11 t€ Golfin korjaukseen

Liekö uusi ennätys

Olen maksanut 5 vuotta vanhan 100 tkm ajetun VW:n DSG-laatikon korjauksesta 7 t€. Tehdas ei tullut mitenkään vastaan. Lisäksi turbo vaihdettu ja myös nokkaketju, kaikki tänä vuonna 5 tkm sisällä. Kokonaiskustannus 11 t€. Laakkonen kehtaa vielä väittää, ettei näissä ole ollut vikaa, maahantuoja ei asiaa kommentoi, koska auto ostettu käytettynä Delta-Autosta. Jos valmistaja ei ole rehellinen ja myönnä tekemäänsä virhettä, voitaneen musta maalaus väitteet unohtaa, tai asiakkaiden syyttely muutenkin.

49

2428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta vain ostetuin

      Onnea päätöksestäsi ostaa VikaWagen-konsernin myydyin malli KlonksWagen Golf!!!

      Nuo ovat vielä pikku vikoja joihin joutuu jokainen KlonksWagenin, Auderin, Siittimen ja Skeidan omistaja tottumaan!!!

      • Yaris2009

        Näin toteaa Toyota kauppias, joka juuri huomasi olevansa mallitilastossa vasta kolmas.


    • Vierestäkatsellut

      On siinä pettymys melkoinen, kun ostaa dsg/tsi-auton, jolle jopa paperilla jossain yhdistelmissä on luvattu manuaalia pienempi kulutus.
      Sitten kun jompi kumpi tai molemmat hajoaa reilusti alta 100tkm, niin auto viettää aikaansa pajalla ja säästöt on kirkkaasti syöty ja tappiolla ollaan.

      Itse ostin 2v sitten uuden auton jossa on perinteinen momentinmuunninaski, vaihtaa todella nätisti, ja jos menovettä kuluukin yhtään enemmän, vastapainoksi ei tarvitse maksella kalliita remontteja, ja saa hyvillä mielin ajella luotettavalla autolla.

      Surettaa kuinka varmasti iso leijonanosa autoilevista ihmisistä on aivan autuaan tietämättömiä näistä lukuisista vw-ongelmista. Onnekkaimmat heistä eivät vikoja kohtaa, seuraavaksi onnekkaimmat ajavat liisareilla, joita on kyllä paljon, ja loput... shit happens :/

    • neuvojajj

      Myyjäliike on velvollinen maksamaan korjaukset.

      PS. Mitäs ostit - eikö tullut mieleen katsoa netistä VW:n ongelmista

      • lkjkvjhchxfcgjvhkbjl

        Ööööö?

        Miksi myyjäliikkeen pitäisi maksaa korjaukset?


    • vw uskovaiset

      Volkswagen autoilija on tyhmä tollo joka sietää rajattoman määrän pottuilua ja silmäänkusemista VW-organisaation suunnalta. Huollot maksaa törkeästi ja sisältö on öljynvaihtoa ja leima vihkoon. Kyllä kelpaa jaa laatuautolla kun vw-kuskille kasvaa ylimääräinen kolmas korva millä voi kuunnella autosta kuuluvia sivuääniä

    • Eixjuu??

      Vittuux täällä kirjoittelet!!!! Mene kuluttaja asiamiehelle ja tee rekla!!! Taidat kuitenkin olla teini tai sitten trollaava dumbass. Kirjoittele niitä aineita äidinkielen tunnilla sitten jatkossa!!

      • portteri

        Eikö tämä enää olekkaan VW palsta jossa omistajat nyt ainakin
        saavat tuoda näkemyksiään ja kokemuksiaan varoitukseksi muille.
        Tämä kun ei ole maahantuojan maksama ja ylläpitämä.
        Jos olisi,niin tällaiset totuudet poistettaisi välittömästi.


      • Possaus

        Jaa, että teinejä kaikki joilla VW posahtelee?


    • noloja trolleja

      Valehtele lisää, minä pidän hevosta.

      • evwk

        Katsoppas, automyyjä heräs...


    • vikawagen at-tsih

      Toyotan omistajana olisit säästänyt 11 t€.

      • pälleri

        Mulla toyödä avenis ja tililä 11 € dsi ja tsg on toiminu päntiönään


    • Miksi ihmeessä?

      Vaikea uskoa, että Suomesta vielä löytyy ihmisiä, jotka eivät ole tietoisia DSG ja TSI ongelmista.

      DSG ongelista on puhuttu jo vuosia, TSI ongelmista hieman vähemmän. Miksi ostaa sellainen auto, missä nämä vikaherkät asiat ovat. Vai ovatko ihmiset todella niin naiveja, että uskovat merkkiliikeen myyjän juttuja harvinaisista yksittäistapauksista, tms.

      Tuttavapiirissä on aika paljon VAG konsernin autoja, DSG ongelmat he kiersivät ostamalla suosiolla manuaalin. TSI ongelmat ovat nyttemmin tulleet useimmille tutuksi eli korjaamokäyntejä ja omaa rahaankin on korjauksiin kulunut. Dieselin ja manuaalin yhdistelmät ovat olleet selvästi vähävikaisimmat valinnat VAG konsernin tuotteista, jos ei yhtä turbovikaista lasketa...

      Saatavilla olisi kuitenkin myös autoja, jotka kestävät...

      • lstrdyguiho

        Varmasti on Suomessa ihmisiä jotka eivät ole tietoisia DSG ja TSI ongelmista.

        Menepä jonkun kaupungin kadulle, pysäytä 100 ensimmäistä ihmistä jotka tulevat vastaan. Kysy jokaiselta, tietääkö noista ongelmista.

        Veikkaan että enintään 5 sadasta on tietoinen, jos edes noinkaan moni.


      • Jesse5

        45 vee autojen kanssa hääränneenä voin kertoa etten koskaan lyö kättäni automaattiinlootaiseen taikka bensakoneeseen. Oli merkki mikä tahansa.


    • "T"

      Ostin oman kulkimeni käytettynä, 90 tkm. ikää 2-vuotta ja 8-kuukautta. Vuosi sitten vaihdatin taakse jarrupalat vinkumisen takia, pintaa oli tuolloin jäljellä melkein 50% ja maksoi n. 160€. Edes ajovalopolttimoita ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, ja auto on ollut minulla jo melkein neljä vuotta. Seuraavaan katsastukseen laitan uudet levyt/palat eteen.Itse huollettuna varsinaisia korjaamokäyntejä on siis ollut vain tuo takajarru remppa. Öljynvaihto/suodatin kustantaa 140€ (6litraa hyvää 5w30 öljyä ja suod. 17 tkm välein) lisäksi moottorin/matkustamon ilmansuodattimet sopivin "välein" hoituu osien hinnalla. Ketjukone on ollut täysin ongelmaton, ajettu saksan autopaanalla 2-sataa esim. Autoni on sitä vaatimatonta japanilaista merkkiä, nimi alkaa muistaakseni T-kirjaimella

    • Muista,volkkari oli,hitlerin kosto jälkimaailmalle.

      • nerokasta uutta

        57 vuotias "juomari" ja heittää noin vanhoja ja lapsellisia juttuja, nolosetä.


    • issakainen

      Ei ole ennätys,pikku rahoja vain makselit.
      Minulla korjaus tuli maksamaan 15000 euroa.
      Köyhät täällä täällä turhista valittavat,menisivät töihin.

    • ei ei ei ei

      miksi ihmiset ei luota toisten kokemuksiin.netti on pullollaan DSG yms laadullisuudesta.itse en koskaan osta sikaa säkissä.vw on jo monesti romuksi todettu.

    • tosiautomies

      Ostakaa Phlymounth

    • tositietämätön

      Mikä on Phlymounth?

      • opå

        Se on doyödä Plymouth orgasmiauto puffeli puf niin


    • HJalmari

      Paljon kiinnostaa lukea jotain päiväunia jostain toyotoista VW-palstalla.

      • Jesse6

        Mä aina klikkaan tota sulje-näppylää ja poistan vähemmän asialliset jutut. Ei tartte ainakaan uudestaan lukea.


    • mek

      Aika tyhmää laittaa tuonikäiseen autoon noin paljon korjauksiin ja jos tarvii korjata niin pitäisi itse osta korjata kun et koskaan saa niitä korjauksia takaisin myydessä autoasi ja se siitä. Itse ostin 2010 2000 mallin ford focuksen ja oli ajettu 74000 km ja nyt melkein 180000 km ja korjauskulut siinä 1000e luokkaa ja melkein kaikki itse tehtynä huoltoja myöden ja revi siitä.

    • manuaalivaihde

      Mielikuva Volkkarista on parempi kuin todellinen laatu.
      Ei ne Volkkarin ongelmat liity vain pelkkään dsg vaihteistoon, ongelmia on myös jakoketjujen kanssa, Golffissa jää aiheutti oven reunan kanssa ongelmia, jarrupolkimen katkeamista,öljyä sait olla laittamassa uuteen moottoriin kuin vanhaan romuun.
      Mielestäni huono suunnittelua kuvaa se, että tuulilasin pyyhkijät pitää kääntää erikseen huoltoasentoon jotta tulivat esiin.
      5 mallisessa Golffissa äänieristys oli huonoimpia mitä tiedän. Antennipaikka oli huonosti suunniteltu, koska se osui antenniin ja se taas hankasi maalipinnan rikki.
      Autoja ostetaan paljolti mielikuvilla ja on päätetty niin, että VW on laadukas vaikka siinä olisi vikoja miten paljon tahansa.
      Tai sitten VW viat ovat vain hieno ominaisuus, mitä muilla merkeillä ei ole, eli se tavallaan hienoa.

      • jesse9

        Toi peilijuttu on vähä outoa jupinaa. Napin painallus. Tai kääntö. Helpompi puhdistaa sekä lasi että pyyhkijänsulat kun jättää ne pystyyn. Koeajoin tänään uuden farkkudieselin ja hiljainen on.


      • WinCapita
        jesse9 kirjoitti:

        Toi peilijuttu on vähä outoa jupinaa. Napin painallus. Tai kääntö. Helpompi puhdistaa sekä lasi että pyyhkijänsulat kun jättää ne pystyyn. Koeajoin tänään uuden farkkudieselin ja hiljainen on.

        "Koeajoin tänään uuden farkkudieselin ja hiljainen on."

        Oliko kojelaudan muovit hienot? VW on kuulemma hyvä ja laadukas, koska kojelaudan muovit niin hienot. Jos muutamassa miljoonassa Volkkarissa on ollut vakavia laatuongelmia, ei se varmaan koske sinun yksilöäsi. Ei muuta kuin nimi alle ja uusi VW huolettomaan ajoon!


      • Helkamalla poljen

        Olisihan se ketju kestänyt, jos se olisi suunniteltu kunnolla. Oletko nähnyt VW:n ketjun? Minulla on Helkama Oivassakin paksummat ja lyhyemmät ketjut kuin VW:n 1.2 TSI:ssä.


    • Lapim mies

      Olen omistanut moisen rakkineen ja en todellakaan voi suositella kenellekään tuota DSG-:llä TSI-moottorilla varustettua - siitä hajosi kaikki mahdollinen tuossa 60000 paikkeilla - meni ketju - hajosi molemmat turbot - öljypumppu ja vaihteisto toimi miten sattuu -se nyt on olosuhteiden pakosta vaihdettu dieseliin ja se toimii suht koht OK

    • Liisaripommi

      52000km Passat 1.4 TSI DSG ja vaihteisto täristää kytkintä kun autokouluoppilas kun lähtee liikkeelle tai peruuttaa.
      Samoin vaihteisto on pari kertaa heittänyt vapaalle kesken kiihdytyksen ja on muutenkin laiska vaihtamaan isompaan. Eli kiihdytyksessä mennään 70km/h asti 2 vaihteella.
      Onneksi kyseessä on liisari niin ei harmita ja auto menee huoltoon parissa viikossa niin ei ole ylläriä seuraavalle omistajalle.
      Laiskempi saattaisi ajaa seuraavat pari kuukautta jäljellä olevaa leasing aikaa pikkuvikaisella vaihteistolla. Ja luovuttaa pommin eteenpäin.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      muahahahhahahaahhaha paras ajaa varmasti volkswagen muahahahahhahahahha

      eikös volkkarin pitänyt olla laatu auto? Noh missä se laatu on???? muahahahhahahahah

      nokkahihnat katkeilee oulun korkeudella dsgeet menee pazkaksi jne...

      muahahahhahhahahahahah

      Eikös volkkarin pitänyt olla se viaton ja ranskalaisten vikaisimpia??? Miten minusta näyttää että se on vaan natsien kuzetusta ja asia niinpäin että volkkarit vikaisimpia ja ranskalaiset parempia muahahahhahahah

    • Junuka

      Olen omistanut TSI 1.4 koneisen seatin ja siinä ei ainakaan kolmen vuoden 75tkm aikana ollut mitään ongelmia.
      Vähän taidetaan kuiteskin liiotella tätä ongelmaa ja suurin osa on ihan satua mitä niistä puhutaan.
      Tuntuu aivan naurettavilta väitteiltä kun useilla foorumeilla väitetään että ei muka takuu korvaa takuuaikanakaan kyseistä konerikkoa vaikka on käytetty säännöllisesti huolloissakin.
      Omassa tiedossani on pari tapausta jossa TSI pamahti.
      Ensimmäinen oli takuunalainen auto joka oli säännölliseti huollettu samassa merkkiliikkeessä josta se oli ostettukkin.Tässä tapauksessa takuu korvasi koko korjauksen joka nyt on päivänselvää että näin pitää asian ollakkin.
      Toinen tapaus oli takuuajan jälkeen tapahtunut konerikko ja tässä tapauksessa huoltohistoria oli epäselvä ja viimeisin huolto oli lähes 10tkm myöhässä kun konerikko tapahtui.
      Tässä tapauksessa koko setti meni auton omistajan piikkiin ja olisi varmasti tullut valmistaja mukaan kustannuksiin jos huoltohistoria olisi ollut kunnossa.
      Joten muistakaa nyt käyttää ne TSI koneet merkkihuolloissa ihan senkin takia että ei tule takuuhommien kanssa ongelmia vaikka siitä ei muuta hyötyä olekkaan.

    • joopa joo...

      Pitäähän tuota murheenkryyniä jotenkin puolustella......
      Vaihtoarvo romahtaa, jos kaikki nuo ongelmat tulisivat suuren yleisön tietoon........

    • koke3

      Uskomattomia pyytävät 3-4 vuotta vanhoista Golfeista.

      Golf 2010 aj. 60.000 tkm, hintapyyntö 19,900 ? 1,4 Tsi ja Dsg, että jos tämä on hintataso, on se pitänyt yllättävän hyvin.

      • enee ei

        Puutu, kuin pöljät, jotka maksaa.. Päälle sikakorjauskulut..


      • osssss

        Lue Ketosen juttu Tuulilasi 13/2013.
        Et taida sen jälkeen volkkaria ja samoilla tekniikalla olevaa skodaa,audia ja seatia haluta?


      • anon111

        Mutta voit miettiä paljonko on autokauppiaat hyvittäneet tuollaisesta golf:sta vaihdossa. Automyyjä on tietysti laskellut näin hyvityshinnat, TSI=-3000e DSG=-3000e LongLife Huolto-ohjelma=-3000e eli noin 10000e ovat hyvittäneet vaihdossa tuollaisesta golf:sta tälläisellä laskukaavalla, ja hinnassa on jo huomioitu jos liike joutuu tulemaan vastaan korjauskustannuksissa jos esim moottori tai vaihdelaatikko pettää liikkeen myymästä vaihdokki pommista.


    • korjauskulut

      2010 Golf maksaa asiakkaalle tosi paljon, mutta kun kauppa on ostanut sen sisään se on maksanut siitä 13,5-15. Sitten se myydään juuri mainitsemaasi hyvään hintaan. Kauppiaat varautuu tuleviin korjauskuluihin mitä tulee auton myynnin jälkeen. Autokaupat joutuu keräämään rahoja etukäteen. Näiden ongelma-autojen suhteen annetaan vuoden takuu, muuten niistä ei pääse eroon.

    • näinon

      Älä ole tyhmä! Asia eteenpäin kuluttajasuojaan. Jos ei tule tulosta niin EU-tuomioistuimeen. Tuotteessa on virhe,jonka valmistaja saa korjata ja korvata.

    • kuluttajasuoja.

      Aika hyvä provo tai sitten olet tyhmä kuin saapas. Kukaan ei maksa virheellisestä tuotteesta 11ke mot.

    • entinen omistaja

      Ymmärrän aloittajaa hyvin.
      Maahantuoja saattaa tulla vastaan jos jokainen huolto on tehty viimeistään huoltoajankohtana. Jos huolto piti olla huhtikuussa ja teet sen toukokuussa ei maahantuoja auta asiassa. Mikäli yksi huolto on viiden vuoden aikana tehty muualla kuin merkkihuollossa, ei auta soitella maahantuojalle.

      Ja viisi vuotta vanha auto on nykymittapuun mukaan vanha ja valmiina romuttamolle. Varsinkin jos sillä on ajettu JO 100000km.

      Ei näitä juttuja usko, ellei satu omistamaan itse ko. autoa.

      • 6xVAG

        eninen omistaja=ei ikinä omistanut! Miten laitat huollon eri kuulle autoissa, joissa on huoltokellot?


    • laadukasfiat

      ostakaa fiatti se on laatua mulla ojn fiatti hyvä auto ja laadukas ei mitään ongelmia

      • Kerro mulle

        Mistä voi ostaa Suomessa Fiatin? Eihän sillä ole edes maahantuojaa.


    • vai oliko provo
    • OletkoJurpo?

      Kysymys kuuluu: Kuka on tyhmä?



      Lainaus kuluttajasuojatapauksesta-> oikeuskelpoinen

      "Vaihteiston kestoikä ja välittäjän vastuu

      Kuluttaja osti käytetyn auton yksityishenkilöltä myyjäliikkeen välittämänä. Ostopäivänä autossa havaittiin vikaa, jonka korjaamisesta aiheutui 1 730 euron lasku. Myyjäliike maksoi puolet laskusta.

      Myyjäliike oli välittänyt auton kuluttajalle. Myyjäliike oli vastuussa välittämänsä auton kauppasopimuksen täyttämisestä. Autolla oli ajettu 107 504 kilometriä, kun siinä heti kaupanteon jälkeen todettiin nykimistä aiheuttava vika. Vaihdelaatikko on auton osa, jonka ei voida olettaa rikkoutuvan runsaan 100 000 kilometrin ajon jälkeen. Auto oli siten huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla oli auton 14 500 euron hinta ja muut olosuhteet huomioon voinut perustellusti olettaa.

      Kuluttajariitalautakunta suositti, että myyjäliike maksaa kuluttajalle 465 euroa jo maksamansa 865 euron lisäksi, kuten kuluttaja oli vaatinutkin."

      Valititko asiasta kuluttajasuojaan, vai annoitko asian olla, koska 7000e on sinulle "pikkuraha"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      170
      29882
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      219
      19193
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      396
      10075
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6445
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      20
      4359
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3883
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      60
      3100
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1527
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1309
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      62
      1306
    Aihe