pahan elämäntilanteen menin terapiaan mistä lääkäri määräsi escitalopram actavis mielialalääkkeen minkä pitäisi alkaa vaikuttaa muutamassa viikossa ja 100kpl opamoxeja ahdistukseen ja tuon mielialalääkkeen aloitukseen koska aloittaessa tuo lääke saattaa pahentaa masennusta tilapäisesti. Nyt olen syönyt tuota mielialalääkettä kolme viikkoa ja huomaan että on alkanut vähän auttamaan ja haluaisin lopettaa opamoxien syömisen mutta olen noin kolme viikkoa syönyt opamoxeja noin 3-4 päivässä koska ahdistus on ollut niin kamala vaikka olen yrittänyt olla ilman niitä. Olen ollut välillä päivän syömättäkin niitä mutta voinko nyt lopettaa nuo opamoxit 'kertarysäyksellä' vai pitääkö vähentää niitä vähitellen vaikka olen syönyt niitä vain kuukauden? Kiitos jos joku jaksoi lukea tämän loppuun asti ja viitsii vastata!
Opamox lopettaminen! Miten?
haluaneroonlääkkeist
9156
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Tiedän että pitäisi kysyä lääkäriltä mutta haluaisin kuullu myös muiden mielipiteitä kellä on kokemusta ahdistuksesta yms.?
Tuo Opamox on rauhoittavia lääkkeitä eli niitä voi ottaa tarvittaessa, mitään hitaasti lopettamista ei tarvitse siis tehdä. Oikeastaan on parempi mitä nopeammin saat lopetettua niiden käytön niin ei ehdi tulla riippuvuutta. Eli ota vain jos tunnet tarvitsevasi, lopettaa voit vaikka heti.
Ok. Kiitos vastauksesta. Oon vaan kuullu et ne pitäis lopettaa vähitellen...
Jos syöt päivässä 3 - 4 tablettia 15mg Opamoxia kuukauden ajan, ja lopetat kertalaakista, todennäköisesti tulee vieroitusoireita.
Ai... Mä lopetin kerrasta. Sitä ennen vedin niitä keskimäärin 5 päivässä. En muista et ois ollut viekkareita mut olinkin aika sekaisin.
Kauan niitä söit? söitkö ahistukseen?
Ahdistukseen. Enemmän tai vähemmän jo vuosia. Nyt en ole kolmeen vuoteen.
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf
Lopetin eikä tullut mitään vieroitusoireita mutta edelleen joudun ottamaan niitä muutaman (3-4) viikossa tuohon ahdistukseen tuon mielialalääkkeen lisäksi.
Sanoin tosta sille psykiatrilääkärillekin (että söin niitä monta päivässä jatkuvasti) kuka mulle niitä määräs ja se sano että niitä voi ihan huoletta muutaman viikon syödä jatkuvasti jos tarvitsee, ei pitäs tulla vierotusoireita.