Tampereen paikat...

Leena

Oon muuttamassa sinne Tampereelle piakoin täältä Vaasasta ja olis kiva tietää paikkoja?

Esim. hyviä asuinalueita? ei mitään "räkälä" asuinaluetta, eli minne ei kannata muuttaa. Ja mitä muita mestoja siellä on, baareja yms... olisin tosi kiitollinen jos vastaisitte.

15

4221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen

      Tesoma on #1.

      • West Side

        Tesoma, Hervanta, Kaukajärvi, Peltolammi, Olkahinen.


      • Hervanta
        West Side kirjoitti:

        Tesoma, Hervanta, Kaukajärvi, Peltolammi, Olkahinen.

        ilmeisesti jossain muualla kuin mainitsemissasi paikoissa.
        Hervanta nykyään ainakin rauhallinen paikka asua, luonto ja järvet lähellä. Hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin.
        Itse hervannassa 20 vuotta asuneena en voi moittia.


      • moro
        Hervanta kirjoitti:

        ilmeisesti jossain muualla kuin mainitsemissasi paikoissa.
        Hervanta nykyään ainakin rauhallinen paikka asua, luonto ja järvet lähellä. Hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin.
        Itse hervannassa 20 vuotta asuneena en voi moittia.

        Tammela on rauhallinen paikka. On oma tori ja kaupatkin lähellä. Keskustaan kävelee n.7 min ja rautatieasemakin on vieressä.. niin ja yliopisto.


      • West Side
        Hervanta kirjoitti:

        ilmeisesti jossain muualla kuin mainitsemissasi paikoissa.
        Hervanta nykyään ainakin rauhallinen paikka asua, luonto ja järvet lähellä. Hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin.
        Itse hervannassa 20 vuotta asuneena en voi moittia.

        Joo, nimierkistäni voi päätellä. Hervanta on ehkä rauhallinen, mutta ei kovin kaunis kaupunginosa. Rumia kerrostaloja vieri vieressä.


      • Mara
        West Side kirjoitti:

        Joo, nimierkistäni voi päätellä. Hervanta on ehkä rauhallinen, mutta ei kovin kaunis kaupunginosa. Rumia kerrostaloja vieri vieressä.

        Ei rumimpia lähiöitä Hervanta sentään, mutta tylsällä ruutukaavalla tehty korkealle ja kivikkoiselle mäelle(metsien keskelle) n.10km Tampereen keskustasta.Täydennysrakentaminen tekee siitä entistä tiiviimmän.
        Palvelut toki lähellä.
        Bussit varsinkin aamu-ja iltapäivisin täpötäynnä ja niiden kulku matelevaa. TKL vähensi varsinkin ilta-aikaan vuoroja. Erillinen yömaksu peritään niissä jo klo 24 alkaen eikä vasta klo 01.30 jälkeen kuten Hesassa.
        Muutto muualle esim. Viinikkaan, Kalevaan, Hyhkyyn
        tähtäimessä.


      • Anonyymi
        West Side kirjoitti:

        Tesoma, Hervanta, Kaukajärvi, Peltolammi, Olkahinen.

        Eikö pitänyt suositella ei räkäkä alueita. Vältä nuo.


    • villilänniemi

      ympäri kaupungin. Olemme asuneet sekä kaupungin itä- että länsipuolella ja viihtyneet hyvin. Useinhan sanotaan, että paljasjalkainen tamperelainen ei muuta kosken ylitse toiselle puolelle kaupunkia. Olen kyllä tehnyt niin kun halusin rantamaiseman, jota ei itäpuolelta löytynyt.
      Mutta asiaan. Oletko muuttamassa omaan vai vuokra-asuntoon?
      Edullisimmat kerrostalot ovat ehkä Hervannassa ja Tesomalla, jotka joskus 80-luvulla olivat hiukan rauhattomia, mutta nykyisin siellä ei asu kun mummoja ja lapsiperheitä. Palvelut pelaavat näissä mainiosti ja baarejakin löytyy. Varsinkin Hervanta on hyvä. Moni tamperelainen "mollaa" Hervantaa ihan turhaan vanhojen muistikuvien mukaan... Itsekin syyllistyin tähän ennenkuin asuin siellä pari vuotta ja totesin hyväksi paikaksi.
      Jos baareja tarvitset olisi parasta muuttaa ehkä keskustaan, Tammelaan tai Kalevaan, jotka ovat lähellä kaikkia baareja, mutta niissä esim. vuokrataso on sitten paljon kovempi kuin sivummalla.

      • Leena

        Eläinkauppa Reporanka, olis mun uus työpaikka (ei ole vielä varmaa, mut toivottavasti saan sen paikan selviää tällä viikolla) eli jostain siitä lähimaastosta olis kiva löytää kämppä ja nimenomaan vuokra-asunto.

        Mulla ei ole aavistustakaan missä toi liike edes sijaitsee, et kertokaa jotain kaupunginosia siitä läheltä... oon tulos Tampereelle vasta joskus kuukauden loppupuolella käymään ja toivottavasti pääsen muuttaan jo silloin.


      • reino
        Leena kirjoitti:

        Eläinkauppa Reporanka, olis mun uus työpaikka (ei ole vielä varmaa, mut toivottavasti saan sen paikan selviää tällä viikolla) eli jostain siitä lähimaastosta olis kiva löytää kämppä ja nimenomaan vuokra-asunto.

        Mulla ei ole aavistustakaan missä toi liike edes sijaitsee, et kertokaa jotain kaupunginosia siitä läheltä... oon tulos Tampereelle vasta joskus kuukauden loppupuolella käymään ja toivottavasti pääsen muuttaan jo silloin.

        Lielahti , Epilä, Hyhky, Lentävänniemi...


      • villilänniemi
        Leena kirjoitti:

        Eläinkauppa Reporanka, olis mun uus työpaikka (ei ole vielä varmaa, mut toivottavasti saan sen paikan selviää tällä viikolla) eli jostain siitä lähimaastosta olis kiva löytää kämppä ja nimenomaan vuokra-asunto.

        Mulla ei ole aavistustakaan missä toi liike edes sijaitsee, et kertokaa jotain kaupunginosia siitä läheltä... oon tulos Tampereelle vasta joskus kuukauden loppupuolella käymään ja toivottavasti pääsen muuttaan jo silloin.

        mikä on työpaikkasi osoite. Itse en ainakaan tiedä missä kyseinen eläinkauppa on. Katsotaan sitten uudestaan sitä sijaintia.


      • keepu
        Leena kirjoitti:

        Eläinkauppa Reporanka, olis mun uus työpaikka (ei ole vielä varmaa, mut toivottavasti saan sen paikan selviää tällä viikolla) eli jostain siitä lähimaastosta olis kiva löytää kämppä ja nimenomaan vuokra-asunto.

        Mulla ei ole aavistustakaan missä toi liike edes sijaitsee, et kertokaa jotain kaupunginosia siitä läheltä... oon tulos Tampereelle vasta joskus kuukauden loppupuolella käymään ja toivottavasti pääsen muuttaan jo silloin.

        eläinkauppa reporanka sijaitsee lielahdessa sellukadulla. lähimmät asuinalueet ovat siis mm. lielahti ja lentävänniemi. kyseiset alueet eivät ole mulle kovin tuttuja (asuinalueena siis) joten joku muu vois sinulle kertoa kannattaako sinne muuttaa ja jos, niin minnepäin aluetta :)?


      • keepu kirjoitti:

        eläinkauppa reporanka sijaitsee lielahdessa sellukadulla. lähimmät asuinalueet ovat siis mm. lielahti ja lentävänniemi. kyseiset alueet eivät ole mulle kovin tuttuja (asuinalueena siis) joten joku muu vois sinulle kertoa kannattaako sinne muuttaa ja jos, niin minnepäin aluetta :)?

        Lielahti ja Lentävänniemi ovat ihan ok paikkoja. Palvelut on hyvät ja liikenneyhteydet kaupunkiin. Itsekään en siellä asu, mutta lähistöllä kuitenkin, joten käymme siellä päin kaupoilla.
        Uskoisin myöskin löytyvän sieltä vuokra-asuntoja ja ainakin edullisemmin kuin keskustasta. Tuntuvat tosin hinnat nykyään olevan siinä 350-400 € vähintäin. Onneksi ei itse tarvitse vuokralla asua, mutta sekin "onni" on joskus tullut koettua. Uudelle paikkakuntalaiselle se on ihan ok kokeilla ensin vuokra-asuntoa.


      • Anonyymi

        lentäväniemessä vettä kolmellakin puolella,joillakin taloilla jopa omaa rantaa,halpoja asunnotkin esim.58m2 kaksiokin 565€ ja ihan nättejäkin ovat,kulku helppoa bussilla minnepäin vain...


    • Anonyymi

      kt välittäjä anna olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe