Näissä keskusteluissa on puhuttu usein lepositeiden negatiiviisista puolista, ja esitetty ne potilaiden rääkkäämisenä. Ymmärrän, että monet näkevät noin, mutta omat kokemukseni lepareista ovat päinvastaisia. Kun jouduin hoitoon masennuksen ja ahdistuksen takia, minulle lepareista oli hyötyä. Olin täysin hajalla ja pystyin hädin tuskin paikallani olemaan. Tuossa tilanteessa pyysin itse, että minut kytkettäisiin remmeihin. Kuinka turvalliselta niissä tuntuikaan nukkua! Mieli tasaantui ja tuntui, että minulla kerrankin elämässäni oli turvalliset rajat. Minulle leparit olivat hyvä _hoitokeino_, vähensi ahdistusta.
Tämä oli siis vain kertomus omasta kokemuksestani, ei mikään yleinen puolustus potilaiden sitomiselle.
Lepositeet
6
947
Vastaukset
- masokisti
Hupinsa kullakin.Mulla on tapana joka viikonloppu pottuilla isoimmalle ja ilkeimmälle tyypille snägärijonossa.Se aina yllättää,mihin kohtaan sattuu eniten.
- Olisi pitänyt arvata
Olisi pitänyt arvata, että vastauksesi tulee joku huono vitsi, kun kerron kokemukseni. En saanut lepareista mitään masokistisia kiksejä (tuskin kovinkaan masokisti saa todellisessa tilanteessa). Ne kuitenkin vähensivät ahdistuksen ja tuskaisuuden tunteita, ja niissä pystyin sentään nukkumaan kunnolla (mikä oli tuossa tilassani harvinaista).
Ikävä puoli oli se, että minua peloteltiin sitomisella aika monesti sen jälkeen, kun olin kerran itse pyytänyt remmeihin kytkemistä. Muutaman kerran jouduinkin lepareihin vastoin tahtoani, mutta yksikään leposide-eristys ei ollut täysin turha minun tapauksessani. Aina ne rauhoittivat minua.
t. aloittaja
täällä on myös yksi joka on pariin otteeseen ollut lepareissa... kokemus oli mulle negatiivinen, osittain varmaan siksi koska mul on ahtaanpaikan kammo, mihin liittyy myös sitominen ym. mutta hyvä jos sinulle siitä oli hyötyä :)
- Anonyymi00003
Tuona samana vuonna 2014 olin minäkin viikon suljetulla. Yritin itsaria ja jouduin viikoks suljetulle. Lepareihin en joutunut enkä päässyt. Nyt vain myöhemmin olen ajatellut, että se olisi voinut olla turvallista kokea moinen. Näin monta kertaa kun aina joku vietiin väkisten lepareihin rauhoittumaan. Minullekkin teki hyvää viikon verran pysähtyä osastolle miettimään elämän perusasioita.
- Anonyymi00004UUSI
Tarpeeseen ne voi mennä mut silti tosi traumatisoivaa
- Anonyymi00005UUSI
Minusta leparit oli seksuaalinen kokemus.
Kunnon pilvi lääkityksen kautta ja iso seksikäs hoitaja vieressä.
Voimaton olo voimaannuttaa seksuaalisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"
Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä2202900Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa762552SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1792171Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää251919Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1131630Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.861363HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363261296Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1161199- 831140
Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten23950