Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

teiniäiti 19vee

teinimamma19

Moi!
Haluisin kysellä onko kellään ollut samaa tilannetta/onko antaa neuvoja. Täytän heinäkuussa 20w ja laskettuaika on heinäkuun lopussa. Lapsen isä ei osallistu kasvatukseen yms joten minusta tulee yhäiti. Vakituista sopimusta töihin ei ole ja työ on sellaista mitä en voi niin pitkälle tehdä kun raskaana haluisin.Asia on jo iloinen ja ensimmäinen kolmannes jo takana. Mitä olette mieltä pärjäänkö lapsen kanssa?

7

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsella isä

      onneksi olkoon onhan lapsella isä ja olethan sen kanssa jo naimisissa?

      • teinimamma19vee

        Ei kun juuri tuolla kirjoitin että lapsen isä ei osallistu kasvatukseen millään tavalla. Ystäviä kyllä olemme edelleen.


    • Äiti itsekkin

      Pärjäät jos sulla on muita ihmisiä apuna.Itsekkin 20v äiti,tosin isän kanssa olemme olleet yhdessä jo pitkään.rahallisesti kyllä pärjäät kun mietit vähän miten rahaa käytät :) Meistä kumpikaan ei ole töissä mutta opiskelemme (minä vielä äitiyslomalla).Meillä on alle 1v lapsi.

      • teinimamma19

        Kiitos positiivisesta ja kannustavasta kommentista!:)
        Tuki verkosto on kyllä laaja, vamhempani ovat jo innoissaan asiasta ja samoin vanhemmat sisarukset ja heidän puolisot. Moni lapsen saanut kaverikin on positiivisin mielin tullut antamaan tukea ja sanovat että auttaa parhaan mukaan kun apua tarvitsen. Kiitollinen siitä kyllä olen kuinka hyvät isovanhemmat lapsi saa. Mutta silti toivon että lapsen isä tulee toisiin aatoksiin ja haluaa lapsen elämässä olla mukana koska lapsi kuitenkin isän tarvitsee/ansaitsee vaikka meistä ei koskaan paria tulekkaan.


      • hyvin se menee
        teinimamma19 kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta ja kannustavasta kommentista!:)
        Tuki verkosto on kyllä laaja, vamhempani ovat jo innoissaan asiasta ja samoin vanhemmat sisarukset ja heidän puolisot. Moni lapsen saanut kaverikin on positiivisin mielin tullut antamaan tukea ja sanovat että auttaa parhaan mukaan kun apua tarvitsen. Kiitollinen siitä kyllä olen kuinka hyvät isovanhemmat lapsi saa. Mutta silti toivon että lapsen isä tulee toisiin aatoksiin ja haluaa lapsen elämässä olla mukana koska lapsi kuitenkin isän tarvitsee/ansaitsee vaikka meistä ei koskaan paria tulekkaan.

        Hienoa, että tukiverkostosi ovat noin hyvät, ja kaikki ovat innolla ottaneet asian vastaan! :) Vielähän sinulla on raskautta jäljellä, joten isäkin kerkeää asiaa miettimään ja toivottavasti tuleekin toisiin aatoksiin. Mutta ihan varmasti sinä tulet pärjäämään, vaikka isä ei kuvioissa olisikaan mukana :)
        Onko sinulla ketään saman ikäisiä ystäviä, ketkä odottaisivat tai keillä olisi jo lapsia?


      • teinimamma19
        hyvin se menee kirjoitti:

        Hienoa, että tukiverkostosi ovat noin hyvät, ja kaikki ovat innolla ottaneet asian vastaan! :) Vielähän sinulla on raskautta jäljellä, joten isäkin kerkeää asiaa miettimään ja toivottavasti tuleekin toisiin aatoksiin. Mutta ihan varmasti sinä tulet pärjäämään, vaikka isä ei kuvioissa olisikaan mukana :)
        Onko sinulla ketään saman ikäisiä ystäviä, ketkä odottaisivat tai keillä olisi jo lapsia?

        Työkaveri ja serkku odottavat juuri samaan aikaan kun minä ja kaikilla meillä la on samoihin aikoihin, he kyllä ovat parisuhteessa ja minua paljon vanhempia mutta heidän kanssa tulee kyllä aikaa vietettyä:) noin kymmenkunta kaveria on jo lapsen saaneita ja lapset ovat 1-2vuoden ikäluokkaa tällä hetkellä että leikki kavereita ainakin löytyy ja osaavaa apua heiltä. Eniten mua huolettaa se että pärjäänkö rahallisesti että voin tarjota tulevalle pikkuselle hyvän elämän..? Uskon kyllä että minusta hyvä äiti tulee ja raskauden aikana kasvan hieman "aikuisemmaksi"..:)


      • huhhuh...
        teinimamma19 kirjoitti:

        Työkaveri ja serkku odottavat juuri samaan aikaan kun minä ja kaikilla meillä la on samoihin aikoihin, he kyllä ovat parisuhteessa ja minua paljon vanhempia mutta heidän kanssa tulee kyllä aikaa vietettyä:) noin kymmenkunta kaveria on jo lapsen saaneita ja lapset ovat 1-2vuoden ikäluokkaa tällä hetkellä että leikki kavereita ainakin löytyy ja osaavaa apua heiltä. Eniten mua huolettaa se että pärjäänkö rahallisesti että voin tarjota tulevalle pikkuselle hyvän elämän..? Uskon kyllä että minusta hyvä äiti tulee ja raskauden aikana kasvan hieman "aikuisemmaksi"..:)

        Pärjäät rahallisesti jos haluat pärjätä! Mutta älä nyt hyvä ihminen tule täältä kysymään pärjäätkö vaiko et, miten me sinua tuntematta pystymme mitään vastaamaan!! Jotkur pärjää ihan sillä äitiyspäivärahan minimillä yksisteen, toisille ei riitä edes kahden hyvät tulot. Ei me tiedetä paljonko kulutat :) itse olen sinua vanhempi ja mietin myös miten pärjätään kun ollaan totuttu elämään leveästi ja osteltu kaikkea turhaa ja kallista, mutta itsestä se tosiaan vaan kiinni on. Ja jos minimille joudut, niin lapsen menot edelle ja sitten vasta omat :)

        Kirppiksiäkin kannattaa hyödyntää, niin ei talous niin pahasti kaadu kun jäät äippärahoille. Täällä juuri laskettiin että kun pieniä asioita jätetään tekemättä/vaihdetaan edullisempaan niin rahaa jää useita satoja euroja enemmän käteen kuussa.

        Tuntuu kuitenkin siltä että jos netistä täytyy tulla kyselemään pärjääkö tai onko valmis johonkin, niin vastaus on ei! Kenenkään itsestä tuntevan ihmisen ei tarvitse ventovieraiden mielipiteitä kysellä varmistuakseen omasta pärjäämisestä!

        Tsemppiä kuitenkin sinne ja onnea odotukseen! Ehkä se isukkikin heltyy kun vauva syntyy :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe