Mä odotan lasta 38 1 ja aiempiin raskauksiin erona on ollut mieletön turvotus, joka tulee yön aikana (aamusin oon kun ilmapallo) ja sen myötä kutina, ilman ihottumaa. Nyt multa otettiin jo toista kertaa tässä raskaudessa maksa- ja sappihappiarvot, joista maksa-arvot oli kohonneet. Vielä viitearvoissa, mutta noususuunnassa. Ens viikolla saan tietää sappihappiarvot. Mun käskettiin seurata liikkeitä tarkkaan ja mennä heti äitiyspoliklinikalle, jos kutinat tai turvotus lisääntyy.
Mutta miten teidän kokemuksesta noi arvot on lähtenyt nousuun? Nouseeko nopeesti, pitäisköhän mun ensi viikolla vaatia uusinta testit varmuudelta? Entä miten herkästi ne ottaa tällasia rajatapauksia äitiyspolille? Kyllähän turvotus ja kutina on taas parin päivän aikana pahentunut, mutta ei tässä hysteeriseksikään viittisi heittäytyä kun vielä alkuviikosta ainakin alat oli viitearvoissa...
Olisi ihana kuulla kokemuksia hepatogestoosin kehittymisestä ja siitä miten sitä seurailtiin. Viikkoja on jo niin paljon että tiedän olevan riski, jos arvot kovasti nousee... Toivottavasti synnytys käynnistyy itsestään pian!!
Raskaushepatoosi??
2
982
Vastaukset
- tsemppiä
Jos turvotusta ja kutinaa on nyt enemmän, eli tilanne on pahentunut, niin tietysti menet _nyt_ sinne äitiyspolille, se EI ole mitään hysteriaa!
- turvotusta?
Siitä on jo kauan, mutta minulla lähti maksa-arvot nousuun noilla viikoilla. Alkuun ne olivat matalat, ALAT luokkaa 50 muistelisin. Vaadin lähetteen sairaalaan. Kun menin sairaalaan rv 38, niin arvo oli jo luokkaa 200 (en tarkkaan muista, mutta jäin sairaalaan) ja viikon kuluttua muistaakseni luokkaa 400. Minulla ei ollut kutinaa.
Sen sijaan samaan aikaan tuli raskausmyrkytys todella nopeasti alkuun oireena juuri voimakas turvotus. Koska sinulla on voimakasta yöllä tulevaa turvotusta, olisin huolissani enemmän mahdollisesta raskausmyrkytyksestä kuin hepatoosista. Ei hepatoosi turvota. Maksan toiminnanvajaus turvottaa vasta sitten loppuvaiheessa. Turvotus tulee munuaisista. Äkkiä mittaamaan pissan proteiinit. Jos olisin sinä, niin soittaisin sairaalapäivystykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2602746Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391944- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois971605Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 351192
- 511120
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083