Ole kakkos tyypin diabeetikko. Hikoilen öisin kauheasti ja välilä sydän hakkaa nukkumaan mennessä kovasti. Onko muilla samoja oireita? Mikä niihin auttaa. Sokerit n 7-8 . Olen 40 v. Tuota hikoilia ollut kauan:(
Yöhikoilu
12
2518
Vastaukset
- kokenut4
Liikaa kahvia?
- outsa80
MOI! Olen myös 2 tyyppiläinen 33v nainen. ennen kuin tiesin edes sairastavani tätä n. 23-26 v saatoin hikoilla todella runsaasti öisin ja heräsin siihen että ihan märät lakanat. Nykyisin herään n. kerran 2 vkossa siihen että tosi hiki. Olen ymmärtänyt (jos oikein) että se on elimistön tapa kertoa että sokerit kait liian matalalla ja pitäs jotain syödä, tai ainakin varmistaa ettei liian matalat sokrut. itsellä se tulee aamuyöstä ja en ole kyllä mennyt mittaamaan sokereita, mutta kait pitäs. elimistö ilmeisesti korjaa itse tilannetta ja aamusta saattaa olla just 6-8 sokerit. mutta ei kuulemma hyvä että sahaa tolleen ylös alas...
- Verensokeri parani
Hei, minulla oli myös hikoilua paljon muita oireita. Asian sain kuntoon ruokavaliolla ja hikoilu loppui myös. Ostin kirjan:Ruokavalio diabeteksen hoitoon Antti Heikkilän kirjoittama. Kyllä oli työterveyshuolto ihmeissään, kun puolessa vuodessa paino putosi 20kg ja KAIKKI arvot parantuneet normaaliksi. Verensokeri pysyy A.H ohjeilla tasaisesti 4-5 vaiheilla.
Joskus, jos lipsahdan entiseen, verensokerit nousee ja olo huononee, en siis ole ns. parantunut D2.sta, mutta pysyn terveenä. jos en koske hiilaripitoisiin ruokiin.- kovat pois
Ei laihtumiseen tarvita Heikkilää. Eräs tuttuni on laihduttanut vain syömistä vähentämällä 17 kg ja on jo voinut jättää insuliinit pois. Laihtuu kun vain syö vähemmän kuin kuluttaa, ihan sama mitä vähentää. Tietenkin ensin höttöhiilarit ja sokerit pois ja tietenkin kovat rasvat.
- Kuka mitenkin
kovat pois kirjoitti:
Ei laihtumiseen tarvita Heikkilää. Eräs tuttuni on laihduttanut vain syömistä vähentämällä 17 kg ja on jo voinut jättää insuliinit pois. Laihtuu kun vain syö vähemmän kuin kuluttaa, ihan sama mitä vähentää. Tietenkin ensin höttöhiilarit ja sokerit pois ja tietenkin kovat rasvat.
Huomio vaihtoehdot kuitenkin, vaikka kaikki eivät hyväksy A.H ohjeita. :-)
- niin että mitä?
Kuka mitenkin kirjoitti:
Huomio vaihtoehdot kuitenkin, vaikka kaikki eivät hyväksy A.H ohjeita. :-)
Mitä tarkoitat vaihtoehdoilla?
Ei asia ole niin, että rasva ei muka lihottaisi, hiilarit vain. Liikaenergia lihottaa, aivan sama missä muodossa sen liian sisuksiinsa ahtaa, rasvana tai hiilareina tai proteiineina eli usein käytännössä syö liikaa näitä kaikkia. Proteiinit ovat myös melkoinen kaloripommi, eivät ne kevyttä kamaa ole.
- Minnivaan
Minulla tulee hikoilua jos olen illalla syönnyt jotain missä kovasti hiilareita ja sydän takoo hulluna. On vaikea silloin nukkua. Onko muilla samanlaista. Mitä olette keksineet vaivaan apua?
- Tiedät syyn
Miksi sitten syöt kauheasti hiilareita ennen nukkumaanmenoa?
- ppu hakkaa
Minullakin on ollut kovaa yöhikoilua ja samalla pumppu meni tuhatta ja sataa. Mutta se taisi itselläni johtua työstressistä vaikka en kokenutkaan töitäni raskaiksi.
Sen olen huomannut jo kauan ennen kuin minulla todettiin 2-tyyppi, että veren sokerin vaihtelut, ylös tai alas, saivat pumpun hakkaamaan. Jos olen kauan syömättä niin pumppu alkaa mennä lujaa tai jos syön äkkiä runsaasti niin silloinkin tapahtuu sama. - Maria -47
Kun kokeilin Vhh-Ruokavalioa, niin voin koko ajan hyvin, nukuin paremmin kuin ennen ja paino putosi, ei hikoiluttanut ja krampit pohkeissani hävisi.
Luulen että se hikoilu voi olla ainakin osittain myös lääkkeitten sivuvaikutusta.- Sanotaan että...
...luulo ei ole tiedon väärti.
- 0minä
Sanotaan että... kirjoitti:
...luulo ei ole tiedon väärti.
Niin sanotaan, ihmisethän puhuu aina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613141Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa962119- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122