Moi :) Oon 18v nuori ja oon raskaana viikolla 39.
Lapsi syntyy ihan pian ja oon alkanut miettiä, että kenet otan mukaan synnytykseen.
Oon alusta asti tiennyt, että haluan oman äidin, koska ollaan todella läheisiä ja hän on autanut mua todella paljon.
Rakastan mun poikaystävää ja hänkin on ollut koko raskauden ajan tukena ja meillä menee hyvin, mut silti jotenkin tuntuu, että en halua häntä sinne.
Kuitenkin taas samaan aikaan tuntuu, että jos poikaystävä ei ole mukana, vien häneltä meiän elämän suurimman päivän pois.
Mitä mun pitäisi tehdä?
Älkää tulko tänne laittamaan sit jookosta mitään haukkumis kommentteja!
Kuka mukaan synnytykseen?
6
138
Vastaukset
- lapsen isä mukaan
lapsen isä mukaan synnytykseen ja oletko naimisissa?
- ...
Lapsen isä tietenkin mukaan synnytykseen.
Yritä saada napanuora katkaistua äitiisi, sillä yleensä tulevalle äidille ei tulisi mieleenkään ottaa omaa äitiään mukaan synnytykseen, jos lapsen isä on kuvioissa.
Luulen, ettei sinussa kuitenkaan ole mitään suurempaa vikaa, paitsi että sinun kuuluisi tuossa vaiheessa puhua miehestäsi ja lapsesi isästä, eikä "poikaystävästä", mikä on hirmu noloa. Vai eikö hän olekaan lapsesi isä?- ei äitiä
Juuri näin! Itselläni on erittäin hyvät välit äitiini ja hän on erittäin tärkeä ihminen elämässäni. Kuitenkin otin synnytykseen mukaan doulan, koska koin että oma äiti ei ole se kenet mukaan halusin ja se tuntui ajatuksenakin jotenkin erikoiselta.
Lisäksi tiedän yhden joka otti äitinsä mukaan synnytykseen jakaikki meni hyvin, mutta jälkeenpäin on tämä kyseinen ihminen sanonut että ei ollut hyvä idea ja jos saisi valita uudestaan niin olisi ottanu kuitenkin mielummin jonkun muun.
Synnytys on kuitenkin niin intiimi ja ihana kokemus niin hyvähän se olisi pystyä jakamaan sen ihmisen kanssa kenen lapsi on kyseessä :) tai sitten ehkä suhteessa kaikki ei ole kunnossa :/ - Nuori äiti
Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan. - itsekäa olisit ollut!
Nuori äiti kirjoitti:
Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan.Olisihan se aivan äärettömän itsekeskeistä jättää isä pois jos se haluaisi mukaan. Hyvä että tulit järkiisi!!
- qreetta
Moi! Minä sain myös ekan lapseni 18.v, itsekkin mietin pitkään samaa asiaa. Lopulta tuntui parhaalta mennä synnytykseen yksin ja hyvin siitä selvisi.. tee niin kuin itsestä parhaalle tuntuu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657