on se vaan kumma juttu miten nykyään tehdään lapsia nuoret teini tytöt saavat lapsia vaikka eivät ole naimisissakaan vaikka pitäisi olla koska niin kuuluu tehdä
saatte lapsia vaikka ette ole naimisissakaan
12
219
Vastaukset
- naimatonäiti
Tuo on mielestäni niin vanha ajattelu tapa. Miks ei nuorena saisi tehdä lapsia jos on parisuhteessa tai vaikka ilmankin parisuhdetta ei se tarkoita että suinpäin mennään sitten naimisiin. Miksi yllyttää nuoria ihmisiä menemään naimisiin jos he eivät itsekkään siitä ole varmoja?
- Avioliitto ensiksi
Mulle on sama onko joku naimisissa vai ei kun saavat lapsia. Mutta itse halusin ehdottomasti naimisiin. Koska mies vetkutteli ja keksi kaikenmaailman tekosyitä, miksi ei voi mennä naimisiin tai ainakaan vielä. Mies ei selvästi vaan ollut vielä valmis naimisiin. Eri asia, jos ei olisi koskaan halunnut mennä naimisiin kenenkään kanssa. Joten ajattelin, että jos ei ole valmis mun kanssa naimisiinkaan niin miten tekemään vielä isomman sitoumuksen eli saamaan kanssani lapsia?
Moni ajattelee kummallisesti, että miksi mennä suinpäin naimisiin, mutta lapsia ollaan valmiita tehtailemaan suinpäin? Eikö ole väliä kuka lapsen äiti tai isä on ja kestääkö parisuhde? Mun mielestä parisuhteen pitää olla vakaalla pohjalla. Koskaan ei tietysti ole 100% takuita, että edes avioliitto kestää loppuelämän. Onhan näitä avioeroja. Mutta jos ei edes uskallaudu naimisiin, kun on liian aikaista tms. niin miksi uskaltautuu sellaisen ihmisen kanssa hommaamaan lapsia? Lapsi kärsii aina eriten erosta.
Onhan tietysti niitäkin, jotka hommaan lapsen "yksin". Itselleni se lapsen saanti ei vaan ole koskaan ollut niin tärkeää. Mutta ihmiset on erilaisia.- Avioliitto ensiksi
Ja sitten on näitä joilla on lapsia useammankin miehen/naisen kanssa. Mikäpä siinä, mutta meikäläiselle ei semmoinen sovi.
- twiikeri1
fiksu kirjoitus. kyllä se pitäis nuorenkin yrittää ajatella vastuullisesti teini-iän tunnekuohuista huolimatta. samaten aikuisenkin. itse en myöskään ole koskaan ollut lapsenhankinnasta kiinnostunut, ja siitä kyllä jaksaa perheelliset tutut valittaa. ei kai se kellään ole pakko alkaa lisääntyyn vaikka onkin mies ja koti valmiina. olen onnellinen ilmankin.
- Silleenkö
? Käsittääkseni lapset saa alkunsa ihan eri tavalla, kuin avioliittoon menemällä. Itse olen aikoinani tehnyt 2 au lasta sille miehelle, jonka kanssa avioiduin sittemmin, erottiinkin... Onkohan nyt ihan provo koko tämä aloitus? On lapsilla silti sekä isät että äidit, olipa nämä nyt aviossa tai ei- enkä yhäkään usko että avioliitto kertoo ikuisesta rakkaudesta, pikemminkin se on instituutio, joka tuo jo sinänsä juridisia velvoitteita- jopa puolisoa kohtaan. Että jos oikein hulttion "saa" puolisoksi, elättää pitäisi osin ainakin- tämmöiselle eikiitos!
Ja sille eikiitos, että au-lapset ois jotenkin muussa arvossa yhteiskunnassa kuin aviolapset. Mistä sen kukaan lopulta takaa, että puoliso on lapsen isä? Äiti kyllä selviää kullekkin muksulle synnytyksen yhteydessä, kun kirjoihin ja kansiin laitetaan. Mutta: itse alullelaittotilannetta ei normaalisti kukaan rekisteröi tosiasiana mihinkään.
(että jestas näitä asenneilmastoja... ) - .....
Eikös se niin ole ettei autoa kortilla ajeta ja seksi onnistuu ilman sormustakin :D Höpö höpö juttuja, naimisiin menostakin on tehty niin suuri taloudellinen rasite ettei se millään onnistu samaan aikaan kun pitää tulevalle lapselle hankkia kaikki tarvittava.
- Omron
Miksi pitäisi olla naimisissa?
- tätä kyselee 48 vuotias 9 lapsen äiti, joka ei ole naimisissa eikä aikeissa naimisiin mennä.- jonnapuh
Mitenoä jos yksinhuoltajaksi jäät niin meinaisit asian hoitaa?
- kahden äiti
jonnapuh kirjoitti:
Minkä asian?
- Omron
jonnapuh kirjoitti:
Minkä asian?
- Omron
Omron kirjoitti:
Minkä asian?
Jos tuon oudon kommentin jättänyt ihminen käy vielä palstalla, niin voisiko hän vastata.
- Älä. älä. älä
Omron kirjoitti:
Jos tuon oudon kommentin jättänyt ihminen käy vielä palstalla, niin voisiko hän vastata.
Ei se tule, koska häpeää itsekin tyhmyytensä paljastavaa aivopieruaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289