ostin viime keväänä tomtom go live 820 ihan sen takia että siihen saa karttapäivitykset ilmaiseksi 4 kertaa vuodessa. ainakin teoriassa. olen ajanut tietsikalle ohjelmat tompalta jotta saisin aparaatin kartat päivitetyksi. mutta ei se onnistu vaikka kuinka yrittää.
onko jollain muulla navigaattorilla mallia joissa on ilmaiset kojeen ikäiset karttapäivitykset ? sellaiset jotka toimivat.
kyllästynyt Tomppaan
14
335
Vastaukset
- Mainoksen uhriko
Minä ainakin olen ymmärtänyt että ne käyttäjien korjaukset tulee, mutta ei varsinaiset karttapäivitykset, olenko ymmärtänyt väärin?
- uutuus on vanhaa
Ei tiet niin paljoa muutu että kartat pitäisi joka vuosi uusia. Riittää jos 10 vuoden välein uusii. Eikä niissä uusissakaan kartoissa ole kaikkein uusimpia katuja ja teitä.
- ohjeet lukuun
Et taida osata hommaa tai sitten ei ole julkaistu uutta päivitystä.
- päivityksen ihme
Juu, kyllä Rod on kovempi kuin Tomppa vaikka Paula voikin olla muuta mieltä.
- mitta täynnä
Jos vika on käyttäjässä, niin sitten on useampia jotka ei osaa. TomTomin MyDrive on hanurista. Sen pitäisi kysyä mitä ladataan, mutta minulla ainakin lataa ihan ominpäin mitä sattuu. Ja lataus menee joko 0% 17 sek. jäljellä, tai 99% eikä valmistu ikinä. Tuesta saa hyviä neuvoja, kuten poista MapShare käytöstä, ja seuraavaksi käsketään ottamaan se käyttöön. Eivät puupäät ymmärrä, että jos useammalla käyttäjällä sama ongelma vaikka on eri navikaattori, ja eri kone jolla päivitetään, niin olisi aihetta alkaa etsiä vikaa sieltä eikä asiakkaalta. Suosittelen lämpimästi, jos mietit navikaattorin ostamista, osta mikä tahansa muu kuin TomTom. (vessapaperiin piirretty karttakin on parempi!)
- vanhaa kalustoa?
mitta täynnä kirjoitti:
Jos vika on käyttäjässä, niin sitten on useampia jotka ei osaa. TomTomin MyDrive on hanurista. Sen pitäisi kysyä mitä ladataan, mutta minulla ainakin lataa ihan ominpäin mitä sattuu. Ja lataus menee joko 0% 17 sek. jäljellä, tai 99% eikä valmistu ikinä. Tuesta saa hyviä neuvoja, kuten poista MapShare käytöstä, ja seuraavaksi käsketään ottamaan se käyttöön. Eivät puupäät ymmärrä, että jos useammalla käyttäjällä sama ongelma vaikka on eri navikaattori, ja eri kone jolla päivitetään, niin olisi aihetta alkaa etsiä vikaa sieltä eikä asiakkaalta. Suosittelen lämpimästi, jos mietit navikaattorin ostamista, osta mikä tahansa muu kuin TomTom. (vessapaperiin piirretty karttakin on parempi!)
läppärisi ei ole yhteensopiva.
- Ihmettä tarvitaan
mitta täynnä kirjoitti:
Joo myönnetään että se päivityspalvelu on aika takkuillut ja saanut ihmetellä sen toimintaa ja useamman kerran on viimein sen kartan saanut sieltä siirtymään.
Loppuvuodesta tuli järkevä tarjous ja kävin koodilla kurkkaamassa sitä, mutta silloin en ostanut sitä kun ei ollut aikaa latailuun ja veivaamiseen, no seuraavana päivänä sekään ei enää toiminut...
- enevpk
Tämä on ihan vaan arvaus, mutta ehkä pirattipäivittäjien takia koko päivitysprosessi on tehty täysin mystiseksi. Ilmaiset päivitykset ei myöskään valmistajalle taida olla kovin hybä businesidea. Olisi kyllä kiva saada päivityksiä parikin kertaa vuodessa, kun peltipoliisit taitavat taas kerran olla lisääntymään päin.
- Tosin muualta
Peltipollari tiedot saa ilmaiseksi ja nopeammalla päivityksellä....
- 1+2
Tosin muualta kirjoitti:
Peltipollari tiedot saa ilmaiseksi ja nopeammalla päivityksellä....
Ei ole ollut ainakaan garminin kanssa ongelmia ilmaisten karttapäivitysten kanssa.
- Go 500
Minulla latas kerran oliko se 6-8 tuntia.meinas jo hermot mennä,oli eka lataus oston jälkeen.
- jiipeevee
Ainakin Garmin myy ns. ikuisen päivityksen pakettia, jossa saa uudet kartat 4 kertaa vuodessa. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia päivityksen lataamisesta, vaan ohjelma tunnistaa tietokoneeseen usb-johdolla kytketyn navigaattorin. Ensimmäiseksi se tutkii, löytyykö uudempia karttoja, vai ovatko kartat ajan tasalla, ja sitten se automaattisesti lataa uusimmat kartat navigaattoriin.
- jiipeevee
Ainakin Garmin myy ns. ikuisen päivityksen pakettia, jossa saa uudet kartat 4 kertaa vuodessa. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia päivityksen lataamisesta, vaan ohjelma tunnistaa tietokoneeseen usb-johdolla kytketyn navigaattorin. Ensimmäiseksi se tutkii, löytyykö uudempia karttoja, vai ovatko kartat ajan tasalla, ja sitten se automaattisesti lataa uusimmat kartat navigaattoriin.
- järki käteen
No kysymys, onko edes tarpeellista päivittää karttoja neljää kertaa vuodessa?
Eiköhän kertakin maksimissaan riitä?
Harva sitä ajelee jatkuvasti uusilla reiteillä ja onkohan niitä edes päivitetty oikeasti neljästi vuodessa.
i ne mitään Wintoosan turvapäivityksiä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026