Kuka mukaan synnytykseen?

Nuori äiti

Moi :) Oon 18v nuori ja oon raskaana viikolla 39.
Lapsi syntyy ihan pian ja oon alkanut miettiä, että kenet otan mukaan synnytykseen.
Oon alusta asti tiennyt, että haluan oman äidin, koska ollaan todella läheisiä ja hän on autanut mua todella paljon.
Rakastan mun poikaystävää ja hänkin on ollut koko raskauden ajan tukena ja meillä menee hyvin, mut silti jotenkin tuntuu, että en halua häntä sinne.
Kuitenkin taas samaan aikaan tuntuu, että jos poikaystävä ei ole mukana, vien häneltä meiän elämän suurimman päivän pois.
Mitä mun pitäisi tehdä?
Älkää tulko tänne laittamaan sit jookosta mitään haukkumis kommentteja!

6

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen isä mukaan

lapsen isä mukaan synnytykseen ja oletko naimisissa?

• ...

Lapsen isä tietenkin mukaan synnytykseen.

Yritä saada napanuora katkaistua äitiisi, sillä yleensä tulevalle äidille ei tulisi mieleenkään ottaa omaa äitiään mukaan synnytykseen, jos lapsen isä on kuvioissa.

Luulen, ettei sinussa kuitenkaan ole mitään suurempaa vikaa, paitsi että sinun kuuluisi tuossa vaiheessa puhua miehestäsi ja lapsesi isästä, eikä "poikaystävästä", mikä on hirmu noloa. Vai eikö hän olekaan lapsesi isä?

• ei äitiä

Juuri näin! Itselläni on erittäin hyvät välit äitiini ja hän on erittäin tärkeä ihminen elämässäni. Kuitenkin otin synnytykseen mukaan doulan, koska koin että oma äiti ei ole se kenet mukaan halusin ja se tuntui ajatuksenakin jotenkin erikoiselta.

Lisäksi tiedän yhden joka otti äitinsä mukaan synnytykseen jakaikki meni hyvin, mutta jälkeenpäin on tämä kyseinen ihminen sanonut että ei ollut hyvä idea ja jos saisi valita uudestaan niin olisi ottanu kuitenkin mielummin jonkun muun.

Synnytys on kuitenkin niin intiimi ja ihana kokemus niin hyvähän se olisi pystyä jakamaan sen ihmisen kanssa kenen lapsi on kyseessä :) tai sitten ehkä suhteessa kaikki ei ole kunnossa :/

• Nuori äiti

Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
        Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
        Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
        Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan.

• itsekäa olisit ollut!
        Nuori äiti kirjoitti:

Kyllä mun poikaystävä on lapsen isä.
        Ja oon miettinyt asiaa ja päätin ottaa hänet sinne mukaan.
        Jotkut haluaa eri asioita ku toiset!
        Mutta päätin kuitenkin ottaa isän mukaan.

Olisihan se aivan äärettömän itsekeskeistä jättää isä pois jos se haluaisi mukaan. Hyvä että tulit järkiisi!!

• qreetta

Moi! Minä sain myös ekan lapseni 18.v, itsekkin mietin pitkään samaa asiaa. Lopulta tuntui parhaalta mennä synnytykseen yksin ja hyvin siitä selvisi.. tee niin kuin itsestä parhaalle tuntuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      222
      3845
    2. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      32
      3155
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      3134
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      22
      3018
    5. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      84
      2944
    6. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      5
      2862
    7. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      9
      2258
    8. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      228
      2247
    9. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      87
      2096
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      2058
    Aihe