Miten järjestitte asumisen ja raha-asiat?

pohtiva1

Teiniäidit, varsinkin alaikäiset äidit!
Miten järjestitte asumisenne ja raha-asiat? Minkä ikäisenä saitte lapsenne? Miten ja milloin asioita aletaan selvittämään, silloinko kun raskaus on selvinnyt ja olette päättäneet, että pidätte lapsen? Vai jossain rv 12 paikkeilla? Eikös se niin ole, että ainakin kaikki alaikäiset raskaanaolijat joutuvat käymään jossain sossupalavereissa? Paljonko niitä on raskauden aikana/jatkuvatko lapsen syntymän jälkeen? Milloin alettiin pohtimaan asumisjärjestelyjä, eikö se olekkin jossain raskauden puolivälissä? Tuliko jostain sossusta joku kirje vai pitikö itse hakeutua jonnekkin sossupuhumisiin, jossa alettiin miettimään asumista? Oletteko yksinhuoltajia vai onko isä mukana elämässänne?

Mistä saitte rahaa, kauanko olitte kotona, jatkoitteko äitiyslomien ja vapaiden jne jälkeen koulua vai menittekö töihin? Mitä kaikkia tukia teiniäidin on mahdollista saada ja paljonko ne suurin piirtein ovat? Paljonko teillä noin suunnilleen menee kuukaudessa rahaa?

Vastatkaa edes osaan kysymyksistää! :)

3

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös pohtiva

Minuakin kiinnostaisi tietää noita asioita. Voisiko joku kertoa?

• vähän tietoa

Muutettiin poikaystävän kanssa yhteen kun kuultiin raskaudesta. Rahaa onneksi tulee jonkun verran vaikka ei olla töissä vaan opiskellaan. Ja toki vanhemmat auttavat.
      Itse olen alaikäinen nyt ja raskaana. En ole joutunut enkä joudukkaan sossupalavereihin, vaan käyn neuvolassa niinkun muutkin.

Riippuu toki minkä ikäinen on. Jos on jotain 15 vuotias tai alle niin on sossupalavereita ymym. mut ei tietääkseni siitä ylöspäin.
      Olen siis 17 eikä tarvitse mitään sossu juttuja tehdä.

• helpotus

Hyvä että ei tarvitse mitään sossupalvereita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe