Ei niitä ees saa tankattua pakkasella

Eurosamara

Käytin vaimoa pari viikkoa sitten paikallisessa Prismassa. Odotin autossa, kun Muija piipahti liikkeessä, viipyi n. parikymmentä minuuttia. Pysäköintipaikan vieressä on bensiini automaatti.
Tankkaajia kävi jonkun verran. Automaatille kaarsi kalliin näköinen, uudehko Jaguar. Pukupäällä oleva keski-ikäinen Mies nousee autosta, yrittää avata autosta bens,tankin korkin päällä olevaa läppää. Naputtelee kädellään,kiroilee,hujauttaa nyrkillä.
Kiinni on, ja pysyy. Luovuttaa,ja lähtee,jäi tankkaamatta.
Taas muutama auto käy tankkaamassa.Tulee uudehko Bmw. Sama juttu. Avasi takaluukunkin,yrittäen sieltä kautta saaha luukkua auki. Mut ei. Kaveri lähti kiroillen pois.
Siis alle puolessa tunnissa kaksi kallista autoa,joilla sama vika. Avaus systeemi on yhtä luotettava kuin länsiräppänätkin.
Pakkasta oli vaan15 astetta. Se on monelle länsräppänälle liikaa.

16

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladamiäs

      Muistelet nyt omaa Ladaasi, jonka tankkia et saanut auki. Sehän ei haittaa kun Ladat eivät muutenkaan toimi pakkaskeleillä. Oikeilla autoilla ajetaan kuin kesällä, vaikka ulkona olisi 30 astetta pakkasta.

    • Kanto

      Olinpa taas aika sienissä kun tuli tämä kommunistitörinä ulostettua.

    • Ladafever

      Tämä on osa sitä karmeaa todellisuutta, jossa länsiräppänisti elää joka ikinen päivä kun on pakkasta. Kesällä ei tiettävästi juuri tätä ongelmaa ole mutta miljuuna muuta sitten taas on.

    • Ladanever

      Länsiautot ne vain toimivat kaikilla keleillä. Syksyllä hyytyneiden Ladojen kommunistiomistajat jaksavat kadehtia meitä joka päivä sienihöyryissään bussimatkalla sossuun.

      • Kanto.

        Jaaha mitenkä niilä länsiräppänöillä ajaa talvella jos niitä ei pysty tankkaamaan. Tankillinen talvella, täytyy siihen aika vähän ajaa talven aikanna jos se bensamäärä riittää. Oiskohan länsiautojen uusi kotkotus se että kun on hieman vilpoinen ilma et silloin tankkaa autoasi, etkä silloin tietenkään säre sitä.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Jaaha mitenkä niilä länsiräppänöillä ajaa talvella jos niitä ei pysty tankkaamaan. Tankillinen talvella, täytyy siihen aika vähän ajaa talven aikanna jos se bensamäärä riittää. Oiskohan länsiautojen uusi kotkotus se että kun on hieman vilpoinen ilma et silloin tankkaa autoasi, etkä silloin tietenkään säre sitä.

        Ei länsiautojen tankkaamisessa ole mitään ongelmaa. Sinähän ne sadut itse olet taas keksinyt.


    • Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että näitä paremman luokan autoja pestään myöskin pakkasella viikoittain joten tankinlukon salpa jumittuu jollei sitä muista voidella pesun jälkeen.
      Ketjun aloittajalla on varmasti joku vanha ropponen jota ei pestä koskaan joten ei pääse tankin lukkokaan talvella jäätymään.
      Eiköhän se eurosamarassa jäädy yhtälailla jos sitä uitetaan 20 asteen pakkasella.

      • Eurosamara

        "Paremman luokan" autoja ei oltu pesty aikoihin.( jaguar,bmw)
        Luulisi että tuon hintaluokan autoissa ei tarvitsi pesun jälkeen alkaa tekemään huoltoa, rasvaamaan salpoja,ym.
        Pesen Ladan tarpeen usein. Viimmeistään silloin,kun ei näe kuvaansa auton kyljestä.
        Ladaan ei tarvitse tehdä huoltoa pesun jälkeen,niin kuin noissa "paremman luokan" autoissa.
        Koskaan ei ole ollut jäätymis ongelmia pesun jälkeen. Lada onkin tehty Suomen oloihin.


      • Kanto.
        Eurosamara kirjoitti:

        "Paremman luokan" autoja ei oltu pesty aikoihin.( jaguar,bmw)
        Luulisi että tuon hintaluokan autoissa ei tarvitsi pesun jälkeen alkaa tekemään huoltoa, rasvaamaan salpoja,ym.
        Pesen Ladan tarpeen usein. Viimmeistään silloin,kun ei näe kuvaansa auton kyljestä.
        Ladaan ei tarvitse tehdä huoltoa pesun jälkeen,niin kuin noissa "paremman luokan" autoissa.
        Koskaan ei ole ollut jäätymis ongelmia pesun jälkeen. Lada onkin tehty Suomen oloihin.

        Lada on tehty kestämään Siperian olosuhteisiin, sielähän on tunnetusti kovemmat pakkaset mitä täällä Suomessa.


    • on ne huonoja

      Just noin. Länsräppänien varusteeksi pitää lisätä leka,ja sorkkarauta.

      • Ladafever

        Kyllä länsiräppänä saa lekaa ja erilaista rautaa joka puolelle runkoa kun sen käyttöikä on kahden vuoden jälkeen lopussa. Nämä lekahommat hoitaa silloin Kuusakoski Oy ja hyvä niin ... ei tule ikävä räppänää !


      • Ladanever
        Ladafever kirjoitti:

        Kyllä länsiräppänä saa lekaa ja erilaista rautaa joka puolelle runkoa kun sen käyttöikä on kahden vuoden jälkeen lopussa. Nämä lekahommat hoitaa silloin Kuusakoski Oy ja hyvä niin ... ei tule ikävä räppänää !

        Näinhän se länsiräppänän lyhyt elinkaari menee. Ensin tulee lekaa että saadaan rumilus tankattua ja sitten lopuksi tulee se iso niitti, joka litistää räppänän kuin russakan. Ei siis kovinkaan hohdokasta mutta onneksi minäkin nyt tiedän että on olemassa auto nimelta Lada, joka on tyylikäs, turvallinen ja varmatoiminen oli sää mikä tahansa. Minunkin nimimerkki sitten vaihtuu mutta nyt räppänävelkojen takia joudun pitämään tätä vanhaa vielä yli 10-vuotta.


      • Lada_totta_kai
        Ladanever kirjoitti:

        Näinhän se länsiräppänän lyhyt elinkaari menee. Ensin tulee lekaa että saadaan rumilus tankattua ja sitten lopuksi tulee se iso niitti, joka litistää räppänän kuin russakan. Ei siis kovinkaan hohdokasta mutta onneksi minäkin nyt tiedän että on olemassa auto nimelta Lada, joka on tyylikäs, turvallinen ja varmatoiminen oli sää mikä tahansa. Minunkin nimimerkki sitten vaihtuu mutta nyt räppänävelkojen takia joudun pitämään tätä vanhaa vielä yli 10-vuotta.

        No hyvä että sinäkin tulit viimein järkiisi. Tyhmyyttähän tuo on kun ottaa lainoja länsiräppänän vuoksi mutta onneksi on siis valoa tunnelissa ja Lada seuraavaksi ostoslistalla. Siitä alkaa räppänätön onnelinen kausi elämässä, jolloin autoilu on mahdollista ympäri vuoden toisin kun nyt tämän länsihirvityksen kanssa. Ei itkupotko raivareita, ulosottomiehiä oven takana ja yötkin menee nukkuessa eikä velkojen määrää laskiessa.


    • Kanto.

      Tuola toisessa jutussa joku lainaa jostain jotain tarua että Lada tehtaalla vähennetään työntekijöitä kun Lada ei muka mene kaupaksi. Se pää asia on esitetty niin kuin ei sellaista ilmiötä esiintyisi muualla maalimaa. Täälä armaassa Suomenmaassamme Nokialle kävi niin kuin kävi. Puuteollisuus on käynyt saman kuin Ladatehtaalla tapahtuu nyt. Paperitehtaita lopetellaan tai siirretään muualle. Viimeisin Rautaruukki, varmasti työväki vähenee. Ovatko nämä kotimaassamme tapahtuvat yhtiökaupat ja lopputilit osoitus siitä että työntekijöitä on ollut liikaa, vaiko siitä että tehty tuote on ollut huonoa joka ei ole mennyt kaupaksi? Lada tehtaalle on palkattu uusi suunittelija joka aloittaa"puhtaalta pöydältä" ja nostaa Ladan länsitasolle. Voi hirveä sanon minä. Lada on jo nyt, siis nämä jolla ajetaan täälä nyt, ovat lännen tasolla ja ovat ylempänäkin. Esim. polttoaineen kulutus on nyt vieläkin pienempi kuin monessa uudessa lännenautossa. Lännenauto tehtaan ilmoittamaan polttoaineen kulutukseen saa lisätä reilusti kahdesta- puoleentoista litraan lissä polttoainetta. Jokainen joka lukia osaa on saanut tietoa että vikoja on länsiautoissa, eivät ne viattomia ole, no tavallaanhan viattomiahan ne ovat siihen mikä niiden maine on, sillä ihminenhän sen on sanonut että ne ovat viattomia. Viattomia polosia ovat myös ne jotka hyväuskoisina ovat uskoneet automainokset.

    • Eurosamara

      SonjaNe
      31.1.2014 09:02

      Apua! Tankki on melkein tyhjä, mutta tankin luukku ei aukea. Kyseessä on Linea Sol Wagon vm. 2009. Alkutalvesta luukun rakoon oli pari kertaa mennyt lunta tai jäätä, mutta kun luukkua täräytti napakasti kämmenellä, jäät karisivat ja luukku aukesi normaaliin tapaan ratin sivussa olevasta nappulasta. Vaan nyt ei sekään konsti auta, eikä myöskään luukun kevyt vääntäminen samalla kun nappia painetaan.

      Saanko luukkua auki helpoilla kotikonsteilla? Vinkkejä?
      (Lainaus Tojotan sivuilta.)
      Sama ongelma Tojotassa.

      • Riihikoski

        Sama jäätymisongelma on kaikissa länsräppänöissä,hintaluokasta riippumatta.
        Ainoastaan Ladan Insinjöörit ovat osanneet suunnitella pakkasta,ja rapakelejä kestävän auton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7838
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3752
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1886
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1053
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1003
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      750
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe