Mie vaan tahhoin alottaa keskustelun, mutten tienny mitä kirjottaa. Mie siis vaa horisen joutavia. Mie kerran pidin kauhian dialogin (?) (onko se yksinpuhelu?) bussi aikatauluista liitettynä kaupungin ja sitä ympäröivien koulujen loppumis aikoihin.
Mitähä ihmiset oikeen aattelee musta, ku mien kuites hirviästi raataile turhia.
Kaikki aina sannoo että pithää yrittää olla positiivine...nääähh.
Kaikkialla ihmiset jaetaan uskontoryhmiin ja seurakuntiin, oikeestaan se on väärin. Mien sinänsä usko Jumalaan, mutta net virret on ihania. Toisaalta, mie hiukkasen uskon karmaan ja vähän uudelleen syntymiseen, kohtaloon ja tarkoitukseen myös hieman.
Ehkä tän tarkotus oliki sanua, ettei ehkä kuiteskaa kanttis lajitella ihmisiä seura- ja uskontokuntiin.
keskustelu
15
50
Vastaukset
Mähän eroon iha lähiaikoina kirkosta ja liityn buddhalaisuuteen koska uskon karmaan elämän kiertokulkuun ja kaikkeen muuhunkin mitä siihen liittyy. Lisäksi uskon että jokaisella eläimellä on SIELU mutta kristinuskossa siitä ei ilmeisesti välitetä...
- poikavain ;~;
Menetin tänään ihastukseni :c
Dialogi = vuoropuhelu.
Monologi = yksinpuhelu.
Minä vedän monologeja jatkuvasti.
Parhaat uskonnot ovat mielestäni diskordianismi ja satanismi, mutta en minä niihinkään kuulu...- HeKeKee
*paskimmat uskonnot
- Eräs trotskilainen
Kuulisitpa, kuinka paljon mie puhun ihtekseni...
Miunkaan mielestäni ihmisiä ei pitäisi jakaa ryhmiin uskontokunnan perusteella, ja siksi mie kannatankin uskonnonopetuksesta luopumista, ja siirtymistä kaikille yhteiseen et:n kaltaiseen oppiaineeseen. Miun mielestä buddhalaisuus on hieno uskonto (ajatus siitä, että paha olo on lähtöisin haluamisesta jne.) ja mie fanitan myös suomalaista luonnonuskontoa. Toisaalta minusta on ainakin absurdia ajatella Jedi-uskontoon kuuluvaa, katolilaista, satanistia ja hindua istumassa saman pöydän ääressä. Mutta ymmärsin kyllä pointin (kai, varmaan, luultavasti?) Olen kyllä ihan tyytyväinen lurilaisuuteen... Mutta asiasta kukkaruukkuun: Miksi koulussa ei opeta yhtään mytologiaa? (paitsi mainitaan joskus)
Jokutyyppi// Mitä ihmettä? Miksi satanismi?- HeKeKee
Niinpä. Hyh hyh. Satanismi. Yäk.
Sekoitatte satanismin saatananpalvontaan ystävät. Monologit on just ihan BEST. Minäkin pidän sellaisia usein. Yksin, netissä ja jopa kun olisi paikalla oikeitakin ihmisiä. Minä en vielä ole löytänyt mieleistäni uskontoa. Mielestäni uskonnolle pitäisi pystyä omistautumaan kunnolla ja siihen pitäisi voida uskoa sydämestään.
"siirtymistä kaikille yhteiseen et:n kaltaiseen oppiaineeseen."
Huomaatteko ihmisten itserakkauden? (et = lyhenne sanoista: eräs trotskilainen)
"Miksi satanismi?"
Miksi ei?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Satanismi
http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismiSovitaan, etten kommentoi alemmassa linkissä olevia kuvia... Juups. Myönnän, että sekotin saatananpalvonnan ja satanismin, muttei taida siltikään olla minun juttu. Olen pikkuisen liian taikauskoinen. Se taitaa kulkea suvussa. (Vaarilla skitsofrenia, iskä on muuten vain paranoidi ja outo ja sitten minä...)
"et = lyhenne sanoista: eräs trotskilainen" XD Toivottavasti ei opeta kaappiin linnottautumista...- Eräs trotskilainen
Mie kelasin tuota jokutyypin vitsiä varmaan puoli tuntia. :D
Mie olen siis ateisti, eikä Jesset sun muut jaksa oikein säväyttää, mutta mie tunnen jonkinlaista mielenkiintoa ortodoksisuutta kohtaan. Ehkä se johtuu siitä, että mie olen toisaalta kyllästynyt luterilaisuuden tuputtamiseen, ja toisaalta miulla on tietynlainen tarve etsiä juuriani. Sen takia mie olen myös opetellut karjalan kieltä; "musta tukka, pitkä kassa, kassas lentta gobuloi." Miulla on yksi ikonikin, jonka mie olen saanut sukulaisilta kun mie olin vauva. Hämmentävää.
Satanismissa Saatanaa ei palvota. Sen sijaan satanismi on saatanaan liittyviä symboleja käyttävä hedonistinen uskonnollinen oppi.[1] Länsimaisen okkultismin perintöä edustavana, kristinuskon vastaisena aatteena satanismi järjestäytyi Yhdysvalloissa 1960-luvulla.[2] Anton LaVey perusti Saatanan kirkon vuonna 1966 ja julkaisi Saatanallisen Raamatun.[3] Suomessa satanisteja on muun muassa Pakanaverkon piirissä. He sanoutuvat irti saatananpalvonnasta, jonka he katsovat olevan vain käänteistä kristinuskoa ja usein rikollisen toiminnan peite.[4]
Teksti löytyi wikipediasta.Aika eeppistä kyllä. Ensimmäinen saatanallinen synti on tyhmyys. Sanonta tee muille miten he tekevät sinulle. Selkeästi kehotetaan ihmisiä järkevään toimintaan. Diskordianismi on aika jännä uskonto. En kuitenkaan tiedä menisinkö liittymään kummankaan kirkkoon. Sen tiedän, että aion erota luterilaisesta kirkosta ennen kuin joudun maksamaan kirkollisveroa.
"Diskordialaisten lisäyksen mukaan Eris meni tämän tehtyään onnellisena yksin syömään nakkisämpylää. Tapahtumaa kutsutaan ensimmäiseksi tölväykseksi."
Nakkisämpylää? Mitäh? XD- ocean-
Okei, siis miehän en paljua tiijä satanismistä, enkä lunssasena jaksanu lukia nuita linkkejä jote katsoin vaa kuvia. Vapaamielisenä ihmisenä sanoinsin että oikein mukava uskonto jos hihhuloiaan puol alasti.
Mun tietääkseni et on lähes sama ku ihan perus uskonnon opetus, mutta vain mahdollisesti puolueettomampi. Tarkkaan en tiijä ku mien aikoinani saanu vaihtaa et:hen ku äiskä ei antanu. Sano vaa että jos mien ois halunnu teän saavan yleistä uskonnon opetusta teitä ei ois kastettu. Sillon sel tuntu epäreilulta mut nykyää mie ymmärrän hyvin.
Kyllä yleinen et opetus ois hyvä, tosin...nii no...niii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904352
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?512806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132491Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082268Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281957- 331956
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2131653Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791436