Hei!
Otin muutama vuosi sitten Danskelta PS-rahastosopimuksen, jota ajattelin "hoitaa" pidä ja unohda tyylillä. Hyvin hajautettuun pakettiin kuuluu neljä eri rahastoa, joihin olen kuukausittain syöttänyt kuhunkin tasaisen summan.
Strategia on toiminutkin tähän mennessä ihan hyvin, mutta nyt kuitenkin haluaisin myydä pois yhden näistä rahastoista ( ja ottaa toisen tilalle)
Kysymys kuuluu .. minne myymisestä menevät varat menevät, ja voinko sijottaa niitä edelleen, vai jäävätkö ne vain lillumaan tilille johon en voi koskea ennenkuin olen eläkkellä - kahdeksan vuoden kuluttua?
Blondimummon ps-kysymys
1
164
Vastaukset
- Riitta P
Rahaston myynnistä saatavat rahat tulevat sinun PS-tilillesi ja voit sieltä sijoittaa ne uudestaan minne haluat. Sieltä PS-tililtä et voi rahoja omaan käyttöön nostaa ennen kuin eläkeikä koittaa, mutta toki saat ne rahat uudelleen sijoitettua.
PS-sopimukseen liittyy aina pankkitili, jonka kautta rahaliikenne kulkee. Talletusvaiheessa talletukset tehdään PS-tilille, josta ne edelleen ohjataan sijoituksiin joko automaattisesti (jos on tehty tällainen sopimus) tai itse, jos hoidat itse sijoituksiasi. Kun alat nostaa eläkettä, sijoituksia myydään, rahat tulevat PS-tilille ja sieltä niitä voi nostaa sovituissa rajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä7810877Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13910245- 257991
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776434Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.445361- 714961
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1394269Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai194173Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas423917Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313534