saatte lapsia vaikka ette ole naimisissakaan

naimisiin mentävä

on se vaan kumma juttu miten nykyään tehdään lapsia nuoret teini tytöt saavat lapsia vaikka eivät ole naimisissakaan vaikka pitäisi olla koska niin kuuluu tehdä

12

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naimatonäiti

      Tuo on mielestäni niin vanha ajattelu tapa. Miks ei nuorena saisi tehdä lapsia jos on parisuhteessa tai vaikka ilmankin parisuhdetta ei se tarkoita että suinpäin mennään sitten naimisiin. Miksi yllyttää nuoria ihmisiä menemään naimisiin jos he eivät itsekkään siitä ole varmoja?

    • Avioliitto ensiksi

      Mulle on sama onko joku naimisissa vai ei kun saavat lapsia. Mutta itse halusin ehdottomasti naimisiin. Koska mies vetkutteli ja keksi kaikenmaailman tekosyitä, miksi ei voi mennä naimisiin tai ainakaan vielä. Mies ei selvästi vaan ollut vielä valmis naimisiin. Eri asia, jos ei olisi koskaan halunnut mennä naimisiin kenenkään kanssa. Joten ajattelin, että jos ei ole valmis mun kanssa naimisiinkaan niin miten tekemään vielä isomman sitoumuksen eli saamaan kanssani lapsia?

      Moni ajattelee kummallisesti, että miksi mennä suinpäin naimisiin, mutta lapsia ollaan valmiita tehtailemaan suinpäin? Eikö ole väliä kuka lapsen äiti tai isä on ja kestääkö parisuhde? Mun mielestä parisuhteen pitää olla vakaalla pohjalla. Koskaan ei tietysti ole 100% takuita, että edes avioliitto kestää loppuelämän. Onhan näitä avioeroja. Mutta jos ei edes uskallaudu naimisiin, kun on liian aikaista tms. niin miksi uskaltautuu sellaisen ihmisen kanssa hommaamaan lapsia? Lapsi kärsii aina eriten erosta.

      Onhan tietysti niitäkin, jotka hommaan lapsen "yksin". Itselleni se lapsen saanti ei vaan ole koskaan ollut niin tärkeää. Mutta ihmiset on erilaisia.

      • Avioliitto ensiksi

        Ja sitten on näitä joilla on lapsia useammankin miehen/naisen kanssa. Mikäpä siinä, mutta meikäläiselle ei semmoinen sovi.


      • twiikeri1

        fiksu kirjoitus. kyllä se pitäis nuorenkin yrittää ajatella vastuullisesti teini-iän tunnekuohuista huolimatta. samaten aikuisenkin. itse en myöskään ole koskaan ollut lapsenhankinnasta kiinnostunut, ja siitä kyllä jaksaa perheelliset tutut valittaa. ei kai se kellään ole pakko alkaa lisääntyyn vaikka onkin mies ja koti valmiina. olen onnellinen ilmankin.


    • Silleenkö

      ? Käsittääkseni lapset saa alkunsa ihan eri tavalla, kuin avioliittoon menemällä. Itse olen aikoinani tehnyt 2 au lasta sille miehelle, jonka kanssa avioiduin sittemmin, erottiinkin... Onkohan nyt ihan provo koko tämä aloitus? On lapsilla silti sekä isät että äidit, olipa nämä nyt aviossa tai ei- enkä yhäkään usko että avioliitto kertoo ikuisesta rakkaudesta, pikemminkin se on instituutio, joka tuo jo sinänsä juridisia velvoitteita- jopa puolisoa kohtaan. Että jos oikein hulttion "saa" puolisoksi, elättää pitäisi osin ainakin- tämmöiselle eikiitos!
      Ja sille eikiitos, että au-lapset ois jotenkin muussa arvossa yhteiskunnassa kuin aviolapset. Mistä sen kukaan lopulta takaa, että puoliso on lapsen isä? Äiti kyllä selviää kullekkin muksulle synnytyksen yhteydessä, kun kirjoihin ja kansiin laitetaan. Mutta: itse alullelaittotilannetta ei normaalisti kukaan rekisteröi tosiasiana mihinkään.

      (että jestas näitä asenneilmastoja... )

    • .....

      Eikös se niin ole ettei autoa kortilla ajeta ja seksi onnistuu ilman sormustakin :D Höpö höpö juttuja, naimisiin menostakin on tehty niin suuri taloudellinen rasite ettei se millään onnistu samaan aikaan kun pitää tulevalle lapselle hankkia kaikki tarvittava.

    • Omron

      Miksi pitäisi olla naimisissa?

      - tätä kyselee 48 vuotias 9 lapsen äiti, joka ei ole naimisissa eikä aikeissa naimisiin mennä.

      • jonnapuh

        Mitenoä jos yksinhuoltajaksi jäät niin meinaisit asian hoitaa?


      • kahden äiti
        jonnapuh kirjoitti:

        Mitenoä jos yksinhuoltajaksi jäät niin meinaisit asian hoitaa?

        Minkä asian?


      • Omron
        jonnapuh kirjoitti:

        Mitenoä jos yksinhuoltajaksi jäät niin meinaisit asian hoitaa?

        Minkä asian?


      • Omron
        Omron kirjoitti:

        Minkä asian?

        Jos tuon oudon kommentin jättänyt ihminen käy vielä palstalla, niin voisiko hän vastata.


      • Älä. älä. älä
        Omron kirjoitti:

        Jos tuon oudon kommentin jättänyt ihminen käy vielä palstalla, niin voisiko hän vastata.

        Ei se tule, koska häpeää itsekin tyhmyytensä paljastavaa aivopieruaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe