Kokemuksia Ferratumin perinnästä

Svea perintä?

Ferratum irtisanoo yksipuolisesti vanhan luottolimiittini, eikä mitään mahdollisuuksia maksaa ajallaan velkaani.

Minkälaisiin sopimuksiin ferran perintä suostuu nykyään?

Onko kokemusta?

49

4186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+9

Jos Ferratum irtisanoo yksipuolisesti luottosopimuksen, on se merkki siitä että et ole suorittanut sovittuja maksuja ajoissa joten syys on sinun eika Ferratumin. Parhaiten saat tietää jatkosuunnitelmat olemalla yhteydessä Ferratumiin.

• aspa.fi

Ei vaan Ferratum lähetti ilmoituksen kaikille asiakkailleen. Lopettavat koko luottolimitin tarjoamisen.

• Olen kaiken

maksanut tähän mennessä ajallaa. Älä kommentoi asioihin joista et tiedä. Tänne laitetaan kysymyksiä siitä syystä, että niigin saadaan vastauksia ihmisiltä, jotka tietävät asiasta.

• 9+9
        Olen kaiken kirjoitti:

maksanut tähän mennessä ajallaa. Älä kommentoi asioihin joista et tiedä. Tänne laitetaan kysymyksiä siitä syystä, että niigin saadaan vastauksia ihmisiltä, jotka tietävät asiasta.

Jos tarkotat sitä kaikille tullutta kirjettä niin siinä annetaan maahdollisuus maksaa velka pois ihan sen alkuperäisen suunnitelman mukaan

• Joopa joo
        9+9 kirjoitti:

Jos tarkotat sitä kaikille tullutta kirjettä niin siinä annetaan maahdollisuus maksaa velka pois ihan sen alkuperäisen suunnitelman mukaan

Mutta kun uutta lainaa ei enää saa, niin perintäänhän tuo tulee menemään. Hyvä tietysti, että pääsee vihdoin kärrynpyörästä, mutta kalliiksi tulee.

Ferratumilla ei näytä vaan olevan enää perintäfirmaa eli hoitaneeko itse perinnän ja minkälaiset perintäkulut lienevät?

• ferratumiin tyytyväinen
        9+9 kirjoitti:

Olen lainannut 3000,
        Maksan sovitusti joka kuukausi.
        Toimii hyvin.
        Ei mitään ongelmia ollut.

• Ketä kiinnostaa
        ferratumiin tyytyväinen kirjoitti:

Olen lainannut 3000,
        Toimii hyvin.

Kysymys koski perintää?

• Limanuljaskavalittaa
        Ketä kiinnostaa kirjoitti:

Kysymys koski perintää?

Ketä perintä kiinnostaa. Vain luuseri-idiootit joutuvat miettimään perintää, kun me kunnon ihmiset maksamme laskumme sovitusti.

• Joopa joo
        Limanuljaskavalittaa kirjoitti:

Ketä perintä kiinnostaa. Vain luuseri-idiootit joutuvat miettimään perintää, kun me kunnon ihmiset maksamme laskumme sovitusti.

Kunnon ihmisten ei tarvitse päteä tuolla tavalla.

Onneton pelle...

• idiooootti
        Joopa joo kirjoitti:

Mutta kun uutta lainaa ei enää saa, niin perintäänhän tuo tulee menemään. Hyvä tietysti, että pääsee vihdoin kärrynpyörästä, mutta kalliiksi tulee.

Ferratumilla ei näytä vaan olevan enää perintäfirmaa eli hoitaneeko itse perinnän ja minkälaiset perintäkulut lienevät?

Ai, että uutta lainaa pitäs saada, ettei mene perintään? Olekko sina vaha vammane? Vai enkö minä ymmärrä mitä luen?

• toisinkin voisi olla
        Limanuljaskavalittaa kirjoitti:

Hienoa, että maksat laskut sovitusti ja sinulla tuntuu muutenkin olevan kaikki kunnossa :). Miksi sinun pitää pikavippusivustolla käydä seuraamassa keskusteluja?

• Se reppana
        toisinkin voisi olla kirjoitti:

Hienoa, että maksat laskut sovitusti ja sinulla tuntuu muutenkin olevan kaikki kunnossa :). Miksi sinun pitää pikavippusivustolla käydä seuraamassa keskusteluja?

yrittää päteä täällä.

Huono itsetunto...

• Epätoivoinen
        ferratumiin tyytyväinen kirjoitti:

Olen lainannut 3000,
        Toimii hyvin.

Olet varmaan ko. firman edustaja sinä "Ferrratumiin tyytyväinen". Lirissä on se, joka Ferratumilta lainan ottaa. En suosittele. Joudun joka kuukausi mietimään mistä ne valtavansuuret korot pystyisin maksamaan. Työntekijöissä ei ole mitään vikaa, ovat ok. Ainakin niin kauan, kun pystyn suoritumaan kuukausimaksuistani.

• kokemuksen aani
        Epätoivoinen kirjoitti:

Olet varmaan ko. firman edustaja sinä "Ferrratumiin tyytyväinen". Lirissä on se, joka Ferratumilta lainan ottaa. En suosittele. Joudun joka kuukausi mietimään mistä ne valtavansuuret korot pystyisin maksamaan. Työntekijöissä ei ole mitään vikaa, ovat ok. Ainakin niin kauan, kun pystyn suoritumaan kuukausimaksuistani.

Suosittelen tee päätös jo tänään.

http://barryatwar.info/wp-content/uploads/2011/04/bawneedsyou-267x300.jpg

• Ferratum/Svea Perintä

En tiedä, onko tämä samaa asiaa.
      Tuttavallani oli vuonna 2008 vippi Ferratumilta, jotain 500,-
      Hän jätti osan maksamatta.
      Kirjeitä tuli tietty vuosien varrella.
      Vuonna 2013 tuli Svea Perinnästä kirje.
      Sanottiin että jos alkaa maksaa 40,/kk, laskua ei laiteta tuomioistuimeen.

Aikaa kulunut noin 5 vuotta.
      Hän maksoi sitä velkaa.
      Velka oli 680, korkoineen ja kuluineen.
      Pääoma n.100,- euroa.
      Svea

• Mutta mites

luottotiedot menivät kuitenkin?

• ferra/svea perintä
        Mutta mites kirjoitti:

luottotiedot menivät kuitenkin?

Kyllä menivät. Hänellä oli muuta velkaa ulosotossa.
        Eläkkeestä maksoi niitä.
        Tämä velka ei jostain syystä ollut mennyt tuomioistuinkäsittelyyn.
        Hänelle kävi vielä niin, kun hän tätä maksoi, hän nukkui pois.
        Velka jäi maksamatta kun pesä oli velkainen.
        Perukirja toimitettiin Svea Perintään.

• Mutta Svean
        ferra/svea perintä kirjoitti:

Kyllä menivät. Hänellä oli muuta velkaa ulosotossa.
        Eläkkeestä maksoi niitä.
        Tämä velka ei jostain syystä ollut mennyt tuomioistuinkäsittelyyn.
        Hänelle kävi vielä niin, kun hän tätä maksoi, hän nukkui pois.
        Velka jäi maksamatta kun pesä oli velkainen.
        Perukirja toimitettiin Svea Perintään.

takia ei siis luottotiedot menneet?

• ferratum/svea
        Mutta Svean kirjoitti:

takia ei siis luottotiedot menneet?

Ei mielestäni. Hänellä oli ulosotossa OK perintä, Intrum Justitia, Lindfors, Takuu-Säätiö.
        Näistä oli oikeuden päätökset.
        Tuo Svea ei ollut ulosotossa.
        Siitä olisi tullut 5 vuotta täyteen.
        Olisi ilmeisesti vanhentunut,kun ei ollut oikeuden päätöstä.
        Sillä ne siinä kirjeessä muistuttivat,et
        ä jos ei maksa sitä 40, euroa, he laittavat oikeuteen.
        Tulin siihen tulokseen, että vippifirmat eivät lähde aina oikeusteitse perimään pieniä summia.
        Saattaa tulla heillekin kalliimmaksi.

• ...
        ferratum/svea kirjoitti:

Ei mielestäni. Hänellä oli ulosotossa OK perintä, Intrum Justitia, Lindfors, Takuu-Säätiö.
        Näistä oli oikeuden päätökset.
        Tuo Svea ei ollut ulosotossa.
        Siitä olisi tullut 5 vuotta täyteen.
        Olisi ilmeisesti vanhentunut,kun ei ollut oikeuden päätöstä.
        Sillä ne siinä kirjeessä muistuttivat,et
        ä jos ei maksa sitä 40, euroa, he laittavat oikeuteen.
        Tulin siihen tulokseen, että vippifirmat eivät lähde aina oikeusteitse perimään pieniä summia.
        Saattaa tulla heillekin kalliimmaksi.

AP:lle tiedoksi. Onhan niitä muitakin firmoja, kuten Monetti ja laina.fi. Siellä vanhat systeemit. Oli muuten aika temppu toi Ferratumin. Tulevat menettämään paljon asiakkaita.

• En halua
        ... kirjoitti:

AP:lle tiedoksi. Onhan niitä muitakin firmoja, kuten Monetti ja laina.fi. Siellä vanhat systeemit. Oli muuten aika temppu toi Ferratumin. Tulevat menettämään paljon asiakkaita.

enää mitään vippejä ja siksi kyselinkin, miten helppo ferran perinnän kanssa on sopimuksia tehdä?

Käsittääkseni Svea perinnän kanssa oli ainakin helppo. En ole koskaan päästänyt laskua perintään, joten en tiedä.

• Parempi niin

>> Tulevat menettämään paljon asiakkaita. >>

Tämän palstan kirjoittajista päätellen Ferratum tuskin kaipaa näitä asiakkaita...

• 13+2

Ihan mielenkiinnosta, onko tuo uusi "Ferratum Joustava" kertanostoinen, eli otat lainan niin se on sitten se jotain max 2000€, eikä mahdollisuutta lisänostoihin. Esittelysivu on vähän epäselvä.

• Ferratum kuittasi

Maksoin joulukuussa vanha vipin pois.
        Nyt ilmoittivat, että olen maksanut liikaa.
        Palauttivat tilille 14,50€.
        Olin yllättynyt, että vippifirma on näin täsmällinen.

• ex_vippaaja
        Ferratum kuittasi kirjoitti:

Maksoin joulukuussa vanha vipin pois.
        Nyt ilmoittivat, että olen maksanut liikaa.
        Palauttivat tilille 14,50€.
        Olin yllättynyt, että vippifirma on näin täsmällinen.

Jopa kuuluisa Arply palautti minulle liikaa maksamani 10€. Tosin yksi lomake piti täyttää, maksukuitti lähettää... ja prosessi kesti 2 viikkoa.

• Ferratum kuittasi
        ex_vippaaja kirjoitti:

Jopa kuuluisa Arply palautti minulle liikaa maksamani 10€. Tosin yksi lomake piti täyttää, maksukuitti lähettää... ja prosessi kesti 2 viikkoa.

Ferratumille ei tarvinnut mitään lomakkeita täyttää.
        kysyivät tilinumeron mihin voi maksaa.
        Laitoin sen sähköpostilla.
        Maksu tuli 4 päivää siitä.

• Ei ymmärrä kirjettä

Mulle tuli kanssa sähköpostina toi kirje, mutten oikein ymmärtänyt mikä "luottolimiitti" tässä nyt sitten irtisanotaan, kun ei mulla ole hyvään aikaan ollut tietääkseni mitään luottoa ko. firmasta.
      Eli Plus Loan on ollut jonka olen maksanut pois varmaan puolisen vuotta sitten, mutta siitä tuskin on kysymys kumminkaan, kun se on kertalaina.

Joskus ollut joku "pikavippi" aiemmin ennen tuota, muttei käsittääkseni mitään "limiittiä" kuitenkaan ja ainakaan penniäkään ei lainaa ole ollut hyvään aikaan Ferratumilta.

Laitoin kyselyn asiakaspalveluunkin, että mistähän limiitistä mahtaa olla kyse? Ei mielestäni pikavippi ole limiitti, eikä liioin tuo Plusloankaan ja kaikki maksettu aikaa sitten pois.

Eli voisiko joku valaista mikä tämä "luottolimiitti" on Ferratumilla ollut, kun en löytänyt ko. muotoa enää googlettamallakaan.

Kiitos

• ...

Kuittailijalle tiedoksi, että vippitoiminta on kannattavaa toimintaa. Luepa pikkasen verotilastoja eli ollaan hyviä asiakkaita. Ja jotain järkeä on päässä ihmisillä, jotka ei tosta vaan ota uutta 2000 lainaa. Sellaset lainat haetaan yleensä pankista pikkasen pienemmällä lainakorolla, eikä varsinkaan paikasta, joka tällälailla yhtäkkiä tälleen tempasee. No, huomasin jo aikasemmin epätarkkuuksia, joten pikkasen varoin.

• Köyhä vippaaja
        ... kirjoitti:

Kuittailijalle tiedoksi, että vippitoiminta on kannattavaa toimintaa. Luepa pikkasen verotilastoja eli ollaan hyviä asiakkaita. Ja jotain järkeä on päässä ihmisillä, jotka ei tosta vaan ota uutta 2000 lainaa. Sellaset lainat haetaan yleensä pankista pikkasen pienemmällä lainakorolla, eikä varsinkaan paikasta, joka tällälailla yhtäkkiä tälleen tempasee. No, huomasin jo aikasemmin epätarkkuuksia, joten pikkasen varoin.

Pankista ei saa lainaa, jos on vanha eläkeläinen. 65 vee ikäraja.
        Vaikka olisi kohtuullinen eläke.
        Työtön ei saa lainaa, edes tonnia.
        Vaikka olisi hyvällä ansiosidonnaisella.
        Jos tulee tilanne,että tarvii vipin, pakko kääntyä kalliiden luottojen puoleen.
        Ennenmuinoin oli SIPPIKASSOJA työpaikoilla.
        100 vippas, niin 150 takas.
        Ei nämä vippihommat ole mihinkään muuttunut.
        Köyhää on aina kurnutettu.

• Tänään soitti

joku kotka Ferratumilta: "emme tee maksusopimuksia, emmekä voi kolmannen osapuolen (Svea perintä) puolesta sanoa mitään."

Tällaista tekstiä todekka vanhalle asiakkaalle.

Epämiellyttävä pulju. Kun olen maksanut velkani, Ferratumin porukan kannattaa olla todella huolissaan jos koskaan uskaltavan lähettää edes mainoksia itsestään.

• 9+9+9+9+9+9+9

Sinänsä mielenkiintoista tietää mitä korkoa juoksuttavat sen jälkeen kun he ovat irtisanoneet sopimuksen ja asiakas ei maksa . Ei ole sopimusta , ei voi olla sopimuksen mukaista korkoa ! Eipä kait ne voi muuta juoksuttaa kuin 9,5% vuosittaista viivekorkoa .

• Hoopokin selviää its

Joo Mulle tuli kerrasta oppi, että Ferratum on kowa koronkiristäjä: KUUKAUDEN korko on 8,5-% ja nostopalkkio siewoiset 12,5-%. Kun tässä joululta on maksanu ittensä näkkileiwällä nyt ollaan 1550 econ tuntumassa ja ensi kuun alun tavoita on olla n. 1100 ecoo pääomaa....

Noh, huhtikuussa ollaan loppusuoralla ja irtisanon koko V*** limiitin. Ei meinaa n. 220-% korko vuodessa paljon naurata. Sehän on ku agressiivinen syöpäkasvain. Vain tehokkaalla ittestä niskalenkki -otteella pääsee eroon.

Ferratum etsii sisään uusia asiakkaita 0-korolla mutta hämää ja ilmoittaa jatkokoron siis kk:ssa ei normaalina vuosikorkona. Ei naurata maksaa 2000 alkupääomasta korkoo kuukaudessa 170 euroo. Ha ha vain tyhmyys ottaa tälläisen lainan mutta viisas selviää nopealla toiminnalla.

ERittäin typerää on käyttää vapaakuukautta; pääoma korko seuraavana kuukautena on vieläkin pahempi.

• Minä en

ole kyllä noin kovaa korkoa maksanut vaan 2000e menee 135 euroa korkoa kuukaudessa.

Laskitko nostokulut mukaan?

• Hötky

En suosittele Ferratumia!

• Toni10

Sanokaapa nyt joku jolla Ferratumin lasku on mennyt perintään, että mitä korkoa se kasvaa perinnässä? 8.5% kuukausikorkoa, vai normaalia laissa lukevaa viivästyskorkoa.

Ja mikä firma on perintäyhtiönä nykyään?

• Toni10

Missä vaiheessa vievät luottotiedot?
      Eivät siirrä lainaa ainakaan perintään vaikka erä on jo 40 päivää myöhässä.

• tjaaaaaa

Ai että vituttaa.... itsekin tarvitsin 2000e ja otin sieltä mistä nopeasti sain. Ajattelin taktikoida ja antaa mennä perintään ja hoitaa sit 200e kuussa tai 400e kuussa pois, mut korot pienenee oleellisesti. noh 45 päivää kulunut alkuperäisestä eräpäivästä ja perintää ei näy eikä kuulu. Luin ehdot tarkkaan ja ilmeisesti tämä firma antaa mennä 60 päivää yli ja sit tulee merkintä itselle. Älkää ikinä sortuko FERRATUMIIN niinku minä tein. muut firmat toteuttaa sentään hyvää tapaa kunnioittaen ja laittaa perintään ennen merkintää, jotta voi sitten reagoida ajoissa. tyhmyydestä sakotetaan, tiedän, mutta ei tämäkään nyt sitä reilua peliä ole. korkoja kumminkin jo 1,5kk 300e firma saanu.

• huonostipelattu

Taktikoit aika huonosti. Mistä sait päähäsi että korko pienenee perinnässä? Kyllä se juoksee kokoajan , mutta viivästyskoron määrä pienenee 180 päivän kuluttua

• fgewfwfw

Ehkäpä he haluavat juurikin estää tuollaisen kikkailun.

• Toni699

Eivät kuulemms merkitse luottohäiriömerkintää vaan perinyäyhtiö hoitaa sen jos et myöskään heille maksa. Kuitenkin ferratum laittaa merkinnän sinne luotonantajien omaan rekisteriin jo kun 60 päivää on kulunut, mutta poistavat sen kun laina on perintätoimiston kans hoidettu.

• huhhuhmitkäkorot

kyllä kaikki vippailuyhtiöt laittavat omaan rekisteriin merkinnän ettei lainaa jos maksetaan perinnän kautta. mulla oli Euroloanista vippi jonka lopulta maksoin perinnän kautta. Tästä on nyt kulunut n vuosi. Kokeilin vipinsaantia sen kautta nyt keväällä mutta siellä luki lainakielto. Hyvä tapa välttää vippailua! Mutta pitääkö Ferrarum todella tuota järkyttävää korkoa kuusi kuukautta vaikka laina on eräännytetty?

• Toni699

Itsellä menee kohta perintään ja ajattelin hoitaa lainan sitä kautta. Tulen kertomaan miten kävi. Credit24 ja Vippi.fi ei ainakaan perinyt mitään 100% korkoa perinnän ajalta.

• Perintäänkans

Heippa Toni699!Hienoa, että lupasit tulla kertomaan että miten tuon Ferratumin kanssa käy. Kumma kun sitä täällä itsekin kysellyt että miten tuon perinnän kanssa niin ei kukaan kerro mitään...Itsellä myös menossa mutta ei ihan vielä kun vetkuttavat vaan.Minkälaisen erän sait Credit24 perinnässä?Ja mikä lainasumma?Kiitos jos viitsit vastata. Pelottaa tuo Ferratum ja Credit 24...Muita ei sitten perintään olekaan menossa.

• perinnänkautta

Mulla Credit 24 meni OK-perintään.Summa oli n 600 eur,maksan sinne 73 eur/ kk ja 9 erää. Korko siinä ainakin tippui 7,5 %

• Toni669

Credit24, korko putosi sinne 8 prosenttiin. Luottotietomerkintää ei myöskään heidän kautta tullut kun maksaa perinnän kautta.
      summa oli 1700€ ja 150/kk

• apuuuvvvaa

mites Toni669 tuo vippi.fi miten sait heidän kanssaan maksut sovittua ja laittoivatko merkinnän luottotietoihin? minulle ne uhkasivat laittaa merkinnän jos joutuvat irtisanomaan luottotilini ja laittamaan luoton perintätoimistolle.

• Toni669

Vippi.fi minulla oli noin 600€. Eivät laittaneet merkintää, ja maksuerä on 80€/kk, joka on kohta maksettu. Perintäyhtiönä toimii Sveaperintä.

• Vielätietoatarvis

Mikä perintätoimisto hoitaa credit24 perinnän?Ok-perintä?Miten asiointi heidän kanssaan, onko ymmärtäväinen?

• vippieiiii

..älä mene tähän lainaa toimiin, kieroa toimintaa. Kerralla maksettava laina ja siinäkin korot päin persss kalliita ja jos kuukausia makasat saat maksaaa itse mielisairaalaan tai muuten vammaudut aivosta- jooo joo näin on käynyt monelle perrr saviaivo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7556
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      79
      6716
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5274
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4625
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4276
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4169
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4125
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3958
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3103
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48