Mä odotan lasta 38 1 ja aiempiin raskauksiin erona on ollut mieletön turvotus, joka tulee yön aikana (aamusin oon kun ilmapallo) ja sen myötä kutina, ilman ihottumaa. Nyt multa otettiin jo toista kertaa tässä raskaudessa maksa- ja sappihappiarvot, joista maksa-arvot oli kohonneet. Vielä viitearvoissa, mutta noususuunnassa. Ens viikolla saan tietää sappihappiarvot. Mun käskettiin seurata liikkeitä tarkkaan ja mennä heti äitiyspoliklinikalle, jos kutinat tai turvotus lisääntyy.
Mutta miten teidän kokemuksesta noi arvot on lähtenyt nousuun? Nouseeko nopeesti, pitäisköhän mun ensi viikolla vaatia uusinta testit varmuudelta? Entä miten herkästi ne ottaa tällasia rajatapauksia äitiyspolille? Kyllähän turvotus ja kutina on taas parin päivän aikana pahentunut, mutta ei tässä hysteeriseksikään viittisi heittäytyä kun vielä alkuviikosta ainakin alat oli viitearvoissa...
Olisi ihana kuulla kokemuksia hepatogestoosin kehittymisestä ja siitä miten sitä seurailtiin. Viikkoja on jo niin paljon että tiedän olevan riski, jos arvot kovasti nousee... Toivottavasti synnytys käynnistyy itsestään pian!!
Raskaushepatoosi??
2
889
Vastaukset
- tsemppiä
Jos turvotusta ja kutinaa on nyt enemmän, eli tilanne on pahentunut, niin tietysti menet _nyt_ sinne äitiyspolille, se EI ole mitään hysteriaa!
- turvotusta?
Siitä on jo kauan, mutta minulla lähti maksa-arvot nousuun noilla viikoilla. Alkuun ne olivat matalat, ALAT luokkaa 50 muistelisin. Vaadin lähetteen sairaalaan. Kun menin sairaalaan rv 38, niin arvo oli jo luokkaa 200 (en tarkkaan muista, mutta jäin sairaalaan) ja viikon kuluttua muistaakseni luokkaa 400. Minulla ei ollut kutinaa.
Sen sijaan samaan aikaan tuli raskausmyrkytys todella nopeasti alkuun oireena juuri voimakas turvotus. Koska sinulla on voimakasta yöllä tulevaa turvotusta, olisin huolissani enemmän mahdollisesta raskausmyrkytyksestä kuin hepatoosista. Ei hepatoosi turvota. Maksan toiminnanvajaus turvottaa vasta sitten loppuvaiheessa. Turvotus tulee munuaisista. Äkkiä mittaamaan pissan proteiinit. Jos olisin sinä, niin soittaisin sairaalapäivystykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797