Rengaspaineiden valvontajärjestelmä?

Hermot meni

Ostin käytetyn Skoda Fabian ja siinä on kyseinen järjestelmä.Eilen ajaessani liikkeestä kotiin,kaikki toimi loistavasti.

Tänä aamuna ajoin töihin ja kojelautaan syttyi varoitusvalo,auto pysäkille ja ohjekirjassa luki,renkaspaineiden varoitusvalo.Ajoin seuraavalle huoltoasemalle ja joikaisessa renkaassa oli 2,5 baaria ilmaa.Järjestelmän nollaus ja töihin.

Illalla lähdin ajamaan kotiin ja taas sama valo/temput kuin aamulla.

Onko tämä kovin yleistä talvella vai pitääkö mennä hirttämään kauppias?

14

6534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reipas retku

Eipä ole omassani ainakaan turhia hälyytellyt.

• tm- mies?

Fiksu skodisti olet.

• autoilija1

Muutama automyyjä valisti itseäni siitä, että näitä rengaspainetta valvovia järjestelmiä on kaksi erillaista ja toinen niistä on erittäin vikaherkkä. Varsinkin lämpötilan muutokset saavat aikaan turhia hälytyksiä. Kun tiemmä tulevat pakolliseksi kohta, niin runsaasti harmia on edessä autoilijoilla.

• Schkoda

Eiköhän Skodassa ole nykyisin käytössä tämä ABS-antureiden kautta tuleva pyörintänopeutta valvova järjestelmä. Omassa Octaviassani ei koskaan ole ollut ongelmia. Tosin hälyyttää aina kun vaihdan kesärenkaat talvirenkaiksi ja toisinpäin, mutta resetoimalla on taas palattu normaaliin.

• Radiaali

Perussysteemi on kait totetutettavissa vaikka ABS-antureilla renkaiden keskinäistä pyörintänopeutta valvomalla, siis oikeastaan ihan softaperäinen järjestelmä. Kalliimpi systeemi valvoo rengaspainetta ja siinä joka renkaassa on oma paristolla varustettu anturi, joka lähettää langattomasti tiedon rengaspaineesta. Kuulemma kesä- ja talvirenkaille tarvitaan oma 4 kpl satsi antureita.
      Arvatkaa vaan miten pelaa Suomen pakkasissa ja loskassa ...

• Radiaali

Onneksi valvontajärjestelmä tulee pakolliseksi EU:ssa vasta ensi marraskuussa uusiin autoihin! Ja automaattinen hätäpuhelinhan on tulossa kait ensi vuonna.
        Miten olen voinutkaan selvitä vuosikymmeniä pelkän vararenkaan ja tunkin avulla, edes ajamatta p*skaksi vuotavaa rengasta ...

• 11+11
        Radiaali kirjoitti:

Onneksi valvontajärjestelmä tulee pakolliseksi EU:ssa vasta ensi marraskuussa uusiin autoihin! Ja automaattinen hätäpuhelinhan on tulossa kait ensi vuonna.
        Miten olen voinutkaan selvitä vuosikymmeniä pelkän vararenkaan ja tunkin avulla, edes ajamatta p*skaksi vuotavaa rengasta ...

Tuollainen aktiivinen painetunnistin maksaa saman kuin se paskaksi mennyt kumi, ja harvoinpa niitä kumeja menee alhaisen ilmanpaineen takia jos aina lähtiessä renkaisiin vilkasee.
        Mikäli niin käy että vauhdissa rengas räjähtää niin silloin menee uusiksi sekä kumi että anturi.
        Hyvä EU, äänestäjä kiittää.

• Patterin kesto

Minulla on ulkolämpötilamittari langattomalla anturilla. Iso CR2032-paristo hyytyy joka vuosi muutaman kovan pakkaspäivän jälkeen. Seuraavasta autosta katson tarkkaan, ettei siinä ole järjestelmää, joka on pyörässä ja toimii paristolla.

• keskarit pystyyn

Eikös ne EU-herrat suuressa viisaudessaan juurikin esittäneet, että tämä venttiilien yhteyteen sijoitettava painelähetin tulee olemaan suositeltavin ykkösvaihtoehto. Hyvä EU, äänestäjä todellakin kiittää, ihan Ѵitusti.

• FUCK EU
        keskarit pystyyn kirjoitti:

Eikös ne EU-herrat suuressa viisaudessaan juurikin esittäneet, että tämä venttiilien yhteyteen sijoitettava painelähetin tulee olemaan suositeltavin ykkösvaihtoehto. Hyvä EU, äänestäjä todellakin kiittää, ihan Ѵitusti.

NE saata-an nilkit ketkä äänesti meidät EU.n jäseniksi saisivat maksaa kaiken haitan mikä meille on koitunut, MAINITSE 1 ASIA MIKÄ ON NYT PAREMMIN KUIN ENNEN EU LIITYMISTÄMME. Olen pahoillani etten hyväksy vakaata korkotasoa minulla ei ole ollut velkaa EU aikana ja näin ollen olen vain netto häviäjä kun olen joutunut rahoittamaan muiden elämää jopa pankissa olevilla itse tienaamillani rahoilla.
        Korko menetys jo pelkästään kolmen keskihintaisen henkilöauton verran.
        VIT-uun koko EU!!! Oikeammin sanon että te ketkä jätitte äänestämättä olette yhteiskunnan mätäjoukko. OLETTE TYHMIÄ!!!

• Anturit pois
        FUCK EU kirjoitti:

NE saata-an nilkit ketkä äänesti meidät EU.n jäseniksi saisivat maksaa kaiken haitan mikä meille on koitunut, MAINITSE 1 ASIA MIKÄ ON NYT PAREMMIN KUIN ENNEN EU LIITYMISTÄMME. Olen pahoillani etten hyväksy vakaata korkotasoa minulla ei ole ollut velkaa EU aikana ja näin ollen olen vain netto häviäjä kun olen joutunut rahoittamaan muiden elämää jopa pankissa olevilla itse tienaamillani rahoilla.
        Korko menetys jo pelkästään kolmen keskihintaisen henkilöauton verran.
        VIT-uun koko EU!!! Oikeammin sanon että te ketkä jätitte äänestämättä olette yhteiskunnan mätäjoukko. OLETTE TYHMIÄ!!!

Kyllä noinhan se on vaikka poikkesitkin polulta kun kyse oli rengaspaineitten valvonta antureista. ne on ihan turhaa tavaraa kuten tuo typerä valosääntö ettei päivävalojen yhteydessä saa palaa takavalot kyllä se on niin että eu eliitti on täynnä paviaaneja anteeksi oikeille paviaaneille te olette fiksuja mutta eussa on sekunda paviaanit tekemässä elämästämme sietämättömän sietämätöntä

• valvoja-------------
        Anturit pois kirjoitti:

Kyllä noinhan se on vaikka poikkesitkin polulta kun kyse oli rengaspaineitten valvonta antureista. ne on ihan turhaa tavaraa kuten tuo typerä valosääntö ettei päivävalojen yhteydessä saa palaa takavalot kyllä se on niin että eu eliitti on täynnä paviaaneja anteeksi oikeille paviaaneille te olette fiksuja mutta eussa on sekunda paviaanit tekemässä elämästämme sietämättömän sietämätöntä

Autojen ja autoilijoiden valvontajärjestelmä tulee seuraavaksi ja
        valvojat (politrukit). Huomattava työllistämisvaikutus veronmaksajien
        piikkiin. Polkupyörärekisteri ja saastevero vielä puuttuu.

• zetor

Pösö 407 omaa valvontajärjestelmän,tietsikka kiinni kerran puolessa vuodessa ja oikeakin etupyörä toimii maksaa 10e ei ne pahoja ole.

• Anonyymi

Jossain malleissa tuo "kalibrointi SET" Painike löytyy keskikonsolista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1153
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    Aihe