Pääseekö tällä kokemuksella töihin?

Uusi työkö?

Olen ollut 7 vuotta samassa työpaikassa tehden yksipuolista tallennus-, ja laskutustyötä. Nykyistä työtä on liian vähän ja nyt olenkin harkinnut työpaikan vaihdosta. Olen siis reilusti yli 40 v. ja olen suorittanut taloushallinnon ammattitutkinnon loppuun 2012. Tutkinnosta puuttui organisaation tehtävissä toimiminen osio. Palkkahallinnon osatutkinnon suoritin jo vuonna 2007 mutta en ole päässyt työkseni palkkoja laskemaan. Opiskelin myös kirjanpitoa samalla kun suoritin puuttuvan osatutkintoni taloushallinnon ammattitutkinnosta.
Ongelmana on, etten koe osaavani mitään muuta kuin tallennusta ja laskutusta koska nykyisessä työpaikassani ei ole ollut mahdollista kehittyä taloushallinnon alalla eikä myöskään ylläpitää jo hankittua työkokemusta ja koulutusta. Edellisessä työpaikassa jossa olin n. 8 vuotta työkokemusta sain osto-, ja myyntireskontran hoitamisesta, avustavista kirjanpito tehtävistä, laskutuksesta, perinnästä,palkkojen syötöstä järjestelmään ja laskujen maksamisesta, mutta kuten sanoin siitä on jo todella pitkä aika. Kannattaako hakea muuta työpaikkaa tällä kokemuspohjalla? Työkokemus on kertynyt teknisiltä aloilta mm. auto- ja raskaankaluston yrityksistä samoin kuin rakennusalan yrityksestä? Työpaikka minne hakemusta lähettäisin on myös teknisellä alalla. Onko mahdollisuuksia vielä päästä kiinni taloushallinnon tehtäviin jos työkokemus on viimevuosilta ollut noin yksipuolista kuten minulla? Ottaako työnantajat edes huomioon tällaisia osaajia jotka ovat hankkineet koulutusta ja työkokemusta ja haluavat intoa täynnä päästä päivittämään osaamistaan ja tieto taitojaan?

1

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8kl-L

Uskoakseni voisit hakea ainakin kunnalle töihin tuolla kokemuksellasi.

Yksi vaihtoehto olisi myös oppisopimuskoulutus esim. tilitoimistoon.

Sinun kannattaisi korostaa työhakemuksessasi aiempaa työkokemustasi, joka on monipuolinen. Usein on valitettavasti niin, että jos olet ollut töissä pienissä yrityksissä, niin sinne myös jäät. Isommat yritykset hakevat täsmäalan ammattilaisia eli pitää osata esim. SAP tai joku muu ohjelmisto/toiminnanohjausjärjestelmä.

Ehdotan, että yrität monipuolisesti hakea työtä. Jos työnhaku ei tuota tulosta, niin sitten kannattaa miettiä koulutuksen päivittämistä esim. ATK:n osalta (jos siinä on puutteita).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109