suotuvene mökill

p. karppinen

Mikä olisi hyvä ja halpa suotuvene n. 4hv perämoottori yhdistelmä mökille satunnaiseen soutuluun ja moottorilla ajeluuun. Ei tarvetta kalastukseen tms

7

197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä tahansa

Paremminkin voisi ajatella, että mikä ei moiseen käyttötarkoitukseen soveltuisi.

Minusta mikä tahansa rahavaroillesi soveltuva vene passaa tuollaiseen käyttöön.

• Yammu-setä

Jos kerran on tarkoitus käyttää moottoria, niin sitä virhettä älä ainakaan tee, että hommaat savolaismallisen soutuveneen! Siinä sitten ajelet nokka pystyssä, etkä näe mitään eteen. Ja perästä uhkaa vesi tulla koko ajan sisään. Edes jonkin asteinen tasaperä poistaa tämän vaivan, eikä silti haittaa satunnaista soutelua kohtuuttomasti.

• tasaperä

Tai ehkä sitten juuri se savolaismalli oliskin hyvä...siihen tehokkaammanpuoleinen sähkömoottori perään, ja akut keskelle ja eteen?

Meillä on tasaperä, ja soutaminen merellä on kyllä ihan piinaa. Nyt menee juuri tuollainen pikkumoottori hankintaan huonon suuntavakavuuden takia. Mitä olen kysellyt niin japsit ovat käytännössä kaikki hyviä, ja mercuryn sisällä hyrrää Hondan kone. Kiinalaisia paljon tarjotaan mutta eivät ole vielä lunastaneet näiden täällä olevine essonbaarimiesten ääniä puolelleen.

• Yammu-setä

Ensimmäinen selvitettävä asia onkin juuri se mikä on pääkäyttö, soutaminen vai moottori. Alkuhuumassa usein kuvitellaan että soudetaan paljonkin, mutta käytännössä se menee niin, että kun moottori on kerran hankittu, niin ei veneellä enää pahemmin soudella. Ja silloin on tasaperä parempi. Suuntavakavuutta parantaa, jos veneessä edes jonkunmoinen köli, eikä aivan tasapohja. Tasaperässäkin on aste-eroja, mitä vähemmän perä ulottuu pinnan alle, sitä vähemmän se laahaa soudettaessa.

• n. 4 metri + 5 hv??

Siis Terhi?

• Tai sitten ei!

• Suosittelen

Osta Näpsä 460smv. Tasapeeäinen mutta ei niin vahvasti että haittaisi soutamista. Perä kantaa hyvin. Itselläni 2hv Honda ja omaa painoa 96 kiloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe