Driftausta Ladalla

Ladailijamiekkonen

Joku pösilö laittoi tänne videon, jossa toinen pösilö tärvelee laatuauton. Minäpä laitan tänne videon, josta näkyy miten upea työkalu Lada laatuauto on osaavan kuljettajan käsissä:

http://www.youtube.com/watch?v=sO8hfc5I8Qg

Tässä hieman realismia peliin!

48

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi hieno

      Kyllä se vaan oikein huonolla autolla kolmekymppiäkin tuntuu kovalta vauhdilta! Enempää ei Ladalla voinut ajaa kun tie oli vain kuusi metriä leveä.

    • 11223344

      Ois saanut vaikka formula ferrari lähtiä perään niin olis jääny toiseksi.

      • tosi hieno

        Juu jos olisi poistettu moottori


      • Kanto.
        tosi hieno kirjoitti:

        Juu jos olisi poistettu moottori

        Minulla harmittaa miksi näin hyviä Ladoja on laitettu ralliautoiksi, olisihan niistä monelle ns. länsilaatu auton omistajille pitkäksi aikaa autoa. Monesti kuulee kuinka tuskaillaan että ei enään saa Ladoja ostettua. Elikkä varmasti moni voisi ostaa ja ajaa tyytyväisenä monet vuodet näillä Ladoilla. Viime viikollakin huoltoasemalla kysyttiin että mistä olen hankkinut Ladani. Näitä kyselijöitä on kovienpakkasten ja vesisateiden aikana eniten, se kielii siitä että heidän nykyinen länsiautonsa ei missään tapauksessa ole paras mahdollinen kulkuväline niille keleille.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Minulla harmittaa miksi näin hyviä Ladoja on laitettu ralliautoiksi, olisihan niistä monelle ns. länsilaatu auton omistajille pitkäksi aikaa autoa. Monesti kuulee kuinka tuskaillaan että ei enään saa Ladoja ostettua. Elikkä varmasti moni voisi ostaa ja ajaa tyytyväisenä monet vuodet näillä Ladoilla. Viime viikollakin huoltoasemalla kysyttiin että mistä olen hankkinut Ladani. Näitä kyselijöitä on kovienpakkasten ja vesisateiden aikana eniten, se kielii siitä että heidän nykyinen länsiautonsa ei missään tapauksessa ole paras mahdollinen kulkuväline niille keleille.

        Onhan se hyvä, että 2-vuotiaana loppuun ajetulle Ladalle on löydetty uusiokäyttöä tässä hidastetussa rallissa. Siinä riittää nuorelle rallilupaukselle työtä ympärivuorokautisest, kun koittaa päästä ajamaankin Ladalla muutaman minuutin korjaamisen lomassa.


      • Ladafever
        Runko. kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että 2-vuotiaana loppuun ajetulle Ladalle on löydetty uusiokäyttöä tässä hidastetussa rallissa. Siinä riittää nuorelle rallilupaukselle työtä ympärivuorokautisest, kun koittaa päästä ajamaankin Ladalla muutaman minuutin korjaamisen lomassa.

        Ladalle löytyy käyttöä käytettynäkin. Länsiräppänä on valmis paalattavaksi jo tässä vaiheessa, koska mitään järkevää käyttöä sille on vaikea enää keksiä. Kuusakosken aina ahnaat moukarit ottavat länsiräppänän hellään suudelmaan kun takuu loppuu 24 kuukauden kuluttua uuden auton ostamisesta. Elinkaari on lyhyt ... aivan kuten räppänäkuskin pinnakin. Ainoa mikä kestää räppänäkuskilla pitään takuuajan jälkeen on velka ja nälkä kun rahat on finaalissa. Siinä sitä sitten länsiräppänistillä on aikaa kuunnella nälkämaan laulua huojuvaäänisellä c-kasettisoittimella slummien takapihoilla.


      • Ladanever
        Runko. kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että 2-vuotiaana loppuun ajetulle Ladalle on löydetty uusiokäyttöä tässä hidastetussa rallissa. Siinä riittää nuorelle rallilupaukselle työtä ympärivuorokautisest, kun koittaa päästä ajamaankin Ladalla muutaman minuutin korjaamisen lomassa.

        Harvalla Ladalla sentään kahta vuotta selvisi. Uusiahan ei enää myydä ja tehdaskin alkaa tehdä Daciaa ja Datsunia.

        Lada onkin ollut ikuinen häpeän kohde venäläisille ja etenkin presidentti Putinille. Ja mikä häpeä se olikaan aikanaan suomalaiselle, joka joutui Ladalla ajamaan. Kaikilla oli päässään joku karvareuhka tai muu naamio, jolla yritettiin itseään peitellä, etteivät tutut tunnistaisi.


      • Lada_totta_kai
        Ladafever kirjoitti:

        Ladalle löytyy käyttöä käytettynäkin. Länsiräppänä on valmis paalattavaksi jo tässä vaiheessa, koska mitään järkevää käyttöä sille on vaikea enää keksiä. Kuusakosken aina ahnaat moukarit ottavat länsiräppänän hellään suudelmaan kun takuu loppuu 24 kuukauden kuluttua uuden auton ostamisesta. Elinkaari on lyhyt ... aivan kuten räppänäkuskin pinnakin. Ainoa mikä kestää räppänäkuskilla pitään takuuajan jälkeen on velka ja nälkä kun rahat on finaalissa. Siinä sitä sitten länsiräppänistillä on aikaa kuunnella nälkämaan laulua huojuvaäänisellä c-kasettisoittimella slummien takapihoilla.

        Totta joka sana. Länsiräppänän lyhyt elinkaari on kaikkien Ladistien tiedossa ja siksi näitä räppänöitä hyljeksitään kuin ruttoa. Ainoa mikä kelpaa on laatu ja sitä Lada tarjoaa ja vain sitä me haluamme !


      • Lada_ei_ikinä
        Ladanever kirjoitti:

        Harvalla Ladalla sentään kahta vuotta selvisi. Uusiahan ei enää myydä ja tehdaskin alkaa tehdä Daciaa ja Datsunia.

        Lada onkin ollut ikuinen häpeän kohde venäläisille ja etenkin presidentti Putinille. Ja mikä häpeä se olikaan aikanaan suomalaiselle, joka joutui Ladalla ajamaan. Kaikilla oli päässään joku karvareuhka tai muu naamio, jolla yritettiin itseään peitellä, etteivät tutut tunnistaisi.

        Totta joka sana. Ladan lyhyttäkin lyhyempi elinkaari on kaikkien Ladistien tiedossa ja siksi näitä räppänöitä hyljeksitään kuin ruttoa. Ainoa mikä kelpaa on laatu, jota Lada ei tarjoa ja vain sitä me haluamme !


      • Kanto.
        Lada_ei_ikinä kirjoitti:

        Totta joka sana. Ladan lyhyttäkin lyhyempi elinkaari on kaikkien Ladistien tiedossa ja siksi näitä räppänöitä hyljeksitään kuin ruttoa. Ainoa mikä kelpaa on laatu, jota Lada ei tarjoa ja vain sitä me haluamme !

        Ladan lyhyt ikä, miksi Ladoja on sitten vielä liikenteessä? Eikö ne ole jo aikoja sitten poistuneet liikenteestä jos niillä olisi ollut lyhyt ikä. Onhan muistissa monta länsiautoa jonka valmistus on loppunut ja ne ovat hävinneet teiltämme ajat sitten.


      • Ladailijamiekkonen
        Kanto. kirjoitti:

        Ladan lyhyt ikä, miksi Ladoja on sitten vielä liikenteessä? Eikö ne ole jo aikoja sitten poistuneet liikenteestä jos niillä olisi ollut lyhyt ikä. Onhan muistissa monta länsiautoa jonka valmistus on loppunut ja ne ovat hävinneet teiltämme ajat sitten.

        Tov. Kanto puhuu täysin asiaa. Tuohon jos vielä lisään, että viisaat venäläiset käytännössä ostivat tyhmiltä suomalaisilta suuren osan Suomen Lada -laatuautoista 90-luvulla. Sinnekin myydyt Ladat ovat taatusti jokapäiväisessä liikenteessä.

        Voin selittää hyvin, miksi Ladan myynti laskee. Ne joilla on Lada, eivät tarvitse uutta, sillä heillä on jo loistavasti toimiva hyvä vanha.

        Länsimaisiin kertakäyttöautoihin tottuneille räppänisteille tämän tajuaminen voi olla hankalaa, mutta ladamiehet kyllä tietävät mistä puhun. Neuvostoliitossa autot tehtiin kestämään mahd. pitkään, koska markkinatalouden velvoitteita ei ollut.

        Länsiräppänät kuten länsimaiset sukkahousut hehkulamput pesukoneet jne. muutkin tuotteet tehtiin kestämään vain vähän aikaa, jotta uusia saadaan myytyä. Näin yksinkertaista se on. Olen kova ladamies, mutta nykyiselle ladatehtaalle huono asiakas, sillä uutta autoa, tai edes juurikaan varaosia en toimivaan loistavaan ajopeliini tarvitse. Mitä nyt välillä polttimoita, pyyhkijänsulkia, ja uudet tulpat aina 100 tuhannen välein.


      • Kanto.
        Ladailijamiekkonen kirjoitti:

        Tov. Kanto puhuu täysin asiaa. Tuohon jos vielä lisään, että viisaat venäläiset käytännössä ostivat tyhmiltä suomalaisilta suuren osan Suomen Lada -laatuautoista 90-luvulla. Sinnekin myydyt Ladat ovat taatusti jokapäiväisessä liikenteessä.

        Voin selittää hyvin, miksi Ladan myynti laskee. Ne joilla on Lada, eivät tarvitse uutta, sillä heillä on jo loistavasti toimiva hyvä vanha.

        Länsimaisiin kertakäyttöautoihin tottuneille räppänisteille tämän tajuaminen voi olla hankalaa, mutta ladamiehet kyllä tietävät mistä puhun. Neuvostoliitossa autot tehtiin kestämään mahd. pitkään, koska markkinatalouden velvoitteita ei ollut.

        Länsiräppänät kuten länsimaiset sukkahousut hehkulamput pesukoneet jne. muutkin tuotteet tehtiin kestämään vain vähän aikaa, jotta uusia saadaan myytyä. Näin yksinkertaista se on. Olen kova ladamies, mutta nykyiselle ladatehtaalle huono asiakas, sillä uutta autoa, tai edes juurikaan varaosia en toimivaan loistavaan ajopeliini tarvitse. Mitä nyt välillä polttimoita, pyyhkijänsulkia, ja uudet tulpat aina 100 tuhannen välein.

        Melkein joka asiassa huomaa sen mikä on autoasiassa nyt, esim. pyykkikoneet, astianpesukoneet ym.ym. tehdään kestämään pari kolme vuotta. Ihmiset on totutettu siihen asiaan että ne vaihetaan luonnollisesti silloin. Pidetään epänormaalina sellaista jolla on vanhempia koneita ja muitä käyttö tavaraa. Me omistamme hyvän auton sen vaihtaminen ei ole tarpeen moneen vuoteen, vaikka kilometrejä olisi kuinka paljon tahansa ajettuna.


      • kertakäyttölada
        Kanto. kirjoitti:

        Ladan lyhyt ikä, miksi Ladoja on sitten vielä liikenteessä? Eikö ne ole jo aikoja sitten poistuneet liikenteestä jos niillä olisi ollut lyhyt ikä. Onhan muistissa monta länsiautoa jonka valmistus on loppunut ja ne ovat hävinneet teiltämme ajat sitten.

        Lada tehdään tarkoituksella niin huonoksi, ettei se kestä kuin pari vuotta ja senkin huonosti. Näin venäläiset joutuivat ostamaan jatkuvasti uusia ja tehtaallla oli täystyöllisyys.

        Nyt vapaan kilpailun aikana kukaan ei osta enää Ladaa, maailman huonointa autoa. Siksi tehdas siirtyy tuottamaan länsimaista alkuperää olevia parempilaatuisia halpatuotteita, Datsunia ja Daciaa. Ne sentään kestävät toisin kuin Lada.


      • Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        Melkein joka asiassa huomaa sen mikä on autoasiassa nyt, esim. pyykkikoneet, astianpesukoneet ym.ym. tehdään kestämään pari kolme vuotta. Ihmiset on totutettu siihen asiaan että ne vaihetaan luonnollisesti silloin. Pidetään epänormaalina sellaista jolla on vanhempia koneita ja muitä käyttö tavaraa. Me omistamme hyvän auton sen vaihtaminen ei ole tarpeen moneen vuoteen, vaikka kilometrejä olisi kuinka paljon tahansa ajettuna.

        Niin totta taas. Länsimainen kulutus perustuu juuri kertakäyttötalouteen. Oli kysymys mistä tahansa kulutushyödykeestä niin sille on laskettu teoreettinen käyttöaika, joka ei tosiaankaan päätä huimaa. Onneksi Ladan viisaat insinöörit ovat luoneet meille mestariteoksen, joka kestää ajan hampaat ilman ongelmia. AvtoVaz konserni lähti rohkeasti luomaan länsiräppänän vastakohtaa .... siis kestävää ja tyylikästä autoa, jonka hintaa ei ole keinotekoisesti hilattu pilviin. Kaikki turha on jätetty pois ja vain ajajan kannalta tarpeelliset varusteet on jätetty. Näihin osiin on panostettu huolella ja tuotekehitys jatkuvasti seuraa että nämä osat myös kestävät. Länsiräppänät pitävät pystyssä lähinnä mm. Kuusakosken tapaisia ongelmajätelaitoksia ... noh .... on kai sekin sitten jollain lailla työllistävää työtä mutta miten järkevää .... sitä sopii kysyä.


      • Saunan räppänä
        kertakäyttölada kirjoitti:

        Lada tehdään tarkoituksella niin huonoksi, ettei se kestä kuin pari vuotta ja senkin huonosti. Näin venäläiset joutuivat ostamaan jatkuvasti uusia ja tehtaallla oli täystyöllisyys.

        Nyt vapaan kilpailun aikana kukaan ei osta enää Ladaa, maailman huonointa autoa. Siksi tehdas siirtyy tuottamaan länsimaista alkuperää olevia parempilaatuisia halpatuotteita, Datsunia ja Daciaa. Ne sentään kestävät toisin kuin Lada.

        Kuinka paljon Ladamiehet ovat autoillaan ajaneet? Paljonko mittari näyttää, joko on huomattavasti yli 500 000 km?


      • kertakäyttölada
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Kuinka paljon Ladamiehet ovat autoillaan ajaneet? Paljonko mittari näyttää, joko on huomattavasti yli 500 000 km?

        20 000 km kohdalla alkaa Lada olla jo niin loppu tekniikaltaan ja pelleiltään, ettei enää kannata yrittää elvyttää. Onhan 20 000 km jo niin paha kärsimys Ladalla ajettuna, että ei tule kenelläkään ikävä.


      • Lada_totta_kai
        Ladafever kirjoitti:

        Niin totta taas. Länsimainen kulutus perustuu juuri kertakäyttötalouteen. Oli kysymys mistä tahansa kulutushyödykeestä niin sille on laskettu teoreettinen käyttöaika, joka ei tosiaankaan päätä huimaa. Onneksi Ladan viisaat insinöörit ovat luoneet meille mestariteoksen, joka kestää ajan hampaat ilman ongelmia. AvtoVaz konserni lähti rohkeasti luomaan länsiräppänän vastakohtaa .... siis kestävää ja tyylikästä autoa, jonka hintaa ei ole keinotekoisesti hilattu pilviin. Kaikki turha on jätetty pois ja vain ajajan kannalta tarpeelliset varusteet on jätetty. Näihin osiin on panostettu huolella ja tuotekehitys jatkuvasti seuraa että nämä osat myös kestävät. Länsiräppänät pitävät pystyssä lähinnä mm. Kuusakosken tapaisia ongelmajätelaitoksia ... noh .... on kai sekin sitten jollain lailla työllistävää työtä mutta miten järkevää .... sitä sopii kysyä.

        Tässä yhdenlaista tarinaa länsiräppänän kestävyydestä ja kustannuksista. Eipä käy juuri kaveria kateeksi. Onneksi tähän ongelmaan löytyy ratkaisu LADA ! Linkki länsiräppänän arkeen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12023971


      • lörssen
        Lada_totta_kai kirjoitti:

        Tässä yhdenlaista tarinaa länsiräppänän kestävyydestä ja kustannuksista. Eipä käy juuri kaveria kateeksi. Onneksi tähän ongelmaan löytyy ratkaisu LADA ! Linkki länsiräppänän arkeen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12023971

        Länsiautoilla totta tosiaan on hurjat huoltokustannukset. Huoltoihin joutuu asiakas lapioimaan rutosti rahaa joka vuosi ja lopuksi auto kuitenkin joutuu paalaukseen muutaman vuoden ikäisenä ! Karua luettavaa tosiaan tuo yllä oleva teksti mutta samanlaista viestiähän täällä on saanut lukea jo pidemmän aikaa.


      • Ladailijamiekkonen
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Kuinka paljon Ladamiehet ovat autoillaan ajaneet? Paljonko mittari näyttää, joko on huomattavasti yli 500 000 km?

        Tov. Keskiaho esim. meidän työväenyhdistyksessä on ajanut Samaralla yli 800 tuhatta. Meikäläiselläkin on 500 tuhatta paukkunut yli jo aikopäiviä. Onhan näitä tovereita, jotka ovat ajaneet mittarin ympäri kerta toisensa jälkeen.


      • Aika paljon
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Kuinka paljon Ladamiehet ovat autoillaan ajaneet? Paljonko mittari näyttää, joko on huomattavasti yli 500 000 km?

        Urbaanilegenda kertoo jonkun peräkammarin pojan ajaneen Ladallaan 70 tuhatta!!!
        Kolmas moottori menossa ja peltiä on pohjaan laitettu jo moneen kerrokseen. Voi olla vain juttua. Siinä ajassa olisi kuski saanut Ladallaan keuhkotaudin, kuulovaurion ja akuutin selkävian.


      • Rovasti
        Aika paljon kirjoitti:

        Urbaanilegenda kertoo jonkun peräkammarin pojan ajaneen Ladallaan 70 tuhatta!!!
        Kolmas moottori menossa ja peltiä on pohjaan laitettu jo moneen kerrokseen. Voi olla vain juttua. Siinä ajassa olisi kuski saanut Ladallaan keuhkotaudin, kuulovaurion ja akuutin selkävian.

        elikkäs sua on vejetty nokasta taas


      • lörssen
        Aika paljon kirjoitti:

        Urbaanilegenda kertoo jonkun peräkammarin pojan ajaneen Ladallaan 70 tuhatta!!!
        Kolmas moottori menossa ja peltiä on pohjaan laitettu jo moneen kerrokseen. Voi olla vain juttua. Siinä ajassa olisi kuski saanut Ladallaan keuhkotaudin, kuulovaurion ja akuutin selkävian.

        Tämä legenda on ollut totisinta totta länsiräppänästä puhuttaessa mutta Ladan ollessa kyseessä todellakin vain urbaani legenda. Länsiräppänän laatu on sellaista kuraa että yli 20tkm ajettua/hinattua alkaa olla jo saavutus, sillä yleensä kilometrit jäävät jopa tämän alle. Länsiräppänän pisin matka on kotikunnalta Kuusakoskelle (lava-auton kyydissä). Onneksi paluuta sieltä ei tarvitse enää tehdä ja näin säästytään monilta eri harmeilta.


      • Kanto.
        lörssen kirjoitti:

        Tämä legenda on ollut totisinta totta länsiräppänästä puhuttaessa mutta Ladan ollessa kyseessä todellakin vain urbaani legenda. Länsiräppänän laatu on sellaista kuraa että yli 20tkm ajettua/hinattua alkaa olla jo saavutus, sillä yleensä kilometrit jäävät jopa tämän alle. Länsiräppänän pisin matka on kotikunnalta Kuusakoskelle (lava-auton kyydissä). Onneksi paluuta sieltä ei tarvitse enää tehdä ja näin säästytään monilta eri harmeilta.

        lörssen kerrot ihan oikein, autoliikkeethän ovat pullollaan jopa vajaa 20t. km.ajettuja autoja. Miksi näin on, mikä on syy että näin vähän ajettu auto laitetaan pois. Vieläpä silloin kun siitä on juuri puonut sen arvosta puolet pois. Tästä eteen päin sen arvo säilyisi vielä jollain lailla vaikka putoaisikin kuitenkin. Näyttäisi siltä että he pelkäävät jotain ja sen vuoksi niistä pitää päästä eroon hinnalla millä hyvänsä.


      • Saunan räppänä
        Kanto. kirjoitti:

        lörssen kerrot ihan oikein, autoliikkeethän ovat pullollaan jopa vajaa 20t. km.ajettuja autoja. Miksi näin on, mikä on syy että näin vähän ajettu auto laitetaan pois. Vieläpä silloin kun siitä on juuri puonut sen arvosta puolet pois. Tästä eteen päin sen arvo säilyisi vielä jollain lailla vaikka putoaisikin kuitenkin. Näyttäisi siltä että he pelkäävät jotain ja sen vuoksi niistä pitää päästä eroon hinnalla millä hyvänsä.

        No tuleeko vastausta ajetuista kilometreistä? Vuosimalli ja mittarlukema, kiitos.


      • Kanto.
        Saunan räppänä kirjoitti:

        No tuleeko vastausta ajetuista kilometreistä? Vuosimalli ja mittarlukema, kiitos.

        Nyt 150000km eikä loppua näy vielä. Kaikki Ladassani on kunnossa.Vm. 2006


      • Saunan räppänä
        Kanto. kirjoitti:

        Nyt 150000km eikä loppua näy vielä. Kaikki Ladassani on kunnossa.Vm. 2006

        Kovasti olet ajanut, kun loppiaisena oli vasta 126 000 km. Entä Ladamiäs ja Lörssen, Kuumeesta puhumattakaan? Muistakaa, ettei kunnon komukka valehtele.


      • Kanto.
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Kovasti olet ajanut, kun loppiaisena oli vasta 126 000 km. Entä Ladamiäs ja Lörssen, Kuumeesta puhumattakaan? Muistakaa, ettei kunnon komukka valehtele.

        Tuo tammikuu oli vilkasta aikaa ja kilometrejä tuli Ladani mittariin kun piti hinnailla länsiautoja. Kattelin loppiasen seudun juttuja mitä tänne on kirjoiteltu, sielä oli useampiakin Kantoja laittanut kokemuksistaan autoistaan. Jollakin Kannolla 130 km. jollakin Kannolla 129000km. Koeta olla tarkkana ketä uskot, tai usko sitten kaikkia Kantoja.


      • Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        Tuo tammikuu oli vilkasta aikaa ja kilometrejä tuli Ladani mittariin kun piti hinnailla länsiautoja. Kattelin loppiasen seudun juttuja mitä tänne on kirjoiteltu, sielä oli useampiakin Kantoja laittanut kokemuksistaan autoistaan. Jollakin Kannolla 130 km. jollakin Kannolla 129000km. Koeta olla tarkkana ketä uskot, tai usko sitten kaikkia Kantoja.

        Tämähän se ongelma täällä on. Klooneja eli nimimerkin "lainaajia" riittää. Siksi on aika turhaa antaa mitään tarkaa infoa, koska tekstin ... varsinkin jos ja kun se on negatiivistä länsiräppänää kohtaan muunnellan ties miksi ja häpeilemättä varastetaan nikkejä. Varsinkin "never" eri kymmenine erilaisine nikkeineen ei kestä Ladan riemukulkua voitosta voittoon ollenkaan. Se kuinka vähän täällä keskustellaan Ladan vioista kuitenkin kertoo että Ladoilla ajetaan paljon huolettomia kilometrejä. Aivan kuten Kanto tuossa juuri kertoi ... tammikuu ja vielä helmi ja maaliskuukin menee länsiräppänistejä autellessa. Talvikuukausina tulee valataosa kilometreistä. Kesällä nautitaan sitten lomailusta mökillä, jolloin kilometrit ovat vähäisempiä. Syksyllä käydään Karibilla ja Thaimaassa kukin Ladailija mielensä mukaan. Kaiken kaikkiaan Ladalla ei ehkä kannata keskittyä siihen paljonko sillä ajetaan, koska Lada on nimenomaan tehty kestämään. Oli kilometrejä kuinka paljon tahansa se ei Ladan kulkua haittaa lainkaan, koska mitään yllättäviä monen tonnin remontteja ei tarvitse lapioida huoltoihin ....vrt.Golf.


      • Täyttä huuhaata
        Aika paljon kirjoitti:

        Urbaanilegenda kertoo jonkun peräkammarin pojan ajaneen Ladallaan 70 tuhatta!!!
        Kolmas moottori menossa ja peltiä on pohjaan laitettu jo moneen kerrokseen. Voi olla vain juttua. Siinä ajassa olisi kuski saanut Ladallaan keuhkotaudin, kuulovaurion ja akuutin selkävian.

        Jos Ladalla ajettaisiin 70 000 km, olisi siihen uponnut korjausrahaa kymmeniä tuhansia euroja. Mutta mistä löytyisi sellainen seinähullu, joka suostuisi edes palkkaa vastaan ajamaan Ladalla? Ei mistään. Yksikään täysissä sielun voimissa oleva ei Ladalla aja montaa tuhatta vuodessa. Ei vaikka olisi kuinka kova kommunisti. Ei edes K:lla alkava palstalainen, joka on fanaattisin sekopääkommunisti Suomessa.


      • Saunan räppänä
        Täyttä huuhaata kirjoitti:

        Jos Ladalla ajettaisiin 70 000 km, olisi siihen uponnut korjausrahaa kymmeniä tuhansia euroja. Mutta mistä löytyisi sellainen seinähullu, joka suostuisi edes palkkaa vastaan ajamaan Ladalla? Ei mistään. Yksikään täysissä sielun voimissa oleva ei Ladalla aja montaa tuhatta vuodessa. Ei vaikka olisi kuinka kova kommunisti. Ei edes K:lla alkava palstalainen, joka on fanaattisin sekopääkommunisti Suomessa.

        Olen pettynyt. Luulin Ladamiehiä järkähtämättömiksi periaatteen, tai tarkemmin aatteen miehiksi, joilta saa suoran vastauksen. Te kiemurtelette vastauksissanne ja valehtelette lukuisista autetuista länsiautoista.


      • Ladafever
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Olen pettynyt. Luulin Ladamiehiä järkähtämättömiksi periaatteen, tai tarkemmin aatteen miehiksi, joilta saa suoran vastauksen. Te kiemurtelette vastauksissanne ja valehtelette lukuisista autetuista länsiautoista.

        Luulempa että olet pettynyt, koska et saanut vastausta, jota olit jo valmiiksi piirrellyt aivoihisi vuosia. Totuuden kanssa sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä. Nyt kun kumosimme nämä stereotypiat oletkin yhtäkkiä pettynyt. Sanoin että Lada on niin kestävä ettei kilometreillä ole väliä ja ettei huoltoihin tarvitse lapioida rahaa kuten länsiräppänään pitää tehdä joka ikinen vuosi. Mitä muuta haluat .... eikö se riitä että Lada on joka suhteessa parempi kuin länsiräppänä ? Luulit tietysti että olemme jotain Neuvostoliiton kommunisteja. Se aate kuopattiin 1990-luvun alussa kun Neuvostoliitto hajosi. Nykyään Venäjä on kapitalistisempi valtio kuin esim. Usa. Venäjän duumassa kommunistit edustavat pientä vähemmistöä. Minusta ajattelusi edustaa änkyrä länsiräppänä aatetta. Olisiko jo aika herätä nykypäivään ja heittää ne Kekkoslinssit romukoppaan. Virallisesti suurin kommunistimaa on tällä hetkellä Kiina. Jos ja kun omistat jotain siellä tehtyä .... olet kommunisti ? Kiinan kommunistisessa puolueessa on yli 73 miljoonaa jäsentä, mikä tekee siitä maailman suurimman puolueen. Ja mites se Volvo ... heheheh .... myös BMW valmistuttaa osan autoistansa mm. Etelä-Afrikassa, Egyptissä ja Kiinassa. Kannattaa siis miettiä ajaako tällä hetkellä autolla, joka on valmistettu maassa, jota hallinoi maailman suuri kommunistipuolue ja miten se oma aate siihen korreloi ja yrittääkö silti itselleen uskotella että Kiina todellisuudessa on kapitalistinen valtio ....:)))))))


      • Kanto.
        Ladafever kirjoitti:

        Luulempa että olet pettynyt, koska et saanut vastausta, jota olit jo valmiiksi piirrellyt aivoihisi vuosia. Totuuden kanssa sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä. Nyt kun kumosimme nämä stereotypiat oletkin yhtäkkiä pettynyt. Sanoin että Lada on niin kestävä ettei kilometreillä ole väliä ja ettei huoltoihin tarvitse lapioida rahaa kuten länsiräppänään pitää tehdä joka ikinen vuosi. Mitä muuta haluat .... eikö se riitä että Lada on joka suhteessa parempi kuin länsiräppänä ? Luulit tietysti että olemme jotain Neuvostoliiton kommunisteja. Se aate kuopattiin 1990-luvun alussa kun Neuvostoliitto hajosi. Nykyään Venäjä on kapitalistisempi valtio kuin esim. Usa. Venäjän duumassa kommunistit edustavat pientä vähemmistöä. Minusta ajattelusi edustaa änkyrä länsiräppänä aatetta. Olisiko jo aika herätä nykypäivään ja heittää ne Kekkoslinssit romukoppaan. Virallisesti suurin kommunistimaa on tällä hetkellä Kiina. Jos ja kun omistat jotain siellä tehtyä .... olet kommunisti ? Kiinan kommunistisessa puolueessa on yli 73 miljoonaa jäsentä, mikä tekee siitä maailman suurimman puolueen. Ja mites se Volvo ... heheheh .... myös BMW valmistuttaa osan autoistansa mm. Etelä-Afrikassa, Egyptissä ja Kiinassa. Kannattaa siis miettiä ajaako tällä hetkellä autolla, joka on valmistettu maassa, jota hallinoi maailman suuri kommunistipuolue ja miten se oma aate siihen korreloi ja yrittääkö silti itselleen uskotella että Kiina todellisuudessa on kapitalistinen valtio ....:)))))))

        Se on ihan niin kuin kerroit Ladafever. Jokaisella on aatteensa ja ihanteensa. Autot on hankittu tarpeensa mukaan, minulla on vaatimus että se kestää ja että sillä pääsee sinne minne pitääkin. Länsiautoilijat saavat pitää autonsa, mutta sen hartaan toiveen heille heittäisin että saisimme nukkua yömme rauhassa ettei yönselkään tarttisi lähteä autojanne hinaamaan. Minä en palkan edestä sitä hommaa tee. Nimimerkki Täyttä huuhaata kirjoitti täyttähuuhaata niinkuin nimimerkkinsä mukaan siltä odottaa sopikin. Meitä sanotaan useinkin köyhiksi kommunisteiksi mutta miten pystyisimme ajamaan Ladallamme jos joudumme panemaan siihen rahaa tuon täyttähuuhaan mainitsemia summia.


      • Saunan räppänä
        Kanto. kirjoitti:

        Se on ihan niin kuin kerroit Ladafever. Jokaisella on aatteensa ja ihanteensa. Autot on hankittu tarpeensa mukaan, minulla on vaatimus että se kestää ja että sillä pääsee sinne minne pitääkin. Länsiautoilijat saavat pitää autonsa, mutta sen hartaan toiveen heille heittäisin että saisimme nukkua yömme rauhassa ettei yönselkään tarttisi lähteä autojanne hinaamaan. Minä en palkan edestä sitä hommaa tee. Nimimerkki Täyttä huuhaata kirjoitti täyttähuuhaata niinkuin nimimerkkinsä mukaan siltä odottaa sopikin. Meitä sanotaan useinkin köyhiksi kommunisteiksi mutta miten pystyisimme ajamaan Ladallamme jos joudumme panemaan siihen rahaa tuon täyttähuuhaan mainitsemia summia.

        En suosittele Ladafeveria vaihtamaan nykyistä työtään ajatustenlukijan hommiin. Niin pahasti metsään meni. Kiemurtelette lisää, eikä asiallista vastausta näköjään saa. Aiheessa on ilmeisesti jotain peiteltävää, eikö niin?


      • Ladafever
        Saunan räppänä kirjoitti:

        En suosittele Ladafeveria vaihtamaan nykyistä työtään ajatustenlukijan hommiin. Niin pahasti metsään meni. Kiemurtelette lisää, eikä asiallista vastausta näköjään saa. Aiheessa on ilmeisesti jotain peiteltävää, eikö niin?

        Taisi osua ja upota sillä muuten olisit edes jotenkin perustellut mikä meni pieleen eli änkyrä räppänisti tyyliin yrität kiemurella ulos tosiasiosta. Joskus tulee mieleen että olisikohan sen saunan räppänän paikka kuitenkin saunan takana.


      • Saunan räppänä
        Ladafever kirjoitti:

        Taisi osua ja upota sillä muuten olisit edes jotenkin perustellut mikä meni pieleen eli änkyrä räppänisti tyyliin yrität kiemurella ulos tosiasiosta. Joskus tulee mieleen että olisikohan sen saunan räppänän paikka kuitenkin saunan takana.

        Kiinnostus toisinajattelijoiden likvidointiin näkyy olevan nykyäänkin pinnalla, kun jo saunan taakse uhataan viedä. Mikäkö meni väärin? Kaikki arvaukset ajatuksistani autojen tai politiikan suhteen.

        Paljonko Ladafever on Ladallaan ajanut, mikä sen kertomisessa niin vaikeaa on? Eikö se ole aivan tavallinen kysymys autojen kyseessä ollen?


      • Ladafever
        Saunan räppänä kirjoitti:

        Kiinnostus toisinajattelijoiden likvidointiin näkyy olevan nykyäänkin pinnalla, kun jo saunan taakse uhataan viedä. Mikäkö meni väärin? Kaikki arvaukset ajatuksistani autojen tai politiikan suhteen.

        Paljonko Ladafever on Ladallaan ajanut, mikä sen kertomisessa niin vaikeaa on? Eikö se ole aivan tavallinen kysymys autojen kyseessä ollen?

        Joo sorry tuli kirjoitettua hiukan roisisti. Tosiasiassahan saunan räppänä on siis saunan takaseinässä oleva tuuletusaukko ? Jos tiedustelit ihan asiallisesti niin vastaan joskus ... en nyt :)


      • Saunan räppänä
        Ladafever kirjoitti:

        Joo sorry tuli kirjoitettua hiukan roisisti. Tosiasiassahan saunan räppänä on siis saunan takaseinässä oleva tuuletusaukko ? Jos tiedustelit ihan asiallisesti niin vastaan joskus ... en nyt :)

        Sitähän se saunan räppänä tarkoittaa. Anteeksipyyntö on hyväksytty!


      • Ladailijamiekkonen
        Ladailijamiekkonen kirjoitti:

        Tov. Keskiaho esim. meidän työväenyhdistyksessä on ajanut Samaralla yli 800 tuhatta. Meikäläiselläkin on 500 tuhatta paukkunut yli jo aikopäiviä. Onhan näitä tovereita, jotka ovat ajaneet mittarin ympäri kerta toisensa jälkeen.

        Tarkastin asian Keskiaholta. Hänen Samara vuosimallia 1988, kone 1,3 L ja mittarissa 818 000 km.

        Meikäläisellä kaksikin Ladaa. 2107 mallisella vuosimallin 1985 1300s Ladalla on ajettu 521 242 km kun sen juuri tuohon männyn alle jälleen nautinnollisen ajon päätteeksi parkkeerasin.

        Että semmosta. Ihan turha väittää etteikö Lada muka kestäisi!


      • Keskiahon leski
        Ladailijamiekkonen kirjoitti:

        Tarkastin asian Keskiaholta. Hänen Samara vuosimallia 1988, kone 1,3 L ja mittarissa 818 000 km.

        Meikäläisellä kaksikin Ladaa. 2107 mallisella vuosimallin 1985 1300s Ladalla on ajettu 521 242 km kun sen juuri tuohon männyn alle jälleen nautinnollisen ajon päätteeksi parkkeerasin.

        Että semmosta. Ihan turha väittää etteikö Lada muka kestäisi!

        Mieheni kuoli vuonna 1991 Ladallaan. Hän ajoi kolarin mopoilijan kanssa, joka sentään selvisi. Ladamme oli silloin 8180 km ajettu. Paljon sitä oli jo korjattu, mutta savuttava ja koliseva moottori oli sentään alkuperäinen.


      • laardipökäle
        Keskiahon leski kirjoitti:

        Mieheni kuoli vuonna 1991 Ladallaan. Hän ajoi kolarin mopoilijan kanssa, joka sentään selvisi. Ladamme oli silloin 8180 km ajettu. Paljon sitä oli jo korjattu, mutta savuttava ja koliseva moottori oli sentään alkuperäinen.

        8180km Ladalla ajoa on sellainen tuska, että vain kaikkein uskollisimmat ja asialleen omistautuneimmat kommunistit ryhtyvät sellaiseen.

        Ehdotan, että miesvainaallesi myönnetään jälkikäteen Neuvostoliiton Kultainen Työn Sankari-mitali.


    • Perskutarallajas

      Volvokin on tätä nykyä tuote: meid in tsaina. Kinuskit kyhää niitäkin vasemmalla kädellä.
      Jo pentuna, alle kouluikäisinä, tiedettiin (1975) että eihän ne siellä Kiinassa osaa mitään kelvollista tehdä. Jos äiti osti keskiviikkona torilta markkinarinkelin ja pojalleen kiinalaisvalmisteisen leikkiauton, nii torstaina lelu oli jo roskiksessa, mutta markkinarinkeliä oli yhä vielä siellä kaapissa. Syy: lelussa enempi liikkuvia osia, niin kestää lyhyemmän ajan.
      Mieti tätä yhtälöä, kun kiinanpoika yrittää tehdä vieterivetoisesta leikkiautosta teknisempää aparaattia?
      On se sääli, että maailma on tähän mennyt, että kannattavuus on tota, että kaikki pitää viedä kehitysmaihin tehtäviksi. Tänne tulee sitten laivalasteittain paskaa, mihin länsimaissa hukutaa. Kiinasta tulee maailman suurimmat päästöt, ja sitten meillä täällä Suomessa pitää olla ulkopaskahuussissakin suodattimet, ettemme saastuta tätä palloa täysin elinkelvottomaksi, jouluun 2020 mennessä. Ei muuta ku ky...ä suoleen!

      • ladapelle

        Kiinasta tulee kakki elektroniikka, mitä teilläkin on. Autoja sieltä ei Suomeen tuoda vaikka autoteollisuus on Kiinassa huippuluokkaa Venäjään verrattuna.


      • Rovasti
        ladapelle kirjoitti:

        Kiinasta tulee kakki elektroniikka, mitä teilläkin on. Autoja sieltä ei Suomeen tuoda vaikka autoteollisuus on Kiinassa huippuluokkaa Venäjään verrattuna.

        Läsiautosta ei saa tekemälläkään laatuautoa tehtiimpä se Kiinasa ta saksasa.


    • Niin se on

      Älkääs nyt länsiautoja mollatko. Luin vähän aikaa sitten, tuolta toiselta palstalta, että näillä nykysillä Mineillä pitää ajaa niinkin paljon kuin 30000 km, ennenkuin tarttee alkaa kattelee uutta moottoria ja laatikkoa.
      Opel Corsa esim. niin paalaamovalmiiksi tullaan vasta 120 tonnin kohalla.
      Loppukevennys:
      Poliisi pysäytti mannen. Katseli autoa ja auton sisälle, ja kysyi sitten mannelta:
      - No mikäs se tuolta näkyy?
      - HAI! Ettei vaa olis Porvoon moottoritie!

      • Näin se on

        Ladat ovatkin jo tehtaalta lähtiessään läpimätiä.


    • Näin se on.

      Venäjällä tuumataan, että peltiin kuuluu se ruoste. Siksi Ladat ovat läpimätiä jo valmiiksi. Halpa hinta selittyy osin pellin ruosteisuudesta ja sillä, että tuotantokustannukset halpenevat, kun viimeistely jätetään tekemättä. Saadaan myös Ladat nopeammin tehtaan tontilta liikenteseen, koska ei aleta tuhertelee turhia jonkun viimeistelyn kanssa. Viimeistely? Pyh, kuka sitä tarvii? Myös hutilointi kaikissa tuotantovaiheissa nopeuttaa prosessia. Äkkiä vaan läjään, mitä niitä hyviä teräslaatuja niihin pelteihin tilaillaa, ku on sitä vanhaa ruosteista pas... jo valmiiksi. Eikä niillä toleransseilla niin väliä. Kunhan se kuskinkin ovi on saranoillaan, niin tartteeko sitä sovitusta niin tarkasti linjata?

      • Konelalla töissä

        Meillä Ladojen ovet joutuivat aina omaan viimeistelyyn. Me väätelimme niitä niin että ne sopivat suurin piirtein aukkoonsa. Tehtaan jäljiltä ne oli toden totta vain ruuvattu kiinni asennosta välittämättä. Ovet olivat vielä näkyvä osa mutta arvatkaa oliko vastaavaa viimeistelytasoa muualla?

        Minä olen ollut muualla töissä pitkään mutta olen ex-työtovereilta kuullut paljon uudemmistakin Ladoista. En kuitenkaan mitään hyvää.


    • Näin se on.

      Ladan tehtaille pysty aina menee vähän tumpelompikin taukki duuniin. Semmonen just, joka ei osaa, ei viitsi ja on perusolemukseltaan laiska, tyhmä.
      Sopiva suojatyöpaikka, kun pomot ei tuu vittuilee, että kun oli taas tehty sekin suteen. Ladan kokoajan ei tarvitse ymmärtää esim. toleransseista, reikä- ja akselisovituksista puoliakaan, sillä ei sen niin välii, kuhan se on vähän sinne päin. Kunhan nyt läjäs pysyy ja on Ladan näkönen.
      Ja mitä tulee ruostumiseen, niin ei voi täysin tehdasta syyttää, koska luonnossa rauta nyt vain alkaa ruostumaan, kun se joutuu lämmön ja kosteuden kanssa tekemisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe