Olen ollut 7 vuotta samassa työpaikassa tehden yksipuolista tallennus-, ja laskutustyötä. Nykyistä työtä on liian vähän ja nyt olenkin harkinnut työpaikan vaihdosta. Olen siis reilusti yli 40 v. ja olen suorittanut taloushallinnon ammattitutkinnon loppuun 2012. Tutkinnosta puuttui organisaation tehtävissä toimiminen osio. Palkkahallinnon osatutkinnon suoritin jo vuonna 2007 mutta en ole päässyt työkseni palkkoja laskemaan. Opiskelin myös kirjanpitoa samalla kun suoritin puuttuvan osatutkintoni taloushallinnon ammattitutkinnosta.
Ongelmana on, etten koe osaavani mitään muuta kuin tallennusta ja laskutusta koska nykyisessä työpaikassani ei ole ollut mahdollista kehittyä taloushallinnon alalla eikä myöskään ylläpitää jo hankittua työkokemusta ja koulutusta. Edellisessä työpaikassa jossa olin n. 8 vuotta työkokemusta sain osto-, ja myyntireskontran hoitamisesta, avustavista kirjanpito tehtävistä, laskutuksesta, perinnästä,palkkojen syötöstä järjestelmään ja laskujen maksamisesta, mutta kuten sanoin siitä on jo todella pitkä aika. Kannattaako hakea muuta työpaikkaa tällä kokemuspohjalla? Työkokemus on kertynyt teknisiltä aloilta mm. auto- ja raskaankaluston yrityksistä samoin kuin rakennusalan yrityksestä? Työpaikka minne hakemusta lähettäisin on myös teknisellä alalla. Onko mahdollisuuksia vielä päästä kiinni taloushallinnon tehtäviin jos työkokemus on viimevuosilta ollut noin yksipuolista kuten minulla? Ottaako työnantajat edes huomioon tällaisia osaajia jotka ovat hankkineet koulutusta ja työkokemusta ja haluavat intoa täynnä päästä päivittämään osaamistaan ja tieto taitojaan?
Pääseekö tällä kokemuksella töihin?
1
289
Vastaukset
- 8kl-L
Uskoakseni voisit hakea ainakin kunnalle töihin tuolla kokemuksellasi.
Yksi vaihtoehto olisi myös oppisopimuskoulutus esim. tilitoimistoon.
Sinun kannattaisi korostaa työhakemuksessasi aiempaa työkokemustasi, joka on monipuolinen. Usein on valitettavasti niin, että jos olet ollut töissä pienissä yrityksissä, niin sinne myös jäät. Isommat yritykset hakevat täsmäalan ammattilaisia eli pitää osata esim. SAP tai joku muu ohjelmisto/toiminnanohjausjärjestelmä.
Ehdotan, että yrität monipuolisesti hakea työtä. Jos työnhaku ei tuota tulosta, niin sitten kannattaa miettiä koulutuksen päivittämistä esim. ATK:n osalta (jos siinä on puutteita).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049