Perävaunun rakenne

Vastauksista kiittäe

Olen hankkimassa uutta kevytperävaunua ja tarjontaa on melko paljon.
Lehtijousilla vai kumisella vääntöjousella. Hitsattu vai pulteilla kasattu.

Käyttöä ehkä kerran kuukaudessa. Jarruton. Jotain mitä pitäisi vielä ottaa huomioon ?

8

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etelän kippi ja kärr

      Ehdottomasti lehtijousilla ja hitsattu rakenne. Tietenkin kuumagalvanointi. Valot ledit, niin ei ole joka kuukausi valohommia.

      • Ostamasa minäkin

        Led-valot, millä valmistajalla on kyseiset lamput vakiovarusteena ?


      • klapit kulkee

        Mikä vika pultatussa kärryssä. Minulla ainakin on pysynyt kasassa eikä ruostetta ole tullut. Onks toi hitsattu rakenne taas joku kauppunkilegenda.


      • Kärppä kestää
        klapit kulkee kirjoitti:

        Mikä vika pultatussa kärryssä. Minulla ainakin on pysynyt kasassa eikä ruostetta ole tullut. Onks toi hitsattu rakenne taas joku kauppunkilegenda.

        hitsattu on vaan tukevampi rakenne kaikkiaan. Ja tietenkin kuumagalvanointi perään ja kärry kestää.


    • muulilla

      Muuli on paras ja kotimainen, lehtijouset ja kippi.

    • jiipeevee

      Minulla on Muuli-merkkinen kärry, jonka ostin v.1989. Siinä on lehtijouset ja jopa alkuperäiset Nokian-renkaat. Käytän kärryä säännöllisesti noin pari kertaa kuukaudessa, ja ainoa korjaus on ollut pohjavanerin vaihto n. 5 vuotta sitten. Kärry on edelleen tanakka vetää. Veneen kuljetusta varten minulla on uudehko traileri, jossa on vääntöjouset. Vääntöjousi näyttää jumittuvan joustamattomaksi, joten kärry pomppii ilmaan joka kuopasta, ja on ikävä vetää.

      • sitroen.

        Minulla on Muuli -merkkinen kärry jonka ostin 1987. Siinä on kumijouset ja alkuperäiset Barum -merkkiset renkaat. Käytän kärryä satunnaisesti aina tarpeen vaatiessa. Ainut korjaus oli heti uutena lamppujen korjaus kun oli tehty sutta ja sekundaa ja lisäksi rikottu kaupassa. Ja sen lisäksi uusittu lahonut pohjavaneeri, hiottu maalattu ja ruostesuojattu runko. Hitsattu lisää sidontaköysien kiinnikkeitä.
        Toimii edelleenkin loistavasti muuten, mutta johto pitää uusia. Muovipäällyste kovettunut lasinkovaksi. Uutena vaivannut holtiton pomppiminen asettui renkaitten tasapainottamisella.
        Kukahan ostaisi pois ja mihin hintaan? Nykyisessä autossani ei ole vetokoukkua...


    • jiipeevee

      Minulla on Muuli-merkkinen kärry, jonka ostin v.1989. Siinä on lehtijouset ja jopa alkuperäiset Nokian-renkaat. Käytän kärryä säännöllisesti noin pari kertaa kuukaudessa, ja ainoa korjaus on ollut pohjavanerin vaihto n. 5 vuotta sitten. Kärry on edelleen tanakka vetää. Veneen kuljetusta varten minulla on uudehko traileri, jossa on vääntöjouset. Vääntöjousi näyttää jumittuvan joustamattomaksi, joten kärry pomppii ilmaan joka kuopasta, ja on ikävä vetää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe