teu on tässä asiassa ?
Jos sinä olet paremmin uudestisyntynyt ja ihan oikeat esikoiset sinut päästäneet synneistäsi, täytyyhän sen näkyä vaikkapa näissä uskon hedelmissä.- ällös sä hikeenny
odotta osoitetta
Sun pitäisi tuntea mies, niin voisit olla ihan rauhallinen.
teu ei kyllä tuota oppisuuntaa edusta, mitä sinä kuvailit.
Hyvää soppaa kyllä keittää! Olen syönyt! - teu,
"odottaa osoitetta "
Miten niin , olenko kertonut sanallakaan sihen suuntaan . jos olen
pyydän anteeksi, koska sinä olet saanut väärän käsityksen .
Jos syöpä on kysymyksessa , hoida se kuin kasvilääkinnässa anet-
taan ohjeksi Koivussa kasva Pakurikääpä ,,sellainen musta rokamainen
sen irroitus puusta , ja jauhaminen tuoreena Jäähydytettyyn keitettyyn veteen
5 l ,125 g kääpää , liota 4 vrk. liotus vesi siivilöidään ja kaikki pannaan kattilaan .hitaasti kiehauttaa , tarkoittaa että kiehautus tapahtuu n .4h
päästä , jäähdytetään voi juoda 2dl. aamuin ,päivän ,illoin kun olet satsin juonut
paruntuminen on tapehtunut , jos ei ,,se johtuu siitä ,
että ihminen voi sairastua , 200 erisyöpään , ja pakrikääpä toimii 100. n eri
syöpä lajiin ., . Toivo Rautavaaran kirja "Kuinka lunto parantaa". Siinä
kirjassa on muuta muukin ohje,,
- kaltimonjärvi
fb ryhmä olis hyvä idea. Kokeilemisen arvoinen,toivottavasti joku avais ja ylläpitäisi ryhmää. Itse olen senverran tumpelo titokoneitten kans etten kykene mutta mukaan tulisin mielellään.
- muuttis
Ilmottaudun kaltimojärven kaa samaan tumpelojoukkoon. Muuten kyllä olisin mukana, jos huolittaisiin.
- teu,
muuttis kirjoitti:
Ilmottaudun kaltimojärven kaa samaan tumpelojoukkoon. Muuten kyllä olisin mukana, jos huolittaisiin.
Minä en ilmoittaudu , sillä minusta tuntuu etrträ saillä vauin laitetaan
meidät eri karsinaan josta ei sitten ole enää paluuta , ,siispä kaikki
pitää olla kuin ennenkin ,,yksi muutos saa tulla , kaikki asiattomat
poikkeen palstalta ,
- Jeesustakin opettais
Eli kaikki pois paitsi esikoiset niinkö ?!!
Mikä ihmeen vimma ja pelko teillä oikein on asian suhteen !!
EIkö voi asiaa ajatella että edistyneemmältä opin ja hitaampaa voin ojentaa, vai onko KAIKKI joka ei ole sisäpiiriä niinpelkkää uhkaa vai mikä se on tämän häätövimman taustalla.
mutta jos on j ennakkoon nimennyt itsensämailmanainoaksi oikeaksi uskovaiseksi, niin eihän sellainen mitään kuuntele ei mitään opi eikä mihinkään kumarru nahdäkseen varpaansa pesemättömät sellaiset.- sysiminen kielletty
Ei pelkoa ole, mutta kristinuskossa seurakunnasta erotetaan sellaiset, jotka sotivat Kristusta ja toisia seurakuntalaisia vastaan.
Kiusaaminen ja toisen kristityn panettelu ei kuulu kristinuskoon.
Siksi kaikki sellaista toimintatapaa harjoittavat ei-lestadiolaiset
pois palstoilta.
Tämä on lestadiolaisuus palsta, siksi olisi kovin mukava asia jos muistakin lestadiolaisista ryhmistä tulisi tänne keskustelijoita mukaan. Erityisesti Rauhan Sana ryhmään kuuluvat olisivat mielenkiintoisia ja tervetulleita. Vanhoillisilla on oma palsta, he (liikkeen viralliseen oppiin sitoutuneet) eivät ole tervetullaita ekslusiivisen seurakuntaoppinsa vuoksi. - teu,
"Jeesustakin opettais "
Saatroin kirjoittaa liian jyrästi ..vaikka luin viestini ennen Sendeniä.
Todella tarkoitin, että Kyseessä oli tuo fb , joka on jo nykyään sillai
poistamassa kulkevaa, Ja haluan olla kuin ennen , en halua mitään
karsinointia , sillä siihen vedotaan kaikkialla ,,eli sanomiset on sen
jälkeen loppu niin kuin ennen ,,
'
Tarkoitin suhdetta , että siellä ei ole kuin 2 lukijaa >täällä 200. as.
olisiko tämä nyt selvinnyt , muillekin ..
Jos sitten niistä poistoista , Tarkoitukseni oli tälläinen , meidän on
kaikkien kuunneltava ja katseltava ,,ja jos asit ei mene Uskovien
mukaan ,silloin voidaan ryhtyä' : odotetaan .. - 5+7#
Jeesustakin opettais 24.1.2014 13:49
Ei ole montaa häätäjää. Yksikin tekee paljon hallaa käyttämllä aina eri nimimerkkiä ja sättimällä asiattomasti ihmisiä, seuraappa. Meillä on nyt oma ja mielestäni hyvä seriffi ja kaikki muut häätämiset saisi loppua ja pitäisikin, mutta kun jotkut pitävät palstaa lähes omana hiekkalaatikkona, niin tulos on tämä. : ( - ot opiksesi
5+7# kirjoitti:
Jeesustakin opettais 24.1.2014 13:49
Ei ole montaa häätäjää. Yksikin tekee paljon hallaa käyttämllä aina eri nimimerkkiä ja sättimällä asiattomasti ihmisiä, seuraappa. Meillä on nyt oma ja mielestäni hyvä seriffi ja kaikki muut häätämiset saisi loppua ja pitäisikin, mutta kun jotkut pitävät palstaa lähes omana hiekkalaatikkona, niin tulos on tämä. : (Häätäjälle neuvon sana. Pistä poistopyyntö kun siltä tuntuu, älä itse ala häätämään, se on lähinnä lapsellista ja naurettavaa. Häätäjän takia palsta on rauhaton, koska vetää puoleensa häiriköitä omalla räksyttämisellään
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432956- 502442
- 1072401
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361633- 991632
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4231509Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141482Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81469R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201269