Viime aikoina olen ihmetellyt sitä, kumpi oikeistolaisempi: hallitus vai oppositio?
Lisää mietiskelyä aiheesta blogisivuillani:
http://markkukarppinen.blogspot.fi/
Mitä on oikeistolaisuus?
4
195
Vastaukset
- asdfsdf
Oikeistolaisuus on sitä, että on valtaapitävien suunnitelmia vastaan tai eri mieltä.
- meikät,
Oikeistalaisuus on sitä että meille kaikki,
vasemmistolaisuus on nykyään sitä että vieköön vaan. - eroja löytyy
Mielestäni asia menee näin. Koska aiemmin oli vasemmistolaisuus. Vasemmistolaisuudessa hallitsijat ottivat valtion kassasta rahoja omaan kulutukseensa. Tällöin ei ollut ketään joka olisi nostanut heitä vastaan syytteen,koska järjestelmä oli täysin mätä.
Oikeistolaisuus on sitä että oikeiston hallinnassa he eivät voikaan nyt ottaa valtion kassasta rahaa omaan käyttöönsä koska tällöin vasemmistolaiset nostavat sellaisesta sellaisen mekkalan että hallitus voi kaatua. Näin oikeistohallitus joutuu toimimaan erittäin rehellisesti. Vasemmistohallinnossa rehellisyys on vain hassu sana. - käteisenvisio
Oikeistolaisuus on välittämistä vain oman ryppylihan ja lähipiirin hyvinvoinnista todellisesta hinnasta välittämättä - ihmisten elämä ja kärsimys on lopultakin halpaa.
Oikeastaan kaikki yhteiskuntajärjestelmät huolimatta ismeistään ovat oikeistolaisia, sillä varallisuus ja kaikki hyvä tuppaa aina keskittymään harvojen käsiin. Tätä itsekkyyttä puolustamaan on aina keksitty erilaisia sanontoja kuten "jokainen on oman onnensa seppä", mikä syyllistää tavallisen tallaajan "saavutuksettomuudesta" ja köyhyydestä. Nykyään tämä varallisuuden keskittyminen on mennyt jo niin yli rajan, että yksilön "onnellisuus" on horisonttiin pakeneva illuusio.
Kinkit ja jongit ovat viimeisiä "sosialistisia" yhteiskuntia nimellisesti, mutta mitä on todellisuus - ihmisten orjuutus ja hyväksikäyttö "paremminvointiyhteiskunnan" muutaman prosentin hyväksi. No sama käytäntö on myös ns. läntisissä sivistysvaltioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358