Auttakaa ahdistunutta. Olen erittäin eläinrakas ja eläinten hyvinvointi on aina ollut lähellä sydäntäni. Minulla on pieni koira, jota hoidan parhaimman mukaan hieman sitä jopa hemmotellenkin.
Ongelmani joka talvi on se, että ahdistun ajatuksesta, että metsän eläimet palelevat ja kärsivät nälästä. Järki sanoo, että ne ovat sopeutuneet pakkasiin, mutta on kauheaa ajatella esim. rusakkoja tai lintuja 25 asteen pakkasessa jäätymässä.
Miten eläimet metsässä paukkupakkasissa selviävät? Minne linnut menevät lämmittelemään?
Metsän eläimet pakkasessa
6
470
Vastaukset
- on tää
Kyllä sinun ainoa toivosi on olla vaan ajattelematta ongelmaasi. Oli olosuhteet mitkä vaan niin luonnossa pärjätään tai sitten ei. Se on vaan luonnonlaki.
Ahdistus on vaan tunne, joka ei mitään todellisuudessa muuta miksikään. Eli ole ajattelematta jos et voi tehdä sitä ahdistumatta.
Toiminta on toki eri juttu ja hyvä lääke ahdistukseen (toimittomuuteen). Se sinun tarvitsekin selvittää ihan ite omalta kohdaltasi. - itku silmässä
Minua myös ahdistaa, kun olen vuosia syöttänyt lintuja ja nyt kiellettiin syöttämästä, kun taloyhtiön roskakatoksilla on tavattu rottia. Onko syynä lintujen syöttämiseni, vaiko vähäluminen lauha talvi täällä etelä- suomessa.Kuinka käy linnuille jos tähän aikaan vuodesta kokonaan lopetan lintujen syöttämisen.
- lauhan ja
vähälumisena talvena linnut pärjäävät mainiosti.Heinät on näkyvissä josta saa siemeniä ja puun rungoissa on hyönteisiä talvehtimassa.
- heh heh vaan
Johan aloittaja kunnon provon keksi.
- vihjeeksi jokaiselle
omalta osaltasi voit auttaa eläimiä ruokkimalla niitä, perusta ruokintapaikka jonneki kauammas asumuksista, metsään. Kunnon automaatit ja rasvatankoja, niin ei tarvitse käydä edes joka päivä.
Lisäapu on linnunpöntöt sinne metsään. Mielellään maanomistajan luvalla. - Metsämörri
Edellinen unohti mainita että jos alat ruokkia metsän eläimiä/lintuja niin sinun tulee sitten kanssa muistaa että niillä riittää siellä syömistä, nekin nimittäin oppivat ruokintapaikan ja entäs sitten kun et jaksakkaan viedä ruokaa aina ja tulee pakkaset.
Jos aloitat niin jatkat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833