Opiskelen Tampereen yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä ja oon pohtinu, että mitä sivuaineita kannattais ottaa? Matikkaa on pakko lukee jonkun verran, mut sen lisäks pitäs valita ainaki joku muu aine.
Eli mitä porukka on yleensä ottanu sivuaineiks kun on ollu TKT pääaineena? Mitkä olis parhaita työllistymisen kannalta? Vai kannattaako ottaa sivuaineeks joku aine ihan sen perusteella mikä kiinnostaa eniten?
Asiallisia vastauksia, kiitos.
Mikä sivuaine tietojenkäsittelytieteen ohelle?
4
3110
Vastaukset
- Tietää_
Parasta työllistymisen kannalta olisi, jos vaihtaisit alaa...
- opiskelemaan
Pääsin opiskelemaan TKT:tä Helsinkiin, ja kiinnostaisi sama kysymys kuin aloittajaakin: mikä pää- ja sivuainekombo olisi hyvä työllistymisen kannalta?
Ajattelin keskittyä opinnoissa kanditasolla tekoälyyn ja algoritmeihin siinä määrin kuin on mahdollista, ja lukea sivuaineina kauppatiedettä, rahoitusta, matematiikkaa ja tilastotiedettä. Kauppatieteestä saatan suorittaa erilliset pääaineopinnot/kandintutkinnon. Maisterivaiheessa, jos TKT:tä sinne asti luen, haluaisin suuntautua koneoppimiseen tai bioinformatiikkaan. Kuulostaako nämä suunnitelmat järkeviltä? Kiitos vastauksista! :)- opiskelijaTKT
Riippuu vähän mitä töitä haluat valmistuttuasti tehdä. Sivuaine (tai sivuaineet) saattaa ratkaista työllistymisesi, joten sitä kannattaa huolella miettiä. Kauppatiede ja tilastotiede kuulostaa ainakin ihan järkeviltä.
Itse pääsin opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä Tampereelle, ja ainakin täällä matikkaa on pakko jonkin verran lukea. Tällä hetkellä näiden lisäksi tilastotiede kiinnostaisi. Näiden kolmen kombolla paras suuntaus on laskentamenetelmien ja ohjelmoinnin mais - sana loppuun
opiskelijaTKT kirjoitti:
Riippuu vähän mitä töitä haluat valmistuttuasti tehdä. Sivuaine (tai sivuaineet) saattaa ratkaista työllistymisesi, joten sitä kannattaa huolella miettiä. Kauppatiede ja tilastotiede kuulostaa ainakin ihan järkeviltä.
Itse pääsin opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä Tampereelle, ja ainakin täällä matikkaa on pakko jonkin verran lukea. Tällä hetkellä näiden lisäksi tilastotiede kiinnostaisi. Näiden kolmen kombolla paras suuntaus on laskentamenetelmien ja ohjelmoinnin mais...teriohjelma
Jäi vähän kesken sori :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036