pyy

jahti

ohjeet pillin tekoon? esim metson pyrstösulista??

8

2996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erä eemeli

pillin teosta en tiedä mutta pyytä voi matkia ilman pilliäkin viheltämällä ja toimii hyvin.

• jahti

niin pystyy ja oon onnistunutki tosin en metsästyksen aikana! mut ois tosi hienoo jos sais tehtyä oman ja vielä metson pyrstösulista!

• Varjo
        jahti kirjoitti:

niin pystyy ja oon onnistunutki tosin en metsästyksen aikana! mut ois tosi hienoo jos sais tehtyä oman ja vielä metson pyrstösulista!

Vanhan mallin metsonsulkapilli tehtiin siten, että sulasta leikattiin kärki pois, sitten etsittiin metson sulasta kohta, jossa oli sulassa sellainen "katkeama", eli sulan ruodon sisällä poikkijänne. Tästä varovasti puukolla hiukan pintaa pois, sitten toisesta päästä sulka poikki. Näin ollen sai aikaiseksi pyypillin.

Muuten, kaupasta ostettuna maksaa jotakin 10 euroa, tai hiukan päälle...

Mutta miksei kannattaisi testata sulasta tehtyä pilliä. Etsit vaan sulasta niitä "poikkilevyjä" ja veistät tarkasti sen kohdalta aukon, sitten kummaltakin puolelta aukkoa sulka poikki. Älä tee liian lyhyttä, se ei soi. Harjoitteluun kannattaa varata useampi sulka.

• jahti
        Varjo kirjoitti:

Vanhan mallin metsonsulkapilli tehtiin siten, että sulasta leikattiin kärki pois, sitten etsittiin metson sulasta kohta, jossa oli sulassa sellainen "katkeama", eli sulan ruodon sisällä poikkijänne. Tästä varovasti puukolla hiukan pintaa pois, sitten toisesta päästä sulka poikki. Näin ollen sai aikaiseksi pyypillin.

Muuten, kaupasta ostettuna maksaa jotakin 10 euroa, tai hiukan päälle...

Mutta miksei kannattaisi testata sulasta tehtyä pilliä. Etsit vaan sulasta niitä "poikkilevyjä" ja veistät tarkasti sen kohdalta aukon, sitten kummaltakin puolelta aukkoa sulka poikki. Älä tee liian lyhyttä, se ei soi. Harjoitteluun kannattaa varata useampi sulka.

kiitos ohjeesta! tuntuu kyl et saattaa useampi sulka mennä, mut on niitä onneksi kymmem kunta

• Suopöllö
        jahti kirjoitti:

Pyyn tähtääminen imppupyssyllä?...
        275 lähtönopeus versus pyy...
        häviääkö pyy?...
        häviää...
        Miten olisi että pyitä metsästettäisiin imppupyssyillä?...
        imppu luodin koko 4,5millimetriä.........

• ipZu
        Suopöllö kirjoitti:

häviääkö pyy?...
        häviää...

Voi hyvänen aika, elä perkele vaan mene ampumaan lintua ilmakolla!!!!! Lintu ei kuole, jos sitä ampuu yhdellä ilmpakon paukulla keskiruumiiseen. Aiheutat vain linnulle turhaa kärsimystä!!!!!

Hommaa ihan suosiolla se haulikko, tai piekkari, mutta ennen sitä pliiZ hommaa METSÄSTYSKORTTI!!!!

Aamen...

• MasaMize
        ipZu kirjoitti:

Voi hyvänen aika, elä perkele vaan mene ampumaan lintua ilmakolla!!!!! Lintu ei kuole, jos sitä ampuu yhdellä ilmpakon paukulla keskiruumiiseen. Aiheutat vain linnulle turhaa kärsimystä!!!!!

Hommaa ihan suosiolla se haulikko, tai piekkari, mutta ennen sitä pliiZ hommaa METSÄSTYSKORTTI!!!!

Aamen...

Siis toi ilmakko juttu on ihan sama ku ampusit jytäkimmällä kiväärillä mikä kaupasta löytyy pyytä. Siis ei mitää järkee tossa touhussa.

• erkki
        Suopöllö kirjoitti:

häviääkö pyy?...
        häviää...

pyy ei kuole impalla jos ei osu päähän tai kaulaan. turhaa jää raanikoksi yksi suomen komeimmista linnuista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe