Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nukkumaan mentäessä jalat vetää kovaa rallia..

quide3

Tänään yöunille laittaessa puoltoista vuotias meni normaalisti nukkumaan. Kieriskeli vielä hyväntuulisena kun sanoin hyvät yöt. Ei aikaakaan kun hän hermostui ja alkoi itkemään sekä jalat alkoi vetämään sängyssä sellasta rallia että huhhuh! Päivällä tämä tapahtui myös mutta mittakaavassa paljon vähemmän.
Sylissä sama jalkojen viuhtominen jatkui, Rauhoittui kun laitoin valot päälle ja silittelin häntä omassa sängyssä.
Mietin vain, että voiko olla vaan uusi opittu tapa osoittaa ärtymystään vai voiko noin pienellä jo olla kasvukipuja? En nyt oikein keksi muita syitä. ..Ideoita?

5

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Levottomat jalat?

      Saako lapsi riittävästi liikuntaa päivällä? Liikunnan puute aiheuttaa nykimistä ja ikävää tunnetta alaraajoissa.

    • lhfgljgljh

      Kun lapsi kasvaa nopealla pyrähdyksellä voi hänellä olla kasvukipuja jo alta 1vuotiaana. Hieronta ja lämpö helpottaa.

    • Riituäiti

      Luin jostain että lapsillakin voi olla Levottomat jalat oireyhtymä. En tiedä voiko olla jo näin pienellä?? Itse kärsin siitä ja lääkitykset olen saanut. On samaa lääkettä kuin Parkinsonin taudin hoidossa mutta paljon pienempänä annoksena.
      Googletteleppas noita Levottomia jalkoja.

      • Levottomat jalat?

        Levottomiin jalkoihin parhain hoito on liikunta. Iltpuolella puolentoistatunnin lenkki ja jalat ovat rauhalliset yöllä.


      • Sauvakävelijä

        En ole koskaan kuullut, että levottomiin jalkoihin määrätään lääkkeitä, mutta tällälailla medikalisaatiota lisääntyy. Pilleristä apua joka vaivaan.

        Jokainen ihminen tietää, että tulisi kävellä vähintää 10 000 askelta päivässä. Tämä on noin 6 km. Lenkkiä ei ole hyvä tehdä juuri ennen nukkumaanmenoa, mutta harvapa yömyöhällä enää lenkkeileekään.

        Itse kävelen noin 16 000 askelta päivässä (10 km) ja syön magnesiumia ja juon paljon vettä. Levottomat jalat alkaavat vaivaamaan melko pian, jos esimerkiksi influenssa vuoksi en pääse viikkoon tai kahteen tekemään normaalia kunto-ohjelmaani, johon kuuluu myös 2 kertaa viikossa tunti kuntosaliharjoittelua.

        Iän myötä (yli 40 v) levottomat jalat yleistyy, mikä on luonnollista, sillä monet ikääntyessään myös vähentävät liikuntaa. Itse olen yli 10 vuotta sitten ylittänyt 4-kympin paalun, mutta onneksi tajusin tuolloin lisätä, enkä vähentää liikuntaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe