Pois pakkoruotsiteemalla eduskuntaan ?

hyvin pettynyt

Tulee varmaan mahtavaa JYTKY ! Onko pakkoruotsi se tärkein asiaa vanhuksille ?

20

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko ei hyväksi

      Ainakin mitä mieltä kansa on asiasta pakkoruotsitus niin mielipide on vahvasti
      vapaaehtoisesta kielten valinnassa. Miksi pitää olla pakolla kun sitä ruotsia voi
      opiskella vapaaehtoisesti ne joille se tuntuu tärkeältä?
      Kansan ääntä pitäisi kuulla siksi tärkeästä asiasta on kysymys ja monelle
      opiskelijalle on tärkeämpiä kieliä mitä he haluaisivat opiskella, mitä päntätä kieltä
      jolle ei ole heillä mitään käyttöä?
      Jos pelkkä pienenvähemmistön palveleminen on tärkeämpää mitä opiskelijoitten
      tahto valita kieliä niin olemme melkoisesti etuilevan juntan allaisina täällä Suomessa?

      • seniori++

        Opiskelijat ???????Entäs MEIDÄN asiat ?????


      • mies savosta
        seniori++ kirjoitti:

        Opiskelijat ???????Entäs MEIDÄN asiat ?????

        Meidän asiat hoituu siinä samalla kun saamme vain rivimme koottua
        yhteen niin eiköhän siinä silloin ole jo valtaakin.

        Tärkeintä on saada tasavertaisuus arvoonsa nykyisin ihmisiä erotellaan
        ja ikäerottelua tapahtuu työpaikoilla mitä itse en joutunut kokemaan koskaan.
        Silloin kun itse työskentelin ammatissani työnjohtajana vanhuus ei ollut esteenä
        samoin mitä nykyisin on.

        Harmaatalous on voimissaan ja se tekee ison loven kansantalouteemme.
        Ihmettelyä herättää miten tavallista kansalaista verotetaan jokaisesta asiasta
        mutta sitten kun on kyse jostain säätiöstä.


    • Pakkoruotsitus pois

      Pakkoruotsitus nousee vaaleissa tärkeimmäksi asiaksi ja ne edustajaehdokkaat
      jotka sanovat pakkoruotsitukselle ei niin he ovat varmasti etuasemmassa.

      Senioripuolue ei tee poikkeusta sillä me eläkeläisetkin olemme kyllästyneet
      pakkoruotsituksen tuputukseen kun sitä tulee joka tuutista ja YLE esimerkkinä.

      Persut ei ole mikään ainut vaihtoehto muutkin puolueet katsovat jo etuaan.

    • Musta Pekka

      Seniorit me muistamme olla suomalaisia meistä ei tule ruotsalaisia koskaan.
      Pakkoruotsittajat saavat mennä minne haluavat ja mahdollisimman kauas Suomesta!

    • KLM67

      ONNEA !

      • realisti

        Turhaa toivoa ,ei tulee eduskuntapaikka pakkoruotsiteemalla.


      • anja koivistoinen

    • Tasavertaisuutta

      Voisimme pitää teemana, vapaa tasavertainen Suomi kaikille.
      Tuossa on mukana myös kielivapaus valita vapaasti kieli mitä
      Suomessa opiskellaan.
      Ihmisten erotteleminen on erittäin ilkeää rasismia ja sekin on saatava
      loppumaan suomenruotsalaisissa kunnissa joissa suomenkielisiä
      syrjitään ja erotellaan jopa laillisesti pahimpina (Ahvenanmaa).

    • hölmöKärki

      Pakkoruotsi ei ole edes 10 kärjessä senioreille. Ei seniorit joudu koulun penkille. On paljon asioita toimeentuloon ja hoivaan liittyen, jotka ovat merkityksellisempiä. Eläkkeen ostovoima, verotus ja vaikutusmahdollisuudet ovat kärjessä.

    • Pakkoruotsitus pois

      Minulle on tärkeää sillä minulla on lapsenlapsia joita kiusataan pakkoruotsituksilla!

      Jos sinulla ei ole niin pitä se ruotsisi sitten sisälläsi näin on nyt asiat!

    • luuleeOlevansa

      Semmosta se on, kun kondomit oli sun nuoruudessa kalliita. Tuskin ne kumminkaan sun oikeasti on, vaikka niin olisi uskoteltu. Jos käyttöohjeet olikin ruotsiksi, ei siitä pidä ainiaan olla katkera, ettei ymmärtänyt.

    • savon akka

      "hölmöKärki"

      On oikeassa, että on paljon asioita toimeentulon ja hoivan alueella. Kohdistuen myös lapsiin, pienituloisiin ja eläkeläisiin.
      Pakkoruotsi on toki vääryys.

      • pois pakko

        Pakkosuomikin on vääryys.


    • Iso vääryys on

      Miksi on pakkosuomi sekin on ihan turha teille sillä tehän pärjäätte täällä
      Suomessa sillä ruotsillanne? On iso vääryys jos täällä Suomessa pitää
      osata pääkieltä Suomea?

    • seniorit vaan

      Suomenruotsalaisille on vääryys että heidän pitää osata Suomea jos mielivät pärjätä
      meidän maassamme?

    • Suomi kotimaani

      Suomi on suuri vääryys suomenruotsalaisille?

      Meille Suomalaisille Suomi on kotimaa ja sitä ei suomenruotsalaiset ei muuta miksikään!

      • Anja Koivistoinen

        Nyt kun hallitus hakee säästöjä ja vanhuksien laitospaikoista säästetään 300 miljoonaa niin vaihteeksi voisi säästää eduskunnasta.

        EU:n sanelemaa ohjelmaa voisi toteuttaa pieni ryhmä asiantuntijoita ja kumileimasimena toimivat ministerit ja kansanedustajat voidaan ulkoistaa EU:hun. TAI
        Laitetaan Suomen rahahanat kiinni EU-eliitille ja ulkomaalaisten avustamiselle.

        Oi kallis kotimaa,,,,.


      • ELÄKELÄINEN 69v.

        SUOMI on myös MEIDÄN KOTIMAA,vaikka äidinkieli on ruotsia.Minä olen ihan yhtä hyvää ihminen ja suomalainen vaikka olen ruotsinkielinen.Oletko sinä ehkä eri mieltä ?


    • Muuten ei hyvä tule

      Olen erimieltä, koska olemme ja elämme täällä Suomessa yhdessä
      niin pitäisin että kaikki olisivat tasavertaisia keskenään eikä mitään kielietuilua
      saisia olla.
      Suomi on pääkielemme ja sen on oltava kieli millä pääsee virkoihin
      ilman mitään pakkoruotsia siinä haittana.

      Ahvenanmaan rasismiin on puututtava ankarasti, eikä siellä saa sallia mitään
      suomenkielisiin kohdistuvaa syrjintää tai erottelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe