Kuka mukaan synnytykseen?

Nuori äiti

Moi :) Oon 18v nuori ja oon raskaana viikolla 39.
Lapsi syntyy ihan pian ja oon alkanut miettiä, että kenet otan mukaan synnytykseen.
Oon alusta asti tiennyt, että haluan oman äidin, koska ollaan todella läheisiä ja hän on autanut mua todella paljon.
Rakastan mun poikaystävää ja hänkin on ollut koko raskauden ajan tukena ja meillä menee hyvin, mut silti jotenkin tuntuu, että en halua häntä sinne.
Kuitenkin taas samaan aikaan tuntuu, että jos poikaystävä ei ole mukana, vien häneltä meiän elämän suurimman päivän pois.
Mitä mun pitäisi tehdä?
Älkää tulko tänne laittamaan sit jookosta mitään haukkumis kommentteja!

6

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen isä mukaan

lapsen isä mukaan synnytykseen ja oletko naimisissa?

• ...

Lapsen isä tietenkin mukaan synnytykseen.

Yritä saada napanuora katkaistua äitiisi, sillä yleensä tulevalle äidille ei tulisi mieleenkään ottaa omaa äitiään mukaan synnytykseen, jos lapsen isä on kuvioissa.

Luulen, ettei sinussa kuitenkaan ole mitään suurempaa vikaa, paitsi että sinun kuuluisi tuossa vaiheessa puhua miehestäsi ja lapsesi isästä, eikä "poikaystävästä", mikä on hirmu noloa. Vai eikö hän olekaan lapsesi isä?

• ei äitiä

Juuri näin! Itselläni on erittäin hyvät välit äitiini ja hän on erittäin tärkeä ihminen elämässäni. Kuitenkin otin synnytykseen mukaan doulan, koska koin että oma äiti ei ole se kenet mukaan halusin ja se tuntui ajatuksenakin jotenkin erikoiselta.

Lisäksi tiedän yhden joka otti äitinsä mukaan synnytykseen jakaikki meni hyvin, mutta jälkeenpäin on tämä kyseinen ihminen sanonut että ei ollut hyvä idea ja jos saisi valita uudestaan niin olisi ottanu kuitenkin mielummin jonkun muun.

Synnytys on kuitenkin niin intiimi ja ihana kokemus niin hyvähän se olisi pystyä jakamaan sen ihmisen kanssa kenen lapsi on kyseessä :) tai sitten ehkä suhteessa kaikki ei ole kunnossa :/

• Nuori äiti

Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
        Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
        Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
        Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan.

• itsekäa olisit ollut!
        Nuori äiti kirjoitti:

Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
        Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
        Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
        Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan.

Olisihan se aivan äärettömän itsekeskeistä jättää isä pois jos se haluaisi mukaan. Hyvä että tulit järkiisi!!

• qreetta

Moi! Minä sain myös ekan lapseni 18.v, itsekkin mietin pitkään samaa asiaa. Lopulta tuntui parhaalta mennä synnytykseen yksin ja hyvin siitä selvisi.. tee niin kuin itsestä parhaalle tuntuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6264
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3232
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2546
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2188
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1686
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1470
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      225
      1403
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1382
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      30
      1341
    Aihe