Järkikirppiskin pilalla

Pöydänvuokraaja

Näyttääpä sama trokaaminen ja kyttäily nyt olevan Järkikirppikselläkin.
Samat kaksi naamaa istuu ja kyttää siinä koko ajan milloin tuodaan tavaraa ,että pääsevät penkomaan oisko jotain tullut liian halvalla hinnoiteltua jollakin.
On jotenkin tympeää katella kun samat lärvit kyttää siinä päiväkausia ja venaavat apajia.
Minä en ainakaan enää viitsi käydä jos kyseinen meno vaan jatkuu.

54

3044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RIITUäiti

      Joo, saman huomannut. Tällä yhdellä miehellä on ilmeisesti siinä nurkassa ne vanhan tavaran pöydät vakituistaan vuokralla. Minusta oli aika tympeää kun rupesi
      yhdelle miehelle oikein esittelemään ja kaupittelemaan myymiään tavaroita...ei jotenkin ole kirppistyylistä tämmöinen. Minä olisin käskenyt ainakin huitsin nevadaan jos minulle olisi tullut esitelmöimään!!!!

    • 14+6

      Eikö näiden kirppareiden "syöville" saada mitään kuria?

      • 13+6

        Tänään oli Kärkikirppiksellä runsaasti sakkia ja tietenkin trokarit olivat miehittäneet paikat.


    • Aikansa kutakin

      Kyllä näille trokareille joskus tulee vielä pitkä lasku maksettavaksi, kunhan vaan verottaja saa napattua kiinni. Samaiset tyypit muuten kauppaa tuota hamstraamaansa kamaa myös netissä tori.fi ja huutonetti, eikä ollenkaan vähäpätöisiä tilejä tehdä FB:n kirppispaltoillakaan, kuten esim Rättei, Lumpui ja Retroi...

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012617974863_uu.shtml

      Eikös verottajalla ole muuten joku vihjepuhelinki... ;)

      • verotus oikein

        Ammattimainen kirppistoiminta verotuksen alle. Jobbarit kyttäävät päältä halvimmat ja hyvät ja laittavat omille pöydilleen korotetuin hinnoin. Verotus on ja olisi oikein ammattijobbareille.


      • Pysyn kaukana

        Odottakaas kun tulee kesä ja pihakirppiset alkaa toimimaan, niin jo tuntia ennen kirppisen avaamista tulee trokarit asialle etuosto-oikeuttaan vaatien.
        Toinen kyseenalainen tapa on pesiytynyt ns.roskalava toiminnassa, jossa jotkut tuntuvat toimivan hyeenan tavoin ja kyynerpää taktiikka käyttäen lavalle tuotavien tavaroiden suhteen. Useinmiten tavaran luovuttaja saa ensimmäisenä tuta nahoissaan, kun ilmaiseksi annettavasta tavarasta kiistellään "verissä päin" eli väärin annettu, hoh hoijaa...


      • Voi aikoja, voi ta..
        Pysyn kaukana kirjoitti:

        Odottakaas kun tulee kesä ja pihakirppiset alkaa toimimaan, niin jo tuntia ennen kirppisen avaamista tulee trokarit asialle etuosto-oikeuttaan vaatien.
        Toinen kyseenalainen tapa on pesiytynyt ns.roskalava toiminnassa, jossa jotkut tuntuvat toimivan hyeenan tavoin ja kyynerpää taktiikka käyttäen lavalle tuotavien tavaroiden suhteen. Useinmiten tavaran luovuttaja saa ensimmäisenä tuta nahoissaan, kun ilmaiseksi annettavasta tavarasta kiistellään "verissä päin" eli väärin annettu, hoh hoijaa...

        Roskalavan ylläpitäjistä osa hamstraajia.... Ainakin viimeisenä tulleita mitä on seurannu. Ennemmin vien keräyksiin, kun laitan roskalavan ahneille varaushaukoille tavaraa tapeltavaksi.


    • mersu nainen

      Vaalea nainen vanhalla mersulla,kiertää kaikki kirpparit,ja hällä,miehensä kanssa pöytiä järkikirppiksellä ja paljeella.Nyrpeäja hyvin tympeän oloinen rokari...

      • 1+17

        Niin ja sama peli vaan jatkuu...................................


    • Kirppiskävijä

      Mielestäni siellä ja muillakin kirppiksillä on ongelmallisia net jotka penkoo ja hajoittaa sekaisin myyntipöydät.

    • RIITUäiti

      Onpa kumma kun trokarit ei ole vielä löytäneet tätä keskustelua. Odotan vain milloin alkaa kommentit tyyliin;eikö se ole sama kuka ne tavarat sulta sieltä myyntipöydältä ostaa, eikö ole pääasia että saat pyytämäsi hinnan ja oletko niin kateellinen tällaiselle "PIENYRITTÄJÄLLE".JNE...
      Hah ja pah sanon minä!!!

      • Tikulla silmään

        Aattelit sitten olla ensimmäinen??


      • Harmaa talous

        PIENYRITTÄJÄT vois sitten maksaa myös verot, tellit ja lellit niistä yrtystoiminnoistaan, niin ja muistaa ilmottaa työppäriin työllistävänsä itsensä yrittäjänä, lasketuttaa asumistukensa ja/tai eläkkeensä yrittäjätulojen mukaan, ilmoittaa työttömyysturvan maksajalle yritystuloistaan jne jne jne...

        Missäs niitä vinkkipuhelimien numeroita olikaan?


    • ämmi

      Saman minäkin huomannut.
      Ne pöydät missä näitä pidetään kyllä huomaa.
      Itse olen ne oppinut varomaan, enkä osta niistä mitään.
      Se sama systeemi on kaikilla kirppareilla.
      Nämä pöydät huomaa siitä, että se tavara on samankaltaista, eikä niissä ole esim. lasten vaatteita. Tämän kun kaikki huomaisivat, niin loppus se trokarointi.
      Kirpparin pitäjien pitäs rajoittaa sitä toimintaa eikä antaa lainkaan niitä vakipöytiä.
      Tässä olis jollekkin kirpparinpitäjälle hyvä sauma kun sitten mainostais, että heillä ei pidetä vakipöytiä lainkaan. Vois ajatella, että kirpparinpitäjät syövät tässä touhussa omaa leipäänsä, jos ei tuommoinen toiminta lopu, niin loppuu asiakkaat.

      • Työtäjarahaa

        Kirppareilka käynti on vapaaehtoista. Hommatkaa itsellennne ja Suomen tuleville polville elämä. Älkää äänestäkö enää pahimpien roistojen/takinkääntäjien puolueita, sateenkaarihallitus on tuhonnut ja tuhoaa maamme sairaalla tukipaketti/liittovaltion teko touhulla, äänestäkää jo eurovaaleissa ainoata rehellistä puoluetta joka nykyisistä puolueista ainoana kannattaa ja tukee rehellistä pienyritteliäisyyttä ja joka ainoana ei hyväksy kriisimaiden pankkien rahoittamista suomalaisten köyhien veronmaksajien kustannuksella. Kun nykyinen hallitus leikkaa köyhiltä ja kekiluokaltakin niin noille kirpputoreille on köyhien kannettava sukukalleudetkin jotta saa mahansa täyteen ja tavarathan ovat kirppareilla kaikkien ostettavissa.


      • normimyyjä

        Minulla useinkin kirppispöytä jossa aina samankaltaista tavaraa
        ovathan ne minun ja makuni mukaisia.
        Lastenvaatteita ei myöskään pöydälläni ole, kun ei ole niitä
        lapsiakaan. Ja se on hyvä että on myös niitä pöytiä jossa sitä lasten kampetta ei
        ole, on niitäkin jotka hakevat jotakin muutakin. Ja kaikesta tästä
        huolimatta en ole trokari.


      • Kiertelijä
        normimyyjä kirjoitti:

        Minulla useinkin kirppispöytä jossa aina samankaltaista tavaraa
        ovathan ne minun ja makuni mukaisia.
        Lastenvaatteita ei myöskään pöydälläni ole, kun ei ole niitä
        lapsiakaan. Ja se on hyvä että on myös niitä pöytiä jossa sitä lasten kampetta ei
        ole, on niitäkin jotka hakevat jotakin muutakin. Ja kaikesta tästä
        huolimatta en ole trokari.

        Kärkikirppis on ihan siisti juttu. Ainoa rasite on noi kyttäävät trokarit jotka ovat pesiytyneet istumaan siihen kahvikupposen kera.


      • Miikku10
        Kiertelijä kirjoitti:

        Kärkikirppis on ihan siisti juttu. Ainoa rasite on noi kyttäävät trokarit jotka ovat pesiytyneet istumaan siihen kahvikupposen kera.

        Kärkikirppis?? Enpä tiedä missä tällainen kirppis sijaitsee, Oulussako siis?


      • 8+5
        Miikku10 kirjoitti:

        Kärkikirppis?? Enpä tiedä missä tällainen kirppis sijaitsee, Oulussako siis?

        JFGI


    • fldfdfdf

      Minkä näkösiä tyyppejä nämä trokarit on? Tiiänpähä ainaki käskee painumaa v*ttuun mun pöydästä ja kumautan kepillä päähän tommosia p*rkeleen rohmuja

    • satunnainen kävijä

      Mikä toi järkikirppis on ja missä? Satunnaisena kävijänä muistan paljekirppiksen joka oli liian iso. Ei kukaan jaksa kiertää kaikkea ja jää löydöt löytämättä. Onko se vielä hengissä kun tulen käymään oulussa?

      • 11+33

        Järkikirppis on Alasintiellä entisessä postin varikossa.


    • Ei kateellinen

      Aika monta lumppua joutuu haalimaan ja laittamaan myyntiin ennenkuin saa makkaraa leivälle. Ja koko päivä menee.. No jos ottaa harrastuksesta ja saa olla ihmisten ilmoilla.

      • 16+14

        Olisiko nää hamstraajat sitten nälkiintyneitä?


      • Nauroin ääneen
        16+14 kirjoitti:

        Olisiko nää hamstraajat sitten nälkiintyneitä?

        Melkosen epätoivoisia ainakin ovat, bongasin just tällä viikolla eräästä Paljekirppiksen pöydästä vaatteita, jotka olin itse vienyt edellisellä viikolla Heinäpään Lähetystorille.. onnea vaan kyseisen pöydän vuokraajalle, ehkä ne siellä Heinäpään Lähetystorilla olikin "kelpo vaatetta pikkurahalla", mutta turhaa niistä on triplahintaa Paljekirppiksellä ootella.. ;D


    • roskalava fb

      Roskalavan ylläpitäjistä osa hamstraajia.... Ainakin viimeisenä tulleita mitä on seurannu. Ennemmin vien keräyksiin, kun laitan roskalavan ahneille varaushaukoille tavaraa tapeltavaksi.Ja roskalavan tavarat on sitte kirpparilla myynnissä,älkää antako Mitään,jos ette tarkemmin kysele ja katso mihin tavaranne on menossa.

      • 12+23

        Onneksi on hävinnut johonkin se lihava ämmä joka muutama vuosi sitten änkesi ja se Pelholainen ämmä on hävinnyt.


      • monestinähnyt
        12+23 kirjoitti:

        Onneksi on hävinnut johonkin se lihava ämmä joka muutama vuosi sitten änkesi ja se Pelholainen ämmä on hävinnyt.

        on ne siellä edelleen


      • Rajaton härskiys

        Kyllä tuo sama ilmiö tuntuu olevan vallalla jokaisella FB-kirppiksellä, samat nimet varaa, varaa ja varaamasta päästyäkin vaan varaa loputtomasti kaikkea... JOS asiaa miettii hetkenkään maalaisjärjellä, niin ei kenellekään mahdu kotiin kaikkea sitä roinamäärää, mitä nuo niiltä palstoilta haalii. Valitettavasti on tullut huomattua, että usein sama tavara on sitten toisella palstalla myytävänä, tai www.tori.fi tai livekirppiksillä, www.huuto.net ja niin edelleen. Kaikkein härskein vastaan tullut tapaus oli yksi toisessa kaupungissa asuva nainen, joka ilmotteli olevansa erään "yhdistyksen virallinen keräyspiste" siinä kaupungissa. Jep jep... Pistinpä huvikseen kysymystä siihen mainittuun yhdistykseen ja sain paluupostissa melkoisen hyökkäysryöpyn. Kyseisen ihmisen nimeä ei mainittu missään yhdistyksen tiedoissa ja kysymykseen vastattiin rähjäyshyökkäyksellä........ en antaisi edes pullonkorkkia sille naikkoselle, saatika "yhdistykselle". Kyseisellä naikkosella on kotikaupungissaan joka kirppiksellä pysyvät pöydät, missä se sitten myy tuota ilmaiseksi haalimaansa kamaa, myy myös FB:n kirppiksillä, huutonetissä, torilla jne.. tekis niin mieli naurauttaa te-toimistoon, kelaan, sossuun, verottajalle jne, tuo on luokiteltavissa jo yritystoiminnaksi!


      • verokarhunpentu
        Rajaton härskiys kirjoitti:

        Kyllä tuo sama ilmiö tuntuu olevan vallalla jokaisella FB-kirppiksellä, samat nimet varaa, varaa ja varaamasta päästyäkin vaan varaa loputtomasti kaikkea... JOS asiaa miettii hetkenkään maalaisjärjellä, niin ei kenellekään mahdu kotiin kaikkea sitä roinamäärää, mitä nuo niiltä palstoilta haalii. Valitettavasti on tullut huomattua, että usein sama tavara on sitten toisella palstalla myytävänä, tai www.tori.fi tai livekirppiksillä, www.huuto.net ja niin edelleen. Kaikkein härskein vastaan tullut tapaus oli yksi toisessa kaupungissa asuva nainen, joka ilmotteli olevansa erään "yhdistyksen virallinen keräyspiste" siinä kaupungissa. Jep jep... Pistinpä huvikseen kysymystä siihen mainittuun yhdistykseen ja sain paluupostissa melkoisen hyökkäysryöpyn. Kyseisen ihmisen nimeä ei mainittu missään yhdistyksen tiedoissa ja kysymykseen vastattiin rähjäyshyökkäyksellä........ en antaisi edes pullonkorkkia sille naikkoselle, saatika "yhdistykselle". Kyseisellä naikkosella on kotikaupungissaan joka kirppiksellä pysyvät pöydät, missä se sitten myy tuota ilmaiseksi haalimaansa kamaa, myy myös FB:n kirppiksillä, huutonetissä, torilla jne.. tekis niin mieli naurauttaa te-toimistoon, kelaan, sossuun, verottajalle jne, tuo on luokiteltavissa jo yritystoiminnaksi!

        Narauta, se on tuommoisille oikein!


    • 11+99

      Järkikirppis on Oulun paras.

    • Kuka vei

      En vie enää Järkikirppikselle tavaraa myyntiin. Tilitys ei täsmännyt, puuttui tasakympit. Ei ollut mahdollista myytyjen/varastettujen tavaroiden osalta vaikka miten laski.

      • Unohtuiko jotain?

        No jospa vaikka muistasit laskea myös sen pöytävuokran....


      • huulipyöreänä

        Hyvä tietää! Ymmärsin että oli varastettu, mutta että rahaakin puuttui, niinkö? Mitä tarkoittaa tasakympit?


    • RIITUäiti

      Puolisen vuotta sitten oli minullakin viikon myyntipöytä Järkikirppiksellä.
      Minulla kyllä siitä hyvät kokemukset, yhtään tavaraa ei varastettu ja tilitys tuli täsmälleen oikein.

      • Asiakas.

        Eihän kirppiksessä muuten juurikaan vikaa ole mutta net samat kytät vonkaa aina koska tulee uusia laittajia ja tulevat luimistelemaan.
        Se Maurin kaveri ja vaaletukkanen ämmä.
        Tututttaa moiset trogarit ja haaskankyttääjät.


      • avarakatseisuutta!!!
        Asiakas. kirjoitti:

        Eihän kirppiksessä muuten juurikaan vikaa ole mutta net samat kytät vonkaa aina koska tulee uusia laittajia ja tulevat luimistelemaan.
        Se Maurin kaveri ja vaaletukkanen ämmä.
        Tututttaa moiset trogarit ja haaskankyttääjät.

        Eikait siellä ole pakko käydä, jättää käymättä jos ahdistaa tai käy kahdeksi, itse olen käynyt noin kerran kuussa siellä kahvilla ja on ollut mukava istahtaa tuolille pöydän ympärille ja saada siinä levähtää ja katsella ihmisiä, olen hyvä aika hyvä ihmistuntemuksessa ja en ole havainnut mitään epämääräistä järkikirppiksellä, myyjä tytöt ovat nättejä sekä mukavia, taisi viimeksi viikko sitten olla uusi tyttö töissä se nuori leppoisa tummahko Tukiainen, olen yleensä kiertänyt ja katsellut kaikki pöydät ainakin ylimalkaan, en ole juuri mitään mainittavaa koskaan sieltä löytänyt, en juuri muiltakaan kirppareilta joissa käyn vieläkin harvemmin, itse olen ihmetellyt että miten niiden myyjien kannattaa vai kannattaako maksaa pöytävuokraa varsinkin niistä alkupään pöydistä joissa on jo viime kesästä ollut paljolti samoja esineitä myynnissä, antiikki, posliini, lasi ja taidelasi esineitä yms., ei ne rikastu tuolla hommalla ne myyjät että ei kannata vetää hernettä nenään eikä pulssia nostattaa, sekin että jos joku ostaa tavarat heti pois kun uusi myyjä niitä sinne tuo niin eiköhän ole sama kuka ne ostaa, itse en ole havainnut uusien myyjien kyttääjiä siellä eikä niitä "arvoesineitä" näytä olevan muualla kuin ekapöydissä ja ylihinnoiteltuina menevät huonosti kaupaksi, käykää etelä-suomen runsailla kirppismarkkinoilla, siellä voi tehdä löytöjäkin, joskus ennen tuli käytyä. Ja hyvä ilmainen vessassa käyntimahdollisuuskin tarjoutuu kun käy järkikirppiksellä.


      • Nimmerkki4
        avarakatseisuutta!!! kirjoitti:

        Eikait siellä ole pakko käydä, jättää käymättä jos ahdistaa tai käy kahdeksi, itse olen käynyt noin kerran kuussa siellä kahvilla ja on ollut mukava istahtaa tuolille pöydän ympärille ja saada siinä levähtää ja katsella ihmisiä, olen hyvä aika hyvä ihmistuntemuksessa ja en ole havainnut mitään epämääräistä järkikirppiksellä, myyjä tytöt ovat nättejä sekä mukavia, taisi viimeksi viikko sitten olla uusi tyttö töissä se nuori leppoisa tummahko Tukiainen, olen yleensä kiertänyt ja katsellut kaikki pöydät ainakin ylimalkaan, en ole juuri mitään mainittavaa koskaan sieltä löytänyt, en juuri muiltakaan kirppareilta joissa käyn vieläkin harvemmin, itse olen ihmetellyt että miten niiden myyjien kannattaa vai kannattaako maksaa pöytävuokraa varsinkin niistä alkupään pöydistä joissa on jo viime kesästä ollut paljolti samoja esineitä myynnissä, antiikki, posliini, lasi ja taidelasi esineitä yms., ei ne rikastu tuolla hommalla ne myyjät että ei kannata vetää hernettä nenään eikä pulssia nostattaa, sekin että jos joku ostaa tavarat heti pois kun uusi myyjä niitä sinne tuo niin eiköhän ole sama kuka ne ostaa, itse en ole havainnut uusien myyjien kyttääjiä siellä eikä niitä "arvoesineitä" näytä olevan muualla kuin ekapöydissä ja ylihinnoiteltuina menevät huonosti kaupaksi, käykää etelä-suomen runsailla kirppismarkkinoilla, siellä voi tehdä löytöjäkin, joskus ennen tuli käytyä. Ja hyvä ilmainen vessassa käyntimahdollisuuskin tarjoutuu kun käy järkikirppiksellä.

        No hohhoijaa vaan sinullekkin.


      • 22+22
        avarakatseisuutta!!! kirjoitti:

        Eikait siellä ole pakko käydä, jättää käymättä jos ahdistaa tai käy kahdeksi, itse olen käynyt noin kerran kuussa siellä kahvilla ja on ollut mukava istahtaa tuolille pöydän ympärille ja saada siinä levähtää ja katsella ihmisiä, olen hyvä aika hyvä ihmistuntemuksessa ja en ole havainnut mitään epämääräistä järkikirppiksellä, myyjä tytöt ovat nättejä sekä mukavia, taisi viimeksi viikko sitten olla uusi tyttö töissä se nuori leppoisa tummahko Tukiainen, olen yleensä kiertänyt ja katsellut kaikki pöydät ainakin ylimalkaan, en ole juuri mitään mainittavaa koskaan sieltä löytänyt, en juuri muiltakaan kirppareilta joissa käyn vieläkin harvemmin, itse olen ihmetellyt että miten niiden myyjien kannattaa vai kannattaako maksaa pöytävuokraa varsinkin niistä alkupään pöydistä joissa on jo viime kesästä ollut paljolti samoja esineitä myynnissä, antiikki, posliini, lasi ja taidelasi esineitä yms., ei ne rikastu tuolla hommalla ne myyjät että ei kannata vetää hernettä nenään eikä pulssia nostattaa, sekin että jos joku ostaa tavarat heti pois kun uusi myyjä niitä sinne tuo niin eiköhän ole sama kuka ne ostaa, itse en ole havainnut uusien myyjien kyttääjiä siellä eikä niitä "arvoesineitä" näytä olevan muualla kuin ekapöydissä ja ylihinnoiteltuina menevät huonosti kaupaksi, käykää etelä-suomen runsailla kirppismarkkinoilla, siellä voi tehdä löytöjäkin, joskus ennen tuli käytyä. Ja hyvä ilmainen vessassa käyntimahdollisuuskin tarjoutuu kun käy järkikirppiksellä.

        No et sinäkään varmasti siellä vaan avarasti katsele. Ei kenenkään kannata kytätä päiväkausia jos ei ole toisia siellä vonkaamassa,että mitä nyt tuotiin.
        Nehän kyttää se ämmä ja Mikon kaveri siinä kahvipaikalla ja heti kun joku tuo tavaraa ne menee tarkistamaan,että tuliko trokattavaa ja yrittävät kerätä sellaiset tavarat itselleen.
        Näi se menee.
        Avarasti seurarataan.


      • Hmm...
        22+22 kirjoitti:

        No et sinäkään varmasti siellä vaan avarasti katsele. Ei kenenkään kannata kytätä päiväkausia jos ei ole toisia siellä vonkaamassa,että mitä nyt tuotiin.
        Nehän kyttää se ämmä ja Mikon kaveri siinä kahvipaikalla ja heti kun joku tuo tavaraa ne menee tarkistamaan,että tuliko trokattavaa ja yrittävät kerätä sellaiset tavarat itselleen.
        Näi se menee.
        Avarasti seurarataan.

        Käykö tämä Mikko myös huutokaupoissa? Onko harmaat hiukset vaiko sellainen epämääräisesti pukeutunut ja linttaan astutut lenkkarit jalassa, rahatukko takataskussa?


      • Avarakatseisuutta!!!
        22+22 kirjoitti:

        No et sinäkään varmasti siellä vaan avarasti katsele. Ei kenenkään kannata kytätä päiväkausia jos ei ole toisia siellä vonkaamassa,että mitä nyt tuotiin.
        Nehän kyttää se ämmä ja Mikon kaveri siinä kahvipaikalla ja heti kun joku tuo tavaraa ne menee tarkistamaan,että tuliko trokattavaa ja yrittävät kerätä sellaiset tavarat itselleen.
        Näi se menee.
        Avarasti seurarataan.

        En. Katselen kirppiksillä lähinnä naisia, suurin osa kirppisten asiakkaista näyttää olevan naisia joten silmänruokaa riittää, viimeksi kävin kahvin ja vessan vuoksi, kävelin kyllä käytävät läpi pikkuisen vilkuillen esineitäkin mutta suurin osa oli sellaista joita en ottaisi ilmankaan kuten vaatteet ja rihkama, en kuitenkaan alennu kyttäämään mitä uusi myyjä tuo ja ryntäämään niitä esineitä heti ostamaan, ikääkin kertynyt niin sopivasti etten oikeastaan tarvitse enää muuta kuin rakkautta, tiedossa on mies ja nainen jotka löysivät Iisalmen keskustan kirpputorilta toisensa ja niillä kuulemma menee hyvin.


      • 10+16
        Avarakatseisuutta!!! kirjoitti:

        En. Katselen kirppiksillä lähinnä naisia, suurin osa kirppisten asiakkaista näyttää olevan naisia joten silmänruokaa riittää, viimeksi kävin kahvin ja vessan vuoksi, kävelin kyllä käytävät läpi pikkuisen vilkuillen esineitäkin mutta suurin osa oli sellaista joita en ottaisi ilmankaan kuten vaatteet ja rihkama, en kuitenkaan alennu kyttäämään mitä uusi myyjä tuo ja ryntäämään niitä esineitä heti ostamaan, ikääkin kertynyt niin sopivasti etten oikeastaan tarvitse enää muuta kuin rakkautta, tiedossa on mies ja nainen jotka löysivät Iisalmen keskustan kirpputorilta toisensa ja niillä kuulemma menee hyvin.

        Jos oot nuin tuskankippee niin väärästä paikasta etsit vastakappaletta.


      • nainenKirppikseltäkamuxi
        10+16 kirjoitti:

        Jos oot nuin tuskankippee niin väärästä paikasta etsit vastakappaletta.

        Kirppis kapakkaa edullisempi, parempikin paikka hyvän naisen etsintään,molemmissa yleensä tavara käytettyä mutta laadussa on eroja


      • Sepäse....
        Hmm... kirjoitti:

        Käykö tämä Mikko myös huutokaupoissa? Onko harmaat hiukset vaiko sellainen epämääräisesti pukeutunut ja linttaan astutut lenkkarit jalassa, rahatukko takataskussa?

        Harmaapää on trokari ja käy huutokaupoissa. Tuo toinen "linttalenkkari" on myös trokari ja käy huutokaupoissa, sekä kuuleman mukaan hakee ihmisiltä huonekalut ilimatteeksi ja myy niitä kirppareilla. Lehessä usein ilmoitus "noudetaan huonekalut". Eli veronkiertäjiä, en suosittele !


      • antiikinkin YSTÄVÄ
        Hmm... kirjoitti:

        Käykö tämä Mikko myös huutokaupoissa? Onko harmaat hiukset vaiko sellainen epämääräisesti pukeutunut ja linttaan astutut lenkkarit jalassa, rahatukko takataskussa?

        Ketähän Mauria tässä tarkoitetaan ja kadehditaan.., jos Mauri MM:ää tarkoitatte niin ei hö enää jaksa huutokaupoissa käydä ennen kävi paljonkin ja möi tavaraa omassa liikkeessään, tuskin koskaan möi kirppareilla, hän osti paljon laadukasta antiikkia myös itselle kotiinsa, ja ei hän pelkästään rahan vuoksi pitänyt osto-myyntkliikettään vaan se oli hänelle myös hyvä harrastus, kyllä hän tienasi kymmenien vuosien aikana rahat maalausliikkeellään, maalasi itse ja työllisti parhaillaan kymmeniä työntekijöitä. Muutamasta viestistä saa käsityksen että on lähes rikos käydä huutokaupoissa ja varsinkin jos myy ne tavarat eteenpäin, jokainen vastaa omasta mahdollisesta myynnistään ja siitä maksaako verot voitoista .Hommatkaa itsellenne elämä niin on helpompi hengittää.


      • 2+14
        antiikinkin YSTÄVÄ kirjoitti:

        Ketähän Mauria tässä tarkoitetaan ja kadehditaan.., jos Mauri MM:ää tarkoitatte niin ei hö enää jaksa huutokaupoissa käydä ennen kävi paljonkin ja möi tavaraa omassa liikkeessään, tuskin koskaan möi kirppareilla, hän osti paljon laadukasta antiikkia myös itselle kotiinsa, ja ei hän pelkästään rahan vuoksi pitänyt osto-myyntkliikettään vaan se oli hänelle myös hyvä harrastus, kyllä hän tienasi kymmenien vuosien aikana rahat maalausliikkeellään, maalasi itse ja työllisti parhaillaan kymmeniä työntekijöitä. Muutamasta viestistä saa käsityksen että on lähes rikos käydä huutokaupoissa ja varsinkin jos myy ne tavarat eteenpäin, jokainen vastaa omasta mahdollisesta myynnistään ja siitä maksaako verot voitoista .Hommatkaa itsellenne elämä niin on helpompi hengittää.

        Tätä varmaankin. Kaikki nämä "ostetaan kuolinpesiä ja itrtaimistoa" ovat justiin niitä mummonryöstäjiä ja trokareita.
        Perustuu täysin härskiyteen ja röyhkeyteen.
        Kynitään tavarat miltei ilman ja käytetään hyväksi kulloinenkin tilanne.


      • Hmm...
        Sepäse.... kirjoitti:

        Harmaapää on trokari ja käy huutokaupoissa. Tuo toinen "linttalenkkari" on myös trokari ja käy huutokaupoissa, sekä kuuleman mukaan hakee ihmisiltä huonekalut ilimatteeksi ja myy niitä kirppareilla. Lehessä usein ilmoitus "noudetaan huonekalut". Eli veronkiertäjiä, en suosittele !

        Justiinsa joo, jännä huomata että muutkin huomanneet nämä vakitrokarit.


      • 13+4
        antiikinkin YSTÄVÄ kirjoitti:

        Ketähän Mauria tässä tarkoitetaan ja kadehditaan.., jos Mauri MM:ää tarkoitatte niin ei hö enää jaksa huutokaupoissa käydä ennen kävi paljonkin ja möi tavaraa omassa liikkeessään, tuskin koskaan möi kirppareilla, hän osti paljon laadukasta antiikkia myös itselle kotiinsa, ja ei hän pelkästään rahan vuoksi pitänyt osto-myyntkliikettään vaan se oli hänelle myös hyvä harrastus, kyllä hän tienasi kymmenien vuosien aikana rahat maalausliikkeellään, maalasi itse ja työllisti parhaillaan kymmeniä työntekijöitä. Muutamasta viestistä saa käsityksen että on lähes rikos käydä huutokaupoissa ja varsinkin jos myy ne tavarat eteenpäin, jokainen vastaa omasta mahdollisesta myynnistään ja siitä maksaako verot voitoista .Hommatkaa itsellenne elämä niin on helpompi hengittää.

        Työllisti ja työllisti ainakin kehui niin?????


    • Jäski käteen!

      Koettakaa nyt pliis olla viemättä niitä rikkinäisiä ja/tai pilalle pestyjä & loppuun kulutettuja vaatteita MYYNTIIN sinne kirppiksille, ne voi laittaa vaikka "ota tästä" lapulla, jos kerran pakko sinne on viedä. Ei anna kovinkaan hyvää kuvaa pöydästä, tai oikeastaan koko kirppiksestä, jos ja kun joka puolella pursuaa näitä kaikennähneitä riepuja...

      • Jäski suuhun

        Kyllä sitä hyvääkin vaatetta löytyy mutta oletko maksamishaluinen.
        Sun kannattaa vuokrata pöytä ja tehdä oma diili.


      • On huomattu
        Jäski suuhun kirjoitti:

        Kyllä sitä hyvääkin vaatetta löytyy mutta oletko maksamishaluinen.
        Sun kannattaa vuokrata pöytä ja tehdä oma diili.

        Löytyy ja kaupasta halvemmalla. Kirppiksellä on yleensä tapana pyytää ns "kirppishintaa"......


    • 14+3

      Nykyään Oulun parrain kirppis.
      Pienet myyntipöydät vaan on,nääs mahtuu enemmän.

    • myyjäx

      Onko muilla ollut tilityksiä väärin? Meillä oli tarkka kirjanpito tavaroista ja niiden hinnoista. Yksi “katosi”, muista jäi rahaa tilittämättä useita kymppejä, koostuu väkisinkin usean tavaran väärin veloitetusta/tilitetystä hinnasta. Mokaileeko myyjät näin paljon vai kirjaako ne koneelle eri hinnan kuin velottaa ja vetää välistä, vai onko se itse omistaja mikä tässä nyt varastaa asiakkaiden rahoja? Huomenna menen tekemään rikosilmoituksen ihan periaatteen vuoksi.

      KEHOITAN VAHVASTI MUITAKIN VÄÄRIN TILITYKSEN SAANEITA TEKEMÄÄN RIKOSILMOITUKSEN ASIASTA, muuten saa touhu jatkua kaikessa rauhassa.

      Ja sopimuksia sun muuta höpöä ei muuten tarvi purematta niellä:

      Virhe kirpputorin palvelussa

      Kirpputorin tai vastaavan käytetyn tavaran kauppapaikan ylläpitäjä on vastuussa myymästään palvelusta kuten muutkin palveluja tarjoavat yritykset.

      Käytettyjä tavaroitaan esimerkiksi itsepalvelukirpputorin, verkkokirpputorin tai verkkohuutokaupan asiakkaana kauppaava yksityishenkilö voi vaatia kirpputorin ylläpitäjältä hyvitystä, jos yrityksen palvelu ei vastaa sovittua.

      Kirpputorin pitäjällä on velvollisuus huolehtia siitä, että myyntiin jätettyjen tavaroiden valvonta on asianmukaisesti järjestetty. Yritys voi olla vahingonkorvausvastuussa esimerkiksi varkauden aiheuttamasta vahingosta. Vapautuakseen vahingonkorvausvastuusta yrityksen on pystyttävä osoittamaan, että vahinko ei aiheutunut sen huolimattomuudesta. Vahingonkorvauksena kadonneista tavaroista voi vaatia enimmillään sovittua myyntihintaa.

      http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/kaytetyn-tavaran-virhe/

      –> aika kaukana on Järkikirppiksen valvonta, kun voi “omaa pöytää tyhjentää” ihan niin paljon kuin haluaa eikä myyjät edes tarkista henkkareita / ulos kannettavia tavaroita.

    • Anonyymi

      Järkikirppis ilmoittaa että nuppineulat saa talon puolesta. Kuitenkin neulat annetaan vasta kun menet tavaroidesi kanssa paikalle eli saat viedä vaatteet myyntiin? Mikä idea tässä? Annetut tarralaput eivät pysy ilman nuppineuloja vaatteissa, hankala alkaa niitä laittamaan samalla kun laitat myytöäviä vaatteita esille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe