Pääseekö tällä kokemuksella töihin?

Uusi työkö?

Olen ollut 7 vuotta samassa työpaikassa tehden yksipuolista tallennus-, ja laskutustyötä. Nykyistä työtä on liian vähän ja nyt olenkin harkinnut työpaikan vaihdosta. Olen siis reilusti yli 40 v. ja olen suorittanut taloushallinnon ammattitutkinnon loppuun 2012. Tutkinnosta puuttui organisaation tehtävissä toimiminen osio. Palkkahallinnon osatutkinnon suoritin jo vuonna 2007 mutta en ole päässyt työkseni palkkoja laskemaan. Opiskelin myös kirjanpitoa samalla kun suoritin puuttuvan osatutkintoni taloushallinnon ammattitutkinnosta.
Ongelmana on, etten koe osaavani mitään muuta kuin tallennusta ja laskutusta koska nykyisessä työpaikassani ei ole ollut mahdollista kehittyä taloushallinnon alalla eikä myöskään ylläpitää jo hankittua työkokemusta ja koulutusta. Edellisessä työpaikassa jossa olin n. 8 vuotta työkokemusta sain osto-, ja myyntireskontran hoitamisesta, avustavista kirjanpito tehtävistä, laskutuksesta, perinnästä,palkkojen syötöstä järjestelmään ja laskujen maksamisesta, mutta kuten sanoin siitä on jo todella pitkä aika. Kannattaako hakea muuta työpaikkaa tällä kokemuspohjalla? Työkokemus on kertynyt teknisiltä aloilta mm. auto- ja raskaankaluston yrityksistä samoin kuin rakennusalan yrityksestä? Työpaikka minne hakemusta lähettäisin on myös teknisellä alalla. Onko mahdollisuuksia vielä päästä kiinni taloushallinnon tehtäviin jos työkokemus on viimevuosilta ollut noin yksipuolista kuten minulla? Ottaako työnantajat edes huomioon tällaisia osaajia jotka ovat hankkineet koulutusta ja työkokemusta ja haluavat intoa täynnä päästä päivittämään osaamistaan ja tieto taitojaan?

1

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8kl-L

      Uskoakseni voisit hakea ainakin kunnalle töihin tuolla kokemuksellasi.

      Yksi vaihtoehto olisi myös oppisopimuskoulutus esim. tilitoimistoon.

      Sinun kannattaisi korostaa työhakemuksessasi aiempaa työkokemustasi, joka on monipuolinen. Usein on valitettavasti niin, että jos olet ollut töissä pienissä yrityksissä, niin sinne myös jäät. Isommat yritykset hakevat täsmäalan ammattilaisia eli pitää osata esim. SAP tai joku muu ohjelmisto/toiminnanohjausjärjestelmä.

      Ehdotan, että yrität monipuolisesti hakea työtä. Jos työnhaku ei tuota tulosta, niin sitten kannattaa miettiä koulutuksen päivittämistä esim. ATK:n osalta (jos siinä on puutteita).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe