Vilkun rele

audi A4 avant -00

Releen vaihdon kanssa ongelmia. Rele on kuulema hätävilkku katkasijan takana. Miten saan sen siististi pois?

7

11556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA

      Niin ei siinä erillistä relettä löydy. Rele on integroituna hätävilkkuun. Hintaa tais osalla olla n. 50 euroa.

      Menin viime talvena vaihdattamaan A4:n vilkun relettä. Käyttöauton kaveri sanoi että heillä on inventaariopäivä joten huoltomiehet eivät tee huoltoja..."mutta tule nyt kuitenkin eihän se iso homma ole".

      Menin liikeeseen ja myyjä tuli sitä itse vaihtamaan osan löydettyään. Siinä sitä kaksi maalikkoa alettiin purkamaan koko keskikonsolia ja ihmeteltiin miten rele lähtee irti.
      Ei auttanu muu ku pyytää huoltomies apuun. Kaverilla meni n. 5 sekunttia kun se aika brutaalisti irroitti osan. Ehjänä lähti kuitenkin.

      Tais olla releen kyljillä jotkut liuskat jotka sen lukitsee paikoilleen. Huoltomies löi ruuvimeisselin sinne väliin ja kampes pois.

      Olin jo myyjän kanssa irrottamassa radiota :-)
      Erittäin hyvä palvelu Vaasan käyttöautolta. Vaihdosta ei tuolla kertaa veloitettu mitään.

    • Makee

      Se vilkkurele on sama asia ku hätävilkkukatkasija. Se kapea suojalevy, joka on siinä katkasijan ympärillä, pitää ottaa pois. Siinä katkasijan vasemmalla puolella on tyhjä peitelevy. Ota se pois. Siitä reiästä pääset katkasijan taakse. Sitten et tarvii ku pitkän työkalun, jossa on koukku päässä. En suosittele ruuvimeisselillä kampeamista. Mielikuvitusta saa käyttää.

      • Audi A4 avant-00

        Suuri kiitos ohjeista. Sain releen irti ilman ylimääräisiä jälkiä. Luulin jo et vikakin korjaantui kun suuntavilkku alkoi taas toimimaan. Mutta pätkimään se taas alkoi. Taitaa mennä vaihtoon. Saa nähdä mihin hintaan osa löytyy. Kiitos kuitenkin vielä kerran.


      • AAA
        Audi A4 avant-00 kirjoitti:

        Suuri kiitos ohjeista. Sain releen irti ilman ylimääräisiä jälkiä. Luulin jo et vikakin korjaantui kun suuntavilkku alkoi taas toimimaan. Mutta pätkimään se taas alkoi. Taitaa mennä vaihtoon. Saa nähdä mihin hintaan osa löytyy. Kiitos kuitenkin vielä kerran.

        V...tuttaa nimittäin rankasti, ainakin minua, kun ei vilkku toiminu enää juuri ollenkaan. Eikä tarvinnu ajaa rikkinäisellä vilkulla kuin yhtenä päivänä Raumalta Vaasaan maantieajoa.
        Varsinkin kun itse on aina kiroillu mielessään ihmisiä jotka ei käytä vilkkua tai käyttävät liian myöhään.

        Se vilkku meni lopulta sellaikseks että se väläytti kerran valoa kun painoi kahvaa. Jonkin matkaa meni manuaalisesti vilkuttaen. Sitten sekin hyyty.

        Missään en ole kyllä nähnyt niin laiskaa vilkun käyttöä kuin täällä Atlantassa. Varsinaista shokkihoitoa minun "vilkuttomuus-angstille".


    • IJJ

      Osta vilkkurele/hätävalokatkaisin merkkiliikkeestä, hinta alle 60 €. Napsauta hazard -yksikön peittävä suojus irti ja sitten parilla meisselillä irrota rikkonainen vilkkurele - lähtee pikkuvoimalla irti ja paina uusi vilkkurele tilalle. Vilkut alkoivat palaa normaalisti.

      • A42000

        Tilasin vilkkureleen 2000 mallin A4:een Merteil nimisestä verkkokaupasta. Maksoi n.48€ postikulut, on alkuperäisosa. Merteilillä on myös liike jossain pääkaupunkiseudulla. Rele tuli postiin n.4vrk tilauksesta. Sitten vielä siitä releen irroituksesta. Ensin pitää irroittaa, kuten tuossa aikaisemminkin on mainittu se kehys (sumuvalokytkimien, kahvikuppitelineen ja hätävilkkukatkaisimen ympäriltä). Sain kehyksen helposti irti avittamalla yläreunasta pienellä ruuvimeisselillä jonka jälkeen sormet mahtuvat rakoon , ja sitten varovasti vetämällä irroitat kehyksen. Itse rele irtoaa ehkä parhaiten leveäkärkisillä pihdeillä vetämällä (katso ostamastasi releestä mistä kohtaa kannatta pihdeillä ottaa kiinni). Johto irti ja uusi rele paikalleen. Työ kestää n.10min ja säästät vähintään releen hinnan kun teet vaihdon itse.


    • Anonyymi

      Täällä elokuu 2021
      Audi A4 avant 2.0 vm 2002.En löytäny vilkkurelettä, eikä löytäny motonetkaan
      Kiitos tämän sivun, alan etsimään varaosat / 24

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe