Miten järjestitte asumisen ja raha-asiat?

pohtiva1

Teiniäidit, varsinkin alaikäiset äidit!
Miten järjestitte asumisenne ja raha-asiat? Minkä ikäisenä saitte lapsenne? Miten ja milloin asioita aletaan selvittämään, silloinko kun raskaus on selvinnyt ja olette päättäneet, että pidätte lapsen? Vai jossain rv 12 paikkeilla? Eikös se niin ole, että ainakin kaikki alaikäiset raskaanaolijat joutuvat käymään jossain sossupalavereissa? Paljonko niitä on raskauden aikana/jatkuvatko lapsen syntymän jälkeen? Milloin alettiin pohtimaan asumisjärjestelyjä, eikö se olekkin jossain raskauden puolivälissä? Tuliko jostain sossusta joku kirje vai pitikö itse hakeutua jonnekkin sossupuhumisiin, jossa alettiin miettimään asumista? Oletteko yksinhuoltajia vai onko isä mukana elämässänne?

Mistä saitte rahaa, kauanko olitte kotona, jatkoitteko äitiyslomien ja vapaiden jne jälkeen koulua vai menittekö töihin? Mitä kaikkia tukia teiniäidin on mahdollista saada ja paljonko ne suurin piirtein ovat? Paljonko teillä noin suunnilleen menee kuukaudessa rahaa?

Vastatkaa edes osaan kysymyksistää! :)

3

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös pohtiva

      Minuakin kiinnostaisi tietää noita asioita. Voisiko joku kertoa?

    • vähän tietoa

      Muutettiin poikaystävän kanssa yhteen kun kuultiin raskaudesta. Rahaa onneksi tulee jonkun verran vaikka ei olla töissä vaan opiskellaan. Ja toki vanhemmat auttavat.
      Itse olen alaikäinen nyt ja raskaana. En ole joutunut enkä joudukkaan sossupalavereihin, vaan käyn neuvolassa niinkun muutkin.

      Riippuu toki minkä ikäinen on. Jos on jotain 15 vuotias tai alle niin on sossupalavereita ymym. mut ei tietääkseni siitä ylöspäin.
      Olen siis 17 eikä tarvitse mitään sossu juttuja tehdä.

      • helpotus

        Hyvä että ei tarvitse mitään sossupalvereita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe