Bethnal Greenin alue sekä town hall hotel?

F.t.i.L

Morjesta,
Osaako kukaan kertoa minkälaista seutua tuo bethnal green on oikeasti kahdelle ei aiemmin Lontoossa käyneelle "turistille"?
Alueella on town hall hotel niminen 5tähden hotelli joka hinnaltaan houkutteleva..
Tarkoitus olisi touko-kesäkuun vaihteessa pari yötä viipyä tutustuen myös lontoon pubi ja iltaelämään..
Vai onko asiantuntijoiden mielestä turvallisempaa majoittua lähempänä Oxford-circusta tai sohoa?

5

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WOD

      Kyllähän tuolta tulee käveltävää matkaa Sohon alueelle, jos siellä aiotte iltoja viettää klubeilla ja pubeissa (ja niitähän riittää kyllä muuallakin kuin Sohossa). Metrot lopettavat kulkemisen jossain vaiheessa yötä. Itse olen neljä reissua tehnyt Lontooseen ja jälleen huhtikuussa menossa. Olen ollut aina lähellä Oxford Streetiä ja korkeintaan 10-20 min kävelymatkan päässä Sohosta. Hotelleita löytyy alueelta kymmenittäin, eikä hinnatkaan aina päätä huimaa. Turvallisuuden kannalta ei ole merkitystä missä noilla alueilla majailette. Turvallista on ollut liikkua yölläkin jalkaisin. Tosin aina kannattaa tietysti olla hiukan varovainen, kuten yleensäkin suurkaupungeissa.

    • En edes tiennyt että siellä tällainen on... Bethnal green ei alueena ole todellakaan mitään 5 tähden arvoista joten ihan yllätyin että siellä on tuon tason hotelli :) Onhan se kätevästi Central Linjalla metrossa ja bussejakin menee (yöbussit toimii myös), mutta en tiedä onko "alottelija Lontoon kävijälle" mikään ideaalinen alue aloittaa... Itselläni ei nyt ole sen turvallisempi olo Sohossa kuin itä-Lontoossakaan, mutta tietysti en näytä huuhailevalle turistille. Ehkä parempi näin alkuun katsoa hotellia hieman keskeisemmästä paikasta - ettehän te aio siellä huoneessa kumminkaan kököttää...

      • F.t.i.L

        Kiitos WOD ja londoni kommenteista.. Itse epäilin Londoni juuri samantapaista sen jälkeen kun olen asiaa tutkinut.. Sanotaanko että noinkin tyylikkään hotellin näköinen ei varmaankaan olisi tuon hintainen jos hotelli olisi ollut oikeasti hyvällä alueella.
        Varmasti hieman turistilta paikoitellen itä-Lontoossa näyttäisimme, vaikka emme nyt mitään "vyölaukku-turisteja" olekkaan..
        Nyt hei vielä kertokaa suosituksenne n.4 tähden hotellista, oikeasti hyvältä alueelta ja jossa on esim.rentoja pubeja ja nähtävyyksiä kävelymatkojen päässä..


    • En käytä Lontoon hotelleja kun asun kumminkin täällä, mutta mitä olen Brittihotelleja käyttänyt niin IBIS ketju on ollut mieleisin (parhaat unet ja siistit hotellit) paikasta riippumatta. Löytyyhän täältä noita keskusteluja eri hotelleista ja tietty Tripadvisoria kannattaa käyttää.

      Kaikkialla Lontoossa on mielestäni rentoa ja pubeja löytyy joka kadun kulmalta. Katsopas Holborn aluetta (lähellä West Endiä kuten myös St Paulsia, viikonloppuna hiljaisempaa, kivoja pubeja ympäriinsä, Piccadilly linjalla yms.). Tietty keskustan alueella kun ruvetaan liikkumaan niin hinnat ovat hieman kalliimpia.

    • WOD

      Kannattaa ottaa huomioon se, että nuo tähtiluokitukset Lontoon hotelleissa eivät ole aivan yhtenevät ja vertailtavissa Suomalaiseen tähtiluokitukseen, joten varauksella kannattaa suhtautua. Suomalainen neljän tähden hotelli on mielestäni laadukkaampi kuin Lontoon vastaavilla tähdillä varustettu. Mm. aamupalan kuuluminen hotellihuoneen hintaan ei ole itsestäänselvyys kuten Suomessa. Mielestäni aamupalattomuuteen ei kannata kuitankaan liikaa tuijottaa. Aamiaista sa kaupungiltakin vaikka mistä ja on yleensä edullisempaakin peruskuppilassa kuin hotellissa. Itse olen menossa huhtikuussa DoubleTree by Hilton Hotel London - West End, joka näyttäisi olevan neljän ja puolen tähden hotelli. Tasosta en osaa sanoa kun en ole tuossa aiemmin ollut. Sijainti on hyvä. British Museumin vieressä ja tärkeimmät nähtävyydet on kyllä kävelymatkojen sisällä. Itse olen aina kävellyt mahdollisimman paljon ja metrolla ajellut vain pidemmät matkat. Maan alta on huonoa katsella nähtävyyksiä.
      Pari suositusta voisin antaa hotelleista joissa olen ollut. Mad Hatter Southwarkissa 3* ja Fielding Hotel Covent Gardenissa 4*. Pieniä hotelleita ja mielestäni paljon viihtyisämpiä kuin satojen huoneiden isot hotellit. Fielding on käytännössä parhaalla paikalla, jos voisi sanoa melkein keskellä "sykettä". Mad Hatteristakaan ei pitkään kävele esim. Sohoon ja nähtävyyksille. Ja Hatterissa, kuten myös Fieldingissä mukava henkilökunta. Hatterille myös plussaa alakerran pub/ravintolasta, josta sai myös aamiaista (mannermainen tai englantilainen). Lainaappa ennen reissua Arto Nybergin kirja; Lontoon pubit. Siinä on listattu Nybergin mielestä pubeja osoitteineen joissa kannattaa piipahtaa. Ja niitä Lontoossa riittää. Ei muuta kuin kirja käteen ja GoogleMaps käyttöön ennen matkaa tai matkan aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe