Rosatom: Suomeen ydinvoimala valkovenäläisellä laatutyöllä
Valko-Venäjällä vieraileva Rosatomin toimitusjohtaja Sergei Kirijenko kehuu valkovenäläistä laatua. Hän sanoo yhtiön olevan valmis käyttämään valkovenäläisiä ammattilaisia, kun Rosatom rakentaa ydinvoimaloita kolmansiin maihin. Kirijenko kehuu isännilleen yhtiön voittaneen tarjouskilpailun Suomeen rakennettavasta ydinvoimalasta.
Venäläisen Rosatomin toimitusjohtaja Sergei Kirijenko vierailee Valko-Venäjällä, minne rakennetaan maan ensimmäistä ydinvoimalaa.
Uutistoimisto Itar-Tassin mukaan Kirijenko mainitsi valkovenäläisille isännilleen, että Rosatom on viime viikolla allekirjoittanut Unkarin kanssa sopimuksen kahdesta ydinvoimalayksiköstä ja että Venäjä voitti joulukuussa tarjouskilpailun yksikön rakentamisesta Suomeen.
– Valko-Venäjän laatu, kuri ja asenne työhön on sellainen, että yhteistyö on mahdollista. Olemme valmiita ottamaan ammattimaisia valkovenäläisiä organisaatiota rakentamaan ydinvoimaloita kolmansiin maihin.
Kirijenko ylistää valkovenäläistä rakenteilla olevaa ydinvoimalayksikköä moderniksi ja luotettavaksi.
– Jos vastaavanlainen olisi ollut Fukushiman ydinvoimalassa, Japani olisi voinut välttää nykyisenlaisen tilanteen, sanoi Kirijenko viitaten vuoden 2011 tsunamin aiheuttamaan ydinvoimalaonnettomuuteen.
Rosatomilla on ulkomailla useita ydinvoimalahankkeita Valko-Venäjän lisäksi muun muassa Turkissa, Armeniassa, Bangladeshissa, Vietnamissa ja Suomen Pyhäjoella.
ROSATOM: Suomeen ydinvoimala valkovenäläisellä laatutyöllä
made by belarussia
1
103
Vastaukset
- Englanti kutsuu
Haluatteko Suomeen ydinvoimalan, josta venäläiset tulevat omistamaan vähintään kolmasosan ja jopa 49 % ja johon Venäjän Rosatom -yhtiö toimittaa myös polttoaineen?
Rosatom on mukana myös ydinasebisneksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755